Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg TuneEcu niet aan de gang met mijn S3 van 2003. Nu heb ik al 2 kabels geprobeerd en ben ik bang dat er iets in de fiets niet lekker zit.

Is er iemand in de buurt van Nijmegen of Tiel met een werkende TuneEcu + kabel die hem even aan mijn fiets wil hangen om dat uit te sluiten?
 
Het is gelukt maar vraag niet hoe :p
Uiteindelijk gisteravond de baan op. Ik was in de snelste groep ingedeeld maar daar stond ik niet echt op te wachten na zo'n dag. Toch even 2 sessies geprobeerd maar ik kon m'n kop d'r niet bij houden dus naar een groepje gegaan waar het wat minder hard werken was. Daar lekker gereden en het werd per sessie beter doordat de stijfheid van de val steeds verder wegtrok.

Maar toen werd ik helaas op de baan van achter aangereden door een vriend van me. Voor de zekerheid met de ambu naar het ziekenhuis maar het viel allemaal wel wat mee. Ik heb alleen de motor nog niet kunnen zien, wel een aantal fotos waar wat schade op te zien is. Het lijkt mee te vallen maar ik zal vandaag wel even grondig om de motor heen hinkelen.

Tldr; Het is gelukt, heerlijk gereden, helaas gecrasht.
aaii das kak zeg, maar gelukkig dat het meeviel. Beterschap en succes met de extra stijfheid dan maar :P

Waar heb je gereden en vergeef mij het dat ik t vraag... maar stiekem ook wel benieuwd naar de foto's. sorry :o
 
Het is gelukt maar vraag niet hoe :p
Uiteindelijk gisteravond de baan op. Ik was in de snelste groep ingedeeld maar daar stond ik niet echt op te wachten na zo'n dag. Toch even 2 sessies geprobeerd maar ik kon m'n kop d'r niet bij houden dus naar een groepje gegaan waar het wat minder hard werken was. Daar lekker gereden en het werd per sessie beter doordat de stijfheid van de val steeds verder wegtrok.

Maar toen werd ik helaas op de baan van achter aangereden door een vriend van me. Voor de zekerheid met de ambu naar het ziekenhuis maar het viel allemaal wel wat mee. Ik heb alleen de motor nog niet kunnen zien, wel een aantal fotos waar wat schade op te zien is. Het lijkt mee te vallen maar ik zal vandaag wel even grondig om de motor heen hinkelen.

Tldr; Het is gelukt, heerlijk gereden, helaas gecrasht.


Ja dat is positief met een toch wel redelijk negatief kantje...
 
Ik krijg TuneEcu niet aan de gang met mijn S3 van 2003. Nu heb ik al 2 kabels geprobeerd en ben ik bang dat er iets in de fiets niet lekker zit.

Is er iemand in de buurt van Nijmegen of Tiel met een werkende TuneEcu + kabel die hem even aan mijn fiets wil hangen om dat uit te sluiten?


Ik woon iets verder weg, Soesterberg, maar je mag komen.
 
Het is gelukt maar vraag niet hoe :p
Uiteindelijk gisteravond de baan op. Ik was in de snelste groep ingedeeld maar daar stond ik niet echt op te wachten na zo'n dag. Toch even 2 sessies geprobeerd maar ik kon m'n kop d'r niet bij houden dus naar een groepje gegaan waar het wat minder hard werken was. Daar lekker gereden en het werd per sessie beter doordat de stijfheid van de val steeds verder wegtrok.

Maar toen werd ik helaas op de baan van achter aangereden door een vriend van me. Voor de zekerheid met de ambu naar het ziekenhuis maar het viel allemaal wel wat mee. Ik heb alleen de motor nog niet kunnen zien, wel een aantal fotos waar wat schade op te zien is. Het lijkt mee te vallen maar ik zal vandaag wel even grondig om de motor heen hinkelen.

Tldr; Het is gelukt, heerlijk gereden, helaas gecrasht.

Balen man, hoop voor je dat de motor nog te repareren is.

Ik vind circuit rijden ook leuk, maar begin nu steeds vaker met een schuin oog naar circuitmotoren te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt maar vraag niet hoe :p
Uiteindelijk gisteravond de baan op. Ik was in de snelste groep ingedeeld maar daar stond ik niet echt op te wachten na zo'n dag. Toch even 2 sessies geprobeerd maar ik kon m'n kop d'r niet bij houden dus naar een groepje gegaan waar het wat minder hard werken was. Daar lekker gereden en het werd per sessie beter doordat de stijfheid van de val steeds verder wegtrok.

Maar toen werd ik helaas op de baan van achter aangereden door een vriend van me. Voor de zekerheid met de ambu naar het ziekenhuis maar het viel allemaal wel wat mee. Ik heb alleen de motor nog niet kunnen zien, wel een aantal fotos waar wat schade op te zien is. Het lijkt mee te vallen maar ik zal vandaag wel even grondig om de motor heen hinkelen.

Tldr; Het is gelukt, heerlijk gereden, helaas gecrasht.
Goh... jammer dat het zo gegaan is '(
Hopelijk valt het allemaal nog mee ..met jezelf (ego) en je motor :]
 
aaii das kak zeg, maar gelukkig dat het meeviel. Beterschap en succes met de extra stijfheid dan maar :P

Waar heb je gereden en vergeef mij het dat ik t vraag... maar stiekem ook wel benieuwd naar de foto's. sorry :o
Foto's komen later nog een keer, ben nu druk bezig om alle onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Een rempedaal vinden lijkt een aanzienlijk lastigere klus dan ik aanvankelijk dacht...

#DTV Heeft iemand hier nog een rempedaal liggen waar die van wil?
 
Foto's komen later nog een keer, ben nu druk bezig om alle onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Een rempedaal vinden lijkt een aanzienlijk lastigere klus dan ik aanvankelijk dacht...

#DTV Heeft iemand hier nog een rempedaal liggen waar die van wil?
Meteen een verstelbare rearset bestellen. Komen je stepjes niet zo snel aan de grond :)
 
Foto's komen later nog een keer, ben nu druk bezig om alle onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Een rempedaal vinden lijkt een aanzienlijk lastigere klus dan ik aanvankelijk dacht...

#DTV Heeft iemand hier nog een rempedaal liggen waar die van wil?
Uiteraard! First things first.

Kan je helaas niet verder helpen. Ik weet niet of de befaamde Willem Sleutel ook reserve onderdelen heeft? Anyone?
 
Tsja, Willem heeft veel liggen..............ff een mailtje en je/Foegol weet het. ;)

Btw Foegol, sterkte en succes.
 
Laatst bewerkt:


Dat is wel een van de meest gebruikte. Maar ook een keur van woorden die van ongeloofelijke smaak getuigen.

En zie daar de oorsprong van de extra kosten :/

Maar racer spelen op de openbare weg, daar kun je ook veel onderdelen voor kopen. Wat is duur?


Het is gelukt maar vraag niet hoe :p
Uiteindelijk gisteravond de baan op. Ik was in de snelste groep ingedeeld maar daar stond ik niet echt op te wachten na zo'n dag. Toch even 2 sessies geprobeerd maar ik kon m'n kop d'r niet bij houden dus naar een groepje gegaan waar het wat minder hard werken was. Daar lekker gereden en het werd per sessie beter doordat de stijfheid van de val steeds verder wegtrok.

Maar toen werd ik helaas op de baan van achter aangereden door een vriend van me. Voor de zekerheid met de ambu naar het ziekenhuis maar het viel allemaal wel wat mee. Ik heb alleen de motor nog niet kunnen zien, wel een aantal fotos waar wat schade op te zien is. Het lijkt mee te vallen maar ik zal vandaag wel even grondig om de motor heen hinkelen.

Tldr; Het is gelukt, heerlijk gereden, helaas gecrasht.

Balen man, hoop voor je dat de motor nog te repareren is.

Ik vind circuit rijden ook leuk, maar begin nu steeds vaker met een schuin oog naar circuitmotoren te kijken.

Daar zit het punt dat mij van circuit rijden houd. Als je ervanaf gereden, of zelf veroorzaakt, wordt dan zijn de concequenties veelal enorm. Op een crossmotor gaat het wat minder hard en ben je beter gekleed op een treffen met de grond. Trouwens die crossers zijn taaie brommers, niet gemakkelijk kapot te krijgen.
 
Hee leute,

Nou weer terug uit het Sauerland, wat was dit een geslaagd uitje!
Heb wel even de grond gekust met de Speed maar ik stond al bijna stil en ben lekker zacht geland, geen schade dus alleen een beetje stijf/stijver.

Wel zag ik gisteren aan het einde van de dag dat de klinkschakel van de ketting wat open staat -O- Dit is niet door het vallen gekomen maar mogelijk niet goed geklonken. Maar lekker op de aanhanger gezet voor de terugreis ipv zelf rijden.

Nu mag ik dus morgenochtend snel een kettingsetje regelen en er om leggen want morgenavond weer met de Triple op Lelijkstad rijden *O* *O*

Is er hier toevallig iemand die nog een (gebruikte) kettingset heeft liggen voor een "05?

En.... heeft iemand ervaring met het kleppenstellen van de Triple? Zijn er speciale tools/tips/tricks bij deze motor of is het gewoon zoals bij de meeste inlijn motoren? Ik kon ze heel lichtjes horen bij koude motor dus zal d'r van de week op de brug zetten.

Kleppen ga je niet horen bij een Triumph, die gaan n.l te strak staan. Eerder een versleten distributieketting.
 
Ik krijg TuneEcu niet aan de gang met mijn S3 van 2003. Nu heb ik al 2 kabels geprobeerd en ben ik bang dat er iets in de fiets niet lekker zit.

Is er iemand in de buurt van Nijmegen of Tiel met een werkende TuneEcu + kabel die hem even aan mijn fiets wil hangen om dat uit te sluiten?
Eindhoven dan doen?
 
Kleppen ga je niet horen bij een Triumph, die gaan n.l te strak staan. Eerder een versleten distributieketting.
Maar die zou je dan toch altijd horen en niet alleen bij koudere motor? Of vergis ik mij daarin?

En hoe versleten kan zoiets naar pas 135.000km zijn? :p
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik heb wat hulp/advies nodig. Ik ben aan het kijken voor een Speed triple ter opvolging van mijn BMW K1200. De BMW is een heerlijke fiets voor woonwerk, maar simpel gezegt saai. Daar komt bij dat ik dichterbij huis werk en wat anders wil. iets met meer fun.

Mijn oog is gevallen op een speed triple. 955i of eerste modellen 1050. Wat zijn punten om op te letten bij aanschaf en welke km standen zijn acceptabel? Verder zag ik er bij Brabant motors een paar staan. Maar brabant motors heeft niet zo'n hele goede naam op het forum hierl las ik. klopt dat?

alvast bedankt!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb wat hulp/advies nodig. Ik ben aan het kijken voor een Speed triple ter opvolging van mijn BMW K1200. De BMW is een heerlijke fiets voor woonwerk, maar simpel gezegt saai. Daar komt bij dat ik dichterbij huis werk en wat anders wil. iets met meer fun.

Mijn oog is gevallen op een speed triple. 955i of eerste modellen 1050. Wat zijn punten om op te letten bij aanschaf en welke km standen zijn acceptabel? Verder zag ik er bij Brabant motors een paar staan. Maar brabant motors heeft niet zo'n hele goede naam op het forum hierl las ik. klopt dat?

alvast bedankt!
955 of een 1050 heeft ook met je portemonnee te maken.
En welke km-standen vind je zelf acceptabel?
Goed onderhoud en netjes omgegaan met de motor is belangrijker.

De 955 is behoorlijk bulletproof.
De eerste series 1050 hadden wat kleinere issues. (remschijven, elektra en hulpkoppeling kom je nog weleens tegen)

Ik denk dat Brabant motoren geen verkeerde toko is, alleen de "oude baas" was een hele aparte houthakker.
 
Brabant Motors is een bedrijf waar heel veel kennis zit van Triumph. Verwacht dat je daar ook geen verkeerde koop kunt doen.

Alleen de eigenaren, en ook de huidige (want een appel valt nooit ver van de boom/lees zoon van houthakker) is ook een aparte.

Wat vind je saai aan je bmw? En heb je al eens met een speed gereden? Kwam van een Honda af en vond speed qua power afgifte ook saai. Daar waar er bij een 4 cilinder nog een aardig eindschot inzit doet de speed dat lineair.

Successen de proefritten!
 
Brabant Motors is een bedrijf waar heel veel kennis zit van Triumph. Verwacht dat je daar ook geen verkeerde koop kunt doen.

Alleen de eigenaren, en ook de huidige (want een appel valt nooit ver van de boom/lees zoon van houthakker) is ook een aparte.
Toch even op inhaken: bij zijn pa is op late leeftijd vastgesteld dat hij autist is, de zoon heeft misschien ook lichte trekjes van dat spectrum meegekregen maar is overduidelijk niet autistisch :)
 
Hallo Allemaal,

Ik heb wat hulp/advies nodig. Ik ben aan het kijken voor een Speed triple ter opvolging van mijn BMW K1200. De BMW is een heerlijke fiets voor woonwerk, maar simpel gezegt saai. Daar komt bij dat ik dichterbij huis werk en wat anders wil. iets met meer fun.

Mijn oog is gevallen op een speed triple. 955i of eerste modellen 1050. Wat zijn punten om op te letten bij aanschaf en welke km standen zijn acceptabel? Verder zag ik er bij Brabant motors een paar staan. Maar brabant motors heeft niet zo'n hele goede naam op het forum hierl las ik. klopt dat?

alvast bedankt!

Kwaaltjes zoals hierboven al vermeld zijn. Ik heb op mijn oude (2005) 1050 in 30000 km alleen de sprag clutch gehad. Kostte toen iets van 350 om te fixen dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan