Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de belanghebbende..
 
Voor de belanghebbende..
Profiel van de voorband is wel flink anders tov de GT 1.
 
Denk eerst dat de les moet zijn, niet lang je rem inknijpen bij stilstand als de schijven t*ring warm zijn :+
inderdAAD ..... noodstop in de eifel in de regen vol in de ABS .... en toen idd de rem erop gehouden .....schijven krom helaas!
kwam echter wel regelmatig in de fora tegen dat het 2011 model hier wel regelmatig last van had en dat veel mensen al schijven onder garantie
vervangen hadden gekregen ..... oorzaak was dat de triumph schijven iets te dun zijn , brembo's zijn iets dikker en kunnen dus wat meer hebben ?
alleen niet normaal duur euro 450 per stuk !!!!
 
vraagje hier, ik heb een speed uit 2011 , met...kromme schijven ,,,,:N tips voor vervangende ? en brembo .... veeeeeeel te duur !


Ik heb sinds kort ook een '11. volgens het boekje heeft die in 2012 nieuwe remschijven gekregen, in 2013 ook en in 2014 Brembo schijven, die zitten er nu nog op en doen het goed maar als ze warm zijn maken ze soms een raar kraakgeluid bij zachtjes remmen.
Met mijn '08 ruim 100.000km gereden met originele schijven zonder problemen.
 
Ik heb sinds kort ook een '11. volgens het boekje heeft die in 2012 nieuwe remschijven gekregen, in 2013 ook en in 2014 Brembo schijven, die zitten er nu nog op en doen het goed maar als ze warm zijn maken ze soms een raar kraakgeluid bij zachtjes remmen.
Met mijn '08 ruim 100.000km gereden met originele schijven zonder problemen.
dat bedoel ik .....mijn vorige triple uit 06 ook nooit problemen gehad .... ben bang dat ik aan de vervangers moet .... maar lijkt mij dat er ook goed alternatieven voor Brembo zijn.....
 
zal me ook even netjes voorstellen ..... tijdje weg geweest van het forum .. maar nieuwe SPEED en dus terug :)
mijn naam is Danny en woon in Almere ..

dit is mn SPEED..

2011 ... Arrow Titanium low boy ( veel herrie bergje af ...door na verbranding *D), Rizoma knippers... xenon, en voor de rest veel extra zwart bij het wit

1388952
 
Ik heb sinds kort ook een '11. volgens het boekje heeft die in 2012 nieuwe remschijven gekregen, in 2013 ook en in 2014 Brembo schijven, die zitten er nu nog op en doen het goed maar als ze warm zijn maken ze soms een raar kraakgeluid bij zachtjes remmen.
Met mijn '08 ruim 100.000km gereden met originele schijven zonder problemen.
Ik heb een 2012 SPEED, ruim 30000 km..
geen problemen met de remmen, ik rem ook niet zo hard:]
 
Vraag me af hoeveel motorrijders daar rekening mee houden.
Als ik stil moet staan op een hellinkje gebruik ik om die reden altijd de achterrem, wordt die tenminste ook nog eens aangeraakt :+
Ik hou daar dus wel altijd rekening mee! Ik beweeg de motor zelfs heen en weer (van voor naar achter) als ik weet dat de boel heet is, het is me 1 x gebeurd dat ze kromgetrokken waren. Setje zeszuigerremtangen ( scrabblewoord) bij een TL 1000. Daarna nooit meer gehad. Dat is ook 20 jaar terug trouwens. Waar blijft de tijd.....
 
zal me ook even netjes voorstellen ..... tijdje weg geweest van het forum .. maar nieuwe SPEED en dus terug :)
mijn naam is Danny en woon in Almere ..

dit is mn SPEED..

2011 ... Arrow Titanium low boy ( veel herrie bergje af ...door na verbranding *D), Rizoma knippers... xenon, en voor de rest veel extra zwart bij het wit

Bekijk bijlage 1388952

Welkom hier en veel plezier met de Triple. Woon zelf om de hoek dus wie weet komen we elkaar nog tegen :)
 
inderdAAD ..... noodstop in de eifel in de regen vol in de ABS .... en toen idd de rem erop gehouden .....schijven krom helaas!
kwam echter wel regelmatig in de fora tegen dat het 2011 model hier wel regelmatig last van had en dat veel mensen al schijven onder garantie
vervangen hadden gekregen ..... oorzaak was dat de triumph schijven iets te dun zijn , brembo's zijn iets dikker en kunnen dus wat meer hebben ?
alleen niet normaal duur euro 450 per stuk !!!!
Ik heb diverse keren nieuwe schijven gehad op verschillende speed's
Ok op de gene die ik nu heb maar daar zitten weer sunstar schijven op
 
Ik heb sinds kort ook een '11. volgens het boekje heeft die in 2012 nieuwe remschijven gekregen, in 2013 ook en in 2014 Brembo schijven, die zitten er nu nog op en doen het goed maar als ze warm zijn maken ze soms een raar kraakgeluid bij zachtjes remmen.
Met mijn '08 ruim 100.000km gereden met originele schijven zonder problemen.
Helemaal goed bezig
 
S3 vrienden,

Stom genoeg geweest om knopje op dashboard door te drukken. Zie gele omcirceling op de foto. Iemand dit ooit bij de hand gehad? Iemand idee hoe op te lossen (zonder vervanging totale dashboard)? Mogelijk reparatie adres?

Indien toch dashboard vervangen iemand een goede website/adres? Gaat om S3 uit 2007.

Verder nog de volgende vraag: mijn benzine indicatielampje werkt vice-versa (brand indien genoeg benzine). Is al uitgelezen maar niks gevonden. Iemand idee?

Groet,
Richard
 

Bijlagen

  • IMG_5447.jpg
    IMG_5447.jpg
    18 KB · Weergaven: 9
ander vraagje,

mijn triple begint vanaf ongeveer 150 a 160 kmh aan de voorkant instabiel te worden...
vooral goed te merken als ik extra gas erop zet , slingeren in het stuur , niet dat het gevaarlijk wordt ... wel irritant ...

ook ervaring mee?
 
ander vraagje,

mijn triple begint vanaf ongeveer 150 a 160 kmh aan de voorkant instabiel te worden...
vooral goed te merken als ik extra gas erop zet , slingeren in het stuur , niet dat het gevaarlijk wordt ... wel irritant ...

ook ervaring mee?

Nee daar heb ik geen last van vind de Triple juist enorm stabiel bij volgas in verschillende snelheden.
 
ander vraagje,

mijn triple begint vanaf ongeveer 150 a 160 kmh aan de voorkant instabiel te worden...
vooral goed te merken als ik extra gas erop zet , slingeren in het stuur , niet dat het gevaarlijk wordt ... wel irritant ...

ook ervaring mee?
Nee ik ook niet. Vorige week met stukken vann 200km terug gekomen uit de eifel. Nu een snelwegband dat wel😉
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan