Met startkabels zou je toch wel moeten kunnen starten alleen zal de accu dan alsnog snel de geest geven en de motor uiteindelijk afslaan? Toen bij mij de electronica stuk ging kon ik wel zelfstandig naar huis rijden en later ook naar de monteur. Toen hij eenmaal weer liep ging het wel, maar met kans dat de motor weer zou uitvallen... In mijn geval was de dynamo doorgefikt. Accu was nog okAls de accu echt stuk is dan gaat ie kortsluiting maken op het moment dat ie stroom moet gaan leveren. Aan de acculader zie je dat niet en lijkt alles goed te zijn, maar ook dan helpen startkabels niet.
Ik zou als eerste een nieuwe accu proberen. Als dat niet helpt kun je die altijd weer terugbrengen. Helpt het wel dan is het simpel opgelost voordat er moeilijke en dure reparaties aan te pas komen.
dan vrees ik voor spanningsregelaar of dynamo. Wel opvallend dat koplampen het niet doen, maar de andere verlichting wel van je dash. Zou toch ook aan zekeringen of ergens relais gaan denken. Maar... beter luister je niet naar mij, want als ik aan electronica rommel fikt er doorgaans iets afHeren,
Volgens mij is de accu in orde, probleem zit mi ergens anders.
Bij het starten en een kapotte accu zou ook mijn dashbord verzwakken of gewoon niet meer zichtbaar zijn, dat is echter niet t geval, het dashbord, de lampjes daarin, blijft even sterk,schijnen.
Ik weet uit ervaring dat als de koplampen het niet doen de Speed niet start.Hoi DoubleUtB,
Idd, de tellerunit doet t ook prima, de brandstofpomp doet t prima, allen gaat de startmotor niet rond en de koplampen doen t niet.
Iemand misschien het e-schema van de SpT?
Ik weet uit ervaring dat als de koplampen het niet doen de Speed niet start.
Ik zou paar dingen checken.
1- Zekering koplamp.
2- Bedrading naar koplamp
3- Is onwaarschijnlijk, beide lampen stuk, maar niet uit te sluiten.
4- Switch bij koppelingshandel.
5- Switch bij zijstandaard.
6- Brand het lampje van de neutraalstand.
Startrelais hoor je schakelen?Hoi JJ,
1- Alle zekeringen nagelopen, onder het zadel, en alle lijken oké, niet doorgemeten ivm geen multimeter.
2- nog niet gedaan, maar is toch dubbel uitgevoerd?, tot waar?, heb helaas geen e-schema.
Dit punt blijft dus nog open.
3- Nee, nog niet gedaan, ivm onwaarschijnlijkheid.
4- Werkt correct, anders wordt relais niet geactiveerd.
5- Werkt correct, anders wordt relais niet geactiveerd.
6- Werkt correct, anders wordt relais niet geactiveerd.
Bij alles in de juiste stand klikt het relais bij het starten, neutraalstand werkt (-groen), koppelingshendel werkt e-technisch ook correct, alsook de switch van de zijstandaard.
Heeft iemand het e-schema voor me, mbv dit schema moet ik alsnog enkele opties kunnen uitsluiten.
En anders, woon in Wijchen maar heb geen werkplaats, ook geen uitgebreide gereedschapset, hulp is welkom.
En al vast voor iedereen bedankt voor de bijdrage, wordt zeer op prijs gesteld.
Gr. Trango
Startrelais hoor je schakelen?
Zekering startmotor oké?
Probeer de motor eens in de versnelling een beetje te verplaatsen en probeer dan opnieuw te starten.
Het feit dat de koplampverlichting niet brand is ook vreemd.Hoi JJ,
Als die zekeringen onder het zadel zitten heb ik ze idd gecheckt, en de motor heb ik in de versnelling al enkele malen bewogen, je weet immers maar nooit
Als de solenoid defect is van de startmotor, werkt dan het licht ook niet meer???
Ook het geven van een lichtsignaal is niet mogelijk.
Gr. Trango
Heren,
Volgens mij is de accu in orde, probleem zit mi ergens anders.
Bij het starten en een kapotte accu zou ook mijn dashbord verzwakken of gewoon niet meer zichtbaar zijn, dat is echter niet t geval, het dashbord, de lampjes daarin, blijft even sterk,schijnen.
Absoluut. Behalve het logo op de tank, topfiets
Als de accu echt stuk is krijgt ie intern kortsluiting, dan kun je met startkabels ook niet starten.Met startkabels zou je toch wel moeten kunnen starten alleen zal de accu dan alsnog snel de geest geven en de motor uiteindelijk afslaan? Toen bij mij de electronica stuk ging kon ik wel zelfstandig naar huis rijden en later ook naar de monteur. Toen hij eenmaal weer liep ging het wel, maar met kans dat de motor weer zou uitvallen... In mijn geval was de dynamo doorgefikt. Accu was nog ok
Hoi JJ,
Als die zekeringen onder het zadel zitten heb ik ze idd gecheckt, en de motor heb ik in de versnelling al enkele malen bewogen, je weet immers maar nooit
Als de solenoid defect is van de startmotor, werkt dan het licht ook niet meer???
Ook het geven van een lichtsignaal is niet mogelijk.
Gr. Trango
dan vrees ik voor spanningsregelaar of dynamo. Wel opvallend dat koplampen het niet doen, maar de andere verlichting wel van je dash. Zou toch ook aan zekeringen of ergens relais gaan denken. Maar... beter luister je niet naar mij, want als ik aan electronica rommel fikt er doorgaans iets afof als t te lang niet werkt, zet ik t zelf in de fik
Als de accu echt stuk is krijgt ie intern kortsluiting, dan kun je met startkabels ook niet starten.
Die SDGT is ongeveer even zwaar als een Speed, maar voelt alsof ie 50 kilo lichter is
En ik wilde persé een snelle sportieve motor met tourcapaciteiten voor 2 personen, dus dan heb je ook niet zo heel veel keuze
De S1000XR stond trouwens, samen met de Multistrada en de SDGT, wel op m'n lijstje hoorIk denk dat ik de S1000XR misschien zelfs boven de Multistrada zou verkiezen. Maar ik vond de KTM zo fantastisch dat ik de BMW niet eens meer ben gaan testrijden. Bovendien is de KTM iets goedkoper, helemaal vanwege de actie met inruilbonus. Scheelt gewoon duizenden euro's.
Heb je trouwens geen last van de vibraties waar ze het in veel reviews over hebben?
Dynamo, spanningsregelaar hebben niets van doen bij het starten. Die hoeven niet eens te werken als de accu maar vol zit. Je kunt een heel eind komen op een volle accu voordat tie er mee stopt.
Lekker crossen en gek doen Braaaaap!!!Jah geweldige keus gemaakt. Maar ik heb liever een SX, weegt minder als de helft, is totaal onpraktisch, raakt over verhit bij te langzaam rijden of stilstaan en niemand durft achter op. Precies mijn ding
Mijn lievelings motor. Oke niet snel maar wel erg heftig.
Dat is spijtig. De Duc 848 houd je wel?Mocht er iemand belangstelling hebben: door persoonlijke omstandigheden heb ik besloten de Speed te verkopen. Ik weet even niet of mijn speed in de openingspost staat en heb nu even geen foto bij de hand ivm photobucket.
Maar het is een 2006 Speed 1050 in het geel.
Ik had laatst deze besteld omdat ik iets preciezer wilde meten en meer dan alleen Voltages, werkt goedIn de OP staat een reparatie handleiding, daar staat ook een schema in. Tip: koop een multimeter, voor zo'n 15 euro heb je er al een. Ledjes van de tellers verzwakken niet zo gauw.
Dit is gemakkelijk te testenAls de accu echt stuk is krijgt ie intern kortsluiting, dan kun je met startkabels ook niet starten.
Dank voor de tipDit is gemakkelijk te testen
Haal de min pool (massa) los van de motor accu.
(hiermee zet je hem buitenspel)
Sluit start kabels aan op de pluspool en de massa kabel van de motor.
Kijk even of het nu wel werkt . Indien hetzelfde dan lag het niet aan de accu.
Start wel ,,, dan heb je de boos doener
Ik verwacht niet dat de accu het probleem is
Denk meer dat er een startvoorwaarde ontbreekt zoals ;
koppeling schakelaar / emergency switch naast de gashendel / zijstandaard / alarm ???
Dit is gemakkelijk te testen
Haal de min pool (massa) los van de motor accu.
(hiermee zet je hem buitenspel)
Sluit start kabels aan op de pluspool en de massa kabel van de motor.
Kijk even of het nu wel werkt . Indien hetzelfde dan lag het niet aan de accu.
Start wel ,,, dan heb je de boos doener
Ik verwacht niet dat de accu het probleem is
Denk meer dat er een startvoorwaarde ontbreekt zoals ;
koppeling schakelaar / emergency switch naast de gashendel / zijstandaard / alarm ???
Hoor je eigenlijk de brandstofpomp zodra je het contact aanzet? Al die geluidjes die die normaal maakt na contact aanzetten bedoel ik.Hoi RRBlade,
Als je alles gelezen had, had je gezien dat al die opties al zijn uitgesloten.
Ergo heeft, HELAAS, niets van doen met de normale settings als voorwaarde om te kunnen starten.
Helaas omdat het anders al verholpen zou zijn.
Het vreemde is ook dat normaal gesproken de koplampen branden, kan ze zelfs niet uit zetten, en deze keer niet, lichtsignaal geven is ook niet mogelijk.
Afgelopen 24 uur aan de lader gehad, en aan de lader op contact gezet, groener kon de accu niet worden volgens de lader, echter geen verschil tov de reeds vermelde storing.
De Multimeter besteld, ff wachten tot deze binnen is om wat metingen te kunnen doen.
Gr. Trango
@trango
Ik lees nergens dat je de schakelaars voor de start voorwaarden getest hebt. Als antwoord geeft je in een reactie dat je aanneemt dat deze goed zijn omdat je een relais hoort. Je neemt ook aan dat dit het start relais is . Heb je dit gemeten ?
Als je daadwerkelijk het start relais hoort/voelt schakelen (meten is beter) dan zijn er nog maar 2 mogelijke oorzaken:
start relais (intern contact defect of de aansluiting) of start motor
Eenvoudig te testen; zet direct spanning op de plus van de startmotor vanaf de accu met behulp van een doorverbinding . De start motor moet nu lopen.
Zo niet , dan de massa aansluiting van de start motor controleren. Nog niet , dan is het de startmotor zelf.
Hoor je eigenlijk de brandstofpomp zodra je het contact aanzet? Al die geluidjes die die normaal maakt na contact aanzetten bedoel ik.