Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal,

Even een vraagje aangaande banden.
Mijn Speed triple 955i uit 2002 heb ik gekocht met een versleten bandenset. Nu wil ik uiteraard een set nieuwe banden. Welke banden rijden jullie / welke zouden jullie aanraden?

Achtergrond:
Tot 5 jaar geleden heb ik op een R1 gereden met Michelin Pilot Power 2CT banden waar ik heel tevreden over was. Nu zijn er echter weer ander banden op de markt en de lokale motorzaak verkoopt geen Michelin en raad mij Pirelli Angel banden aan. Volgens hem zijn deze banden veel beter.... maar ik ben hier niet helemaal zeker van.
Nu is de R1 niet te vergelijken met de Speed Triple, maar toch...

Wat raden jullie aan?
 
Hallo Allemaal,

Even een vraagje aangaande banden.
Mijn Speed triple 955i uit 2002 heb ik gekocht met een versleten bandenset. Nu wil ik uiteraard een set nieuwe banden. Welke banden rijden jullie / welke zouden jullie aanraden?

Achtergrond:
Tot 5 jaar geleden heb ik op een R1 gereden met Michelin Pilot Power 2CT banden waar ik heel tevreden over was. Nu zijn er echter weer ander banden op de markt en de lokale motorzaak verkoopt geen Michelin en raad mij Pirelli Angel banden aan. Volgens hem zijn deze banden veel beter.... maar ik ben hier niet helemaal zeker van.
Nu is de R1 niet te vergelijken met de Speed Triple, maar toch...

Wat raden jullie aan?
Bandjes zijn zeer persoonlijk. Ik hoor veel mensen zweren bij Dunlops (roadsmart/sportsmart) maar ik kwam er niet fatsoenlijk een bocht mee door. Dat maakt het niet direct een slechte band, het past gewoon niet bij mijn lompe rijstijl. De vorige eigenaar van mijn (ex)Triple reed alles aan de grond met de Dunlops.
Zelf ben ik een groot fan van de Continental Road Attack 2 Evo, niet inrijden en bizar veel grip voor een 'tour' band. Daarnaast haalde ik er een prima aantal kilometers uit inclusief een paar sessies op Lelystad. Sinds gisteren heb ik de overstap gemaakt naar de Bridgestone S21's, daar hoor ik veel lovende verhalen over van mensen met enigszins dezelfde rijstijl als ik. Na de eerste rodeo ivm die stomme gladde laag, ben ik tot dusver aangenaam verrast.

Het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur en van proberen.
 
Persoonlijke voorkeur ben ik met je eens.................maar dat proberen is lastig.
Als ze er eenmaal onderliggen, ben je haast verplicht om ze op te rijden..............of ca. 250,- weg te gooien.
Het liefst hoor ik de mening van iemand die een vergelijkbare rijstijl heeft als mij............en dan bedoel ik niet met 300km/u goed rechtdoor kunnen rijden.

Dus wat is je rijstijl is de eerste vraag.
Vragen over slijtage en ben je een regenrijder zijn ook niet onbelangrijk.

Metzler en Dunlop Roadsmart/Sportsmart zijn prima keuzes.
 
Persoonlijke voorkeur ben ik met je eens.................maar dat proberen is lastig.
Als ze er eenmaal onderliggen, ben je haast verplicht om ze op te rijden..............of ca. 250,- weg te gooien.
Het liefst hoor ik de mening van iemand die een vergelijkbare rijstijl heeft als mij............en dan bedoel ik niet met 300km/u goed rechtdoor kunnen rijden.

Dus wat is je rijstijl is de eerste vraag.
Vragen over slijtage en ben je een regenrijder zijn ook niet onbelangrijk.

Metzler en Dunlop Roadsmart/Sportsmart zijn prima keuzes.
En daar ga je al :p

Weggooien is natuurlijk een ruim begrip, het is een standaard maat dus je raakt ze zo weer kwijt. Dat er geld achteraan gaat is een feit natuurlijk maar echt geen €250. Ik heb met een vriend van mij, die minder kieskeurig is qua banden, wel eens de afspraak gemaakt dat ik een setje zou proberen en als ze niet bevielen zou hij ze overnemen. Wellicht heeft @de enige echte ook zo'n makkelijk figuur in de omgeving?
 
En daar ga je al :p

Weggooien is natuurlijk een ruim begrip, het is een standaard maat dus je raakt ze zo weer kwijt. Dat er geld achteraan gaat is een feit natuurlijk maar echt geen €250. Ik heb met een vriend van mij, die minder kieskeurig is qua banden, wel eens de afspraak gemaakt dat ik een setje zou proberen en als ze niet bevielen zou hij ze overnemen. Wellicht heeft @de enige echte ook zo'n makkelijk figuur in de omgeving?
Dat zou mooi zijn 8-)
 
Ik heb een hele tijd met Conti sport attack 2 op mijn Speed gereden, vond ik heerlijke banden voor een goede prijs. Heb nog een nagenoeg nieuwe voorband van die set liggen, mag voor een prikkie weg en hoef je alleen maar een achterband te kopen. 😎
 
@all: Dank voor de reacties.

Ja bandjes zijn heel persoonlijk, klopt.

Ik hou voornamelijk van het sportieve (bochten) rijden. De grip in de bochten moet goed zijn en als ik plat ga (tot de stepjes bijvoorbeeld) moet ik niet het gevoel krijgen "dat hem kwijt ben".
Voor mij gaat grip en sportief rijden dus voor lange levensduur (hoewel ik geen zin heb om iedere 5000km de banden al te moeten vervangen.....)
Natuurlijk moet ik ook op een nat wegdek kunnen rijden in geval van een weekendje buitenland

Zelf heb ik altijd goede ervaringen gehad met Pilot Power 2CT op mijn R1. Maar zoals gezegd, we zijn nu een jaar of 5-6 verder.

Blijft een lastig iets banden, zeker nu er NOG meer varianten op de markt zijn...

Persoonlijke voorkeur ben ik met je eens.................maar dat proberen is lastig.
Als ze er eenmaal onderliggen, ben je haast verplicht om ze op te rijden..............of ca. 250,- weg te gooien.
Het liefst hoor ik de mening van iemand die een vergelijkbare rijstijl heeft als mij............en dan bedoel ik niet met 300km/u goed rechtdoor kunnen rijden.

Dus wat is je rijstijl is de eerste vraag.
Vragen over slijtage en ben je een regenrijder zijn ook niet onbelangrijk.

Metzler en Dunlop Roadsmart/Sportsmart zijn prima keuzes.

Hoi Lex, dat is een tijdje geleden. Rijdt jij ook nog op een Speed Triple?
 
Ik heb ook R1 gereden en met MPP 2CT gereden. Op mijn toenmalige Speed 2006 heb ik ook met dezelfde band gereden.
Tijdens mijn uitstapje naar een Kawa Z1000 heb ik ook de Metzeler M7RR gereden. Echte een topper als je een sportieve rijstijl hebt.
Op mijn huidige Speed 2012 liggen momenteel MPP 2CT (zaten erop toen ik hem kocht) maar als deze op zijn leg ik hier ook weer de Metzelers op...
 
@all: Dank voor de reacties.

Ja bandjes zijn heel persoonlijk, klopt.

Ik hou voornamelijk van het sportieve (bochten) rijden. De grip in de bochten moet goed zijn en als ik plat ga (tot de stepjes bijvoorbeeld) moet ik niet het gevoel krijgen "dat hem kwijt ben".
Voor mij gaat grip en sportief rijden dus voor lange levensduur (hoewel ik geen zin heb om iedere 5000km de banden al te moeten vervangen.....)
Natuurlijk moet ik ook op een nat wegdek kunnen rijden in geval van een weekendje buitenland

Zelf heb ik altijd goede ervaringen gehad met Pilot Power 2CT op mijn R1. Maar zoals gezegd, we zijn nu een jaar of 5-6 verder.

Blijft een lastig iets banden, zeker nu er NOG meer varianten op de markt zijn...



Hoi Lex, dat is een tijdje geleden. Rijdt jij ook nog op een Speed Triple?
Zo'n MPP2CT achterband was na 4000 à 5000 km ook wel op toch? Bij mij wel iig.
M7RR is echt een topband, maar ook die is na 5000 wel op.
Dus ik zou je een sportieve toerband aanraden zoals de Pirelli Angel GT (2). Die gaan hard de bocht door, sturen ook lekker in en doen het ook goed in de regen. Sommigen doen er bovendien wel 10.000 km mee.
 
Hoi Lex, dat is een tijdje geleden. Rijdt jij ook nog op een Speed Triple?


Hey Remco...........hahaha, zie nu pas dat jij het bent.
Nee, had een 2006 Speed 1050 en vond het een superfiets (ook de mooiste)..........bij elke rit genieten.
Maar paar keer technisch gezeik mee gehad, zonder dat de dealer/verkoper/importeur er moeite voor hebben gedaan (oa hulpkoppeling 3 maanden na garantie) en toen was ik er wel klaar mee.
Niet eens een beetje (financiële) coulance

Rij tegenwoordig een lelijk hok met de naam BMR R1200gs uit 2015, zie foto in openingspost van dit topic.
Koffers er aan hangen en weekendjes weg of met vakanties Europa (Frankrijk, Spanje, Schotland/Ierland, Noorwegen) beetje ontdekken.
Heel anders rijden, niet meer constant wheelies en kneedowns...........het wilde is er wel een beetje vanaf.
Saskia heeft er ook weer plezier in.
 
Laatst bewerkt:
Banden... jeej!!

Er worden in mijn ogen geen slechte banden meer gemaakt, zeker niet wanneer je kiest tussen dunlop, Bridgestone, michelin, metzeler, Pirelli en continental. De ene band zal t net iets beter doen dan de andere onder verschillende omstandigheden als weer en rijstijl, maar slecht wordt het volgens mij nooit. De pirelli's die nu onder mijn street liggen hebben wel ietsje langer nodig om warm te worden (zegt mijn gevoel) maar verder prima. Hierna wsl bridgestones s21 omdat ik daar via via voor prima prijsje aan kan komen.
 
Banden... jeej!!

Er worden in mijn ogen geen slechte banden meer gemaakt, zeker niet wanneer je kiest tussen dunlop, Bridgestone, michelin, metzeler, Pirelli en continental. De ene band zal t net iets beter doen dan de andere onder verschillende omstandigheden als weer en rijstijl, maar slecht wordt het volgens mij nooit. De pirelli's die nu onder mijn street liggen hebben wel ietsje langer nodig om warm te worden (zegt mijn gevoel) maar verder prima. Hierna wsl bridgestones s21 omdat ik daar via via voor prima prijsje aan kan komen.
Prima bandje:Y
 
Dank allen voor de reacties. Zo veel rijders, zoveel smaken.

Ik ga voor nu voor de Pilot Powers 2CT. Simpelweg omdat ik die voor een schappelijk prijs (dit weekend al) kan laten monteren en ik er al goede ervaring mee heb. Andere banden werden me wel heel erg duur om te laten monteren.
Bij mij gingen ze op de R1 zeker 7000 of meer mee voor zover ik me kan herinneren en in de regen in de Eifel kwam ik er ook prima mee uit.

Als ik dit setje dan op heb ga ik een andere merk / type proberen. Eerst de Speed Triple maar een beetje leren kennen :]

Hey Remco...........hahaha, zie nu pas dat jij het bent.
Nee, had een 2006 Speed 1050 en vond het een superfiets (ook de mooiste)..........bij elke rit genieten.
Maar paar keer technisch gezeik mee gehad, zonder dat de dealer/verkoper/importeur er moeite voor hebben gedaan (oa hulpkoppeling 3 maanden na garantie) en toen was ik er wel klaar mee.
Niet eens een beetje (financiële) coulance

Rij tegenwoordig een lelijk hok met de naam BMR R1200gs uit 2015, zie foto in openingspost van dit topic.
Koffers er aan hangen en weekendjes weg of met vakanties Europa (Frankrijk, Spanje, Schotland/Ierland, Noorwegen) beetje ontdekken.
Heel anders rijden, niet meer constant wheelies en kneedowns...........het wilde is er wel een beetje vanaf.
Saskia heeft er ook weer plezier in.

Haha, ja andere avatar en andere motor he ;)
Dat je gedoe had heb ik toen wel een beetje meegekregen inderdaad, maar niet dat de triple weg ging.

Kijk eens aan, een BMW GS1200. Inderdaad goed voor lange afstanden en tochten samen lijkt me. :t Mooi dat Saskia er ook weer plezier in heeft.
 
Iemand hier interesse in een Evotech Tailtidy voor een Speedtriple uit 2016-2017?
Het zit nog nieuw in de orginele verpakking. Prijs bij afhalen 83 euro (delft-zuidholland) en bij verzenden 90 euro. Deze prijzen zijn vast! Reacties graag via PB.



1371654



1371660

1371661
 
Laatst bewerkt:
Banden... jeej!!

Er worden in mijn ogen geen slechte banden meer gemaakt, zeker niet wanneer je kiest tussen dunlop, Bridgestone, michelin, metzeler, Pirelli en continental. De ene band zal t net iets beter doen dan de andere onder verschillende omstandigheden als weer en rijstijl, maar slecht wordt het volgens mij nooit. De pirelli's die nu onder mijn street liggen hebben wel ietsje langer nodig om warm te worden (zegt mijn gevoel) maar verder prima. Hierna wsl bridgestones s21 omdat ik daar via via voor prima prijsje aan kan komen.



:W:W Ik rijd nu op mijn tweede set Dunlap Roadsmak banden. Toen ik van de sport band afkwam had ik wat moeilijkheden met de grip. Of het verbreken hiervan. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen style heb en aan motorcross doe. Maar na 35.000 km op een setje durf ik er weer een te kopen. Was ook niets anders te koop hier en invoeren is crimineel duur. Hebben meer mensen last van dat ze minder lang met hun voorband doen dan met de achterband? Dit begint chronische vormen aan te nemen.
'T asfalt is hier nogal glad en geen opgeteerde steenslag. Voordeel is makkelijk driften en weinig slijtage. Nadeel uhh grip issues. Maar als je toch een fluwelen randje aan je klauwen hebt en die ook gebruikt dan gaat het best goed, ook door de bocht.
 
De Pilot Powers 2CT getest vanmiddag. Wat een verademing. Lekker sturen en zo veel vertouwen.

Moet er wel bij zeggen dat de bandenset die er onder zat blijkbaar uit 2007/2009 was 😬 met droogte scheuren....

Alleen een probleem, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Sinds de montage van de nieuwe voorband geeft de snelheidsmeter niet goed meer aan. Deze geeft niet meer dan 10 km aan......
De bandenboer /motorzaak heeft 3 maal geprobeerd opnieuw te monteren, maar niets hielp.
Iemand hier ervaring mee? Is dit een bekende kwaal?
 
De Pilot Powers 2CT getest vanmiddag. Wat een verademing. Lekker sturen en zo veel vertouwen.

Moet er wel bij zeggen dat de bandenset die er onder zat blijkbaar uit 2007/2009 was 😬 met droogte scheuren....

Alleen een probleem, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Sinds de montage van de nieuwe voorband geeft de snelheidsmeter niet goed meer aan. Deze geeft niet meer dan 10 km aan......
De bandenboer /motorzaak heeft 3 maal geprobeerd opnieuw te monteren, maar niets hielp.
Iemand hier ervaring mee? Is dit een bekende kwaal?
Ik ben wel benieuwd naar de DOT van je nieuwe banden. Hoe lang maken ze die 2ct's al niet meer? Of maken ze die nog steeds?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan