Triumph Speed Triple topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag weer ff gereden en een paar keer gestopt (voor koffie en peukie en babbeltje) geen 1 keer meer die rare start problemen gehad *O*
Ik zeg niet dat het nu weg blijft maar dat zie ik morgen wel weer. Voor alsnog lijkt het niet door de update te komen. *D

Wat voor startproblemen heb je dan?

Mijne doet sinds kort ook erg vreemd. Koud starten, na 2 seconden lijkt wel opde verbinding startmotor -> blok los schiet en stopt ie met starten. Na een paar keer start ie dan wel.
Daarna niet meer last van gehad... Dus ik hou mn hart vast. Misschien mn startkoppeling aan het overlijden? Of gewoon had ie zn morgen niet ofzo? :+
Owja, 2005 1050 en 51000 km....
 
Wat voor startproblemen heb je dan?

Mijne doet sinds kort ook erg vreemd. Koud starten, na 2 seconden lijkt wel opde verbinding startmotor -> blok los schiet en stopt ie met starten. Na een paar keer start ie dan wel.
Daarna niet meer last van gehad... Dus ik hou mn hart vast. Misschien mn startkoppeling aan het overlijden? Of gewoon had ie zn morgen niet ofzo? :+
Owja, 2005 1050 en 51000 km....
-O-
Die van mij (2008 18000km) heeft een software update gehad. De volgende ochtend starte hij prima, maar toen ik m had uitgezet om te tanken ging het minder goed.
Sloeg moeilijk aan, ook een paar keer op de startknop drukken zonder reactie. Als ie dan aanging klom hij hoog in de toeren en daarna gelijk weer uit. Dit gebeurde een paar keer achter elkaar en daarna was het weer goed.
De volgende dag helemaal geen last gehad dus ik hoop dat het nu over is.
 
TE KOOP:

Wit LED achterlicht met RAW. Past in een Speed, Street en Daytona !!!

*D
 
-O-
Die van mij (2008 18000km) heeft een software update gehad. De volgende ochtend starte hij prima, maar toen ik m had uitgezet om te tanken ging het minder goed.
Sloeg moeilijk aan, ook een paar keer op de startknop drukken zonder reactie. Als ie dan aanging klom hij hoog in de toeren en daarna gelijk weer uit. Dit gebeurde een paar keer achter elkaar en daarna was het weer goed.
De volgende dag helemaal geen last gehad dus ik hoop dat het nu over is.

Nou je het zegt, bij mij kwam het net na een beurt. Zal eens vragen of ze iets aan de software hebben gedaan.
 
Nou je het zegt, bij mij kwam het net na een beurt. Zal eens vragen of ze iets aan de software hebben gedaan.
:Y
Ik zeg niet dat het hierdoor komt maar was wel heel toevallig. Ik zal morgen zien of hij er weer last van heeft, dan zal ik het wel melden en dan ga ik ook de oude tune er weer in laten zetten.
 
:W
Dat hoor ik ook al de hele week !!! Jammer dat ik niet kan gaan rijden -O-
Hoezo, moet je aan het werk :? :+

Nieuwe tune en gaaaaaaaaaaan :] Maar euh, zou mijn eerste ritje zijn dit jaar he ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop van het weekend de s3 eens te kunnen opleuken. Eerst een liefdevolle poetsbeurt en wat wax, daarna wat stickertjes op de wielen, en dat een paar kilo plastic aan de achterkant verwijderen. ]Misschien zelfs nog wel een stukkie :]
Alleen zijn de laatste onderdeeltjes nog niet binnen...


Vandaag kwam er al een pakketje binnen, was helaas de kinder picknick tafel voor in de tuin -O-
 
:Y
Ik zeg niet dat het hierdoor komt maar was wel heel toevallig. Ik zal morgen zien of hij er weer last van heeft, dan zal ik het wel melden en dan ga ik ook de oude tune er weer in laten zetten.

Proest...

Hoop niet dat ze dat bij hebben gedaan. Meneer freriks heeft nog zo zn best gedaan bij mijn tune.
 
Hoi!

Ik heb wat advies nodig,

Rij sinds een tijdje op een speed triple uit 99, t509 model. 48dkm gelopen
En moet zeggen dat het allemaal erg aardig bevalt, wel had ik wat vragen over de hoeveelheid lawaai die de motor/blok maakte en vond ik dat de motor wat matig liep als hij koud was.

Aan de hand daar van bij een motor zaak in nijmegen langs gegaan (die onderhoud voor triumph doet) voor wat advies en eventueel een onderhouds beurt. Motor zaak gaf aan dat hij de motor inderdaad iets wat meer geluid vond maken dan andere triples. Maar kreeg niet echt het idee dat het erg zorgwekkend was.

Vandaag kreeg ik een mail waar het volgende in stond:

over de 98 en 99 modellen is bekend dat de transmissie
demper in de koppeling vaak de geest geeft .Dit geeft veel herrie maar ook slijtage aan
de versnellingsbak.Helaas.Remedie is een nieuw koppelings huis met naaf. Dure
reparatie.alleen de onderdelen zijn iets van 800 euro.


Mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met de beschreven slijtage aan de versnellingsbak en zou ik het moeten merken tijdens het rijden als de demper in de kopeling de geest heeft gegeven?

Ik vind namelijk dat m'n triple prima schakelt.
 
Waar ben je geweest? Bij Brabant Motors Grave?
Ik zou inderdaad wat meer navraag doen, alleen al €800 aan onderdelen (wss ook nog ex btw) is een duur geintje om het niet helemaal zeker te weten.
 
Ik hoor over brabantmotors niet veel positiefs dus ben uitgeweken naar de nijmeegse motor winkel. Het is overigens geen officieele triumph dealer maar schijnt wel ervaren te zijn met triumph...
Maar inderdaad voordat ik me onnodig in de kosten ga werken eerst maar eens het forum raadplegen :)
 
Ik hoor over brabantmotors niet veel positiefs dus ben uitgeweken naar de nijmeegse motor winkel. Het is overigens geen officieele triumph dealer maar schijnt wel ervaren te zijn met triumph...
Maar inderdaad voordat ik me onnodig in de kosten ga werken eerst maar eens het forum raadplegen :)


Heb je al eens een ander merk olie gebruikt?
 
Hoi!

Ik heb wat advies nodig,

Rij sinds een tijdje op een speed triple uit 99, t509 model. 48dkm gelopen
En moet zeggen dat het allemaal erg aardig bevalt, wel had ik wat vragen over de hoeveelheid lawaai die de motor/blok maakte en vond ik dat de motor wat matig liep als hij koud was.

Aan de hand daar van bij een motor zaak in nijmegen langs gegaan (die onderhoud voor triumph doet) voor wat advies en eventueel een onderhouds beurt. Motor zaak gaf aan dat hij de motor inderdaad iets wat meer geluid vond maken dan andere triples. Maar kreeg niet echt het idee dat het erg zorgwekkend was.

Vandaag kreeg ik een mail waar het volgende in stond:

over de 98 en 99 modellen is bekend dat de transmissie
demper in de koppeling vaak de geest geeft .Dit geeft veel herrie maar ook slijtage aan
de versnellingsbak.Helaas.Remedie is een nieuw koppelings huis met naaf. Dure
reparatie.alleen de onderdelen zijn iets van 800 euro.


Mijn vraag dus, heeft iemand ervaring met de beschreven slijtage aan de versnellingsbak en zou ik het moeten merken tijdens het rijden als de demper in de kopeling de geest heeft gegeven?

Ik vind namelijk dat m'n triple prima schakelt.
mr Pina kan daar misschien wel een goed antwoord op geven ? :Y
ik zelf heb nooit gehoord dat de transmissiedemper vaak de geest geeft ?? :?
kheb zelf ni veel ervaring met de 900 blokken ( t509)
 
Voor de oranje fans
Zitten er onder! :9~
Ik ben zeer tevreden. Als het droog is een paar piccies maken op een mooie locatie
IMG_4730.jpg

IMG_4729.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan