Er is één gevaar. Lampolie is dun en als je teveel gebruikt blijft er altijd wat zitten. Zodra je gaat rijden zit je hele achterkant en misschien je achterband eronder. Is mijn ervaring ondanks dat ik zoveel mogelijk verwijderd heb na het reinigen met een oude doek.
Er is één gevaar. Lampolie is dun en als je teveel gebruikt blijft er altijd wat zitten. Zodra je gaat rijden zit je hele achterkant en misschien je achterband eronder. Is mijn ervaring ondanks dat ik zoveel mogelijk verwijderd heb na het reinigen met een oude doek.
En remmenreiniger is best een aggressief spulletje toch?Ik heb nog een stuk of 4 X ringen van een D.I.D ketting liggen.
2 leg ik vanavond in een bad met WD-40, en 2 leg ik er in een bad met lampenolie.
Eens kijken wat het doet.
Ik geloof helemaal niks van dat wd40 schadelijk is voor x-ringen, terwijl kettingreiniger niks anders is dan remmenreiniger.
Klinkt meer alsof hij eerst uit onwetendheid en angst voor kosten reageerde en pas bijdraaide nadat hij besefte dat er inderdaad een garantieafhandeling op die koplampen zit. Het is alleen even de vraag waar die koplampen precies vandaan komen. Ik bedoel, het wordt een beetje een lastig verhaal als deze al een keer onder hetzelfde garantiegeval geclaimed zijn en daarna tweedehands verkocht. Maar dat zal MDS wel weten neem ik aan.Vandaag dealer gebeld waar de koplampen vandaan komen (triumph dealer). Beetje raar verhaal. Kon het eerst niet vinden in systeem op mijn motor, kan natuurlijk. Vervolgens zegt hij: Tja, die koplampen zijn hier 2e hands gekocht en zit geen garantie meer op. Pardon? Je kunt niets terugvinden, maar wel dat ze 2e hands zijn gekocht? Dus ik benoem dat. Ja maar, zijn aftermarket en garantie is er al vanaf. Hmmm..Ik zeg: De technische levensduur van koplampen mag toch zeker wel >2 jaar zijn lijkt me?
Begon hij ineens over dat mijn motor daar niet in onderhoud is en niet bekend, maar dat ze wel 700,- euro moeten vergoeden voor de koplampen? Ik werd een klein beetje pissig, dus ik zeg. Lang verhaal kort: Ik weet van de vorige eigenaar van de motor dat hij de 2011 type koplampen hier vandaan heeft. Ik doe nu een beroep op coulance/garantie en waar dit vandaan komt, boeit me eigenlijk niet, van mijn part bij Triumph Benelux of zo. Ik val u ook niet aan, maar de aankoop is hier gedaan, vandaar dat ik deze kwestie bij u neerleg. Ongeacht of de motor hier in onderhoud is. Ik wil gewoon weten of ik recht heb op enige coulance, gezien dit probleem is erkend door Triumph. De beste man beaamde dit ook via de telefoon.
Heb nu chasnr doorgegeven van de Speed en ze gaan kijken hoe of wat…Ik heb er een hard hoofd in, helemaal na bovenstaand...
Vandaag dealer gebeld waar de koplampen vandaan komen (triumph dealer). Beetje raar verhaal. Kon het eerst niet vinden in systeem op mijn motor, kan natuurlijk. Vervolgens zegt hij: Tja, die koplampen zijn hier 2e hands gekocht en zit geen garantie meer op. Pardon? Je kunt niets terugvinden, maar wel dat ze 2e hands zijn gekocht? Dus ik benoem dat. Ja maar, zijn aftermarket en garantie is er al vanaf. Hmmm..Ik zeg: De technische levensduur van koplampen mag toch zeker wel >2 jaar zijn lijkt me?
Begon hij ineens over dat mijn motor daar niet in onderhoud is en niet bekend, maar dat ze wel 700,- euro moeten vergoeden voor de koplampen? Ik werd een klein beetje pissig, dus ik zeg. Lang verhaal kort: Ik weet van de vorige eigenaar van de motor dat hij de 2011 type koplampen hier vandaan heeft. Ik doe nu een beroep op coulance/garantie en waar dit vandaan komt, boeit me eigenlijk niet, van mijn part bij Triumph Benelux of zo. Ik val u ook niet aan, maar de aankoop is hier gedaan, vandaar dat ik deze kwestie bij u neerleg. Ongeacht of de motor hier in onderhoud is. Ik wil gewoon weten of ik recht heb op enige coulance, gezien dit probleem is erkend door Triumph. De beste man beaamde dit ook via de telefoon.
Heb nu chasnr doorgegeven van de Speed en ze gaan kijken hoe of wat…Ik heb er een hard hoofd in, helemaal na bovenstaand...
Welke dealer gaat het om?
...vandaag..., kwart over twee, tussen Vledder en Diever...
...een zwarte Speed richting Diever...
...had de gang er goed in...
...wellicht iemand van hier...?
...en wat een geneuzel over je ketting poetsen zeg...
...hou daar toch mee op jongens...; vergeet sowieso dat geknooi aan een ketting...
...pak toch gewoon een leuke cardan fiets..., dan hoef je ook nix in de WD40 te laten overnachten...
...wat nou ketting...
[afbeelding]
Vandaag dealer gebeld waar de koplampen vandaan komen (triumph dealer). Beetje raar verhaal.
Schoonmaken van de ketting heb ik nooit begrepen, waarom zou je je tijd daar aan willen besteden.
Het is een nutteloze klus en ik heb er een hekel aan om nutteloos werk te doen.
Technisch onderhoud is belangrijk maar poetsen heeft in het algemeen sowieso weinig toegevoegde waarde, tenzij je regelmatig eens buiten komt in de winterperiode.
Goed bezig, ben benieuwd naar het resultaatIk heb inmiddels 1 D.I.D X-ring in een bekertje met WD40 gedaan, en 1 X-ring in een bekertje met lampenolie.
Ik laat ze een paar dagen weken, en dan vergelijk ik ze met X-ringen die niet zijn blootgesteld aan 1 van die producten.
Omdat het gewoon leuk is?
Heb denk ik voor een kleine 800euro aan poetsspullen thuis liggen. Polijstmachine, waxen, borstels, etc..etc..
Een middagje met de tandenborstel en een sopje in de weer om je motorblok weer te laten glimmen. Of een uur of 12 bezig zijn aan het wassen, kleien, polijsten, voeden, waxen en sealen van je auto. Met tussen elke stap een welverdiende rustpauze met drankje en of sigaretje waarbij je de verbetering kan aanschouwen. Heeeeerlijk tijdverdrijf