Triumph Speed Four TT 600

Amadee

Die hard MF'er
6 okt 2006
369
0
Hoeven
Triumph Speed Four TT 600 en ex rijders! Topic



Topic-leden
full

Amadee


Roke_2.jpg

GilletiNo(ingeruild voor een BMW '( )


full

Orval


motor.jpg

Beem



handige links;

http://www.speedfour.org/
http://www.hermys.com/triumph/speedfour/2003/
Loading...
motornet.be
 
Laatst bewerkt:
mooie fiets. Ik heb een oranje s4 uit 2005.......heb alleen nog niet de moeite genomen om uit te zoeken hoe ik hier een foto kan plaatsen ;o)

even een korte vraag aan andere s4 rijders. ik rij eigenlijk altijd met mijn licht aan...stukje veiligheid. Maar ik erger me eraan dat maar 1 van de twee lampen het doet en de andere voor het grote licht is....kan ik dit omzetten zodat ze beide branden en dan ook beide groot licht geven....en zo ja, hoe doe ik dit en mag dit eigenlijk?
 
hoi Orval,

welkom! het is makkelijk een foto te plaatsen via citeer bericht en dan kan je onderin de balk een foto selecteren uit je eigen documenten.

en ja die verlichting moet volgens mij wel kunnen...moet ik ook nog uitzoeken hoe dat moet.

gr Amadee
 
even een korte vraag aan andere s4 rijders. ik rij eigenlijk altijd met mijn licht aan...stukje veiligheid. Maar ik erger me eraan dat maar 1 van de twee lampen het doet en de andere voor het grote licht is....kan ik dit omzetten zodat ze beide branden en dan ook beide groot licht geven....en zo ja, hoe doe ik dit en mag dit eigenlijk?
Bij mij branden ze beiden tegelijk. Volgens mij is dat standaard. Ook groot licht werkt op alle twee de lampen.
Mijn SP4 is van 2007. Licht kan ook niet uit bij mij. Als mijn contact aan gaat gaan de lampen meteen branden.

Is niet 1 van de 2 lampjes stuk bij jou?? :?
 
Is niet 1 van de 2 lampjes stuk bij jou?? :?

nee, dat denk ik niet want links is alleen grootlicht en rechts is alleen normale verlichting....zou wel heel toevallig zijn als er net aan beide kanten één lampje stuk is....maarja, gelukkig zie ik het zelf niet als ik erop rij :+

even kijken of een fotootje lukt.....de s4 is wel van mij...die kleine is van mijn zus O-)
full
 
toeval....lijkt me niet *D denk dat het met het bouwjaar van doen heeft, zeker als ik ook kijk naar wat amadee schrijft

een foto selecteren uit je eigen documenten.

en ja die verlichting moet volgens mij wel kunnen...moet ik ook nog uitzoeken hoe dat moet.

gr Amadee

nog even een kort vraagje, "praat" jullie speed four ook met jullie bij het schakelen.....die van mij geeft, zeker als ik het vergelijk met de yamaha thundercat van een maatje van me, gepruttel en geratel bij het schakelen. Nu heb ik ergens gelezen dat alle'speed fours dat hebben, klopt dat?
 
betreft die verlichting...
bij mij is idd links gewoon en rechts groot (als je voor de motor staat dan ;) )

schakelen...
ik heb mijn speed four ook nog maar 2 weken, maar ik moet wel wennen met schakelen.
hij schakelt prima maar in zijn 2 moet je onder de 3000 toeren wel opletten. ik merk dat je daar voorzichtig moet zijn met doseren en hoger in de toeren moet gaan.
de versnellingskabel loopt bij mij wel met een grote bocht over de koplampbevestiging.
had ergens gelezen dat hij daardoor makkelijker schakelt.

gr Amadee
 
ja, dat merk ik ook....de speed vindt het niet leuk om langzaam te rijden.....


schakelen gaat verder prima, ik merk alleen dat hij bij het terugschakelen af en toe wat geluid maakt....klinkt trouwens niet alsof er iets stuk is ofzo...beetje moeilijk uit te leggen.

versnellingskabel over de koplampbevestiging....ik zal er eens naar kijken, geen idee hoe dat nu loopt :$

iemand trouwens een idee hoeveel speed fours er rondrijden in nl....ik heb er namelijk nog nooit iemand anders op zien rijden.
 
Met opschakelen is het inderdaad niet leuk voor de SP4 als dat bij lage snelheid moet gebeuren.. Ik merk wel dat als je wat vlotter optrekt het bijna als het spreekwoordelijke mes door de boter gaat! :] Maarja, het is dan ook een sportmotor hè, niet geschikt voor lage snelheden O-)
Bij terugschakelen heb ik eigenlijk altijd wel een stevige 'tik' die ik dan hoor. Heb er wel eens op gelet als ik naast andere motoren reed, maar daar komt het ook voor. Dus ik maak me er geen zorgen om..


Toevallig kwam ik afgelopen weekend een groene tegen ergens op de Veluwe.. Maar dat is ook wel de enige in de vijf maanden dat ik er nu zelf een heb. Dat maakt het natuurlijk wel exclusief. En er zijn er ook niet veel van verkocht, zo ik weet. Dus veel tegenkomen zal ook niet gebeuren denk ik


**Zometeen naar Eindhoven, even bij FF kijken** :)
 
Ja.......toemaar............., strooi nog maar wat zout in die open wond.............. met je twee lampen ;)


maar dit bedoel ik dus. Is toch mooier dan 1 lamp aan. Merk trouwens dat ik ook reacties krijg van autorijders.....dat ze seinen met groot licht dat 1 lamp stuk is.....opzich heel attent van ze, maar ik zit dus wel steeds in van die seinende koplampen te koekeloeren :')


ach, laten we het er op houden dat ik gewoon milieubewuster motorrij O-) (mag ik weer extra hard optrekken ter compensatie)

Maar mooie foto, is dat op de achtergrond nou een trein die voorbijkomt?
 
Hahaha, graag gedaan hoor :+

Misschien moeten we eens foto's maken waar alle twee de mogelijkheden op te zien zijn. Weet niet of we allemaal een beetje bij elkaar in de buurt wonen??


Op de achtergrond rijdt wel iets van het OV voorbij. Geen trein maar een bus ;)
 
hey Gilletti,

mooie foto's zeg!
in de buurt wonen... ik woon in Hoeven (bij Breda plus minus)
we kunnen wel een keer wat organiseren...
betreft die groene...volgens staat er een groene ergens in een oude speed topic.
misschien dat hij zich nog wel meld.
verder geloof ik dat de speed four wel zedzaam is.
vanochtend was ik bij moto Breda (triumph dealer) daar hadden ze net een tweedehandse verkocht.
gilletti, heb jij die lampen gewoon doorgelust?

orval..heb je een betere kwaliteit foto? zou leuk zijn.

gr Amadee
 
hey Gilletti,

mooie foto's zeg!
Dank je wel. Ben er zelf ook wel erg blij mee ;)
in de buurt wonen... ik woon in Hoeven (bij Breda plus minus)
we kunnen wel een keer wat organiseren...
Dan is tot nu toe de eerste meet in de omgeving van Gorinchem :]
betreft die groene...volgens staat er een groene ergens in een oude speed topic.
misschien dat hij zich nog wel meld.
Anders kunnen we altijd nog mailen en een PM sturen..
verder geloof ik dat de speed four wel zedzaam is.
Yups, dat idee heb ik ook inderdaad. De aantallen zijn mij (nog) niet bekend. Zal eens kijken of ik er wat over kan vinden..
vanochtend was ik bij moto Breda (triumph dealer) daar hadden ze net een tweedehandse verkocht.
Oeh, we houden hoop!


gilletti, heb jij die lampen gewoon doorgelust?
Nee, niet bewust. Volgens mij was dit standaard. Bij de Triumphs van mn broer (Een Sprint RS en een Speed Triple) waren het ook beide lampen die tegelijk branden..

Groeten, GillettiNo
 
orval..heb je een betere kwaliteit foto? zou leuk zijn.

gr Amadee

ja en nee......ik heb wel een foto van betere kwaliteit, maar die kon ik hier niet plaatsen omdat deze te groot was. moet nog even een beetje knutselen aan de foto...

Die tip van een relais bijsteken....super, ga vanmiddag gelijk even kijken *D
 
hey Lost-rider,

welkom, het wordt vanzelf drukkr hier. mooi groen fietsje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan