Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees hier als, kleine broertje, Triumph rijder uiteraard altijd mee en mag mij volgende winter in het nieuwe huis ook verblijden met de Street in de kamer.
Prachtig hoekje over waar die goed kan staan. Vriendin vind het goed als ze boven maar 1 kamer mag opeisen als kledingkamer.

Nu zoek ik alleen nog een mooie zwarte (millieu) mat waar hij op kan staan, iemand suggesties?
Kijk eens op 24mx :)
 
Hi allen,

Volg dit topic al een tijdje. Leuk om van alles te lezen.

Zoals het er nu naar uit ziet kan ik me binnenkort ook eigenaar noemen van een zwarte Speed Triple uit 2011. Moet hem nog ophalen uit Duitsland, kan niet wachten. De standaard seatpipes zitten er nog op, ik ben van plan die snel te vervangen door een low mount uitlaat. Ben wel fan van de HP Corse Hydroform in het zwart. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze pijp? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
 
zo ook weer eens bij gelezen….

mijn triple staat gewoon in de garage, niet verwarmd maar wel met de voetjes van de vloer ;)
als ik hem in de woonkamer zou zetten heb ik gelijk een scheiding aan mijn broek (was op 14-9-2018 getrouwd) :+
 
zo ook weer eens bij gelezen….

mijn triple staat gewoon in de garage, niet verwarmd maar wel met de voetjes van de vloer ;)
als ik hem in de woonkamer zou zetten heb ik gelijk een scheiding aan mijn broek (was op 14-9-2018 getrouwd) :+
Dus je hebt een stok achter de deur? :+
 
Is er hier al iemand met de nieuwe RS? Ik vraag me af wat je dan doet met de smartkey als de batterij plat is? Hoe kun je die dan opladen? Ik zie dat nergens in de handleiding. Ik ben heel curieus, want ik ben aan het overwegen om men R van 2017 te vervangen door de RS.
 
Is er hier al iemand met de nieuwe RS? Ik vraag me af wat je dan doet met de smartkey als de batterij plat is? Hoe kun je die dan opladen? Ik zie dat nergens in de handleiding. Ik ben heel curieus, want ik ben aan het overwegen om men R van 2017 te vervangen door de RS.
Op blz 55 staat
"Wanneer zich een storing voordoet in de smartkey, of wanneer de batterij van de smartkey leeg is, moet u uw smartkey naar de dichtstbijzijnde Triumph-dealer brengen om dit te laten herstellen."

Manual Speed Triple
 
Op blz 55 staat
"Wanneer zich een storing voordoet in de smartkey, of wanneer de batterij van de smartkey leeg is, moet u uw smartkey naar de dichtstbijzijnde Triumph-dealer brengen om dit te laten herstellen."

Manual Speed Triple


Ja dat heb ik ook gelezen, maar ik kan me inbeelden dat die sleutel geen maanden of jaren kan gebruikt worden zonder op te laden. Als je daar dan telkens mee naar de dealer mee moet klinkt me dat onlogisch. Ik dacht dat er toch een manier moet zijn om die sleutel op te laden zonder een dealer daarbij te betrekken.
 
Ja dat heb ik ook gelezen, maar ik kan me inbeelden dat die sleutel geen maanden of jaren kan gebruikt worden zonder op te laden. Als je daar dan telkens mee naar de dealer mee moet klinkt me dat onlogisch. Ik dacht dat er toch een manier moet zijn om die sleutel op te laden zonder een dealer daarbij te betrekken.
Zit een knoopcel in die circa 2 jaar mee gaat.
 
Hoi!

Ik heb via ebay een lange c-sleutel sleutel gekocht om mijn ketting te spannen. Nu heb ik al het één en ander geprobeerd maar ik krijg met geen mogelijk beweging in dat hele apparaat:(. Ik heb de bout los en een kleine wig ertussen geslagen, Maar niks helpt.. weet iemand raadt?:o
Het gaat om een speed triple uit 2005
 
Dit staat er over in het WPHB
Het lijkt niet heel ingewikkeld te zijn, misschien zit je op het eind van de span mogelijkheid?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-02-07 om 21.44.39.png
    Schermafbeelding 2019-02-07 om 21.44.39.png
    50,7 KB · Weergaven: 7
Dit staat er over in het WPHB
Het lijkt niet heel ingewikkeld te zijn, misschien zit je op het eind van de span mogelijkheid?

Ik dacht ook dat ik misschien op het einde zat, dus heb ik ook geprobeerd om de ketting te lossen. Ik geen beweging helaas
 
Mssch vastgebakken... heb op die van mij vorige week nieuwe ketting gelegd en gespannen, ging met wat moeite en geknars. WD40 ertussen spuiten of ff ergens een dreun op geven?
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk zit er veel kettingvet en andere meuk tussen. pak een stuk koper waterleiding (12mm ofzo) en sla deze plat op 10 cm ofzo. hiermee kan je iets meer kracht zetten dan je C sleutel. beschadigd de bende ook niet.

na 2 speed triples heb ik nog steeds niet zo'n sleutel in bezit gehad :+
 
kleine aanvulling, platgeslagen buis gebruik je dan om iets meer kracht op het stelmechanisme te zetten. dmv hamertje enzo ;)
 
Zit vast vastgebakken met troep roest etc.
Beste is om het los te halen.
Probeer er Imal tussen te spuiten. WD40 gebruik je maar om te poetsen :P:P
 
Bedankt allemaal! Ik ben gisteravond nog even doorgegaan met de tips. Maar helaas geen beweging. Heb er een halve bus wd40 op leeggespoten om het in te laten werken, ik zal vanmiddag ook maar even een busje kruipolie halen. Gezien de toestand van de ketting (bruin en slap) en het tandwiel, heeft de vorige eigenaar er niet zoveel liefde aan gegeven. Er zit zelfs een kleine groef in de achterbrug8)7Er is een nieuw setje onderweg:t
 
Kun je excenter niet warm stoken? en op die manier proberen er beweging in te krijgen?

Andere optie is misschien om het hele wiel in onderdelen uit elkaar te halen, als ik naar de exploded view kijk zou dat moeten kunnen eventueel met een lagertrekker?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-02-08 om 11.45.25.png
    Schermafbeelding 2019-02-08 om 11.45.25.png
    47,2 KB · Weergaven: 9
@FlowDesign : ik heb al een paar keer gevraagd of je de foto (ondertussen een paar pagina's terug) in de OP wilt zetten.
Daarom had ik je ook getagd............
Ik heb 10 dagen geleden gevraagd waar je foto ook alweer staat, dus zelf ben je ook niet erg snel hè? ;)
 
Wil de knipperlichten vervangen voor kleine led knippers. Is het aansluiten en klaar of moet ik ergens rekening mee houden.
 
@FlowDesign : ik heb je 2 of 3x getagd..............dat zijn meldingen die je automatisch ziet.
Bij de laatste tag heb ik vermeldt dat de foto een paar pagina's terug staat.

Nadat het je "ontschoten" is om de foto in de OP te zetten, is het je blijkbaar ook teveel moeite om 2 à 3 pagina's terug te bladderen.................doe er dan helemaal geen moeite meer voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan