Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schakellui, ja


Ik ook jah, maar das meer zelf bescherming |(
Maar dan wil het ook nog best opschieten. Wanneer het toch te langzaam gaat, ff iets de koppeling erbij samen met een klodder gas en houd je vast there we fly.

Maar dat werkt op alle motoren met alle koppelkrommes hoe krom of recht ze ook zijn. Mijn cross instructeur in USA zegt altijd; don't be at the mercy of the throttle and hope it's oke.... Use the clutch as a tricker and be in control.

dat laatste moet wel gerelativeerd worden.... veelal grote ogen en billen samen geknepen. Maar snel gaat het wel. Ook met speedy.
 
Wanneer het toch te langzaam gaat, ff iets de koppeling erbij samen met een klodder gas en houd je vast there we fly.

Maar dat werkt op alle motoren met alle koppelkrommes hoe krom of recht ze ook zijn. Mijn cross instructeur in USA zegt altijd; don't be at the mercy of the throttle and hope it's oke.... Use the clutch as a tricker and be in control.
Wijze of ervaren instructeur.............met koppeling er bij, gaat het meest gecontroleerd, iig voor mij.

Was maar 1 motor waar dat nog makkelijker mee ging dan de Speed en dat was met de Bandit 1200........zo smeuiig op het gas en heerlijk te balanceren. 8-)

Jammer dat het frame van rubber was. :o
 
Ik ook jah, maar das meer zelf bescherming |(
Maar dan wil het ook nog best opschieten. Wanneer het toch te langzaam gaat, ff iets de koppeling erbij samen met een klodder gas en houd je vast there we fly.

Maar dat werkt op alle motoren met alle koppelkrommes hoe krom of recht ze ook zijn. Mijn cross instructeur in USA zegt altijd; don't be at the mercy of the throttle and hope it's oke.... Use the clutch as a tricker and be in control.

dat laatste moet wel gerelativeerd worden.... veelal grote ogen en billen samen geknepen. Maar snel gaat het wel. Ook met speedy.


Ja, de koppeling is een handig ding
 
Wijze of ervaren instructeur.............met koppeling er bij, gaat het meest gecontroleerd, iig voor mij.

Was maar 1 motor waar dat nog makkelijker mee ging dan de Speed en dat was met de Bandit 1200........zo smeuiig op het gas en heerlijk te balanceren. 8-)

Jammer dat het frame van rubber was. :o


Hahaha!
 
Wijze of ervaren instructeur.............met koppeling er bij, gaat het meest gecontroleerd, iig voor mij.

Was maar 1 motor waar dat nog makkelijker mee ging dan de Speed en dat was met de Bandit 1200........zo smeuiig op het gas en heerlijk te balanceren. 8-)

Jammer dat het frame van rubber was. :o
oldskool gsxr power :P ;) :)
 
Wijze of ervaren instructeur.............met koppeling er bij, gaat het meest gecontroleerd, iig voor mij.

Was maar 1 motor waar dat nog makkelijker mee ging dan de Speed en dat was met de Bandit 1200........zo smeuiig op het gas en heerlijk te balanceren. 8-)

Jammer dat het frame van rubber was. :o

Rubberframe experience heb ik een keer gehad op de BMW R80 van mijn vader. Dat was op een mooie crossover in een fraaie bocht van de ene naar de andere snelweg, achter 2 speeds aan. Ik schrok mij lam, van in controle naar samba in een seconde. Gelukkig de bocht doorgekomen met lichtlekkende sluitspier :X
Dan waardeer je ineens goede frames en jonge(re) motoren op snelheid.

:W
 
Ik ben ook geen wheelie master, omhoog lukt wel redelijk, zowel op het gas als met koppeling..
De balans dan houden vind ik lastiger! Hiervoor oa een KTM SMC 690 en een Dorsoduro 750 gehad maar daarmee hetzelfde probleem, het is gewoon niet voor mij weg gelegd denk ik..

Knee downs daarintegen zijn dan weer geen probleem! :P

Het is hier in het hoge noorden schitterend weer maar nog net wat te koud om te rijden vind ik zelf..
 
:W een nieuwe
ben 46 jaar oud,rij sinds mijn 19de,laatste 2,5 jaar niet wegens prive en rugproblemen
nu terug,en mijn eerste Triumph van bj:2006 met 29000km
heb al 2 testritten gemaakt,gisteren nog zo een 110km,ding bolt goed,stuurt en remt goed
dus meer dan tevreden :)
full
 
Ik ben ook geen wheelie master, omhoog lukt wel redelijk, zowel op het gas als met koppeling..
De balans dan houden vind ik lastiger! Hiervoor oa een KTM SMC 690 en een Dorsoduro 750 gehad maar daarmee hetzelfde probleem, het is gewoon niet voor mij weg gelegd denk ik..

Knee downs daarintegen zijn dan weer geen probleem! :P

Het is hier in het hoge noorden schitterend weer maar nog net wat te koud om te rijden vind ik zelf..

Volgens mij is het als alles, je moet het gewoon blijven doen. Maar ik ben ook altijd snel moe van die pogingen. Liever vlieg ik met 2 wielen los }) maar liever niet met speedy :')

Knee Down ook niet. Maar de weg is hier nogal gladderig. Wel ben ik nu zover dat ik de totale band gebruik. Best wel trots op....

ik hoor net op het nieuws zonnig met 6 graden. in geen 1000 jaar dat ik dan oip een motor stap. Winterslaap ja :z


:W een nieuwe
ben 46 jaar oud,rij sinds mijn 19de,laatste 2,5 jaar niet wegens prive en rugproblemen
nu terug,en mijn eerste Triumph van bj:2006 met 29000km
heb al 2 testritten gemaakt,gisteren nog zo een 110km,ding bolt goed,stuurt en remt goed
dus meer dan tevreden :)
full

:W *O* *O*

Welcome,
Dus voelt weer goed om op 2 wielen te zijn. Je hebt ook een goede keuze gemaakt O-) O-). Dat je maar vel plezier van het aparaat mag hebben en die rug zich een beetje goed gedraagd.

:W
 
ik hoor net op het nieuws zonnig met 6 graden. in geen 1000 jaar dat ik dan oip een motor stap. Winterslaap ja :z

Afgelopen zaterdag 8 graden met een lekker zonnetje. :)
Dus toch maar een ritje gedaan. Eerst van dit jaar.
Ik kon niet meer wachten.
Heb het wel rustig aangedaan, ik kom merken dat ik de bandjes niet echt warm kreeg... 8-)
 
:W een nieuwe
ben 46 jaar oud,rij sinds mijn 19de,laatste 2,5 jaar niet wegens prive en rugproblemen
nu terug,en mijn eerste Triumph van bj:2006 met 29000km
heb al 2 testritten gemaakt,gisteren nog zo een 110km,ding bolt goed,stuurt en remt goed
dus meer dan tevreden :) [afbeelding]


Welkom terug, jij bent hier in het verleden toch wel vaker langsgekomen?
 
Ik ben ook geen wheelie master, omhoog lukt wel redelijk, zowel op het gas als met koppeling..
De balans dan houden vind ik lastiger! Hiervoor oa een KTM SMC 690 en een Dorsoduro 750 gehad maar daarmee hetzelfde probleem, het is gewoon niet voor mij weg gelegd denk ik..

Knee downs daarintegen zijn dan weer geen probleem! :P

Het is hier in het hoge noorden schitterend weer maar nog net wat te koud om te rijden vind ik zelf..


Ik krijg hem wel omhoog maar omhoog houden is wat minder, zal wel met de leeftijd te maken hebben...
 
Ik krijg hem wel omhoog maar omhoog houden is wat minder, zal wel met de leeftijd te maken hebben...
ah ik heb mij laten vertellen dat key is:

timing, timing, timing!!


ik ben geen wheelie-master... durf niet :o dus ga niet verder dan af en toe het wieltje omhoog op power (soort van hupje meer)....
 
Dat is nog eens een bummer |(
Waarschijnlijk is mijn dynamo kaput, gisteren heb ik nog gereden maar vond ik wel dat het licht wat zwak brandde, en eenmaal thuis na het afzetten, wilde hij niet meer starten, accu leeg.

Dus vandaag na het werk eigenlijk weer een rondje willen doen, maar toch even checken of hij uberhaupt wel bijlaad, niet dus.

Accuvoltage: 13.64v
Na het starten: 12.55v

en er komt geen verschil in voltage als ik gas geef

Heeft iemand hier ervaring mee?, ik meen mij namelijk te herinneren dat er vorig jaar iemand was met hetzelfde probleem.

Nouja houd je van de straat zullen we maar zeggen -O-
 
Dat is nog eens een bummer |(
Waarschijnlijk is mijn dynamo kaput, gisteren heb ik nog gereden maar vond ik wel dat het licht wat zwak brandde, en eenmaal thuis na het afzetten, wilde hij niet meer starten, accu leeg.

Dus vandaag na het werk eigenlijk weer een rondje willen doen, maar toch even checken of hij uberhaupt wel bijlaad, niet dus.

Accuvoltage: 13.64v
Na het starten: 12.55v

en er komt geen verschil in voltage als ik gas geef

Heeft iemand hier ervaring mee?, ik meen mij namelijk te herinneren dat er vorig jaar iemand was met hetzelfde probleem.

Nouja houd je van de straat zullen we maar zeggen -O-
Kan ook een probleem met de spanningsregelaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan