Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me leuk om eens met de triples van hier een ommetje te maken maar morgen rijdt de triple nog niet. Ben er net achter gekomen dat de radiateur lek is.

Heb een China ding op ebay gevonden, nieuw 145 (+inklaringskosten en btw).
Tweedehands ligt er eentje van een 2008 voor 195 maar weet niet of die ophangpunten hetzelfde zijn. Iemand hier een idee?

Zal maandag voor de zekerheid eens horen wat een reparatie kost maar denk dat het vervangen wordt...
 
Lijkt me leuk om eens met de triples van hier een ommetje te maken maar morgen rijdt de triple nog niet. Ben er net achter gekomen dat de radiateur lek is.

Heb een China ding op ebay gevonden, nieuw 145 (+inklaringskosten en btw).
Tweedehands ligt er eentje van een 2008 voor 195 maar weet niet of die ophangpunten hetzelfde zijn. Iemand hier een idee?

Zal maandag voor de zekerheid eens horen wat een reparatie kost maar denk dat het vervangen wordt...

Ik heb die van mijn 2010 ook lek gehad.. naar een zaak in Groningen gebracht die hem lijmen en repareren. Weekje later en nog geen 100 euro verder kon pappy weer rijden!
 
Ik heb die van mijn 2010 ook lek gehad.. naar een zaak in Groningen gebracht die hem lijmen en repareren. Weekje later en nog geen 100 euro verder kon pappy weer rijden!
Kijk dat geeft de burger moed! :} Weet je toevallig de naam ook nog van dat zaakje? Hier in Leeuwarden schijnt ook een zaak te zitten maar die vervangen voornamelijk de kern, wat al weer neerkomt op €350+
 
http://www.ara-autotemp.nl

Volgens mij was het bij deze. Is al poosje terug hoor. Gewoon ff bellen en dan langsbrengen of opsturen! Ik was toendertijd dik tevreden over de service!
Thanks! Zij hebben ook een vestiging in Leeuwarden. Net even gebeld en kan de radiateur langs brengen, dan gaan zij kijken waar het lek zit en of het te repareren is.

Dus nu de radiateur eronder weg sleutelen.

Kan ik direct door met de koppelingsdeksel vervangen en een 44t achtertandwiel eronder zetten *O*
 
Thanks! Zij hebben ook een vestiging in Leeuwarden. Net even gebeld en kan de radiateur langs brengen, dan gaan zij kijken waar het lek zit en of het te repareren is.

Dus nu de radiateur eronder weg sleutelen.

Kan ik direct door met de koppelingsdeksel vervangen en een 44t achtertandwiel eronder zetten *O*
Kijk dat is mooi :t
 
Blijkbaar is het contactslot bij mij nog niet in orde. Vanmorgen deed hij helemaal niets, terwijl ik zaterdagmiddag nog een rondje haven Antwerpen gedaan had. Bij het terugzetten lette ik even niet op en helde de motor te veel over naar rechts en kreeg ik hem niet mee recht. Zo zacht mogelijk neergelegd, maar dat heeft de remhendel niet overleeft. Ik breng hem deze week maar eens naar Assenede.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Zij hebben ook een vestiging in Leeuwarden. Net even gebeld en kan de radiateur langs brengen, dan gaan zij kijken waar het lek zit en of het te repareren is.

Dus nu de radiateur eronder weg sleutelen.

Kan ik direct door met de koppelingsdeksel vervangen en een 44t achtertandwiel eronder zetten *O*

Helaas, zij hebben er geen vertrouwen in dat ze het kunnen maken. Het zit in een onhandige hoek om te lassen en ze zijn tevens bang dat ze er een gat in lassen i.v.m. de geringe dikte van het aluminium :/

Het is echt een minuscuul gaatje die alleen onder druk lekt. Nu wil ik gaan kijken of ik het gaatje kan vinden maar het is te klein om fatsoenlijk te zien. Is het mogelijk om bijvoorbeeld kleurstofpoeder door het wat te doen en dit in de radiateur te gooien? De radiateur hangt dan uiteraard niet aan de motor. Op die manier kan ik het gekleurde spoor volgen tot het gat. Uiteraard na het vinden van het lek de radiateur goed doorspoelen.
 
Helaas, zij hebben er geen vertrouwen in dat ze het kunnen maken. Het zit in een onhandige hoek om te lassen en ze zijn tevens bang dat ze er een gat in lassen i.v.m. de geringe dikte van het aluminium :/

Het is echt een minuscuul gaatje die alleen onder druk lekt. Nu wil ik gaan kijken of ik het gaatje kan vinden maar het is te klein om fatsoenlijk te zien. Is het mogelijk om bijvoorbeeld kleurstofpoeder door het wat te doen en dit in de radiateur te gooien? De radiateur hangt dan uiteraard niet aan de motor. Op die manier kan ik het gekleurde spoor volgen tot het gat. Uiteraard na het vinden van het lek de radiateur goed doorspoelen.

Ik had hetzelfde. In Groningen zette een monteur van die zaak een luchtslang op de mijne, dan onder water en kijken waar het lek zit. Dat lek was ook minimaal en daarom gelijmd en niet gelast. Nooit Geen klachten meer gehad.
 
Helaas, zij hebben er geen vertrouwen in dat ze het kunnen maken. Het zit in een onhandige hoek om te lassen en ze zijn tevens bang dat ze er een gat in lassen i.v.m. de geringe dikte van het aluminium :/

Het is echt een minuscuul gaatje die alleen onder druk lekt. Nu wil ik gaan kijken of ik het gaatje kan vinden maar het is te klein om fatsoenlijk te zien. Is het mogelijk om bijvoorbeeld kleurstofpoeder door het wat te doen en dit in de radiateur te gooien? De radiateur hangt dan uiteraard niet aan de motor. Op die manier kan ik het gekleurde spoor volgen tot het gat. Uiteraard na het vinden van het lek de radiateur goed doorspoelen.


Je kan ook gekleurde koelvloeistof er in doen.
De manier van HinZu is ook slim!
Repareren kan je proberen met kombi metaal van Bison, goed droog maken, ontvetten en opruwen voor het aanbrengen. Heb ik zelf al goede resultaten mee behaald.
 
Blijkbaar is het contactslot bij mij nog niet in orde. Vanmorgen deed hij helemaal niets, terwijl ik zaterdagmiddag nog een rondje haven Antwerpen gedaan had. Bij het terugzetten lette ik even niet op en helde de motor te veel over naar rechts en kreeg ik hem niet mee recht. Zo zacht mogelijk neergelegd, maar dat heeft de remhendel niet overleeft. Ik breng hem deze week maar eens naar Assenede.


Dat is jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan