Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben een trotse eigenaar van een Speed Triple 955i uit 2002. Nu heb ik sinds kort een soort rateltje in het blok. Het lijkt uit de kop te komen en ik heb het alleen als hij koud is, als de motor eenmaal warm is, is het weg. Het rateltje loopt ook mee met de toeren en gaat dus sneller ratelen als de toeren omhoog gaan.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en enkele hits gevonden, alleen nergens staat beschreven wat het is, en wat ik er aan kan doen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

gr Mario
 
Hoi Mr Zwetje, gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst. Als ik wat hoor en mij dan ga inspannen wat ik hoor dan word ik altijd bang. Dan komen er ratels, pieoen en vibraties naar boven die mij enorm bang maken. Ik check de olie en bedenk mij hoelang ik er nog mee kan rijden voor nieuwe wissel. Vervolgens negeer ik alle geluiden en hoor het niet meer. Heeft mij al kapitalen aan kosten bespaard. Mijn brommert doet het al 100.000 km.
 
Hoi Mr Zwetje, gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst. Als ik wat hoor en mij dan ga inspannen wat ik hoor dan word ik altijd bang. Dan komen er ratels, pieoen en vibraties naar boven die mij enorm bang maken. Ik check de olie en bedenk mij hoelang ik er nog mee kan rijden voor nieuwe wissel. Vervolgens negeer ik alle geluiden en hoor het niet meer. Heeft mij al kapitalen aan kosten bespaard. Mijn brommert doet het al 100.000 km.

:^

En als je het echt niet vertrouwd, rij langs een dealer.
 
Wat bedoel je met busje? Ik heb nu nieuwe ringen en rubbertjes (die in net subframe zitten) besteld in de hoop dat ik ze dan beter kan aanspannen. Op hoop van zegen.


Zoiets
full
 
Hallo,

Ik ben een trotse eigenaar van een Speed Triple 955i uit 2002. Nu heb ik sinds kort een soort rateltje in het blok. Het lijkt uit de kop te komen en ik heb het alleen als hij koud is, als de motor eenmaal warm is, is het weg. Het rateltje loopt ook mee met de toeren en gaat dus sneller ratelen als de toeren omhoog gaan.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en enkele hits gevonden, alleen nergens staat beschreven wat het is, en wat ik er aan kan doen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

gr Mario


Misschien de nokkenasketting/spanner, maar volg het advies van lompje.
 
Hoi Mr Zwetje, gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst. Als ik wat hoor en mij dan ga inspannen wat ik hoor dan word ik altijd bang. Dan komen er ratels, pieoen en vibraties naar boven die mij enorm bang maken. Ik check de olie en bedenk mij hoelang ik er nog mee kan rijden voor nieuwe wissel. Vervolgens negeer ik alle geluiden en hoor het niet meer. Heeft mij al kapitalen aan kosten bespaard. Mijn brommert doet het al 100.000 km.


Hahaha!
 
Hoi Mr Zwetje, gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst. Als ik wat hoor en mij dan ga inspannen wat ik hoor dan word ik altijd bang. Dan komen er ratels, pieoen en vibraties naar boven die mij enorm bang maken. Ik check de olie en bedenk mij hoelang ik er nog mee kan rijden voor nieuwe wissel. Vervolgens negeer ik alle geluiden en hoor het niet meer. Heeft mij al kapitalen aan kosten bespaard. Mijn brommert doet het al 100.000 km.
Idd, zowel met m'n Daytona 675 uit 2007 als Speed uit 2008 gewoon alle geluidjes genegeerd en er was niks aan de hand. Alleen oliepeil goed in de gaten houden. En goede olie erin kan ook wonderen doen voor het blok en de versnellingsbak :)
 
Goedemorgen mensen,

Mijn verzekering vraagt voor allrisk om een alarm op de speed.
Bij jullie ook?

De premie lijkt me zeker wel oké maar een alarm eis heb ik op vorige motoren niet gehad terwijl die nieuw behoorlijk duurder waren (S1000RR)

Zit er iets van een alarm standaard op een 2016/17 model R?
 
Unive, incl pakketkorting 34,- allrisk. 14 schadrvrije jaren. Ze vragen alleen om een art4 slot...
Zit ook bij Univé. Betaal ook zoiets all risk met pakket korting. Wel een stuk minder schade vrije jaren O-) Maar dan wel weer met alarm dus daarom weer korting. Art4 slot is tegenwoordig beetje minimaal vereiste bij all risk
 
Hoi Mr Zwetje, gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst. Als ik wat hoor en mij dan ga inspannen wat ik hoor dan word ik altijd bang. Dan komen er ratels, pieoen en vibraties naar boven die mij enorm bang maken. Ik check de olie en bedenk mij hoelang ik er nog mee kan rijden voor nieuwe wissel. Vervolgens negeer ik alle geluiden en hoor het niet meer. Heeft mij al kapitalen aan kosten bespaard. Mijn brommert doet het al 100.000 km.

Haha hier was ik al een beetje bang voor. Ik ga het voorlopig negeren en gewoon lekker rijden. Ik zorg uiteraard voor, in mijn ogen, goede olie (Castrol RS Power 10W40) en wissel dit netjes elk jaar incl filter.

Inmiddels is mijn motor enkele weken teruggekomen van JerryT (Gerard) welke mijn uitlaatsysteem perfect heeft gemaakt. Hieronder de foto's:

Voor:

IMG_20170825_190259.jpg


Na:

8e0fe777_3602_4132_b168_7cdd52c14a8b.jpg


9d1f7d36_855a_4768_a677_f1a96895631a.jpg


4ef885fd_9377_4ed6_a04f_6934f718fe61.jpg


cc8339e8_e363_42e4_a5cf_2b3ca12278fb.jpg
 
Haha hier was ik al een beetje bang voor. Ik ga het voorlopig negeren en gewoon lekker rijden. Ik zorg uiteraard voor, in mijn ogen, goede olie (Castrol RS Power 10W40) en wissel dit netjes elk jaar incl filter.

Inmiddels is mijn motor enkele weken teruggekomen van JerryT (Gerard) welke mijn uitlaatsysteem perfect heeft gemaakt. Hieronder de foto's:

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Achterkant top in orde, maar de voorkant ziet er een beetje gek uit :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan