Triumph Speed Triple topic deel 50

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo..vandaag heerlijk op de lekdijk gereden met 2 maatjes...soms best druk, paar speedtriples gezien, waarvan een paar 2005/2006 modellen en paar nieuwe types....de nieuwe types waren allen wit haha

Toevallig ook door IJsselstein gereden?
 
Kwam ik misschien jou dan wel tegen op de achtersloot te IJsselstein. Ik rij ook zo'n saaie witte. :)
 
Voorop reed een maatje van me met een appie rsv factory & de andere reed een oude gix....
Haha lache... ben ik denk ik geweest ja...daar hebben we gerede & heb inderdaad een witte triple gegroet daar haha
 
Laatst bewerkt:
Het was heerlijk vandaag :)

Half oktober nog in je ledercombi kunnen rijden, prima.
Ben nog 2 uurtjes door de Eifel geknald. Weer veel leuke weggetjes ontdekt :)

M'n Speed rijdt echt zo geniaal nu met die Hyperpro veren voor, onvoorstelbaar hoe makkelijk ie nu de bocht in gaat :9


Vandaag ook nog een stukje gereden, was druk op de weg.

Wordt wel tijd dat ik jouw achterdemper (nog bedankt!) er op ga zetten want hij begint wat deinerig te worden.
 
Voorop reed een maatje van me met een appie rsv factory & de andere reed een oude gix....
Haha lache... ben ik denk ik geweest ja...daar hebben we gerede & heb inderdaad een witte triple gegroet daar haha


Check... Klopt voor reedt een RSV! :W
 
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?

Even de balans opmaken van het afgelopen jaar:

1 weekend Eiffel: +/- 1000 km
3 ritjes rondom de kerk : +/- 800 km

Dus laat ik het naar boven afronden om het nog wat te laten lijken... 2000 km dit jaar. Vorig jaar waren het er 3000 (2 weekenden Eiffel :X )

Ben meer tijd kwijt met het poetsen van de Speed als dat ik erop rijdt -O-

Alleen is het een 15th Anniversary Edition die over een jaar of 20 misschien nog wel eens wat op kan gaan brengen. Met dit tempo staan er dan nog geen 60.000 km's op de teller (moet ie makkelijk aan kunnen).

En wat levert zo'n 2010 speed triple nu nog op ... 6000 euro met wat geluk?

Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?
 
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?
Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?

Ditwil zeggen dat je niet meer het plezier i het rijden hebt zoals voorheen.
Reden ? kan jij alleen maar zoeken.

Ik kan niet in je geldbuidel kijken maar even koel de cijfertjes:
De aankoop is al gedaan. Van de afschrijving is het grootste stuk al gedaan, je verwacht zelfs een stijging van de waarde.

Dan blijft aan kosten tientjes werk over per maand. Verzekering , wegenbelasting , beetje olie en beetje benzine.
Ben je er op uitgekeken ? wil je iets anders ? Tja dat gaat geld kosten ...
 
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?

Even de balans opmaken van het afgelopen jaar:

1 weekend Eiffel: +/- 1000 km
3 ritjes rondom de kerk : +/- 800 km

Dus laat ik het naar boven afronden om het nog wat te laten lijken... 2000 km dit jaar. Vorig jaar waren het er 3000 (2 weekenden Eiffel :X )

Ben meer tijd kwijt met het poetsen van de Speed als dat ik erop rijdt -O-

Alleen is het een 15th Anniversary Edition die over een jaar of 20 misschien nog wel eens wat op kan gaan brengen. Met dit tempo staan er dan nog geen 60.000 km's op de teller (moet ie makkelijk aan kunnen).

En wat levert zo'n 2010 speed triple nu nog op ... 6000 euro met wat geluk?

Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?
Los van het aantal kilometers is het in jouw persoonlijke situatie voor jezelf de vraag of je helemaal zonder motor zou willen.

Als je daar mee kan leven en bijvoorbeeld alleen 1 of 2 keer per jaar een weekend of een week gaat, dan zou je er net zo goed eentje kunnen huren. Ben je goedkoper uit iig.
 
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?

Even de balans opmaken van het afgelopen jaar:

1 weekend Eiffel: +/- 1000 km
3 ritjes rondom de kerk : +/- 800 km

Dus laat ik het naar boven afronden om het nog wat te laten lijken... 2000 km dit jaar. Vorig jaar waren het er 3000 (2 weekenden Eiffel :X )

Ben meer tijd kwijt met het poetsen van de Speed als dat ik erop rijdt -O-

Alleen is het een 15th Anniversary Edition die over een jaar of 20 misschien nog wel eens wat op kan gaan brengen. Met dit tempo staan er dan nog geen 60.000 km's op de teller (moet ie makkelijk aan kunnen).

En wat levert zo'n 2010 speed triple nu nog op ... 6000 euro met wat geluk?

Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?


Hoeveel plezier heb je wel niet van die paar duizend kilometer?
Ik heb ook eens een paar jaar achter elkaar wat minder gereden maar toch nooit zonder gezeten, dat lijkt mij niet fijn.

En wat rrblade zegt: zoveel kost ie niet per maand, er zijn mensen die meer voor hun telefoon betalen
 
Ha, maar ik ook!

Ik vind het bizar dat de mijne nog steeds zo hard is afgeveerd. Na al de kms hier op dat eiland op bedenkelijk asfalt. Sua heeft inmiddels een kleine platte kant in zijn achtervelg gereden door een NIEUW gat waar je u tegen zegt. Kon nog net een wheely maken om het voorwiel eroverheen te zetten. Arme achterwiel, maar de auto voormij had er nog meer last van. 2 lekke banden en het een en ander afgebroken van de wielophanging. Die had iig onafhankelijke individuele voorwiel bestuuring gekregen. We waren wat aan het stoeien, ging dus best hard. Gelukkig dat hij dat gat niet niet zag (tegen de zon inkijken) anders had ik op zijn achteruit gekleeft |(
 
Goedemorgen allen.

Afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar geworden van de goedkoopste Speed Triple van marktplaats. Dat ding met die krassen erop. De bedoeling is dat ik er woon werk mee ga rijden en dat hij er uiterlijk wat groffer uitziet maakt mij niet uit.

Nu heb ik alleen dat hij niet goed oplaad onder het rijden. Bekende kwaal wat ik ervan gelezen heb. Er staat 55.000 op de teller na dit weekend dus hij heeft al wat km gemaakt.

Ik heb de boel doorgemeten en als ik half gas heb geeft de multimeter 14,4v aan. Lijkt mij een mooie waarde en zou hij dus gewoon op moeten laden. De druppellader gaf geen foutmeldingen na de test van de accu dus die lijkt ook in orde.

Waar zou ik het in moeten zoeken. Dat ding heeft een aardige tijd stil gestaan vermoed ik. Ook zit er een alarm in. Dus als die in de loop van de tijd de accu heeft leeggetrokken zal die accu niet in al te beste staat zijn.

En een plaatje natuurlijk:

Triumph%20Speed%20Triple.jpg
 
Goedemorgen allen.

Afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar geworden van de goedkoopste Speed Triple van marktplaats. Dat ding met die krassen erop. De bedoeling is dat ik er woon werk mee ga rijden en dat hij er uiterlijk wat groffer uitziet maakt mij niet uit.

Nu heb ik alleen dat hij niet goed oplaad onder het rijden. Bekende kwaal wat ik ervan gelezen heb. Er staat 55.000 op de teller na dit weekend dus hij heeft al wat km gemaakt.

Ik heb de boel doorgemeten en als ik half gas heb geeft de multimeter 14,4v aan. Lijkt mij een mooie waarde en zou hij dus gewoon op moeten laden. De druppellader gaf geen foutmeldingen na de test van de accu dus die lijkt ook in orde.

Waar zou ik het in moeten zoeken. Dat ding heeft een aardige tijd stil gestaan vermoed ik. Ook zit er een alarm in. Dus als die in de loop van de tijd de accu heeft leeggetrokken zal die accu niet in al te beste staat zijn.

En een plaatje natuurlijk:

[afbeelding]
Ik zou gewoon een nieuwe accu online bestellen, kost je slechts 4 of 5 tientjes.

Die tests van druppelladers zeggen nml helemaal niets, nada, noppes.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?

Even de balans opmaken van het afgelopen jaar:

1 weekend Eiffel: +/- 1000 km
3 ritjes rondom de kerk : +/- 800 km

Dus laat ik het naar boven afronden om het nog wat te laten lijken... 2000 km dit jaar. Vorig jaar waren het er 3000 (2 weekenden Eiffel :X )

Ben meer tijd kwijt met het poetsen van de Speed als dat ik erop rijdt -O-

Alleen is het een 15th Anniversary Edition die over een jaar of 20 misschien nog wel eens wat op kan gaan brengen. Met dit tempo staan er dan nog geen 60.000 km's op de teller (moet ie makkelijk aan kunnen).

En wat levert zo'n 2010 speed triple nu nog op ... 6000 euro met wat geluk?

Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?
Zolang de motor niet in de weg staat en je verzekering je niet de kop kost dan lekker laten staan, af en toe een lapje erover (dit is voor sommigen ook een vorm van hobby :X ) en het gemak hebben dat je een motor, jouw motor, kan pakken wanneer je wil.

Verkopen en later iets terugkopen omdat je het te erg mist, kost je ook geld en wellicht meer als dat je nu denkt te besparen. Motor huren. Ja dat kan en zelfs ook zonder gezeik, maar je zal altijd tijd moeten reserveren om het mogelijk te maken. Vervolgens moeten wennen aan de motor (niet iedereen heeft daar last van, maar mij kost het wel zeker een uurtje) enz... Plus het is dan niet jouw motor. De ervaring met mijn maat is dat hij dus maar niet meer rijdt. Zijn idee van huren komt er niet van...

In mijn ogen zou ik het alleen doen als je echt niet meer van plan bent om te rijden. En dan nog, ik denk dat veel mensen niet veel meer kms maken dan jij. Mijn tijd dat ik 12000km per jaar reed zijn ook voorbij en zit nu op iets meer dan de helft gok ik...
 
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?

Even de balans opmaken van het afgelopen jaar:

1 weekend Eiffel: +/- 1000 km
3 ritjes rondom de kerk : +/- 800 km

Dus laat ik het naar boven afronden om het nog wat te laten lijken... 2000 km dit jaar. Vorig jaar waren het er 3000 (2 weekenden Eiffel :X )

Ben meer tijd kwijt met het poetsen van de Speed als dat ik erop rijdt -O-

Alleen is het een 15th Anniversary Edition die over een jaar of 20 misschien nog wel eens wat op kan gaan brengen. Met dit tempo staan er dan nog geen 60.000 km's op de teller (moet ie makkelijk aan kunnen).

En wat levert zo'n 2010 speed triple nu nog op ... 6000 euro met wat geluk?

Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?

:N :N :N denk daar nooit aan.
al hoe wel ik dit jaar (voor mijn doen) ook veeeel te weinig heb gereden, vind ik het toch wel fijn om het tripletje te kunnen pakken wanneer ik er zin in heb/ of ermee weg moet!
vanaf mijn 18e nog nooit zonder motor gezeten.... eerder meerdere gehad :$ *D :+
 
Hebben jullie ook wel eens de gedachte om je speed te verkopen?

Even de balans opmaken van het afgelopen jaar:

1 weekend Eiffel: +/- 1000 km
3 ritjes rondom de kerk : +/- 800 km

Dus laat ik het naar boven afronden om het nog wat te laten lijken... 2000 km dit jaar. Vorig jaar waren het er 3000 (2 weekenden Eiffel :X )

Ben meer tijd kwijt met het poetsen van de Speed als dat ik erop rijdt -O-

Alleen is het een 15th Anniversary Edition die over een jaar of 20 misschien nog wel eens wat op kan gaan brengen. Met dit tempo staan er dan nog geen 60.000 km's op de teller (moet ie makkelijk aan kunnen).

En wat levert zo'n 2010 speed triple nu nog op ... 6000 euro met wat geluk?

Twijfel echt .. en dit jaar nog meer als de jaren ervoor ....

Wat zouden jullie doen?

Ik rij nooit meer als 3000km per jaar, rij alleen rondje om de kerk en heel af en toe een toertochtje. Het is voor mij gewoon ontspanning.

Toch twijfel ik ook wel eens over verkoop, meer omdat ik snel op dingen uitgekeken ben. Misschien dat ik volgens jaar voor een R ga kijken of een Yamaha MT10. Neemt niet weg dat ik me ontzettend goed vermaak op m'n Speed en ik er nog erg mee blij mee ben..ook heb ik er veel te veel geld inzitten :P

Enne, houden omdat hij ooit veel geld waard wordt hoef je niet te doen, daar is hij lang niet zeldzaam genoeg voor helaas. :N
Elke fabrikant heeft wel een Anniversary of whatever in z'n gamma, denk aan R1 en R6 waar al 99 verschillende Anniversary's van zijn!

Niet lullig bedoelt maar als je realistisch kijkt is het helaas wel zo..
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit 1x een motor verkocht omdat ik vond dat ik te weinig reed en toen tijdje motorloos geweest.. Enorme spijt van gehad, telkens als een motor langs reed deed het pijn.
 
Heb ooit 1x een motor verkocht omdat ik vond dat ik te weinig reed en toen tijdje motorloos geweest.. Enorme spijt van gehad, telkens als een motor langs reed deed het pijn.

Hier hetzelfde. De verloren km's al weer dubbel ingehaald. Met mijn vrouw echter hetzelfde. Denk dat ze 3000 km rijdt op de Daytona. Echter de motor is afbetaald, staat als 2e voertuig op mijn verzekering, dus kost nu idd maar een paar tientjes per maand.

Mijn advies is , tenzij je de centen of de ruimte nodig hebt: niet doen. Hou hem lekker :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan