De CB500 van m'n vriendin staat nog in de garage. Als ik het lief vraag mag ik die vast wel af en toe lenenOndanks het weer en werk toch al bijna de 800km erop staan. Nog 150km te gaan
Hmm heb sinds 2004 een motor in de tuin staan en sinds 2010 altijd 2... zal zwaar worden maar misschien mag je tussentijds ff knuffelen bij je dealer? Beetje droogzitten enzo
Verkeerde smiley, je bedoelde vast deze
250 lijkt me wel gek genoeg
Die SDGT is ongeveer even zwaar als een Speed, maar voelt alsof ie 50 kilo lichter isMoet toegeven daar zat wat lichte cynisme in het antwoord.Jij wilt met een 1290 onderwegZal echt een super goede motor zijn. Nee ik heb niets tegen KTM of welk merk dan ook. Maar sinds ik die crossert heb ben ik erachter gekomen wat licht gewicht doet. Heerlijk. Mijn ooit eens volgende weg motor zal ook een eind lichter zijn dan de speed. Ook met het oog op de kleine afstanden hier. Alleen het motorretje moet wel fiks willen optrekken zodat inhalen geen issue is.
Ben benieuwd hoe die motor je gaat bevallen. Ook wel wat jaloers trouwens
S1000XRDie SDGT is ongeveer even zwaar als een Speed, maar voelt alsof ie 50 kilo lichter is
En ik wilde persé een snelle sportieve motor met tourcapaciteiten voor 2 personen, dus dan heb je ook niet zo heel veel keuze
Mèh, houd niet zo van viercilindersS1000XR
Al met startkabels geprobeerd of ie dan wel start?Beetje hulp gevraagd
Wilde vandaag nog een ritje maken, maar alleen een klik van t relais, de startmotor draaide niet rond.
Tevens de lampen van koplampen doen t niet meer.
De zekeringen lijken in orde, alles zit netjes nog in de vaseline, geen signalen van slechte contacten oid.
Model 2009.
Als ik het contact aan zet en de motorkillswitch goed gaan de pompen werken en is er niets afwijkende waar te nemen.
Graag wat hulp om de SpT weer rijdend te krijgen!!!
Beetje hulp gevraagd
Wilde vandaag nog een ritje maken, maar alleen een klik van t relais, de startmotor draaide niet rond.
Tevens de lampen van koplampen doen t niet meer.
De zekeringen lijken in orde, alles zit netjes nog in de vaseline, geen signalen van slechte contacten oid.
Model 2009.
Als ik het contact aan zet en de motorkillswitch goed gaan de pompen werken en is er niets afwijkende waar te nemen.
Graag wat hulp om de SpT weer rijdend te krijgen!!!
Moet toegeven daar zat wat lichte cynisme in het antwoord.
Ondanks het weer en werk toch al bijna de 800km erop staan. Nog 150km te gaan
Hmm heb sinds 2004 een motor in de tuin staan en sinds 2010 altijd 2... zal zwaar worden maar misschien mag je tussentijds ff knuffelen bij je dealer? Beetje droogzitten enzo
Absoluut. Behalve het logo op de tank, topfietsBevalt nog steeds?
De S1000XR stond trouwens, samen met de Multistrada en de SDGT, wel op m'n lijstje hoorAbsoluut. Behalve het logo op de tank, topfiets
Nope, had de kids omdat de mrs een workshop had. Heb er nog wel 80km op weten te zetten, dus deze week moet het goedkomen en dan afspraakje voor de eerste beurtEn die 150 er dit weekend nog bij gezet?
zie je toch weinig van als je rijdt!Absoluut. Behalve het logo op de tank, topfiets
Al met startkabels geprobeerd of ie dan wel start?
En een paar relais omgewisseld? De meeste onder het zadel zijn hetzelfde, dus die kun je omwisselen.
Maar al met de startkabels aan de haal gegaan? Als je accu echt goed is, zou toch je verlichting en tellerunit e.d. allemaal moeten werken?Oké, aan de lader gehangen tot de accu helemaal vol was, echter geen verschil
Ook een relais verwisseld, helaas ook hier geen verschil
Wie heeft er verder nog opties, en nee helaas heb ik geen multimeter.
Als de accu echt stuk is dan gaat ie kortsluiting maken op het moment dat ie stroom moet gaan leveren. Aan de acculader zie je dat niet en lijkt alles goed te zijn, maar ook dan helpen startkabels niet.Maar al met de startkabels aan de haal gegaan? Als je accu echt goed is, zou toch je verlichting en tellerunit e.d. allemaal moeten werken?
Ergens zit er bij je accu-spanningsregelaar of dynamo iets niet goed.
Maar al met de startkabels aan de haal gegaan? Als je accu echt goed is, zou toch je verlichting en tellerunit e.d. allemaal moeten werken?
Ergens zit er bij je accu-spanningsregelaar of dynamo iets niet goed.
Als de accu echt stuk is dan gaat ie kortsluiting maken op het moment dat ie stroom moet gaan leveren. Aan de acculader zie je dat niet en lijkt alles goed te zijn, maar ook dan helpen startkabels niet.
Ik zou als eerste een nieuwe accu proberen. Als dat niet helpt kun je die altijd weer terugbrengen. Helpt het wel dan is het simpel opgelost voordat er moeilijke en dure reparaties aan te pas komen.