vraagje ivm de remmen update: iedereen hier tevreden over?
Hebben jullie enkel de werkuren moeten betalen of helemaal niets?
En de voorremmen? Toch weer sponzig geworden
Wat een avontuur weer! Hoe is het mogelijk dat die pokke remmen weer sponzig zijn. Wat een ellendeTijdens de remmen-update bij Roke bleek dat mijn remblokjes bijna op waren. Mag ook wel na 4000 kmHelaas niet op voorraad, maar niet getreurd, ze zouden voor de Ducati Club Race opgestuurd worden. Donderdag met vertrek dus nog geen blokjes. Roke gebeld, probleem opgelost want Kees Roke zou zelf meeracen en dus zaterdag de blokjes meenemen. Vrijdag trainen dorst ik nog wel te gokken. Affijn, hoor ik bij toeval iemand zeggen dat er een plaatsje in de race vrijgekomen is omdat Kees Roke niet meedoet Ik dus Roke gebeld en inderdaad hij doet niet mee. Dus ik vraag hoe ik mijn remblokken dan krijg. Er is geen oplossing voorhanden, dus of ik zelf iemand weet die ze mee kan nemen. Niet dus. Of ik ze dan maar even kom halen? Ja daaag, even na de vermoeiende dag in de vrijdagspits van Assen naar Mijdrecht heen-en-weer, mij niet gezien. Heb nog een Triumph dealer in Emmeloord gebeld, maar die reageerde ook al verbaasd en dat ik de eerste zou zijn die remblokjes voor de S3 1050 nodig heeft. Niet op voorraad dus. Gelukkig op het circuit passende Ferodo blokjes gevonden, eerst te dikke maar later toch bruikbare. Was toch wel even stressen.
En de voorremmen? Toch weer sponzig geworden
Wat een avontuur weer! Hoe is het mogelijk dat die pokke remmen weer sponzig zijn. Wat een ellendeVanavond de Zard pijp eronder gehangen. Was er wel effe zoet mee want moest de lamda sensor helemaal terughalen tot onder de tank en vervolgens helemaal via een nieuw pad leiden daar de sensor net effe op een andere plek zit en het draadje dus eigenlijk net effe te kort was/is
Ook oliekoeler en waterkoeler losgehaald want kon er niet bij met mn dikke klauwen. Het smoelt wel moet ik zeggen! Nu donderdag naar Stan want voordat ik de Zard eronder had gehangen ging zondagmiddag mijn motormanagementsysteemwaarschuwingslampje (dubbele woordwaarde) branden. Hij had het wel heet gehad, op die dijkweggetjes vanuit Venlo langs de lek etc. terug naar Haarlem. Hoop dat het geen dikke ellende is. Echt voor het eerst dat me dit overkomt met een Triumph Mooi aktie piccie
Ja, is een 3in1. Plaatje volgt, hier eentje vanaf de Zard site.Die Zard, is dat zo'n drie-in één?? Plaatje zou leuk zijn!
Ga je overigens je S3 nog specifiek laten afstellen op die pijp?
Ja, is een 3in1. Plaatje volgt, hier eentje vanaf de Zard site.
M'n Triple heeft nu idd een nieuwe mapping, #20102.
(Afbeelding)
Ja, is een 3in1. Plaatje volgt, hier eentje vanaf de Zard site.
M'n Triple heeft nu idd een nieuwe mapping, #20102.
(Afbeelding)
Kan je er eentje maken lateraal, recht op recht dus, kan je goed zien hoe lang de uitlaten eigenlijk zijn.
Ik heb het ook net vernomen van mijn dealerde zwarte flyscreens zijn niet meer leverbaar, en vunzig duurder geworden
waren toch eerst € 180
Dat ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe het klinkt!
Ik vroeg naar de mapping omdat er sinds kort van het Australische Tune-Boy nu ook een mapping voor de S3 1050i is. Heb vorige week de daadwerkelijke toepassing van dit systeem (op een Daytona 955) gezien bij Ruud Fredriks in Goes. Systeem houdt niet alleen een compleet andere mapping in, maar geeft ook volledige toegang tot alle data. Een goede tuner kan, in combinatie met een testbank, de mapping in alle opzichten (zowel injectie als ontsteking, zaken als stationnair toerental, de toerenbegrenzer, de temperatuur waarbij de fan in werking treedt etc.) wijzigen en dus de afstelling van een bepaalde fiets werkelijk optimaliseren. De betreffende Daytona had de sportuitlaat van Triumph met de bijbehorende Triumph-mapping, maar bleek in het lage en middentoerengebied veel te arm te staan. Aanpassing leverde o.a. zomaar 12 Nm winst bij 4000 toeren............
Heb de motor voor en na de behandeling gereden, en het verschil was in alle opzichten groot!
Heb een plaatje van de 'operatie' gemaakt, al is het dan geen Speed Triple maar een Daytona..........
(Afbeelding)
Hmmm, da's wel gaaf zeg!Dat ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe het klinkt!
Ik vroeg naar de mapping omdat er sinds kort van het Australische Tune-Boy nu ook een mapping voor de S3 1050i is. Heb vorige week de daadwerkelijke toepassing van dit systeem (op een Daytona 955) gezien bij Ruud Fredriks in Goes. Systeem houdt niet alleen een compleet andere mapping in, maar geeft ook volledige toegang tot alle data. Een goede tuner kan, in combinatie met een testbank, de mapping in alle opzichten (zowel injectie als ontsteking, zaken als stationnair toerental, de toerenbegrenzer, de temperatuur waarbij de fan in werking treedt etc.) wijzigen en dus de afstelling van een bepaalde fiets werkelijk optimaliseren. De betreffende Daytona had de sportuitlaat van Triumph met de bijbehorende Triumph-mapping, maar bleek in het lage en middentoerengebied veel te arm te staan. Aanpassing leverde o.a. zomaar 12 Nm winst bij 4000 toeren............
Heb de motor voor en na de behandeling gereden, en het verschil was in alle opzichten groot!
Hier de beloofde foto's!Die Zard, is dat zo'n drie-in één?? Plaatje zou leuk zijn!
Ga je overigens je S3 nog specifiek laten afstellen op die pijp?