Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb in 2008 smr 990 gereden. Was een hooliganbike. Daar kon ik goed mee overeen. Speed is wat gematigder zeg maar.
 
Ik heb qua zitcomfort echt geen klachten over de Speed. Ja, na 3 dagen toeren wil je er wel elk uur af, maar dat heeft de ouwelullenclub waarmee ik rij sowieso.

Maatje van me heeft een MT07, daar is zelfs het comfortzadel de hel.
 
Vind 60.000 voor een 2006 wel meevallen.
Voor een motor van 12 jaar oud, betekend dat 5.000km per jaar.
Wat belangrijker is, heeft de motor altijd op tijd zijn onderhoud gehad, is die netjes warm gereden etc.

Wel beetje slordig (is dus copy/paste en vind ik niet netjes in dit geval) advertentie is van 8 januari maar wel de openingstijden van kerst en nieuwjaar er bij zetten, incl. FIJNE DAGEN GEWENST........en het gaat echt over 2018. })
 
Ik heb deze ook gezien toen ik eind vorig jaar aan het zoeken was naar een speed. Ik kreeg ook de reactie van de kenners hier dat 60k geen probleem hoeft te zijn, mits goed onderhouden.

Ik wilde graag een witte dus viel deze voor mij af.

Je kan ook gewoon een kijkje gaan nemen bij de motor. Hoe is de algehele staat van de motor. Is er veel aan het blok gesleuteld (boutjes en moertjes die er een beetje verpest uitzien) veel of weinig gebruikssporen Als nieuw zal die er niet uitzien, dat kun je ook niet verwachten na 12 jaar maar wel gewoon netjes of gebruikssporen waar je mee kan leven :+. Waar ik ook altijd naar kijk is de bedrading/kabelboom, je komt nog wel eens van die verknipte/ aan elkaar gesoldeerde/ van veel isolatietape voorziene exemplaren tegen. Dan ga ik al een beetje op de rem. Verder natuurlijk de standaard dingen remmen, banden, ketting.
Een motor gaan kijken die ze al ff warm hebben gedraaid is ook niet zo fijn. Koude start moet gewoon goed zijn, paar keer rond en dan moet ie wel lopen met iets verhoogd toerental.
Ook doe ik altijd na kort laten draaien even de hand achter tegen de uitlaat. Als er dan een beetje olienevel op je hand komt, is dat een slecht teken (olieverbruik)

Een klein beetje technische kennis is handig of iemand meenemen die dat heeft.

Succes
 
Is iemand toevallig bekend met deze motor? toevallig van iemand van hier geweest?: ≥ Triumph Speed triple 1050 1e eigenaaresse nieuwstaat.! - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl
Wat zijn jullie gedachtes als je de advertentie ziet?
Is de kilometer stand van 60k hoog voor een goed onderhouden Speed Triple?

Alvast bedankt.
Met 60K is het blok, mits goed onderhouden, net ingelopen.
Ik heb de mijne nu net in de handel met 139.xxx op de klok en rijdt, schakelt en remt nog steeds super strak. Wat hier ook al wat wordt gezegd, alles staat en valt met onderhoud en fatsoenlijk gebruik.

Linkje naar de advertentie: Triumph Speed Triple 1050 2005 met ervaring
 
Met 60K is het blok, mits goed onderhouden, net ingelopen.
Ik heb de mijne nu net in de handel met 139.xxx op de klok en rijdt, schakelt en remt nog steeds super strak. Wat hier ook al wat wordt gezegd, alles staat en valt met onderhoud en fatsoenlijk gebruik.

Linkje naar de advertentie: Triumph Speed Triple 1050 2005 met ervaring
Koopje :)

Maar je wil echt een Ducati 748 gaan kopen?
 
Koopje :)

Maar je wil echt een Ducati 748 gaan kopen?
Zeker een koopje, ik denk de goedkoopste Speed Triple 1050 aller tijden ooit (los van wrakken).
Jaaa ik ben verliefd geworden op het model, heel misschien wordt het een 916/996 maar ik zet in op de 748. Vanwaar je vraag?
 
Zeker een koopje, ik denk de goedkoopste Speed Triple 1050 aller tijden ooit (los van wrakken).
Jaaa ik ben verliefd geworden op het model, heel misschien wordt het een 916/996 maar ik zet in op de 748. Vanwaar je vraag?
Nouja kijk, het zijn natuurlijk ontzettend gave machines en ik weet niet hoe je ze gebruikt (bijvoorbeeld ook lange dagritten of vakanties), maar vergeleken met zo'n Speed lever je natuurlijk wel enorm in op comfort en betrouwbaarheid. En qua vermogen en koppel zul je toch eerder naar de 916 of 996 moeten om er niet op achteruit te gaan denk ik. Echter zijn goede 916's echte collector items, dus die zijn vrij duur.
 
Nouja kijk, het zijn natuurlijk ontzettend gave machines en ik weet niet hoe je ze gebruikt (bijvoorbeeld ook lange dagritten of vakanties), maar vergeleken met zo'n Speed lever je natuurlijk wel enorm in op comfort en betrouwbaarheid. En qua vermogen en koppel zul je toch eerder naar de 916 of 996 moeten om er niet op achteruit te gaan denk ik. Echter zijn goede 916's echte collector items, dus die zijn vrij duur.
Ik ben ook nog steeds wel verliefd op de Speed en juist daarom wil ik nu iets totaal anders. Als ik iets haal wat lijkt op de Speed, blijf ik dingen met elkaar vergelijken en dat wint de Speed toch in 9/10 opzichten. Dus dan maar een oude cult 750cc supersport. Het is een plaatje om te zien, jankt hoog in de toeren (voor een 2 pitter) en is hard werken om snel mee rond te komen. Klinkt als iets wat in geen enkel opzicht mijn Speed is, behalve dat het een plaatje is om te zien ;)
 
USB lader aangeschaft. Kan handig aangesloten worden op de Optimate kabel van de druppellader. Geeft ook de toestand van de accu aan.

1547909182376.png
 
Zeker een koopje, ik denk de goedkoopste Speed Triple 1050 aller tijden ooit (los van wrakken).
Jaaa ik ben verliefd geworden op het model, heel misschien wordt het een 916/996 maar ik zet in op de 748. Vanwaar je vraag?


De eer van "goedkoopste speed triple" gaat toch echt op mijn naam. Ik had em te koop staan voor € 1750,- en nee, had was geen wrak. :+:')
 
Sinds zaterdag ben ik de nieuwe eigenaar van een Streetje:

Mijn zwarte speedy heb ik ingeruild, maar een aantal opties blijven niet op de motor blijven zitten en zijn daarom te koop. Mocht iemand interesse hebben in een van de volgende delen, stuur dan een PB-tje. Tzt zal ik ook een verkooptopic openen.




Natuurlijk blijf ik dit topic volgen. Dankzij dit topic heb ik veel geleerd, mensen leren kennen en gezellige meetings meegemaakt.
 
Sinds zaterdag ben ik de nieuwe eigenaar van een Streetje:

Mijn zwarte speedy heb ik ingeruild, maar een aantal opties blijven niet op de motor blijven zitten en zijn daarom te koop. Mocht iemand interesse hebben in een van de volgende delen, stuur dan een PB-tje. Tzt zal ik ook een verkooptopic openen.




Natuurlijk blijf ik dit topic volgen. Dankzij dit topic heb ik veel geleerd, mensen leren kennen en gezellige meetings meegemaakt.
Gefeliciteerd :)

Maar waarom heb je die geruild?
 
Gefeliciteerd :)

Maar waarom heb je die geruild?

Dank je!

Ik heb de Speed nu 5 jaar en ik heb er veel fijne km's mee gereden. Waar ik echter wel een beetje tegenaan hik is dat bij model 11-15 het gewicht (tank en uitlaten) vrij hoog zit. Ik vind dat niet heel prettig bij langzame manouvres of als mijn duopassagier opstapt. Wat waarschijnlijk hierbij ook meespeelt, is dat ik zelf niet zo groot ben. (1,74m en 70kg)
Op de street had ik in 2013 ook gereden, vond ik toen een leuke fiets, maar de Speed vond ik toen veel mooier. De huidige Street 765 heeft echter een flinke sprong gemaakt in vermogen en is in mijn ogen een veel completere motor geworden. Zeker de RS & R zijn heel compleet. Vorige week donderdag een proefritje gemaakt een goed aanbod gekregen en zaterdag de knoop doorgehakt.
 
Sinds zaterdag ben ik de nieuwe eigenaar van een Streetje:

Mijn zwarte speedy heb ik ingeruild, maar een aantal opties blijven niet op de motor blijven zitten en zijn daarom te koop. Mocht iemand interesse hebben in een van de volgende delen, stuur dan een PB-tje. Tzt zal ik ook een verkooptopic openen.




Natuurlijk blijf ik dit topic volgen. Dankzij dit topic heb ik veel geleerd, mensen leren kennen en gezellige meetings meegemaakt.

Gefeliciteerd, mooie fiets.

Dat gesorteerde excel lijstje met opties8-)8-)8-) Dan heb je er aardig wat op zitten:t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan