Triumph Speed Triple 1050 Supersport ombouw

VincentH

Rookie
12 apr 2008
19
0
Oegstgeest
Ik had laatst vertraging op Schiphol en ging in de AKO even kijken of er nog een leuk motorblaadje te koop was.

In een Engels blad vond ik een artikel over een bedrijf wat Triumph Speed Triple 1050's ombouwd tot (super)sportfietsen.

Dit vindt ik misschien wel de vetste combi die bestaat. Helaas stond er een rij van 30 mensen en wilde ik niet nog meer vertraging hebben, daarom dacht ik koop ik morgen wel.

Je raad het al: de volgende dag was het blad er niet meer. Nu zoek ik dus t internet af of ik deze fiets nog kan vinden, maar tot op heden bot. Wie o wie weet hiervan en/of heeft het blad gelezen.

Als de weinige informatie die ik nog weet helpt dan hierbij:

-Fiets op basis van Triumph Speed Triple 1050
-Bedrijf koopt die nieuwe Triumphs op (die rond de 12.000 kosten d8 ik) en verkoopt ze omgebouwd voor 22.000
-enkelzijdige (mooie) achterbrug blijft
-volledige kuip gaat erop
-o.a. gefreesde details gaan erop
-ik neem aan dat het vermogen onder handen genomen wordt maar had daar nog niets van gelezen
-dit laatste is een gokje maar volgens mij heet het bedrijf iets van 'Six Clowns' ofzo. Vondem op die naam niet dus wie weet heb ik dat geheel of gedeeltelijk fout
-Triumph heeft volgens mij niets met dit bedrijf te maken

Mochten jullie iets weten hoor ik het graag!
 
P.S. het heeft dus niets te maken met de geruchten die al tijden circuleren over het maken van een supersport 'Daytona 1050' door Triumph zelf.

Sterker nog als zij dat doen weet ik niet of het ombouw bedrijf je nog werk heeft :).
 
Weet je niet meer hoe het tijdschrift heten dan zou je daar op kunnen zoeken.
 
Nee, helaas.. [idee] Misschien ga ik wel langs Schiphol om te vragen welke buitenlandse motorbladen ze voeren [/idee]
 
Tis echt een fantastische motor met koppel/vermogen kromme tussen een tweecilinder en viercilinder in. Waarom die niet in een sport/supersport concept zetten?

Mag wel iets meer vermogen, standaard 130 pk is niet veel voor 1050 cc. 150 zou ik prima vinden, meer hoeft van mij niet.

Maar dat is volgens mij wel de reden dat Triumph m niet wil produceren: deze motor zou niet kunnen concurreren met R1/GSX-R1000/etc. en dus niet verkopen.

Nou ik zou m wel willen :)
 
Op de website staat inderdaad niet veel info. Hieronder scans van het artikel uit Motorrad Magazin:

MO1.jpg


MO2.jpg


MO3.jpg


MO4.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan