Triumph Speed Triple topic deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals het nu lijkt ga ik volgende week kijken bij een 2008 Speed bij iemand hier van het forum.. :+

De reden dat ik de mijne heb verkocht was omdat hij dus voor mij aan de km's zat. Bij terugkomst uit de Eifel, had er dan 31000km op gestaan. Dan wordt verkoop al iets moeilijker als ik hem volgend jaar had weggedaan bijvoorbeeld.

Het sturen/rijden/beleving van de 2008 Speed heb ik altijd super gevonden, dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Dus waarom niet eentje weer kopen, in mijn gewenste kleur met aanzienlijk minder km's..Leuke van deze is, dat ik deze ook nog kan modificeren. De MDS Speed was bomvol, dat had onze vriend goed gedaan! :}

CB1000R ook nog naar gekeken, ook nog steeds een leuk apparaat, maar de Speed heeft zoveel karakter, haha!!
 
Bedankt voor de tips!

Die film ben ik eens begonnen maar nooit afgekeken volgensmij. Toch maar eens doen :+
 
Nou ik heb vandaag gelijk maar door gepakt en de voorkant voorzien van dunnere SAE 5 olie.
Grootste klus was de vooras los krijgen. Tjonge wat zat deze vast. Nu lekker alle boutjes in de kopervet. Kortom lekker daggie sleutelen en de speed wordt meer en meer naar het zin.

Toch nog even een piccie.
De olie die eruit kwam zag er trouwens nog als nieuw uit.
Maarja er staat ook pas 6000km op.
temporary_zpsthfg57my.jpg
temporary_zps0fovmsw0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb vandaag gelijk maar door gepakt en de voorkant voorzien van dunnere SAE 5 olie.
Grootste klus was de vooras los krijgen. Tjonge wat zat deze vast. Nu lekker alle boutjes in de kopervet. Kortom lekker daggie sleutelen en de speed wordt meer en meer naar het zin.

Toch nog even een piccie.
De olie die eruit kwam zag er trouwens nog als nieuw uit.
Maarja er staat ook pas 6000km op.
[afbeelding][afbeelding]

Goed bezig Slakky!

Leuke foto's :}
 
Vaseline is goed, vet is goed, kopervet waar het warm wordt en vast is vast ....
 
Met zo'n nickname heb je vast al eens in de regen gereden met de SPEED _O- :P

Hiero nog zo een B|



Wedden dat het morgen regend?? Vanavond weer eens schoon gemaakt. Dan issie toch best nog wel mooi...

Welkom hiero


Nou ik heb vandaag gelijk maar door gepakt en de voorkant voorzien van dunnere SAE 5 olie.
Grootste klus was de vooras los krijgen. Tjonge wat zat deze vast. Nu lekker alle boutjes in de kopervet. Kortom lekker daggie sleutelen en de speed wordt meer en meer naar het zin.

Toch nog even een piccie.
De olie die eruit kwam zag er trouwens nog als nieuw uit.
Maarja er staat ook pas 6000km op.
[afbeelding][afbeelding]


Tja het zijn altijd die onverwachte dingen die makkelijk zouden moeten gaan die het meeste tegenvallen.
Maar alles voor het goede gevoel!!


:W
 
Nou vandaag lekker wezen sturen.
In een woord geweldig.
Wat een verbetering. Kan het iedereen aanraden.
Het lichte pendelen op snelheid is verdwenen.
Oprichten bij de bocht inremmen is verdwenen.

Flink op het gas de bocht uit blijft hij netjes op lijn.
Kortom geweldige modificatie.

De SC zonder DB killer is wat te luid.
Ik denk dat ik de Db killer wat extra gaatjes ga geven om zo op een net geluid uit te komen.
Wel geweldige naverbranding zo met het enkele pijpje.

Helemaal de tussen plopjes bij het gebruik van de Quickshifter zijn verslavend.
Kortom ik ben er erg blij mee :] *O* *O*
 
Je ging toch nog eens een ritje in Duitsland organiseren Flowdesign? *O*
Klopt, een poosje geleden dacht ik dat we die aan het inplannen waren maar dat bleek toen een ritje in de omgeving Nijmegen te worden :+

Ik zit zelf eerlijk gezegd t/m september al volgepland met vanalles in de weekenden en oktober wordt waarschijnlijk te koud/nat ben ik bang -O-
 
Heb vandaag een cadeautje van Bolski ontvangen! ;)

image.jpg


image.jpg


Nu staat de speed alleen even niet thuis, omdat er een nieuw onderkomen voor haar gebouwd word in de tuin! :(

Dus moet nog even geduld hebben.......
 
Klopt, een poosje geleden dacht ik dat we die aan het inplannen waren maar dat bleek toen een ritje in de omgeving Nijmegen te worden :+

Ik zit zelf eerlijk gezegd t/m september al volgepland met vanalles in de weekenden en oktober wordt waarschijnlijk te koud/nat ben ik bang -O-

Jammer, volgens jaar maar doen dan, had er wel zin in!
 
Nou vandaag lekker wezen sturen.
In een woord geweldig.
Wat een verbetering. Kan het iedereen aanraden.
Het lichte pendelen op snelheid is verdwenen.
Oprichten bij de bocht inremmen is verdwenen.

Flink op het gas de bocht uit blijft hij netjes op lijn.
Kortom geweldige modificatie.

De SC zonder DB killer is wat te luid.
Ik denk dat ik de Db killer wat extra gaatjes ga geven om zo op een net geluid uit te komen.
Wel geweldige naverbranding zo met het enkele pijpje.

Helemaal de tussen plopjes bij het gebruik van de Quickshifter zijn verslavend.
Kortom ik ben er erg blij mee :] *O* *O*

Welk merk QS heb je en was deze eenvoudig te installeren? 2 weken terug een S1000R getest en die had er ook een. Stabiliteit bocht uit met op schakelen is dan super!
 
Ik heb de Healltech easy op de Triumph.
Echt super eenvoudig te monteren.
Het afstellen gaat doormiddel van een App op je tablet of telefoon.
Ook dit werkt echt goed. Heb mijne op 90 ms onderbreking onderin staan en op 85ms bovenin.
Standaard is 65ms. Maar ik ga liever op safe.

Op de MV had ik een Starlane. Dit was toch wel lastig monteren en afstellen was helemaal een crime. Toen het allemaal afgesteld en aangesloten zat werkte deze wel prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan