Triumph Speed Triple topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mede Speed rijders,

Ik heb mijn triple (2005 24000km) uit elkaar liggen voor het winteronderhoud. Daarnaast wil ik alles wat nog niet zwart is (remschakel set, kettingbeschrmer, radiatorkapjes, bovenste kroonplaat, standaard, motorsteun) naar de poedercoater brengen. Ik heb wat vraagjes nu:

Wie heeft ervaring met poedercoaten? Tips & trics ijn welkom. Voor diegene die het al heeft gedaan: wat hebben jullie met alle bouten etc. gedaan waar al deze onderdelen mee vast zitten?
Ik ben ook benieuwd of dit wel goed blijft zitten. Vooral bij de voetsteunen.

Ik heb vanavond de motor zover afgebouwd dat ik morgen allen het kleppendenksel eraf hoef te halen om de kleppen te controleren. Wie heeft dit ook al eens gedaan? Officieel horen de klepdekselbouten op moment aangedraaid, maar daar kom je met geen mogelijkheid bij met een momentsleutel (frame zit in de weg. Wordt dus licht aandraaien op handkracht met een losse imbussleutel denk ik?

Ik heb het koelwater afgelaten en vond het nogal bruin uitzien. Toen ik de dop van de radiator eraf draaide zag ik dat deze aan de binnenkant (veer) ook bruin (roest) was.
Volgens mij heeft dit ook het koelwater doen verkleuren. Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik heb ook nog een vraag over de kettingspanner. Hierover heb ik wel eens wat gelezen op diverse fora. Wat is jullie ervaring hiermee?

Zo dat was het voor nu even....Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven...
Er zullen van mij gedurende het onderhoud nog wel wat vragen volgen.
:W

Hoi,

ik zat te denken aan het chemisch zwarten van soortgelijke spullen. Voordeel is dat er geen laagje op je product komt, er vindt een chemische omzetting van het oppervlakte plaats en het is goedkoop. nadeel is de corrosiebestendigheid aan de andere kant als je een mooiweer rijder bent zoals ik ;)

een bedrijf wat deze dienst levert in mijn darp klik

meer over het proces klik

*edit*: lees net dat chemisch zwarten voornamelijk binnenshuis wordt toegepast. Mangaanfosfateren klik is de shizzle wat betreft corossieremmendheid. En het geeft wel die mooie zwarte kleur :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ik zat te denken aan het chemisch zwarten van soortgelijke spullen. Voordeel is dat er geen laagje op je product komt, er vindt een chemische omzetting van het oppervlakte plaats en het is goedkoop. nadeel is de corrosiebestendigheid aan de andere kant als je een mooiweer rijder bent zoals ik ;)

een bedrijf wat deze dienst levert in mijn darp klik

meer over het proces klik

*edit*: lees net dat chemisch zwarten voornamelijk binnenshuis wordt toegepast. Mangaanfosfateren klik is de shizzle wat betreft corossieremmendheid. En het geeft wel die mooie zwarte kleur :Y

Ziet er netjes uit dat mangaanfosfanogwattes. Als jij het eens uitprobeert en ons laat weten hoe het bevalt O-)
 
Ziet er netjes uit dat mangaanfosfanogwattes. Als jij het eens uitprobeert en ons laat weten hoe het bevalt O-)


Ik heb ze gemaild

gevraagd naar de prijs want dat maakt iets aantrekkelijk (immers als het duur is kan je beter nieuwe onderdelen in het zwart kopen). En of ik een voorbeeld van een behandeld voorwerp in het echt kon zien (ze zitten bij mij in de buurt) Want het oog wil ook wat :Y

Daarna wil ik altijd mijn ervaringen delen O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan