Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk het niet achterbrug is anders en de bocht van de uitlaat.
Ophanging van de dempers is ook anders kijk maar eens naar plaatjes van een 2007 en die van een 2016
Bolski gaf ook al het zelfde aan. Helaas!

Blijft toch lastig om voor een 2007 nog een betere dubbele uitlaat te vinden zonder meteen €750+ kwijt te zijn. Tweedehands is er maar zeeeeer weinig aanbod, ook op eBay is er vrijwel niets.
 
Ik had op mijn 2007 een werkes enkele demper. Klonk super en stond ook errug mooi. Kostte ook geen vermogen, geloof ik.
47D8404E-5506-47AB-972D-F4573B499138.png
 
Kan opgelost worden met Tuneecu. ECU resetten. Staat vast een foutmelding in. Komt vaker voor. Soms heb je de pech dat de magneetring in het voorwiel defect is. Da

Het was de magneetring.

Vanmorgen is dit gerepareerd. werkt weer top.Is best wel even wennen. Ik dacht op de heenweg (en ritjes afgelopen weekenden) dat iedereen als een slak reed.
Blijkbaar reed ik sneller dan verwacht haha.

Blij dat het gerepareerd is in ieder geval!
 
Vorige week met pijn in mijn hart de Speed triple ingeruild.

Door een fiets ongeluk heb wat ongemakken aan m'n knie opgelopen en kan ik de hoek die je been moet maken voor de speed triple niet meer volhouden.
Omdat de een drie cilinder toch erg verslavend werkt heb ik nu een mooie (weer rode) Tiger 800 XCA.

Rijdt heel anders maar opend ook weer andere deuren.

Ondanks dat ik hier al lang niet meer geweest ben hoop ik toch zo nu en dan nog eens wat bekende gezichten te zien 👋
 
Yeb, op veel Allroads is de hoek van de knie toe wat prettiger.
Succes met herstellen en veel plezier met die andere 3-cylinder.
 
Vorige week met pijn in mijn hart de Speed triple ingeruild.

Door een fiets ongeluk heb wat ongemakken aan m'n knie opgelopen en kan ik de hoek die je been moet maken voor de speed triple niet meer volhouden.
Omdat de een drie cilinder toch erg verslavend werkt heb ik nu een mooie (weer rode) Tiger 800 XCA.

Rijdt heel anders maar opend ook weer andere deuren.

Ondanks dat ik hier al lang niet meer geweest ben hoop ik toch zo nu en dan nog eens wat bekende gezichten te zien 👋
Ik doe het anders om, na een jaartje de Multistrada 950, miste ik de Speed.
Dus nu deze thuis vanaf vandaag 8-):
qx3teb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klopt, is erg comfie.........ik heb altijd een sportieve rijstijl op straat gehad maar op een gegeven moment komt "vallen is auw" dichterbij dan me lief was.
Op een gegeven moment ben ik anders gaan rijden, meer op vakanties en weekendjes weg gefocust.
Nog steeds (toer-)sportief maar minder extreem............en dan zijn motoren zoals BMW GS, KTM1290 adventure, Ducati Multistrada etc. hier erg geschikt voor.

Ik heb jaren geraced (Honda CBR) en had toen minder tijd/geld voor het straatrijden.
Maar als ik dan ging straatrijden, dan ging ik soms rijden alsof ik op het circuit reed.......en da's niet handig en kan niet goed blijven gaan, vandaar ook de switch van soort motor/rijstijl.

De Speed blijft mijn mooiste motor met de hoogste funfactor die ik ooit gehad heb.........(helaas ook de meest onbetrouwbare voor mij)
 
Heb je hem aangepast, of origineel?

Sinds kort gelzadel, is een verbetering.
En sinds 2 weken Hyperpro streetbox, met low friction seals, hele verbetering.
Een zwarte Remus hexacone uitlaat, meer herrie maar niet helemaal wat ik eigenlijk wil.
En een andere tune, weet niet welke er geplaatst is maar maakt Speedy meer de moeite waard.
En uiteraard een, enkele maar, Triumph spiegel.
Ook sinds 2 weken een setje PR5 er op, de oude banden waren, bleek beetje overjarig.
Van een oud mannetje gekocht, in mijn geval letterlijk dus, de beste man liep mank door het huis en kon niet meer rijden.

Overigens zitten bij mij alle covers er op, dus radiator, fly-screen, en de bug-spoiler.
Alleen de duoseatcover ontbreekt.
De taartschep zit er ook nog op, net als bij jou.

Vind je handvat achter de buddy wel iets hebben.

Gr. Damnbit
 
Laatst bewerkt:
Klopt, is erg comfie.........ik heb altijd een sportieve rijstijl op straat gehad maar op een gegeven moment komt "vallen is auw" dichterbij dan me lief was.
Op een gegeven moment ben ik anders gaan rijden, meer op vakanties en weekendjes weg gefocust.
Nog steeds (toer-)sportief maar minder extreem............en dan zijn motoren zoals BMW GS, KTM1290 adventure, Ducati Multistrada etc. hier erg geschikt voor.

Ik heb jaren geraced (Honda CBR) en had toen minder tijd/geld voor het straatrijden.
Maar als ik dan ging straatrijden, dan ging ik soms rijden alsof ik op het circuit reed.......en da's niet handig en kan niet goed blijven gaan, vandaar ook de switch van soort motor/rijstijl.

De Speed blijft mijn mooiste motor met de hoogste funfactor die ik ooit gehad heb.........(helaas ook de meest onbetrouwbare voor mij)
Ik begrijp het! Ben erg blij met mijn Speed en heb er tot nog toe geen problemen mee gehad, gelukkig:)
 
;)

Ik heb een dubbele Scorpion uitlaat op de kop weten te tikken op eBay! Zodra deze zijn gemonteerd zal ik een filmpje uploaden.

Hier nog een plaatje van de mijne zoals ie er nu bij staat.
nP9S0LA.png


Dit is in de buurt van Eindhoven. Komen er meer mensen uit de buurt?
Mooie bike! Mooie kleurstelling ook ;) Ik ben weleens in Eindhoven te vinden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan