Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
1.4? Dat zijn auto waardes :+

Ik rij met 2.4 voor en 2.6 achter. Of doe ik het nou al die jaren verkeerd :')

Excuus ;) Jullie hebben natuurlijk gelijk heren.. ik bedoelde 2.4 en 2.6.. Ik was weer eens met teveel dingen tegelijk bezig ;)

Voor een dagje circuit laten we er wel flink wat lucht uit.. en dat doet de grip inderdaad erg goed.... slijtage daarentegen hebben we 't niet over ;)...
 
iB4Z0WL.jpg
 
Nou sta je dan, waarschijnlijk laatste ritje van het jaar gemaakt, nog ff de tank vol gooien voor de stalling en dan wil hij niet meer starten! Leuke afsluiting zo.. 😑
 
Nou ik had hem al op contact staan na het tanken, dus lichten aan. Toen ging ik mijn tripmeter op nul zetten en rustig handschoenen aantrekken etc en toen sloeg hij net niet aan bij het starten, redde het net niet.. Heb hem ook al eeuwen niet aan de lader gehad en rij al tijdje met dezelfde accu.

Overgestart met de auto en zet hem straks in de garage aan de druppellader.
 
Ik denk er trouwens sterk over om naast de Speed Triple R volgend jaar ook eens de Thruxton 1200R te gaan proef rijden.. Raak steeds meer gecharmeerd van dat retro uiterlijk icm moderne techniek en hoogwaardige onderdelen!

Iemand al ervaring met de Thruxton 1200R?
 
Dus de 2e keer remmen zit je met minder knijpen al op het drukpunt? (Eerste keer een sponzig idee)
Na een stukje verder rijden begin je weer opnieuw? Zo Ja dan is waarschijnlijk je schijf(ven) ietsje krom.

Abs behoud de verbinding tussen de rempomp en de klauwen in normale toestand. Daar zou dus geen belemmering in remwerking in mogen zitten.
 
Dus de 2e keer remmen zit je met minder knijpen al op het drukpunt? (Eerste keer een sponzig idee)
Na een stukje verder rijden begin je weer opnieuw? Zo Ja dan is waarschijnlijk je schijf(ven) ietsje krom.

Abs behoud de verbinding tussen de rempomp en de klauwen in normale toestand. Daar zou dus geen belemmering in remwerking in mogen zitten.
Ja inderdaad dat is ook mijn idee
Ga nog wel ff in conclaaf met de stealert
 
Dus de 2e keer remmen zit je met minder knijpen al op het drukpunt? (Eerste keer een sponzig idee)
Na een stukje verder rijden begin je weer opnieuw? Zo Ja dan is waarschijnlijk je schijf(ven) ietsje krom.

Abs behoud de verbinding tussen de rempomp en de klauwen in normale toestand. Daar zou dus geen belemmering in remwerking in mogen zitten.
Rem is niet sponzig trouwens
 
Ik denk er trouwens sterk over om naast de Speed Triple R volgend jaar ook eens de Thruxton 1200R te gaan proef rijden.. Raak steeds meer gecharmeerd van dat retro uiterlijk icm moderne techniek en hoogwaardige onderdelen!

Iemand al ervaring met de Thruxton 1200R?

Yep, vorig jaar mee gereden. Ik had hoge verwachting van de Thruxton R maar zelfs in "sport" geeft het niet de lol die ik op de Speed heb.
Mijn ouwetje geeft me veel meer werk (2008, wel groter achtertandwiel) dan de Thruxton R. Vond ik wel jammer want het ding ziet er zo goed uit...
Een vriend van mij reed tegelijk op de "gewone" Thruxton, die was ook niet onder de indruk.
 
Rem is niet sponzig trouwens

Sponzig is inderdaad niet het juiste woord, excuus maakt het alleen maar verwarrend.
Het drukpunt verschilt waardoor de eerste keer verder geknepen moet worden als de 2e keer. De remzuigers worden iets terug gedrukt door de schijven die iets slingeren. Als je geen volledig zwevende schijven hebt is het redelijk eenvoudig te meten.

Ik heb het helaas ook met zo goed als nieuwe schijven ;(
 
Yep, vorig jaar mee gereden. Ik had hoge verwachting van de Thruxton R maar zelfs in "sport" geeft het niet de lol die ik op de Speed heb.
Mijn ouwetje geeft me veel meer werk (2008, wel groter achtertandwiel) dan de Thruxton R. Vond ik wel jammer want het ding ziet er zo goed uit...
Een vriend van mij reed tegelijk op de "gewone" Thruxton, die was ook niet onder de indruk.

Daar hebben ze wat op bedacht!
20180521_141202.jpg

(Voor degene die het niet ziet, er zit een supercharger op)
 
Sponzig is inderdaad niet het juiste woord, excuus maakt het alleen maar verwarrend.
Het drukpunt verschilt waardoor de eerste keer verder geknepen moet worden als de 2e keer. De remzuigers worden iets terug gedrukt door de schijven die iets slingeren. Als je geen volledig zwevende schijven hebt is het redelijk eenvoudig te meten.

Ik heb het helaas ook met zo goed als nieuwe schijven ;(
Ik heb de originele schijven er op
Ga van de week wel ff meten met en klok
 
Yep, vorig jaar mee gereden. Ik had hoge verwachting van de Thruxton R maar zelfs in "sport" geeft het niet de lol die ik op de Speed heb.
Mijn ouwetje geeft me veel meer werk (2008, wel groter achtertandwiel) dan de Thruxton R. Vond ik wel jammer want het ding ziet er zo goed uit...
Een vriend van mij reed tegelijk op de "gewone" Thruxton, die was ook niet onder de indruk.

Daar ben ik dus ook bang voor. Flinke bak koppel heeft de Thruxton R wel maar 96pk is toch bijna 40 minder als mijn Speedie..

Morgen eens proberen te proefrijden hier in de buurt want ik lees en hoor alleen maar lyrische verhalen..
Misschien is een paar pk minder wel goed voor mij want zoals ik soms met de Speed door de stad ram..🤐

En ik vind het werkelijk waar kunst op wielen..
28ac6f5c23d08ca6ae1ca94b42584653.jpg
 
Ziet er gewoon gaaf uit. Maar het ging me allemaal wat te netjes voor hoe ie er uit ziet. ik ben benieuwd hoe het je bevalt.
 
Sponzig is inderdaad niet het juiste woord, excuus maakt het alleen maar verwarrend.
Het drukpunt verschilt waardoor de eerste keer verder geknepen moet worden als de 2e keer. De remzuigers worden iets terug gedrukt door de schijven die iets slingeren. Als je geen volledig zwevende schijven hebt is het redelijk eenvoudig te meten.

Ik heb het helaas ook met zo goed als nieuwe schijven ;(
Vanmorgen even bij mijn drukken stealert geweest en inderdaad kromme schijven-O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan