Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus..
full


full
 
Laatst bewerkt:
Met een beetje pijn in mijn hart doe ik mijn Triumph Speed Triple in de verkoop.
Het is de rode versie met 36.000 km ervaring. '(

Mocht er iemand interesse hebben dan is hij hier te vinden.

De geplande opvolger is een heel ander type en als alles goed gaat heet deze:
KTM Super Adventure R (of S). Beetje afhankelijk de onderhandelingen. :)
 
Met een beetje pijn in mijn hart doe ik mijn Triumph Speed Triple in de verkoop.
Het is de rode versie met 36.000 km ervaring. '(

Mocht er iemand interesse hebben dan is hij hier te vinden.

De geplande opvolger is een heel ander type en als alles goed gaat heet deze:
KTM Super Adventure R (of S). Beetje afhankelijk de onderhandelingen. :)


de kleine KTM was niet goed genoeg?
 
De kleine KTM was niet goed genoeg?

De kleine KTM heeft zich kranig gedragen in de periode dat ik hem gebruikt heb in de franse Alpen (militaire passenrijden).
Zou ik ruimte voor twee motoren hebben gehad dan was de kleine KTM zeker gebleven.
Daarmee zou de Super Adventure misschien ook niet in beeld gekomen zijn.
 
Met een beetje pijn in mijn hart doe ik mijn Triumph Speed Triple in de verkoop.
Het is de rode versie met 36.000 km ervaring. '(

Mocht er iemand interesse hebben dan is hij hier te vinden.

De geplande opvolger is een heel ander type en als alles goed gaat heet deze:
KTM Super Adventure R (of S). Beetje afhankelijk de onderhandelingen. :)
Super Adventure is ook echt een topding, maar iets teveel toer en te weinig sport voor mijn smaak. Waar ben je naar opzoek? Waar gebruik je 'm voornamelijk voor?

Heb je ook proefgereden op de Super Duke GT? :)
 
De kleine KTM heeft zich kranig gedragen in de periode dat ik hem gebruikt heb in de franse Alpen (militaire passenrijden).
Zou ik ruimte voor twee motoren hebben gehad dan was de kleine KTM zeker gebleven.
Daarmee zou de Super Adventure misschien ook niet in beeld gekomen zijn.


Ah dat is vast wel leuk geweest!
Nog steeds aan het hardlopen?
 
Ah dat is vast wel leuk geweest!
Nog steeds aan het hardlopen?

Dat was zeker leuk en voor herhaling vatbaar. Er zijn daar nog genoeg onverharde wegen om met een dergelijke motor te verkennen. Moet ik wel zeggen dat daar geen "zware" motor voor nodig is. De 1290 zou ik zo snel niet in gaan zetten.

Hardlopen doe ik nog steeds. Dit jaar heb ik een loopje in de planning waarbij ik start in Innsbruck en finish op de Stubai gletcher. "Maar" 63 km en nog wat klimmen en dalen. :-)
 
Laatst bewerkt:
Super Adventure is ook echt een topding, maar iets teveel toer en te weinig sport voor mijn smaak. Waar ben je naar opzoek? Waar gebruik je 'm voornamelijk voor?

Heb je ook proefgereden op de Super Duke GT? :)

Na 10 jaar Triumph Speed Triple is het tijd om weer eens iets anders te proberen.
Daarnaast heb ik afgelopen najaar een motortocht door de Franse en Italiaanse alpen gereden, maar dan anders dan standaard. Veel onverhard rijden (militaire passsen) en vanaf de zuidzijde over de berg naar Val Thoren gereden.
full

Dit is dusdanig goed bevallen en daarmee is de keuze gevallen op de hele grote broer van de 640 LC.

Super Duke GT is dan toch meer Speed Triple rijden...... Soort van.
 
Na 10 jaar Triumph Speed Triple is het tijd om weer eens iets anders te proberen.
Daarnaast heb ik afgelopen najaar een motortocht door de Franse en Italiaanse alpen gereden, maar dan anders dan standaard. Veel onverhard rijden (militaire passsen) en vanaf de zuidzijde over de berg naar Val Thoren gereden. [afbeelding]
Dit is dusdanig goed bevallen en daarmee is de keuze gevallen op de hele grote broer van de 640 LC.

Super Duke GT is dan toch meer Speed Triple rijden...... Soort van.
Super Duke GT is inderdaad voor asfalt bedoeld, biedt wel veel meer comfort en tegelijkertijd (vind ik) stuurt ie nog beter dan een Speed Triple.

Maar zoals jij beschrijft wat je er mee wil doen en wat ik van de KTM mannen uit de buurt en bij mijn dealer hoor, is dat je daarvoor eigenlijk beter een 1090 Adventure R kunt pakken dan een 1290 Super Adventure, op basis van hun off-road ervaringen in onder andere Portugal en Marokko.

KTM - READY TO RACE
 

Hahaha mooi hoor, Tjezus die glimt harder dan de mijne. Welkom terug


De kleine KTM heeft zich kranig gedragen in de periode dat ik hem gebruikt heb in de franse Alpen (militaire passenrijden).
Zou ik ruimte voor twee motoren hebben gehad dan was de kleine KTM zeker gebleven.
Daarmee zou de Super Adventure misschien ook niet in beeld gekomen zijn.

Die kleine KTM is al een beer van een machine. Veel te zwaar en groot vind ik. Maar ja iedereen zoekt wat in een motor. Wie wil er nu 100 kg, super vering en remmen, race engine met intensieve onderhoud en een zadel waar je niet lang op kunt zitten. Daar voel ik mij op thuis. Maar op de weg gaat er niets boven mijn roulette groene maatje!

Moest even iets anders proeven maar had al snel heimwee!


:P _O-
 
Het kleppendeksel vertoont een klein olielekje ter hoogte van de linkse schroef vooraan. Ik kon de vijs vrij makkelijk iets vaster zetten. Na een klein testritje lijkt het over te zijn. Maar een langere testrit zal uitsluitsel brengen.

Om de hoeveel km moet een 2012 Speed een kleppenregeling krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan