Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Morning@all…Alles goed gegaan met verkoop motor van mijn maat. Geld en vrijwaring, alles!

Ik ga mijn zoektocht verder vervolgen. Zoals het nu lijkt heb ik 3 opties:

1- Ik koop een ouder type speed, 2007 (bijv de witte bij Bollenstreek, iemand die die motor kent?)
gezien ik dus niet erg veel rij per jaar. 3000km met ritje Eifel incl. Dan heb ik wel een motor, maar weinig afschrijving meer. Alleen heeft die witte 22k gelopen. Hoeft geen probleem te zijn toch?

2- Ik koop een 2008 type speed weer. Iets duurder en heb ik al gehad. Beviel goed hoor, kon ik mooi op sturen.

3- Ik koop mijn motor met ABS, maar dan geen Triumph, maar een CBF1000ABS. Ik weet, weinig spannend, maar dit wil ook goed vooruit en je zit heerlijk rechtop en in bochten ook goede fiets. Dan heb ik een toermotor, maar gezien ik 3000km per jaar rij, is dit dan de juiste optie?

Zo ben ik alles een beetje naast elkaar aan het zetten, want ik wil een goed overwogen beslissing maken.
 
Al eens naar een MV Agusta of Aprilia Tuono gekeken?
Of misschien toch een KTM 990 ofzo?
 
Morning@all…Alles goed gegaan met verkoop motor van mijn maat. Geld en vrijwaring, alles!

Ik ga mijn zoektocht verder vervolgen. Zoals het nu lijkt heb ik 3 opties:

1- Ik koop een ouder type speed, 2007 (bijv de witte bij Bollenstreek, iemand die die motor kent?)
gezien ik dus niet erg veel rij per jaar. 3000km met ritje Eifel incl. Dan heb ik wel een motor, maar weinig afschrijving meer. Alleen heeft die witte 22k gelopen. Hoeft geen probleem te zijn toch?

2- Ik koop een 2008 type speed weer. Iets duurder en heb ik al gehad. Beviel goed hoor, kon ik mooi op sturen.

3- Ik koop mijn motor met ABS, maar dan geen Triumph, maar een CBF1000ABS. Ik weet, weinig spannend, maar dit wil ook goed vooruit en je zit heerlijk rechtop en in bochten ook goede fiets. Dan heb ik een toermotor, maar gezien ik 3000km per jaar rij, is dit dan de juiste optie?

Zo ben ik alles een beetje naast elkaar aan het zetten, want ik wil een goed overwogen beslissing maken.

Als je zo weinig rijdt, koop dan wat je echt wilt zodat elke km een feestje is. (ducati streetfighter?)
En die 2007 met 22k, ik heb een 2005 met 60+k en die loopt als een trein.
 
Laatst bewerkt:
Tja Ik zag van de week diversen nieuwere auto's rijden met zowat dezelfde kleur als mijn groene triple uit 1999. Nu vind ik zelf het een geweldige kleur ,maar ben hierdoor dus ook nog eens up to date..HAHA
 
Morning@all…Alles goed gegaan met verkoop motor van mijn maat. Geld en vrijwaring, alles!

Ik ga mijn zoektocht verder vervolgen. Zoals het nu lijkt heb ik 3 opties:

1- Ik koop een ouder type speed, 2007 (bijv de witte bij Bollenstreek, iemand die die motor kent?)
gezien ik dus niet erg veel rij per jaar. 3000km met ritje Eifel incl. Dan heb ik wel een motor, maar weinig afschrijving meer. Alleen heeft die witte 22k gelopen. Hoeft geen probleem te zijn toch?

2- Ik koop een 2008 type speed weer. Iets duurder en heb ik al gehad. Beviel goed hoor, kon ik mooi op sturen.

3- Ik koop mijn motor met ABS, maar dan geen Triumph, maar een CBF1000ABS. Ik weet, weinig spannend, maar dit wil ook goed vooruit en je zit heerlijk rechtop en in bochten ook goede fiets. Dan heb ik een toermotor, maar gezien ik 3000km per jaar rij, is dit dan de juiste optie?

Zo ben ik alles een beetje naast elkaar aan het zetten, want ik wil een goed overwogen beslissing maken.


Of je koopt mijn 955i voor veel minder dan al jou opties, die is helemaal kant en klaar :)
 
Morning@all…Alles goed gegaan met verkoop motor van mijn maat. Geld en vrijwaring, alles!

Ik ga mijn zoektocht verder vervolgen. Zoals het nu lijkt heb ik 3 opties:

1- Ik koop een ouder type speed, 2007 (bijv de witte bij Bollenstreek, iemand die die motor kent?)
gezien ik dus niet erg veel rij per jaar. 3000km met ritje Eifel incl. Dan heb ik wel een motor, maar weinig afschrijving meer. Alleen heeft die witte 22k gelopen. Hoeft geen probleem te zijn toch?

2- Ik koop een 2008 type speed weer. Iets duurder en heb ik al gehad. Beviel goed hoor, kon ik mooi op sturen.

3- Ik koop mijn motor met ABS, maar dan geen Triumph, maar een CBF1000ABS. Ik weet, weinig spannend, maar dit wil ook goed vooruit en je zit heerlijk rechtop en in bochten ook goede fiets. Dan heb ik een toermotor, maar gezien ik 3000km per jaar rij, is dit dan de juiste optie?

Zo ben ik alles een beetje naast elkaar aan het zetten, want ik wil een goed overwogen beslissing maken.
optie 1&2: als dit serieuze opties zijn, ben je toch wel een redelijke pannenkoek dat je de speed 08 heb weggedaan. Als je graag geld weggeeft, heb ik nog wel een leuk adresje voor je ;) of anders aan goede doelen ofzo _O-
Zonder gein, als het geld wat krap is dan zou ik je aanraden minder impulsief te werk te gaan. Dat gezegd hebbende, geld is maar geld en een motor is cooler 8-) dan geld. Als je opties 1 en 2 dus echt serieus zijn, moet je niet eens aan optie 3 willen denken. En een toermotor beledigen met slechts 3000km per jaar :N

Dus denk er eens iets langer over na dan een paar minuten, slaap er zelfs een nachtje over en koop daarna gewoon direct die dikke speed triple uit >2011. Dat is wat je echt wil. Alles ertussen is puur een waste of time and money! Geld heb je al weggegooid door de speed 08 te verkopen en direct iets terug te willen, dus dan kun je die afschrijving ook wel hebben. Beloof me dan wel er minstens 3 tot 5 jaar mee te rijden.

Zonder gein deel 43: als je echt puur wilt overbruggen, koop dan een redelijk goed sturend brikje wat je door de herfst, winter en lente helpt om die speed >2011 te kunnen kopen. Daar schrijf je vrijwel niets op af, behalve wat onderhoud.
 
optie 1&2: als dit serieuze opties zijn, ben je toch wel een redelijke pannenkoek dat je de speed 08 heb weggedaan. Als je graag geld weggeeft, heb ik nog wel een leuk adresje voor je ;) of anders aan goede doelen ofzo _O-
Zonder gein, als het geld wat krap is dan zou ik je aanraden minder impulsief te werk te gaan. Dat gezegd hebbende, geld is maar geld en een motor is cooler 8-) dan geld. Als je opties 1 en 2 dus echt serieus zijn, moet je niet eens aan optie 3 willen denken. En een toermotor beledigen met slechts 3000km per jaar :N

Dus denk er eens iets langer over na dan een paar minuten, slaap er zelfs een nachtje over en koop daarna gewoon direct die dikke speed triple uit >2011. Dat is wat je echt wil. Alles ertussen is puur een waste of time and money! Geld heb je al weggegooid door de speed 08 te verkopen en direct iets terug te willen, dus dan kun je die afschrijving ook wel hebben. Beloof me dan wel er minstens 3 tot 5 jaar mee te rijden.

Zonder gein deel 43: als je echt puur wilt overbruggen, koop dan een redelijk goed sturend brikje wat je door de herfst, winter en lente helpt om die speed >2011 te kunnen kopen. Daar schrijf je vrijwel niets op af, behalve wat onderhoud.

De Speed was hoe dan ook weggegaan. 30k is voor mij een max om een andere motor te kopen. Dom? Dat is gewoon hoe ik dat doe. Optie 1 hou ik een smak geld over en kan ik 3 jaar op rijden om hem vervolgens met 30k weer te verkopen.

Optie 2 is een Speed met aanzienlijk minder km's dan mijn oude..

Optie 3 is Honda. Betrouwbare blokken en een geweldige stuurmachine. Keer opgereden van een kennis van me.
 
De Speed was hoe dan ook weggegaan. 30k is voor mij een max om een andere motor te kopen. Dom? Dat is gewoon hoe ik dat doe. Optie 1 hou ik een smak geld over en kan ik 3 jaar op rijden om hem vervolgens met 30k weer te verkopen.

Optie 2 is een Speed met aanzienlijk minder km's dan mijn oude..

Optie 3 is Honda. Betrouwbare blokken en een geweldige stuurmachine. Keer opgereden van een kennis van me.

dan zou ik zeggen; overweeg een kawa Z800 of Z1000.... lekker sturen :]
al vind ik de triple 2012 helemaal :9~ :] :} *O* en net ff beter dan de kawa Z1000 2004 :X :$
 
De Speed was hoe dan ook weggegaan. 30k is voor mij een max om een andere motor te kopen. Dom? Dat is gewoon hoe ik dat doe. Optie 1 hou ik een smak geld over en kan ik 3 jaar op rijden om hem vervolgens met 30k weer te verkopen.

Optie 2 is een Speed met aanzienlijk minder km's dan mijn oude..

Optie 3 is Honda. Betrouwbare blokken en een geweldige stuurmachine. Keer opgereden van een kennis van me.
Het is jouw leven ;) maar als je zegt dat geld krap is dan was het qua financieen niet je beste optie. Van motor wisselen kost geld... dus je moet dat ervoor over hebben, of niet...

Dom? Nee, als jij daar het gelukkigst mee bent is het je beste actie/optie. Zo zie ik het althans.

Je vroeg om een mening he? Dus dit was de mijne :P en ik ben heel serieus dat je het beste meteen de motor moet kopen die je wil i.p.v. tussenoplossingen te nemen die niet ideaal zijn. Ik raad je dan alleen wel aan om die 30dkm eis te laten vallen en er langer van te genieten. Kan de motor prima aan en je portemonnee zal weer van je gaan houden :P

Ow en wat betreft de honda. Ik geloof je direct. Echt. Maar... je andere drie motoren zijn speed triples van 2007, 2008 of >2011. Wie hou je dan voor de gek :? Je gaat zeker schik hebben van de honda hoor, maar wil je dat wel?
 
Morning@all…Alles goed gegaan met verkoop motor van mijn maat. Geld en vrijwaring, alles!

Ik ga mijn zoektocht verder vervolgen. Zoals het nu lijkt heb ik 3 opties:

1- Ik koop een ouder type speed, 2007 (bijv de witte bij Bollenstreek, iemand die die motor kent?)
gezien ik dus niet erg veel rij per jaar. 3000km met ritje Eifel incl. Dan heb ik wel een motor, maar weinig afschrijving meer. Alleen heeft die witte 22k gelopen. Hoeft geen probleem te zijn toch?

2- Ik koop een 2008 type speed weer. Iets duurder en heb ik al gehad. Beviel goed hoor, kon ik mooi op sturen.

3- Ik koop mijn motor met ABS, maar dan geen Triumph, maar een CBF1000ABS. Ik weet, weinig spannend, maar dit wil ook goed vooruit en je zit heerlijk rechtop en in bochten ook goede fiets. Dan heb ik een toermotor, maar gezien ik 3000km per jaar rij, is dit dan de juiste optie?

Zo ben ik alles een beetje naast elkaar aan het zetten, want ik wil een goed overwogen beslissing maken.


Ik zou nog ff bij KAT-motoren kijken. die hebben vaak ook wel leuke fietsen staan voor een niet te gekke prijs.

KAT Motoren

Tussen de occasions staat een mooie speed uit 2012 met abs.

:W
 
Morning@all…Alles goed gegaan met verkoop motor van mijn maat. Geld en vrijwaring, alles!

Ik ga mijn zoektocht verder vervolgen. Zoals het nu lijkt heb ik 3 opties:

1- Ik koop een ouder type speed, 2007 (bijv de witte bij Bollenstreek, iemand die die motor kent?)
gezien ik dus niet erg veel rij per jaar. 3000km met ritje Eifel incl. Dan heb ik wel een motor, maar weinig afschrijving meer. Alleen heeft die witte 22k gelopen. Hoeft geen probleem te zijn toch?

2- Ik koop een 2008 type speed weer. Iets duurder en heb ik al gehad. Beviel goed hoor, kon ik mooi op sturen.

3- Ik koop mijn motor met ABS, maar dan geen Triumph, maar een CBF1000ABS. Ik weet, weinig spannend, maar dit wil ook goed vooruit en je zit heerlijk rechtop en in bochten ook goede fiets. Dan heb ik een toermotor, maar gezien ik 3000km per jaar rij, is dit dan de juiste optie?

Zo ben ik alles een beetje naast elkaar aan het zetten, want ik wil een goed overwogen beslissing maken.
Of een nette cb1000ra O-)
 
De Speed was hoe dan ook weggegaan. 30k is voor mij een max om een andere motor te kopen. Dom? Dat is gewoon hoe ik dat doe. Optie 1 hou ik een smak geld over en kan ik 3 jaar op rijden om hem vervolgens met 30k weer te verkopen.

Optie 2 is een Speed met aanzienlijk minder km's dan mijn oude..

Optie 3 is Honda. Betrouwbare blokken en een geweldige stuurmachine. Keer opgereden van een kennis van me.


Ik zou nog het nog een goed jaartje overdenken. :+
 
Hmm, nee niet bewust. Dus beter wat wijder erin en dat je dan krapper eruit komt?
Het viel mij ook op in het filmpje inderdaad. Je houdt geen marge over tot de rand van de weg, terwijl het bij die snelheden in feite niet nodig is om je lijn zo wijd te rijden. Probeer gewoon niet over het midden van de weg te komen bij bochten naar rechts en probeer ook ruimte over te laten bij bochten naar links. Mocht er dan iets gebeuren dan zit je niet meteen op het gras :)
Vaak is het een kwestie van wat verder voor je uitkijken (de bocht doorkijken) en dan gaat het vanzelf al. Plus wat meer met je knie tegen de tank duwen en tegelijkertijd met je binnenste hand een beetje tegen je stuur duwen.
 
De Speed was hoe dan ook weggegaan. 30k is voor mij een max om een andere motor te kopen. Dom? Dat is gewoon hoe ik dat doe. Optie 1 hou ik een smak geld over en kan ik 3 jaar op rijden om hem vervolgens met 30k weer te verkopen.

Optie 2 is een Speed met aanzienlijk minder km's dan mijn oude..

Optie 3 is Honda. Betrouwbare blokken en een geweldige stuurmachine. Keer opgereden van een kennis van me.
Niet elk Honda blok is betrouwbaar hoor ;) Maar van de jaartallen waar jij naar kijkt kun je weinig fout doen. Echter heb je dan wel een beetje een saai apparaat natuurlijk.

Is dit niks voor jou? Brutale 800, 4100 km, neem je waarschijnlijk contant mee voor €9000
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan