Triumph Speed triple 1050 (2005)start niet

Jeffa038

Rookie
4 jan 2022
22
14
Beste forumleden,

Als eerste zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Jeffrey en ik ben in bezit van een Triumph speed triple (die niet start...)
Ik heb al een lange tijd op internet gezocht naar een oplossing, maar helaas nog niks kunnen vinden. Toch kwam ik steeds hier terecht en heb besloten om te kijken of jullie mij kunnen helpen.

Het gaat dus om een Triumph Speed Triple 1050 uit 2005. KM stand 39.000

Voordat ik de ST niet meer aan kreeg, reed hij al een beetje zenuwachtig. Liep niet mooi stationair, dreigde soms uit te vallen als ik het gas los liet. Ook wel eens last gehad van stotterend rijgedrag. Het stotteren was verholpen door injectiereiniger bij de benzine in te gooien. Ik tank altijd V-power of 98.

Op dit moment slaat hij dus helemaal niet aan, ook niet een klein beetje. De startmotor draait wel hard genoeg rond.
Alleen tijdens het proberen komt er een keihard knal uit de uitlaat, ook komt er witte damp uit de uitlaat. Uit verhalen van anderen komt vaak naar voren dat de ontsteking dan niet goed is.

De volgende dingen heb ik zelf geprobeerd:
- Nieuwe Bougies
- Nieuwe Accu
- Andere Bobines (gebruikte)
Alle bougies en bobines getest op een vonk.
- Zekeringen gecontroleerd (geen kapotte gevonden)
- Benzine ververst
- Benzinefilter schoongemaakt
- Benzinetank schoongemaakt

Niks van de bovenstaande dingen hebben geholpen. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
 
je hebt de kleppen geregeld maar je weet niet hoe je timing moet kontroleren ? heb je de nokkenassen er gewoon op goed geluk in gemikt dan ?
Haha nee, de pijlen wezen naar elkaar, de T stond goed dus daarom ook alles weer dicht gemaakt. Maar nu hij niet start vraag ik me wat er niet goed kan zijn als hij wel rond gaat, wel benzine geeft en wel vonkt. Is timing dan een optie waar ik het misschien de T niet goed genoeg hebt geplaatst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan