Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie reacties op het overlijden van Ed. Het klopt inderdaad dat zijn motor op MP stond, werd door een vriend van Ed op verzoek van de nabestaanden verkocht.

We zijn als motorrijders daarin natuurlijk wel een slag apart :Y

soms lijkt het net een huwelijk .. in goede en in slechte tijden zijn we er voor elkaar ;)
 
Soms is het zwart wit, en soms gewoon rood wit .....

b5k49c.jpg


En huub huub barbappadommelschboesboes
is het ineens een ander project geworden ....

2eyx2fk.jpg
 
We zijn als motorrijders daarin natuurlijk wel een slag apart :Y

soms lijkt het net een huwelijk .. in goede en in slechte tijden zijn we er voor elkaar ;)


De meeste motorrijders weten hoe kwetsbaar ze zijn, en dan ga je wel eens meer nadenken dan de gemiddelde persoon.

En toch blijven we motorrijden, omdat het mij althans vrijheid geeft ....

25jaar vechten tegen een ziekte, dat is potverdomme niet mis.
Respect voor hem hoor!
 
Ik ben echt even helemaal afgeknapt van Triumph's.

De bouwkwaliteit laat echt ernstig te wensen over, mensen die eraan werken snappen wat ik bedoel.
Ik heb zoveel pech gehad met de afgelopen 2 speed triple's daar word je misselijk van ....

Op een gegeven moment taste het mijn plezier voor het motorrijden aan.
Dus ongeveer 6 maanden geleden al besloten om te gaan voor wat anders.

Wat dat moest gaan worden wist ik niet, een soort van retro naked als de GSX1400 sprak mij wel aan.
De meeste GSX'en die te koop stonden waren ver buiten mijn budget, helemaal aangezien ik al mijn spaargeld in de rode Speed Triple had gestoken.

De rode Speed Triple heeft 6 maanden te koop gestaan, 0.0 serieuze reacties op gehad, alleen maar gezeur over de prijs ...

Ik was het ding zo spuugzat dat ik hem voor een "appel en ei" heb weg gegeven eigenlijk
En besloten dat ik even toe was aan een soort van cultuurshock.

Dus toen kwam de Tuono is beeld.

Het is in de basis een nette motor, misschien maak ik wel een project topic aan.
Inmiddels ligt het ding al in onderdelen door het huis verspreid .....
De vrouw is ook wel blij met mij zeg maar ....
 
Laatst bewerkt:
...'n beste blaf-demper zit er onder die Italiaan... :Y


...heb dat model (op de stuurkuipje/koplamp vorm na) altijd wel geinig gevonden...




...oh ja..., en dat slangetje van dat ketting(ge)smeer systeem moet je natuurlijk ook FF verleggen... ;)




...blaf, blaf, blaf... :Y
aprilia-tuono-1176973_5.jpg
 
Hallo allen,

De afgelopen twee jaar sprak ik Edjuh, ('speedtriple') een actief bezoeker van dit topic regelmatig. Samen hebben we vorig jaar september ook een kleine meeting + rondje over de Zuidhollandse eilanden georganiseerd, wat erg gezellig was.

De laatste weken hoorde ik echter niets meer van hem en kreeg ik zowel via het forum als de telefoon geen reacties meer. Ik ben daarom vorige week langs Van Veen motoren in Wateringen gereden waar Ed iedere zaterdag met zijn vrienden een bakkie deed. Daarna reden ze vaak een rondje reed richting Aad Molenaar. Helaas vertelden de medewerkers van de motorzaak dat Ed een week of 6 geleden is overleden.

Dat Ed is overleden kwam helaas niet als een verrassing. Ed had darmproblemen en was al 25 jaar ziek. De laatste jaren was hij volledig afgekeurd en heeft hij diverse chemo's ondergaan om te proberen de darmkanker te bestrijden.

Motorrijden was een manier voor Ed om even uit de fysieke ellende te kunnen ontsnappen. Hij kon er dan ook een hele week naar toe leven om een rondje te rijden met zijn vrienden en putte daar veel energie uit. Na het rondje was hij de laatste maanden echter vaak zo moe dat hij er dagen voor nodig had om er enigszins van bij te komen.

Ik heb Ed leren kennen als een fijne kerel, waarmee ik de afgelopen jaren een aantal keer rondje heb gereden en dat was gezellig. Daarnaast kreeg ik goede tips over het onderhoud aan de Speed en kon ik gereedschap lenen. Ik vind het jammer dat hij is overleden.

Gr,

Jasper

[afbeelding]
Heftig bericht.
Heb hem persoonlijk nooit gekend/ontmoet, maar op MF was hij op een positieve manier aanwezig.
Wel mooi dat ie ondanks z'n ziekte nog zo van motorrijden heeft kunnen genieten.
 
Ik kom vrijwel iedere morgen rond 8:00 een zwarte Speed tegen op de A6 of bij Swifterbant, iemand van hier :?
 
...'n beste blaf-demper zit er onder die Italiaan... :Y


...heb dat model (op de stuurkuipje/koplamp vorm na) altijd wel geinig gevonden...




...oh ja..., en dat slangetje van dat ketting(ge)smeer systeem moet je natuurlijk ook FF verleggen... ;)




...blaf, blaf, blaf... :Y
[afbeelding]

Die demper en dat smeersysteem liggen er al af, moet het alleen nog even op MP te koop zetten.

komt gewoon een origineel "dempertje" onder, en ketting smeren doen we gewoon zelf
 
Hopelijk ga je hier meer plezier aan beleven, maar volgens mij gaat datbin jouw geval nogal snel.

Ik had met de speed heel erg veel plezier, meer dan 30.000km gereden over 2 jaar.

Het is alleen die klote bouwkwaliteit, die het feestje steeds kwam verpesten...
Als de bouwkwaliteit goed was geweest, dan hadden we nu dit gesprek niet gehad.

De Tuono is meer een bouwproject voor in de winter.

Ik loop al wel een poosje rond met het idee om mijn eigen ultieme speed triple te bouwen.
Staat zelfs al op papier ....
 
Beste medetopicleden,

Ik wil Edjuh opnemen in het "In memoriam" gedeelte van het topic deel 49.
Kan iemand mij voorzien van de juiste informatie?
Foto zoek ik eventueel op in één van de eerdere topics.
 
Ik had met de speed heel erg veel plezier, meer dan 30.000km gereden over 2 jaar.

Het is alleen die klote bouwkwaliteit, die het feestje steeds kwam verpesten...
Als de bouwkwaliteit goed was geweest, dan hadden we nu dit gesprek niet gehad.

De Tuono is meer een bouwproject voor in de winter.

Ik loop al wel een poosje rond met het idee om mijn eigen ultieme speed triple te bouwen.
Staat zelfs al op papier ....

Dont get it? Klote bouwkwaliteit?

Verklaar........... heb mijn 955I al 10 jaar.... geen ernstige problemen mee gehad.
Duurste was de starterclutch @ €385 en een update op de vering.

Tis geen supersporter en geen toerbak...... zo vergelijk ik hem ook niet.

Engels ding met zijn eigen karakter :P

Volgens menig monteur is het van binnen net een Honda......ach ja.......dat is ook zon klote bouwkwaliteit ;)

Veel suc6 met de Tuono.....(heb ik wel eens aan zitten denken en zelfs 2 x een proefrit mee gemaakt maar dat is het dan ook weer net niet)
 
Gefeliciteerd met je nieuwe brommert

Maar er een speed TRIPLE van maken?

NEE de tuono is een ragbak.

Nee ik bouw een (voor mij) ultieme speed triple, van triumph speed triple onderdelen :Y

Frame van een daytona 955i wou ik als basis pakken, met het kuipwerk van een 99-2001 speed triple.

Vering van 2010+ model, swingarm van een 2007 model
Motor mengelmoesje, van een daytona blok (nikasil cilinders) 1050 krukas etc etc etc
 
Laatst bewerkt:
Dont get it? Klote bouwkwaliteit?

Verklaar........... heb mijn 955I al 10 jaar.... geen ernstige problemen mee gehad.
Duurste was de starterclutch @ €385 en een update op de vering.

Tis geen supersporter en geen toerbak...... zo vergelijk ik hem ook niet.

Engels ding met zijn eigen karakter :P

Volgens menig monteur is het van binnen net een Honda......ach ja.......dat is ook zon klote bouwkwaliteit ;)

Veel suc6 met de Tuono.....(heb ik wel eens aan zitten denken en zelfs 2 x een proefrit mee gemaakt maar dat is het dan ook weer net niet)

Soms heb je geluk en soms niet, de bouwkwaliteit van Triumphs varieert erg heb ik gemerkt.
En ik heb gewoon echt heel veel pech gehad met beide speed triple's.

Ik heb alle bonnen opgeteld (van beide speed triple's) met zaken die ik heb moeten vervangen en daar had ik zowat een nieuwe Street triple van kunnen kopen :X :X :X

Maar er komt er wel weer eentje terug ;)
Dus jullie zijn nog niet van mij af :+
 
Laatst bewerkt:
...haalt U mij maar uit de OP van deeltje 49...

...de Suzuki is afgelopen vrijdag verkocht, en in een donker busje afgevoerd... :/
...als in : blijven alleen de boxers nog over...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan