Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Triumph Speed Triple topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.


ik ga zo toch zuidwaarts dus zal er wel even aanwippen
 


gefeliciteerd!
 
goedemorgen

wat een weertje
nu nog even aan t werk, maar als t meezit lekker op tijd klaar, vanmiddag maar s een kijkje nemen in de bollenstreek

morgen blijft t hier volgens de 'per drie uur details' van buienradar ook de hele dag droog

 
Heeft hier iemand nog een Speed te koop?

Een vriend van me zoekt er nog 1
Bijna alles is te koop.
Als iemand bij mij aankomt en 8000 bied mag hij die zo meenemen. no problemo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen, voordat ik vragen ga stellen. Mijn naam is Erik, ik ben 22 jaar en ik heb sinds een aantal maanden een Speed Triple Het is een zwarte uit 2007. Ik ben er uiteraard super blij mee en hij rijdt heerlijk.

Echter, nu heb ik toch even een vraagje en ik denk dat jullie mij daar wel mee kunnen helpen. Ik heb het idee dat de koeling van mijn motor niet helemaal optimaal werkt. Vandaag bijvoorbeeld heb ik weer heel regelmatig gehad dat de koelingsfan aan ging. Elke keer als ik even stil sta (verkeerslicht) of langzaam rijd is het weer zover. Ik vraag mijn dus af of dit normaal gedrag is voor een speed triple? De temperatuur meter loopt ook af en toe op tot 7 blokjes of heel soms 8 (van de 9 geloof ik). Over het algemeen zit ie op 6 blokjes...

Mijn vorige motor (Bandit 600) had alleen oliekoeling, dus daar heb ik mijn nooit druk hoeven maken over ventilatoren en dergelijke
 
Welkom, mooie aanschaf, helaas geen kleur
Ik heb mijn motor ook nog maar net, maar ik merk exact hetzelfde, en heb dezelfde vraagtekens. Merkte dit zelfs vorige week, terwijl het amper boven de 10 graden is geweest.
 
Ja inderdaad.

Bij lage buitentemperaturen heb ik er ook "last" van. Misschien komt het gewoon omdat ik het niet gewend ben dat het mij steeds opvalt, maar ik wil toch even wat meer zekerheid hebben.

Verder is zwart gewoon het mooiste dus ik ben er helemaal blij mee
 
Heb vandaag me radiateur vervangen maar zit met het probleem dat ik slechts 1,5 ltr kan bijvullen, heb begrepen dat er 2,8 ltr in hoort te gaan. Dus d'r zal wel lucht in het systeem zitten. Vraag is hoe krijg ik dat er uit?

De ontluchtingsschroef heb ik met het vullen er uit gehad. Volgens het manual heb je dan een vacuümpomp nodig maar die heb ik niet.
 
is heel normaal, je moet je pas zorgen gaan maken als de fan níet meer aanspringt
komt je temp voorbij de 7 streepjes, dan is er waarschijnlijk ook iets mis. maar 7streepjes en blazende fan is heel normaal (zelfs bij vorst...)
 
is heel normaal, je moet je pas zorgen gaan maken als de fan níet meer aanspringt
komt je temp voorbij de 7 streepjes, dan is er waarschijnlijk ook iets mis. maar 7streepjes en blazende fan is heel normaal (zelfs bij vorst...)


De Speed is gewoon een heethoofd
 
Ventilator gaat altijd erg snel aan met de Speed, meestal zie je dan ook het themp. weer dalen.
Als ik de straat uit rijd zit hij al op 4 streepjes en das 500 meter.
 
Volkomen normaal. De fan van een Speed is nogal pessimistisch afgesteld. Doch wees blij dat je geen Buell onder je r**t heb, die blaast als een oude hollander op witte bonen...
 
Oke, super bedankt allemaal. Nu kan ik in ieder geval weer wat relaxter rondrijden zonder steeds maar op die temperatuur te letten.

Nog één klein extra vraagje: Het controleren van het koelvloeistof niveau is een beetje een raadsel voor mij. Ik zie op het reservoir wel min en max staan met verticale? streepjes, maar ik zie niet hoe ik hier het niveau mee moet gaan aflezen... Heeft iemand daar wat instructies voor?

Nogmaals, bedankt!
 

Er zit wat diepte in waardoor je horizontaal ook streepjes krijgt, als je me vat tenminste
 


Normaal, de radiateur is wat aan de kleine kant


Motor even laten lopen en wat in de slangen knijpen, dan moet de luchtbel wel weg gaan.
Gaat idd niet veel koelvloeistof in.
 
Volkomen normaal. De fan van een Speed is nogal pessimistisch afgesteld. Doch wees blij dat je geen Buell onder je r**t heb, die blaast als een oude hollander op witte bonen...


Fan slaat op ongeveer 103 grd aan en dat is zelfs nog af te stellen
 
Motor even laten lopen en wat in de slangen knijpen, dan moet de luchtbel wel weg gaan.
Gaat idd niet veel koelvloeistof in.

Warm laten lopen met de radiateurdop er op neem ik aan? Als ik andere topic lees word er vaak gezegd juist zonder dop Dit is in tegenstelling tot wat in het manual staat.
 
Ventilator gaat altijd erg snel aan met de Speed, meestal zie je dan ook het themp. weer dalen.
Als ik de straat uit rijd zit hij al op 4 streepjes en das 500 meter.

Doet mijn Soes ook al hoor met dit weer...nou ja, deed dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.