Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren wilde ik nog even gaan rijden, maar het olielampje bleef aan na het starten. Oliepeil is goed, verder niets geks gebeurd in de tussentijd, buiten dat ik hem goed heb gewassen vorige week na het rijden. Na wat googlen zie ik dat het kan zijn dat er vocht in stekkertjes is gekomen. Iemand enig idee welke stekkertjes dit zijn en waar deze zitten? dan kan ik deze straks een controleren.

Alvast bedankt!

Had exact hetzelfde probleem met mijn speed na het wassen. Bij mij ging het lampje in eens aan tijdens het rijden ( 5 min na het afspuiten)! In totale paniek motor uit, vluchtstrook... voldoende olie... zelfs nog de olie druk gecontroleerd... opnieuw starten en bleef aan. pas na 30 minuten was het water verdampt denk ik :-)
Nooit meer gezocht naar de oorzaak. Wil graag weten welke stekker het is. Maat van me heeft mijn speed overgenomen. Rij nu zelf een tiger sport (maar heeft nog geen electronica problemen gelukkig).
 
Had exact hetzelfde probleem met mijn speed na het wassen. Bij mij ging het lampje in eens aan tijdens het rijden ( 5 min na het afspuiten)! In totale paniek motor uit, vluchtstrook... voldoende olie... zelfs nog de olie druk gecontroleerd... opnieuw starten en bleef aan. pas na 30 minuten was het water verdampt denk ik :-)
Nooit meer gezocht naar de oorzaak. Wil graag weten welke stekker het is. Maat van me heeft mijn speed overgenomen. Rij nu zelf een tiger sport (maar heeft nog geen electronica problemen gelukkig).

Ik heb gisteren even de handleiding doorgenomen, waarschijnlijk de ECU stekkers (2 stuks, pagina 200 in de handleiding). Echter is het wel gevaarlijk om door te rijden wanneer het lampje aan gaat, ook terwijl het oliepeil goed is. Dit omdat bijvoorbeeld de lamp ook aan gaat wanneer de oliepomp kapot zou zijn, waardoor je blok dus vrijwel niet meer gesmeerd word.

Echter heb ik nog garantie op de motor, dus voor de zekerheid toch maar even gebeld voordat ik er zelf mee aan de slag ga en mijn garantie zou vervallen. Zij halen hem op en controleren het even. Word nog vervolgd.
 
Zaterdag mag ik deze mooi Street Triple RX ophalen. Uit 2015 met maar 8000km.

Ik twijfel nog een beetje of ik bar-end mirrors, korte kentekenplaathouder, SW Motec tanktas en valdoppen wil. Ik hou mij aanbevolen als iemand hier iets van heeft liggen.

 
Dag heren :W
Even een vraagje.
Heb een speed uit 2011. Nu wilde ik em even starten vandaag om te checken of alles nog naar behoren loopt. Eerst sprong hij helemaal niet aan. Toen even in de 1e versnelling gezet en even compressie opgebouwd door kort naar achter te rollen. Toen nogmaals geprobeerd en toen kwam er een roffel van 2,5 sec. Waarna het blok weer uit viel. -O-

Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt?
Ik heb het idee dat het blok niet voldoende brandstof krijgt.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
:W:W
 
Ik heb gisteren even de handleiding doorgenomen, waarschijnlijk de ECU stekkers (2 stuks, pagina 200 in de handleiding). Echter is het wel gevaarlijk om door te rijden wanneer het lampje aan gaat, ook terwijl het oliepeil goed is. Dit omdat bijvoorbeeld de lamp ook aan gaat wanneer de oliepomp kapot zou zijn, waardoor je blok dus vrijwel niet meer gesmeerd word.

Echter heb ik nog garantie op de motor, dus voor de zekerheid toch maar even gebeld voordat ik er zelf mee aan de slag ga en mijn garantie zou vervallen. Zij halen hem op en controleren het even. Word nog vervolgd.

Ik had ook gelijk de olie druk gecontroleerd. Door de toevoerleiding naar de nokkenassen los te draaien. Daar kwam voldoende olie uit dus de pomp werkte prima. Heb er daarna nog zo'n 5.000 km mee gereden :-) dus daarmee vastgesteld.
 
Hallo allemaal!

Na de nodige jaren motorloos geweest te zijn (ik kom van een 2005 Yamaha R1 af) eindelijk weer een motor gekocht, en wat voor een: een mooie Speed Triple 955i uit 2002.

Ik zag dit topic, dus ik dacht ik meld mij hier 8-)

Ik heb nog wat dingen dat ik aan de Speed triple wil doen en ik mis een paar onderdelen. Twee vragen:

- Passagiersstepjes ontbreken, dus die zou ik handig vinden om erbij te hebben (mocht ik het gekke idee krijgen om iemand achterop mee te nemen haha)
- De voorrem voelt niet helemaal lekker aan. Nu ga ik deze eerst proberen te ontluchten als ik hier weer gereedschap voor heb (vorige eigenaar heeft de vloeistof vervangen en nieuwe blokken geplaatst). Maar ik heb mijn twijfels over de rempomp. Dus wil ik eigenlijk kijken naar een andere rempomp. Heeft iemand een goede rempomp liggen? of kan ik hier ook een radiale rempomp van een ander type op zetten?

Alvast dank!
 
- Passagiersstepjes ontbreken, dus die zou ik handig vinden om erbij te hebben (mocht ik het gekke idee krijgen om iemand achterop mee te nemen haha)
Toen ik mijn speed kocht, had deze ook geen passagiersstepjes. Het is niet echt moeilijk om hier aan te komen. Ze zijn hetzelfde als op de Daytona 955. Vaak zijn ze op sloperijen e.d. wel te vinden.
 
Dag heren :W
Even een vraagje.
Heb een speed uit 2011. Nu wilde ik em even starten vandaag om te checken of alles nog naar behoren loopt. Eerst sprong hij helemaal niet aan. Toen even in de 1e versnelling gezet en even compressie opgebouwd door kort naar achter te rollen. Toen nogmaals geprobeerd en toen kwam er een roffel van 2,5 sec. Waarna het blok weer uit viel. -O-

Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt?
Ik heb het idee dat het blok niet voldoende brandstof krijgt.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
:W:W


Update:

Motor loopt ondertussen weer. Toen ik de tank wat heen en weer had geschud sprong de speedy in 1x aan. Waarschijnlijk wat bezinksel :?
Nu alleen het volgende, op het dashboard geeft de speed nu niet meer weer hoeveel benzine er in zit.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
:W
 
Update:

Motor loopt ondertussen weer. Toen ik de tank wat heen en weer had geschud sprong de speedy in 1x aan. Waarschijnlijk wat bezinksel :?
Nu alleen het volgende, op het dashboard geeft de speed nu niet meer weer hoeveel benzine er in zit.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
:W

je moet (dacht ik) fysiek gaan rijden om tankaanwijzing te krijgen.

correct me if i'm wrong.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan