...niet te veel kledderen met spuitbus-vochtigheid op zo'n ketting..., want de met zorg opgebrachte vettigheid loopt dan juist weer overal tussenuit...
...gewoon een doekje iets vochtig maken met terpentine of dieselolie, en vooral dat laatste werkt erg goed...
...'k had vroeger ook altijd een pot dieselolie in de schuur staan ; speciaal om kettingvet-smetjes van de sneeuwwitte achtervelg van de CBR1000F te halen...
...dus..., doek een beetje vochtig maken (hoeft helemaal niet veel), en dan heel simpel schakel voor schakel schoonmaken...
...'t kost even wat tijd, maar het werkt wel...
...ongeveer een kwartiertje, en dan blinkt je het ding tegemoet...
...voorwaarde is dan eigenlijk wel dat het fietsje lekker makkelijk op een bok staat...
...want anders wordt het ook weer een ge-jo-jo va nix...
...heb inmiddels zelf de ketting in dat überkleverige HKS-Extrem-kettenfett staan...
...en dat spul kun je even akelig nauwkeurig tussen de schakels spuiten zeg...
...superfijn doseerbaar, en de ketting maakt nu over de tandwielen ook een heel grappig geluid als het ding draait...
...want je hoort dat kleverige...
...en omdat het zo ontzettend doseerbaar is, blijft de ketting gewoon schoon ; want anders zou dat schoonmaken weer geen zin hebben gehad...
...de good-old CBR..., met brandschone ketting, gepoetste buitenschakels, toch voldoende vettigheid, en natuurlijk sneeuwwitte velgen...
...en 'nee' op het plaatje was het geen nieuwe motor, maar op dat moment al weer 7 jaren jong...