Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bijlagen

  • SAM_0567.JPG
    SAM_0567.JPG
    2 MB · Weergaven: 1.274
Weet iemand hier waar ik het beste shims kan bestellen voor de Speed?
 

Bijlagen

  • 20190113_175653.jpg
    20190113_175653.jpg
    1 MB · Weergaven: 16
Heb net een shop gevonden, 5 km hier vandaan! Daar kosten ze €2,20 per stuk, ipv €5,99 (!!) zoals bij de meeste webshops... :}*O*
Tip voor iedereen hier; www.motowebshop.com
Ik ga er morgen gelijk langs
 
wie o wie kan me helpen: trek zojuist zadel van de fiets (Speed Triple 2006 VIN 24XXXX) om mijn ECU uit te lezen: Geen stekker te vinden?!?!?
Heb vervolgens ff tank, luchtfilter en heel de kabelboom van voren tot achter, van beneden tot boven gechecked en serieus GEEN STEKKER. Deze zit toch bij een 2006 vlak achter de ECU stekker? pak m beet 40 cm.
Ik snap hier niks van. Er zijn door vorige eigenaar van die xenonlampies voor in gegooid en achterlicht heeft geintegreerde blinker in het LEDachterlicht, dan vind je links en rechts wat tape maar de gehele ECUstekker is niet terug te vinden....

Ligt die niet onder de fuse kastjes? Die gaan niet tot de bodem van het bakkie. Daaronder kan die verstopt zijn en ligt de mijne ook. Die zekeringen kastjes , mijn nederlands vervaagt door de caribische variant...., kun je lost trekken om eronder te kijken.
 
Weet iemand hier waar ik het beste shims kan bestellen voor de Speed?

Wat voor een shims heeft de speed nodig? Raar genoeg heb ik ze nog nooit hoeven wisselen. Ik heb een bak vol voor mijn KTM crossert maar weet niet of dat de zelfde zijn. Kun je een foto van die shimmetjes doen? Wie weet kan ik de delfde gebruiken., of iig uit het zelfde doosje....
 
Ligt die niet onder de fuse kastjes? Die gaan niet tot de bodem van het bakkie. Daaronder kan die verstopt zijn en ligt de mijne ook. Die zekeringen kastjes , mijn nederlands vervaagt door de caribische variant...., kun je lost trekken om eronder te kijken.
:W
Wat voor een shims heeft de speed nodig? Raar genoeg heb ik ze nog nooit hoeven wisselen. Ik heb een bak vol voor mijn KTM crossert maar weet niet of dat de zelfde zijn. Kun je een foto van die shimmetjes doen? Wie weet kan ik de delfde gebruiken., of iig uit het zelfde doosje....
:W
 
Klopt, maar bij mijn 2005 speed zat ie op dezelfde plekje.

Ik denk dat de vorige eigenaar niet van ODB stekker hield :+
Ik heb onder de relais gekeken, zekeringkast opgetild, niks.... Afgelopen november nog een nieuwe gelijkrichter ingebouwd en toen ben ik 'm ok nie tegen gekomen.... 🤣
Dinsdag kleppen stellen en hopen dat deze naar het sleutelblunder draadje kan... 🤪
 
Ligt die niet onder de fuse kastjes? Die gaan niet tot de bodem van het bakkie. Daaronder kan die verstopt zijn en ligt de mijne ook. Die zekeringen kastjes , mijn nederlands vervaagt door de caribische variant...., kun je lost trekken om eronder te kijken.
😂 Je Nederlands is nog prima 👌 en ook daar heb ik gechecked. Daarom heb ik ook tank en airbox uitgebouwd... Maar nog steeds geen stekker 🔌 Dinsdag kleppen stellen, gaat iemand anders voor me doen. Die vind 'm misschien. Kan me bijna niet voorstellen dat motor loopt zonder de stekker vanwege evt sluiting via de draadboom.
Groet vanuit een regenachtig Nederland
 
Wat voor een shims heeft de speed nodig? Raar genoeg heb ik ze nog nooit hoeven wisselen. Ik heb een bak vol voor mijn KTM crossert maar weet niet of dat de zelfde zijn. Kun je een foto van die shimmetjes doen? Wie weet kan ik de delfde gebruiken., of iig uit het zelfde doosje....

Shims met diameter 9.48
 

Bijlagen

  • 20190114_085320.jpg
    20190114_085320.jpg
    349,4 KB · Weergaven: 6
Heeft iemand hier trouwens een links naar de software van de Speed 2008-2010? Zal de boel moeten synchroniseren straks. En sowieso wel handig voor uitlezen van foutmeldingen... nu even obd2 kabel bestellen
 
Heeft iemand hier trouwens een links naar de software van de Speed 2008-2010? Zal de boel moeten synchroniseren straks. En sowieso wel handig voor uitlezen van foutmeldingen... nu even obd2 kabel bestellen

Zoals Folkies al zei, Tuneecu. Werkt goed. Heb het 2 weken gedaan.
 
Zijn dus hetzelfde als die van KTM allebei 9,5 diameter :+

:?:? Op die doosje van mij staat geschreven, 1.72 - 2.60 8.90

Denk dat sjimmies wat kleiner zijn. Aan de andere kant dan past het altijd :P
Mij KTM is een SX450f crossert. Alles is klein en licht aan dat ding. Behalve haar appeteit voor benzine als ik haar echt laat blaffen.
 
:?:? Op die doosje van mij staat geschreven, 1.72 - 2.60 8.90

Denk dat sjimmies wat kleiner zijn. Aan de andere kant dan past het altijd :P
Mij KTM is een SX450f crossert. Alles is klein en licht aan dat ding. Behalve haar appeteit voor benzine als ik haar echt laat blaffen.

Ik heb vergeleken met de 990 |(
 
Vandaag de klepspeling van de speed gecheckt (prima binnen de toleranties, gelukkig), nieuw luchtfilter, nieuwe olie en oliefilter.
Nu alleen nog ff remvloeistof vervangen en dan kan ik er mee op pad.

Maar wat een sleutel vriendelijke motor is zo'n speed zeg, had ik niet verwacht.
Bij de 990 was het allemaal net iets voller en moeilijker bereikbaar.
De duke was wel een top motor kwa rijden een lekkere hooligan fiets, wel helemaal mijn ding. Ik ben benieuwd of de speed met net zo gaat bevallen, is wel wat smeuïger allemaal verwacht ik.
 
Vandaag de klepspeling van de speed gecheckt (prima binnen de toleranties, gelukkig), nieuw luchtfilter, nieuwe olie en oliefilter.
Nu alleen nog ff remvloeistof vervangen en dan kan ik er mee op pad.

Maar wat een sleutel vriendelijke motor is zo'n speed zeg, had ik niet verwacht.
Bij de 990 was het allemaal net iets voller en moeilijker bereikbaar.
De duke was wel een top motor kwa rijden een lekkere hooligan fiets, wel helemaal mijn ding. Ik ben benieuwd of de speed met net zo gaat bevallen, is wel wat smeuïger allemaal verwacht ik.

In al die tijd dat ik mijn 2005er gehad heb ( is verkocht trouwens) heeft mijn monteur de kleppen nog nooooit hoeven stellen. En er stond 157k op de teller. Niet kapot te krijgen zo'n speed :9*O*
 
Vandaag de klepspeling van de speed gecheckt (prima binnen de toleranties, gelukkig), nieuw luchtfilter, nieuwe olie en oliefilter.
Nu alleen nog ff remvloeistof vervangen en dan kan ik er mee op pad.

Maar wat een sleutel vriendelijke motor is zo'n speed zeg, had ik niet verwacht.
Bij de 990 was het allemaal net iets voller en moeilijker bereikbaar.
De duke was wel een top motor kwa rijden een lekkere hooligan fiets, wel helemaal mijn ding. Ik ben benieuwd of de speed met net zo gaat bevallen, is wel wat smeuïger allemaal verwacht ik.

Ja dat had ik laatst ook. Blij verrast. Alleen de kleppendeksel verwijderen was ff klooien.
 
Vandaag de klepspeling van de speed gecheckt (prima binnen de toleranties, gelukkig), nieuw luchtfilter, nieuwe olie en oliefilter.
Nu alleen nog ff remvloeistof vervangen en dan kan ik er mee op pad.

Maar wat een sleutel vriendelijke motor is zo'n speed zeg, had ik niet verwacht.
Bij de 990 was het allemaal net iets voller en moeilijker bereikbaar.
De duke was wel een top motor kwa rijden een lekkere hooligan fiets, wel helemaal mijn ding. Ik ben benieuwd of de speed met net zo gaat bevallen, is wel wat smeuïger allemaal verwacht ik.
Voor iets meer hooligan kun je altijd nog een groter achtertandwiel erop zetten :)

Heb zelf nooit op een 990 gereden, maar ik ben wel benieuwd wat je van het instuurgedrag vindt van zo'n Speed tov een 990.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan