Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ben sinds gister de trotse eigenaar van een Speed uit 2012 !

Ik heet Sander en woon ergens in de Utrechtse heuvelrug :+

Reed hiervoor een Suzuki GSX-R 750

Zal binnenkort wat foto's posten

Heeft iemand nog een Paddock stand te koop staan ??

Hoi hier :W


Vandaag weer lkkr stukje gereden, 300 km }) voelt wel alles in je lijf wanneer je thuiskomt.
Ook nog stukje op een Ducati 8.. hypermotard gereden, zitpositie is wel fijn hoor,loopt goed (gauw te hard) }) enige nadeel en dat hoor je niet wanneer je erachter rijdt maar dat is t geluid, net zo''n brommer of een Honda grom. _O-
(Vind 'm stiekem wel heel fijn sturen) :X

Daarnaast gister ketting aan 't spannen geweest,wat klote met die haak. Of heel vast bij 1mm aantrekken en bij beetje losser zetten meteen heel los :? Maar lijkt wel of einde van mijn haak te kort is want blijft amper zitten of je schiet ertussen, mooi werk voor de geleerden de volgende x :+

Owja nu 4200km gereden en het bandje kaal. mpp 2ct... }) alleen openbare weg en nog geen eiffel oid gezien.


Over dat ketting spannen.... die haak sleutel moet er echt haaks op, anders pak tie de tanden niet. De ene keer heb ik hem op "5 uur" staan of op 2 uur als het de andere kant op moet. Weet zo niet meer wat vast en los is |(
Over zwaar draaien, de borg bout goed losdraaien en eventueel iets met een grote platte schroevendraaier iets verder uit elkaar wippuh :P
Soms zou je echt het vloeken erop leren...
 
Laatst bewerkt:
Meestal he... is dit geluid te wijten aan je nokkenaskettingspanner (NAKS). Voor 6 tientjes bestel je een APE, handmatig instelbare.
Installeren is heel eenvoudig:
1. krukasdeksel eraf halen (kost je mogelijk wel een pakking)
2. automatische spanner eraf halen
3. Handmatige spanner erop zetten (met een beetje vet.... )
4. met de hand(!) de spanner aandraaien terwijl je de krukas rond draait in de juiste richting (gewoon met een dopsleutel op de kruk)
5. de NAKS spannen totdat je niet meer kan (letop alleen handkracht hier, geen gereedschap gebruiken)
6. Vastzetten en en krukasdeksel weer terugmonteren.

tadaaaa, bijgeluidjes weg...

:W

Bedankt voor de tips!Je bedoelt dat hij zo slap hangt dat het voorste kettingwiel "doorslipt" en dat dat het geluid veroorzaakt? Dan zou ik ook iets van inhouden of iets dergelijks moeten merken, toch? Ik zal het in ieder geval even controleren.Goeie tip! Ga ik naar kijken.Wiellager of iets in die richting lijkt me ook afhankelijk van de snelheid en dat lijkt niet het geval te zijn. Toch zal ik het even controleren.
 
Foto's van de paddock-stand

full
 
Middag@all..Mocht de koop doorgaan donderdag, wil ik even gelijk wat accessoires bestellen voor de Speed..De origine taartschep zit er nog op en ik wil weer een mooi kort kontje, zeg maar..Nu kijk ik bij Brabant Motors en bij Barracuda. Gezien de originele knipperlichten er ook nog aan zitten, is dit wellicht mooi te combineren.

Ik zie door de bomen het bos niet meer even. Er wordt gepraat over weerstandjes erbij kopen etc en er zit enorm prijsverschil in de korte achterkantjes. Heeft er iemand tips, welk setje makkelijk pas is te maken? Smaken verschillen, maar die kleine led pinkers van Barracuda, zoiets vind ik wel mooi.

Alvast bedankt voor de hulp! En ik zoek dus nog een Paddock om die mooie achtervelg fatsoenlijk schoon te krijgen en mijn ketting in het vet te zetten...
 
Laatst bewerkt:
Middag@all..Mocht de koop doorgaan donderdag, wil ik even gelijk wat accessoires bestellen voor de Speed..De origine taartschep zit er nog op en ik wil weer een mooi kort kontje, zeg maar..Nu kijk ik bij Brabant Motors en bij Barracuda. Gezien de originele knipperlichten er ook nog aan zitten, is dit wellicht mooi te combineren.

Ik zie door de bomen het bos niet meer even. Er wordt gepraat over weerstandjes erbij kopen etc en er zit enorm prijsverschil in de korte achterkantjes. Heeft er iemand tips, welk setje makkelijk pas is te maken? Smaken verschillen, maar die kleine led pinkers van Barracuda, zoiets vind ik wel mooi.

Alvast bedankt voor de hulp! En ik zoek dus nog een Paddock om die mooie achtervelg fatsoenlijk schoon te krijgen en mijn ketting in het vet te zetten...
Zou hier ook mee kunnen en is een stuk goedkoper *O* :)

Rollerbank motor - ketting smeren - velg schoonmaken motorfiets met aluminium wieldraaihulp - rollenbankje - rollenbank.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, alleen aan het uiteinde van de dipstick zat een beetje olie..
Radiateur kijk ik bij daglicht even goed na.

Dat is niet best, ze kunnen niet goed tegen weinig olie.

Niet dat hij kapot loopt, maar i.c.m oververhitting en weinig olie is niet goed voor een 1050 motorblok. Of eigenlijk geen enkele motorblok wat dat betreft!

Ze lusten soms wat olie, ligt er ook aan hoe je rijd.
Mijn oude groene 955i luste zowat 1 liter op 5000km, maar als je echt aan het gas ging hangen dan was dat flink meer. Niks ernstigs wat het ging via de klepseals weg.

Mijn huidige 955i verbruikt helemaal niks, ook niet als je flink aan het gas hangt!!
Je hoort er verschillende verhalen over, de 1 heeft het wel, de ander niet.
Ligt aan je rijstijl, en aan het humeur waarmee de motor in elkaar is gezet denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan