Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn broer heeft een vfr800 en dat v4 blok is gewoon erg geil. Qua prestaties en geluid! De 1200 nog niet gereden en ik rij nog lang op mijn street hoor :) maar dat ie goed was wist ik wel. Plus je ziet ze ook niet overal. Veel plezier ervan!
Hmm nouja, op papier niet zo heel erg geweldige prestaties toch? 105 pk en 75 Nm op 239 kilo is niet slecht maar ook niet bijzonder.
 
Mijn broer heeft een vfr800 en dat v4 blok is gewoon erg geil. Qua prestaties en geluid! De 1200 nog niet gereden en ik rij nog lang op mijn street hoor :) maar dat ie goed was wist ik wel. Plus je ziet ze ook niet overal. Veel plezier ervan!

Ach ja er zijn zoveel motoren die ik zou willen bezitten. Plek zat in de garage, niet in knip :P
 
Zo te zien is het een as die niet in dikte varieert. Dus de as moet je eruit kunnen drukken.
Heb je iets waarmee je veel "Druk" kan zetten. Bankschroef of pers. Met een ring of grote dop aan de achterzijde als ondersteuning (groter dan de as) en een dop van de as diameter. Pers hiermee de as uit de lagers. Daarna de lagers zelf eruit persen.

Het is inderdaad het deel met de as van constante dikte. De as had ik er al wel uitgekregen op de manier zoals jij beschrijft inderdaad, maar de naaldlagers krijg ik er tot nog toe met geen mogelijkheid uit. Daar kan je helaas niet dezelfde manier toepassen omdat het ene lager het andere afdekt als het ware. Bovendien zitten ze echt heel vast volgens mij, want ik heb al aardig wat geweld gebruikt.

Ik heb het hele zooitje nu in de schoonmaakazijn liggen in de hoop dat de roest een beetje oplost en dat het dan ga ik morgen nog een poging wagen...
 
Het is inderdaad het deel met de as van constante dikte. De as had ik er al wel uitgekregen op de manier zoals jij beschrijft inderdaad, maar de naaldlagers krijg ik er tot nog toe met geen mogelijkheid uit. Daar kan je helaas niet dezelfde manier toepassen omdat het ene lager het andere afdekt als het ware. Bovendien zitten ze echt heel vast volgens mij, want ik heb al aardig wat geweld gebruikt.

Ik heb het hele zooitje nu in de schoonmaakazijn liggen in de hoop dat de roest een beetje oplost en dat het dan ga ik morgen nog een poging wagen...
hmmm ik weet niet of er een "borst" tussen beide lagers zit.
Heb je zo'n lager trekker waarmee je van de binnen zijde kan duwen / trekken ?

zoiets als dit gereedschap lagertrekker inwendig 17mm DMP
 
hmmm ik weet niet of er een "borst" tussen beide lagers zit.
Heb je zo'n lager trekker waarmee je van de binnen zijde kan duwen / trekken ?

zoiets als dit gereedschap lagertrekker inwendig 17mm DMP

Ik heb dit setje gekocht en krijg daar wel goede grip mee op de lagertjes, maar zelfs dan heb ik er nog geen beweging in kunnen krijgen.

Ik ga zo weer even proberen na het een nachtje te laten weken (letterlijk en figuurlijk ;)).
 
Het is inderdaad het deel met de as van constante dikte. De as had ik er al wel uitgekregen op de manier zoals jij beschrijft inderdaad, maar de naaldlagers krijg ik er tot nog toe met geen mogelijkheid uit. Daar kan je helaas niet dezelfde manier toepassen omdat het ene lager het andere afdekt als het ware. Bovendien zitten ze echt heel vast volgens mij, want ik heb al aardig wat geweld gebruikt.

Ik heb het hele zooitje nu in de schoonmaakazijn liggen in de hoop dat de roest een beetje oplost en dat het dan ga ik morgen nog een poging wagen...

Nr 1 heet stoken met zo'n bouwmarkt butagas brander. Liggen ze er zo uit.
 
Hmm nouja, op papier niet zo heel erg geweldige prestaties toch? 105 pk en 75 Nm op 239 kilo is niet slecht maar ook niet bijzonder.
maar je moet je ook niet blindstaren op getalletjes ;)

Het is daarnaast ook een sporttoer-fiets en die koppeltjes komen in mijn ogen ook al vlot vrij. Van dat gewicht merk je dan ook niet zoveel, maar het had wel wat slanker gemogen ja.
 
Iemand ervaring met enorm vastgerotte lagers in het linksysteem van de achtervering? Tijdens groot onderhoud kwam ik er achter dat er wat speling in de achtervering zat, dus de boel uit elkaar gehaald. Ik had hier en daar al gelezen dat het vaker voorkomt dat de lagers in het linksysteem droog lopen en dat was hier dus helaas ook het geval bij 3 van de 6 lagers.

De lagers in nummertje 6 heb ik er wel gewoon uit kunnen krijgen, maar de lagers in nummertje 1 zitten echt goed vastgeroest/rot en zijn bovendien moeilijker te bereiken doordat het één buis is.

Ik heb al een lagertrekker gekocht, maar tot nu toe geen succes. Ook geprobeerd de boel op te warmen in de oven en later nog met een brander lokaal, maar ook dat mocht niet baten. Iemand tips?


Gewoon met een pen vanaf de andere kant eruit meppen.
Kunnen inderdaad behoorlijk vast zitten. Zitting dus goed schoonschuren voor de nieuwe erin gaan.
 
Gewoon met een pen vanaf de andere kant eruit meppen.
Kunnen inderdaad behoorlijk vast zitten. Zitting dus goed schoonschuren voor de nieuwe erin gaan.

Nou, het is dan toch gelukt! Ik ben niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen na wat tikjes op de eigen vingertjes, maar het valt allemaal mee :P

Uiteindelijk inderdaad iets heter gestookt. Ongeveer 5 graden voor het smeltpunt ;) Nee, ik denk rond de 250~300 graden. Met de lagertrekker lukte het alsnog niet omdat ik op een gegeven moment de trekker er uit trok, dus toch maar weer met de drevel vanaf de andere kant en toen kwam er langzaam maar zeker beweging in.

full


Bedankt allen voor de tips! :t
 
Tot net voordat het begint te smelten :+

Whohahahahaha _O- _O- Ik draai bouten ook altijd vast tot een halve slag voor doldraaien :P

Maar ik berijk heel goede resultaten met vloeken. Gepaard met bloed brengt meestal wel beweging in de zaal. Groot probleem is mijn ongeduld om niet alles kapot te meppuh omdat het NU moet gebeuren. Beetje firma rauw en gauw :X


:W
 
Nog 1 of 2 triple rijders van hier die te vinden zijn tussen de file door op de A2, gisteren een zwarte gespot en vandaag een witte. :W

Ben altijd jaloers als ik ze voorbij zie komen, heb alleen de verkeerde baan om met de motor naar het werk te kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan