Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel zonde, erg strak................niet ff wachten? Of verwacht je niet meer te rijden met deze?

Twijfels, ik heb er vorige week nog mee gereden en het rijd echt geweldig goed, maar ik moet zeggen dat ik iets totaal anders als de GS toch ook wel erg weet te waarderen.

Tijd voor wat anders?

Ik wilde een Allroad maar wilde de Speed Triple niet kwijt. Daarom bewust voor een oudere motor gekozen voor er bij en dat is een BMW R1150GS geworden. De Speed Triple moet niet weg maar ik ga hem ook niet houden voor het hebben. Hij blijft als ik er de komende tijd ook regelmatig mee blijf rijden.
 
Allebei verkopen en een Tiger kopen
 
Lastige of luxe keuze.
Ligt er ook een beetje aan wat je rijstijl/reisdoelen de komende tijd/jaren gaat worden.

Vond de Speed een absolute speelfiets, mooi om te zien en deed eigenlijk alles wat ik er van verwachtte (het is dan wel geen SB, maar sturen/remmen was dik in orde)
En gaf me een enorme smile op mijn gezicht.

Maar ik merkte op een gegeven moment dat ik liever een weekend wegga met de halve huisraad.
En dan zijn een paar koffers op zo'n GS ideaal..........zekers omdat het een prima sturende fiets is.

Had ik er ruimte en geld voor, dan had ik de Speed er bij gehouden, mits ik genoeg km's met beide motoren zou kunnen maken.
Als je er maar 500km per jaar mee zou rijden, dan vind ik het zonde.
 


Meerdere motorfietsen is leuk maar je pakt toch meestal dezelfde
 

De afgelopen jaren heb ik een aantal meerdaagse trips gedaan naar Oostenrijk en Duitsland dat is best lastig op de Speed vind ik. Daarbij vind mijn vriendin het ook leuk om af en toe eens mee te rijden en dat is op de Speed ook verre van ideaal.
Ik heb op de Speed ook nog altijd een enorme smile op mijn gezicht en de vorige Speed Triple heeft mij jaren geleden het plezier in motorrijden terug gegeven.
Als ik er regelmatig mee blijf rijden naast de GS doe ik hem ook niet weg, maar zoals je aangeef, voor 500 kilometer per jaar is dat niet zinvol.
 
Ongeveer om dezelfde redenen heb ik dus ook de Speed weggedaan en er een KTM 1290 SD GT voor in de plaats besteld

Zo'n SD GT kun je ook prima als vervanger van een GS gebruiken en op sportief niveau overklast ie een Speed ook best ruim. Beste combi van sportief en toer
 
Laatst bewerkt:


Gefeliciteerd!

Ik heb samen met een maat van me deze winter een model 16/17 maar dan de R gekocht.
Hij heeft er een SC uitlaat onder en ik een GPR. Beide low pipes..

Hoe dit bevalt en rijdt kan ik je nog niet zeggen. Ik vermoed dat een degelijk merk altijd wel oké is (na misschien wat afstellen) en dat je meer moet gaan voor wat je mooi vind.

De HP uitlaat loopt wat horizontaler, de SC iets meer omhoog en de GPR nog iets meer omhoog.
Dat laatste vind ik zelf mooier.. vroeger op mijn zx10r ook de akra iets steiler laten zetten door Mille Pajic.


[imgat]
 
Zodra het weer het toelaat gaan we een eerste ritje maken op de triumph en zal ik even fotootjes posten van beiden Speed Triple R bikes. Mijn kameraad heeft de grijze met rood en ik heb de witte met rood.

Na de zx10r bij mijn S1000RR ook speciaal gezocht op 1 met steilere uitlaat.
De hele lage korte akra die daar vaak onder zit vind ik veel minder mooi.... Just my 2 cents


[imgat]
 
Ik vind het ook het mooiste dat als er dan al een "formaatje rioolpijp" op zit, dat ie dan evenwijdig loopt met de lijn van het subframe

Heb jij of werk jij toevallig bij een BMW garage?
 
ik heb bewust een oudere motor bijgekocht omdat ik niet zeker was van mijn keuze en daardoor in principe de Speed er bij kan houden.
Een uurtje rijden op zo'n SD GT lost zo'n probleem op als sneeuw voor de zon
Dan weet je wel wat je keuze wordt
 
Ik vind het ook het mooiste dat als er dan al een "formaatje rioolpijp" op zit, dat ie dan evenwijdig loopt met de lijn van het subframe

Heb jij of werk jij toevallig bij een BMW garage?




Eens... evenwijdig of steiler niet vlakker!

Ik heb zelf een autobedrijf en we doen inderdaad veel BMW. Die M6 op de foto (daar doel je denk ik op) had ik op dat moment geïmporteerd voor een klant.

De Triumph trouwens ook geïmporteerd en rechtstreeks gekocht bij een triumph dealer van de 1e eigenaar. Scheelt zeker €2000 in vergelijk met NL.
 
ik heb bewust een oudere motor bijgekocht omdat ik niet zeker was van mijn keuze en daardoor in principe de Speed er bij kan houden.
Dan zie ik het probleem niet zo

Maar... als je nu al t gevoel hebt liever steeds de GS te pakken, ook voor de fun ritjes rondom de kerk (ik zou niet naar kms kijken maar naar de frequentie dat je de motor pakt) dan is het gewoon zonde voor de speed triple terwijl die motor heel goed iemand anders gelukkig kan maken
 
Hey mensen, ik ben een nieuwe Speed Triple rijder. Of eigenlijk eigenaar, heb er nog geen kenteken op dus kan nog niet rijden





Wat ouder modelletje maar daar rijden er vast nog wel een paar van rond hier?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.