Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdAAD ..... noodstop in de eifel in de regen vol in de ABS .... en toen idd de rem erop gehouden .....schijven krom helaas!
kwam echter wel regelmatig in de fora tegen dat het 2011 model hier wel regelmatig last van had en dat veel mensen al schijven onder garantie
vervangen hadden gekregen ..... oorzaak was dat de triumph schijven iets te dun zijn , brembo's zijn iets dikker en kunnen dus wat meer hebben ?
alleen niet normaal duur euro 450 per stuk !!!!

Bij het 05 model zitten er 4.5mm schijven onder die het prima doen.
Heb ik na ruim 80k op de klok vervangen voor origineel ivm slijtage.
Nieuwe set is 5mm dik (ook iets anders uiterlijk) en was binnen een paar duizend km krom. Onder garantie vervangen maar de nieuwe set inmiddels ook krom..

Heb nu moto master 5.5mm schijven.
Vond brembo t drive wel weer erg duur worden..
 
ander vraagje,

mijn triple begint vanaf ongeveer 150 a 160 kmh aan de voorkant instabiel te worden...
vooral goed te merken als ik extra gas erop zet , slingeren in het stuur , niet dat het gevaarlijk wordt ... wel irritant ...

ook ervaring mee?


Is dat plotseling gekomen of na een verandering?
 
Bij het 05 model zitten er 4.5mm schijven onder die het prima doen.
Heb ik na ruim 80k op de klok vervangen voor origineel ivm slijtage.
Nieuwe set is 5mm dik (ook iets anders uiterlijk) en was binnen een paar duizend km krom. Onder garantie vervangen maar de nieuwe set inmiddels ook krom..

Heb nu moto master 5.5mm schijven.
Vond brembo t drive wel weer erg duur worden..

En die moto masters blijven wel goed?
 
Is dat plotseling gekomen of na een verandering?
Nou
De veerpoten zijn eruit geweest om de keringen te vervangen...

Had zelf het idee dat deze mss iets te hoog staan waardoor de geometrie veranderd en de voorkant instabieler zou kunnen zijn geworden .....
Ik kan alleen nergens terug vonden wat de standaard moet zijn ....
 
S3 vrienden,

Stom genoeg geweest om knopje op dashboard door te drukken. Zie gele omcirceling op de foto. Iemand dit ooit bij de hand gehad? Iemand idee hoe op te lossen (zonder vervanging totale dashboard)? Mogelijk reparatie adres?

Indien toch dashboard vervangen iemand een goede website/adres? Gaat om S3 uit 2007.

Verder nog de volgende vraag: mijn benzine indicatielampje werkt vice-versa (brand indien genoeg benzine). Is al uitgelezen maar niks gevonden. Iemand idee?

Groet,
Richard

Volgens mij heeft iemand van hier ooit zelf de knopjes vervangen.
Zou dus niet een nieuw dashboard nodig zijn.
 
ander vraagje,

mijn triple begint vanaf ongeveer 150 a 160 kmh aan de voorkant instabiel te worden...
vooral goed te merken als ik extra gas erop zet , slingeren in het stuur , niet dat het gevaarlijk wordt ... wel irritant ...

ook ervaring mee?
Bandenspanning ok ?
Gewichtjes verloren dus onbalans in wiel?
Versleten banden?
Is prettiger als het in orde is:Y
 
Nou
De veerpoten zijn eruit geweest om de keringen te vervangen...

Had zelf het idee dat deze mss iets te hoog staan waardoor de geometrie veranderd en de voorkant instabieler zou kunnen zijn geworden .....
Ik kan alleen nergens terug vonden wat de standaard moet zijn ....
Als de voorkant hoger is gekomen zou die juist stabieler rechtuit rijden, als je de voorkant laat zakken wordt die wat zenuwachtiger. Maar dat doe je met de vorkpoten door de kroonplaat verplaatsen.
 
Nou
De veerpoten zijn eruit geweest om de keringen te vervangen...

Had zelf het idee dat deze mss iets te hoog staan waardoor de geometrie veranderd en de voorkant instabieler zou kunnen zijn geworden .....
Ik kan alleen nergens terug vonden wat de standaard moet zijn ....

Laat je vering nou maar na kijken.
 
Ik heb een start probleem als mijn 2007 Speed Triple warm is. Hij start of bijna niet of helemaal niet. (zie video)
Als de motor afgekoeld is start hij perfect.
De accu lijkt niet slecht te zijn en de koplamp brand ook volledig.

Hebben jullie ervaring met dit probleem?
Er zit gelukkig nog garantie op, hopelijk is het snel opgelost want het mooie weer is begonnen en ik wil wel van mijn nieuwe motor kunnen genieten.



De motor is weer terug van de dealer. Ze hebben alles nagekeken en niets kunnen vinden.
Zelf konden ze het probleem ook niet reproduceren.

hmmmm...
 
ander vraagje,

mijn triple begint vanaf ongeveer 150 a 160 kmh aan de voorkant instabiel te worden...
vooral goed te merken als ik extra gas erop zet , slingeren in het stuur , niet dat het gevaarlijk wordt ... wel irritant ...

ook ervaring mee?

Vergeet ook vooral niet je balhoofd te controleren, die kan ook dit gedrag veroorzaken.
 
bedankt voor alle reactie op de vering uitdaging ....
denk idd dat een vering check en afstel sessie door een professional de beste eerste aanpak is .....

iemand tips ? voor een vering specialist ? liefst beetje centraal in het land ....?

mn vertrouwen in de motorsport e.d. is niet heel hoog mijn ervaring is dat ze bij dat soort zaken van alles een beetje weten....
maar specifieke zaken vaak een stuk minder...
 
De motor is weer terug van de dealer. Ze hebben alles nagekeken en niets kunnen vinden.
Zelf konden ze het probleem ook niet reproduceren.

hmmmm...
had op mn vorige speed uit 05/06 hetzelfde probleem ....

accu en het bijladen ervan tijdens rijden was altijd een uitdaging , druppellader is het top voor .
daarnaast had ik altijd het idee dat de startmotor het altijd zwaar had op mn speed....
vooral als hij per ongeluk afsloeg, dan leek het net dat als een compressie slag ongunstig stond hij erg veel moeite had om de boel rond te draaien ....

ik zou beginnen om de laadstroom te controleren , die was bij mij altijd minimaal, gevolg tijdens lange ritten raakt je accu langzaam leeg .....
 
De motor is weer terug van de dealer. Ze hebben alles nagekeken en niets kunnen vinden.
Zelf konden ze het probleem ook niet reproduceren.

hmmmm...
Poten horen op gelijke hoogte te staan met de kroonplaat. Als ze doorsteken kan dat instabiel weggedrag veroorzaken door minder naloop. Een halve cm kan veel uitmaken. Vergelijk het anders met een andere Speed Triple.
 
bedankt voor alle reactie op de vering uitdaging ....
denk idd dat een vering check en afstel sessie door een professional de beste eerste aanpak is .....

iemand tips ? voor een vering specialist ? liefst beetje centraal in het land ....?

mn vertrouwen in de motorsport e.d. is niet heel hoog mijn ervaring is dat ze bij dat soort zaken van alles een beetje weten....
maar specifieke zaken vaak een stuk minder...

Lees veel goede dingen over HK suspension in Tiel.
 
SO-products in Bornerbroek (Almelo) is ook erg goed.

De site is trouwens wel een stuk minder geworden..........die was eerder een stuk beter en uitgebreider.
Maar de veringspecialist Andre Stamsnijder is erg goed en eerlijk.....en een beetje chaotisch.
Draaien en frezen kan ook ter plekke :+

Als je daar aan komt rijden, dan krab je je eerst achter de oren of je wel goed zit..........midden in het boerenland in een schuur bij een boerderij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan