Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is nog eens een bummer |(
Waarschijnlijk is mijn dynamo kaput, gisteren heb ik nog gereden maar vond ik wel dat het licht wat zwak brandde, en eenmaal thuis na het afzetten, wilde hij niet meer starten, accu leeg.

Dus vandaag na het werk eigenlijk weer een rondje willen doen, maar toch even checken of hij uberhaupt wel bijlaad, niet dus.

Accuvoltage: 13.64v
Na het starten: 12.55v

en er komt geen verschil in voltage als ik gas geef

Heeft iemand hier ervaring mee?, ik meen mij namelijk te herinneren dat er vorig jaar iemand was met hetzelfde probleem.

Nouja houd je van de straat zullen we maar zeggen -O-
Na de winterstop is 99 v/d 100 keer de accu kapot/versleten. Die zou ik eerst eens vervangen voordat je echt dure reparaties uit gaat voeren :)
 
Dat is nog eens een bummer |(
Waarschijnlijk is mijn dynamo kaput, gisteren heb ik nog gereden maar vond ik wel dat het licht wat zwak brandde, en eenmaal thuis na het afzetten, wilde hij niet meer starten, accu leeg.

Dus vandaag na het werk eigenlijk weer een rondje willen doen, maar toch even checken of hij uberhaupt wel bijlaad, niet dus.

Accuvoltage: 13.64v
Na het starten: 12.55v

en er komt geen verschil in voltage als ik gas geef

Heeft iemand hier ervaring mee?, ik meen mij namelijk te herinneren dat er vorig jaar iemand was met hetzelfde probleem.

Nouja houd je van de straat zullen we maar zeggen -O-


accuspanning meten tijdens het starten, als die duidelijk onder de tien volt komt de accu laten testen.
Bij mij bleek laatst de acculader het niet meer goed te doen met hetzelfde probleem als gevolg, na een nachtje opladen bij de accuboer deed ie het weer prima.
Als je de stekker van de dynamo los haalt moet je daar bij draaiende motor ongeveer 70volt krijgen
 
Na de winterstop is 99 v/d 100 keer de accu kapot/versleten. Die zou ik eerst eens vervangen voordat je echt dure reparaties uit gaat voeren :)

De triple heeft de gehele stop in een verwarmde garage gestaan en de accu heeft al die tijd aan een optimate 4 gehangen, dit is uiteraard geen uitsluitsel maar de kans dat de accu dood is is vrij klein, ik zal er toch naar kijken thanks!

accuspanning meten tijdens het starten, als die duidelijk onder de tien volt komt de accu laten testen.
Bij mij bleek laatst de acculader het niet meer goed te doen met hetzelfde probleem als gevolg, na een nachtje opladen bij de accuboer deed ie het weer prima.
Als je de stekker van de dynamo los haalt moet je daar bij draaiende motor ongeveer 70volt krijgen

Die stekker heeft 3 draden klopt dat? ik heb op een engels forum gelezen dat ze alledrie hetzelfde voltage moeten geven, dus alledrie 70volt? Ik heb nog vrij weinig ervaring met een multimeter, maar waar houd ik de zwarte draad op als ze alledrie dus positief zijn, op het frame?
 
Ik ben ook geen wheelie master, omhoog lukt wel redelijk, zowel op het gas als met koppeling..
De balans dan houden vind ik lastiger! Hiervoor oa een KTM SMC 690 en een Dorsoduro 750 gehad maar daarmee hetzelfde probleem, het is gewoon niet voor mij weg gelegd denk ik..

Knee downs daarintegen zijn dan weer geen probleem! :P

Het is hier in het hoge noorden schitterend weer maar nog net wat te koud om te rijden vind ik zelf..
beetje gang houden krijg je het van zelf warm :+ :]
 
Die stekker heeft 3 draden klopt dat? ik heb op een engels forum gelezen dat ze alledrie hetzelfde voltage moeten geven, dus alledrie 70volt? Ik heb nog vrij weinig ervaring met een multimeter, maar waar houd ik de zwarte draad op als ze alledrie dus positief zijn, op het frame?

Je moet de drie draden onderling meten, zijn drie groepen dus drie keer meten. Het is trouwens wisselspanning
 
De triple heeft de gehele stop in een verwarmde garage gestaan en de accu heeft al die tijd aan een optimate 4 gehangen, dit is uiteraard geen uitsluitsel maar de kans dat de accu dood is is vrij klein, ik zal er toch naar kijken thanks!
Had ik ook en toch was m'n accu na een winterstop morsdood :P
 
Je moet de drie draden onderling meten, zijn drie groepen dus drie keer meten. Het is trouwens wisselspanning

Ik heb ze doorgemeten op wisselspanning inderdaad (ACV op mijn multimeter) met dus de zwarte pen op 1 van de 3 draden en de rode op de andere 2, doe ik dat goed?

Ik krijg 0 volt op elke manier waarop ik het probeer (in het stopcontact gecheckt of multimeter wel werkt, en daar geeft hij netjes 230V)
 
Ik heb ze doorgemeten op wisselspanning inderdaad (ACV op mijn multimeter) met dus de zwarte pen op 1 van de 3 draden en de rode op de andere 2, doe ik dat goed?

Ik krijg 0 volt op elke manier waarop ik het probeer (in het stopcontact gecheckt of multimeter wel werkt, en daar geeft hij netjes 230V)


Heel goed om de meter te testen!
Je kan nog even de zwarte op een andere zetten en de rode op de andere twee proberen.
Maar ik ben bang dat je dynamo overleden is, als je de dynamo deksel eraf haalt ( wel de motorfiets schuin leggen, anders kan er wat olie uitlopen) kan je de spoelen bekijken. Die horen rood/bruin te zijn, als ze deels zwart zijn is het niet goed. Je kan er een nieuwe inzetten of de oude opnieuw laten wikkelen (beter) bij bijvoorbeeld Sevior in Roelofarendsveen.

Even voor de zekerheid: je hebt wel de draden die uit de dynamo komen gemeten en niet de andere?
 
Je moet wel een beetje gas geven, stationair draaiend geeft tie geen 70v. Waarschijnlijk ergens tussen 10 en 20v. 3-4000 toeren dan moet je mooie waardes meten die nagenoeg het zelfde moeten zijn.

ik kan begrijpen als er een kapot is maar alle drie?? Ik ga met tripleklus mee voor de zekerheid.
 
Afgelopen zaterdag 8 graden met een lekker zonnetje. :)
Dus toch maar een ritje gedaan. Eerst van dit jaar.
Ik kon niet meer wachten.
Heb het wel rustig aangedaan, ik kom merken dat ik de bandjes niet echt warm kreeg... 8-)

:$ Nee dat ga ik niet meer redden. laatste keer in NL bij 15 graden gereden vol in het berenbak van mijn pa. Ik stierf 10 doden onderweg.

Trouwens net een buitje gehad op de weg naar huis toe.... Met 45 kmh achter de auto's aan een heuvel op (grote berg...) Breekt de achterkant 2 keer serieus uit. Zonder iets te provoseren. Tering spekkie glad. was net een tankslapper maar dan vanuit het achterwiel... Ik was serieus blij dat ik boven was. Van de heuvel af was het weer droog.
 
Wijze of ervaren instructeur.............met koppeling er bij, gaat het meest gecontroleerd, iig voor mij.

Was maar 1 motor waar dat nog makkelijker mee ging dan de Speed en dat was met de Bandit 1200........zo smeuiig op het gas en heerlijk te balanceren. 8-)

Jammer dat het frame van rubber was. :o
Met de hornet900 ging het ook goed,tot in vijfde zelfs,ook mooi te doseren, maar ook gelijk de bandit een fietsenkader. Speed pakt nog rapper op,zeker niet te bruut,netjes
 
Afgelopen zaterdag 8 graden met een lekker zonnetje. :)
Dus toch maar een ritje gedaan. Eerst van dit jaar.
Ik kon niet meer wachten.
Heb het wel rustig aangedaan, ik kom merken dat ik de bandjes niet echt warm kreeg... 8-)
idd,bochten gingen nog,maar op hellingshoek durfde ik ook geen gas erop te zetten
 
Trouwens net een buitje gehad op de weg naar huis toe.... Met 45 kmh achter de auto's aan een heuvel op (grote berg...) Breekt de achterkant 2 keer serieus uit. Zonder iets te provoseren. Tering spekkie glad. was net een tankslapper maar dan vanuit het achterwiel... Ik was serieus blij dat ik boven was. Van de heuvel af was het weer droog.
Je mist gewoon je crosser, dat is het :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag 8 graden met een lekker zonnetje. :)
Dus toch maar een ritje gedaan. Eerst van dit jaar.
Ik kon niet meer wachten.
Heb het wel rustig aangedaan, ik kom merken dat ik de bandjes niet echt warm kreeg... 8-)

er ligt mij te veel pekel op het asvalt... vind ik zoned van het tripletje '( :/
 
Heel goed om de meter te testen!
Je kan nog even de zwarte op een andere zetten en de rode op de andere twee proberen.
Maar ik ben bang dat je dynamo overleden is, als je de dynamo deksel eraf haalt ( wel de motorfiets schuin leggen, anders kan er wat olie uitlopen) kan je de spoelen bekijken. Die horen rood/bruin te zijn, als ze deels zwart zijn is het niet goed. Je kan er een nieuwe inzetten of de oude opnieuw laten wikkelen (beter) bij bijvoorbeeld Sevior in Roelofarendsveen.

Even voor de zekerheid: je hebt wel de draden die uit de dynamo komen gemeten en niet de andere?

Ik denk dat ik de goede heb gepakt maar ik ga het nogmaals testen

Je moet wel een beetje gas geven, stationair draaiend geeft tie geen 70v. Waarschijnlijk ergens tussen 10 en 20v. 3-4000 toeren dan moet je mooie waardes meten die nagenoeg het zelfde moeten zijn.

ik kan begrijpen als er een kapot is maar alle drie?? Ik ga met tripleklus mee voor de zekerheid.


hmm ja, nouja ik ga het nogmaals testen met een nieuwe multimeter, besloot gisteren om dan nogmaar een keer de multimeter te testen door hem op ACV te zetten en in het stopcontact te doen, alleen zonder dat ik iets deed gaf hij allemaal al rare waardes aan opeens, daarna deed ik hem in het stopcontact en toen zei de meter "BOEM" en vlogen de stoppen eruit, chinese rotzooi. ik ga maar even op zoek naar een goede iets duurdere multimeter die wel gewoon zekeringen heeft haha |(
 
Ik denk dat ik de goede heb gepakt maar ik ga het nogmaals testenhmm ja, nouja ik ga het nogmaals testen met een nieuwe multimeter, besloot gisteren om dan nogmaar een keer de multimeter te testen door hem op ACV te zetten en in het stopcontact te doen, alleen zonder dat ik iets deed gaf hij allemaal al rare waardes aan opeens, daarna deed ik hem in het stopcontact en toen zei de meter "BOEM" en vlogen de stoppen eruit, chinese rotzooi. ik ga maar even op zoek naar een goede iets duurdere multimeter die wel gewoon zekeringen heeft haha |(
Of je pakt gewoon een batterij?

Heb jij als kind niet geleerd dat je nooit zomaar dingen in het stopcontact mag steken? :+ :P
 
kwam vandaag dit tegen: een SC-Project AFM (Air Fuel Modifier) units
Klinkt een beetje als een unit die ecu beinvloedt, wat minder goed is als een goede mapping lijkt mij.

Iemand ervaring hiermee??

http://www.sc-project.com/afm_e.htm
Staat hier http://www.sc-project.com/triumph_speed_triple_2011_e.htm een na laatste item op die pagina

Bedankt voor reacties!

[afbeelding]

SC Project is over het algemeen heel goed spul voor een relatief lage prijs.. Ben ook benieuwd, is vast een goedkopere optie als een PC.. :)

@ Tony de Belg: Welkom en mooie fiets!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan