Triumph Speed Triple topic deel 54

Probeer Kurviger eens.

Ik baal er een beetje van dat ik onderweg met Kurviger, zelfs op de phone, de mooiste routes kan genereren, maar ik krijg ze vervolgens niet digitaal op mijn Garmin.
Dat lukt blijkbaar met de nieuwe XT wel (verlanglijstje). Ook met de nieuwste TomTom's lukt dat.
Je kunt vanuit de app een linkje naar de route delen op de website van Kurviger. Als je die opent kun je de route in alle gewenste formaten downloaden.
 
Verschillende hier hebben een low-mount uitlaatsysteem op de Triumph, toch? Dient er dan ook een nieuwe mapping geïnstalleerd te worden, of gaat het prima met de originele mapping? Korte toelichting, ik ben bezig met een Arrow low-mount voor een 2009 model. Momenteel zitten er de high mounts nog op, maar vind die low-mounts ook wel erg tof. Zijn bezig met het lassen van een kort linkpijpje zodat de e-keur demper als low-mount gemonteerd kan worden. :Y
FTDI usb obd2 kabeltje kopen voor 15 euro en je laadt zo de lowboy mapping naar keuze met TuneEcu op je motor :)

Ik kan de ToD mapping aanraden *D
 
FTDI usb obd2 kabeltje kopen voor 15 euro en je laadt zo de lowboy mapping naar keuze met TuneEcu op je motor :)

Ik kan de ToD mapping aanraden *D
Thanks! Ga ik ook even naar kijken, kan ik de originele mapping dan wel nog extracte o.i.d.?

De review is goed in ieder geval. :Y :Y :Y :Y :Y
Knipsel.JPG


Edit: zie trouwens dat enkel de android versie nog beschikbaar is, klopt dat? Heeft iemand de TuneEcu nog op de PC staan en deze door wilt sturen? :t
 
Laatst bewerkt:
Waar kun je 't beste zo'n kabel bestellen? Zie nogal veel voorbij komen via Google.
 
Thanks! Ga ik ook even naar kijken, kan ik de originele mapping dan wel nog extracte o.i.d.?

De review is goed in ieder geval. :Y :Y :Y :Y :Y
Bekijk bijlage 1566525


Edit: zie trouwens dat enkel de android versie nog beschikbaar is, klopt dat? Heeft iemand de TuneEcu nog op de PC staan en deze door wilt sturen? :t

Ik had versie 2.5.8 nog op m'n laptop staan, heb die hier voor je gedeeld op Google Drive :)
Heb er ook de Windows driver voor zo'n FTDI kabel bij gezet.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werkt het nog steeds gewoon op Windows 10.

TuneECU – Google Drive

Mocht je nou zo'n kabel hebben gekocht en het werkt niet op Windows, dan kun je nog voor een paar Euro een OTG kabeltje van micro-USB of USB-C naar een normale 'grote' USB kopen, zodat je 'm toch op een Android telefoon of tablet kunt gebruiken.
Ik heb nog zo'n OTG kabeltje thuis liggen, maar die is wel micro-USB en veel telefoons/tablet hebben tegenwoordig USB-C.
Laat maar weten als je het nodig hebt dan stuur ik 'm op :)

De juiste kabel wordt vaak verkocht als een VW Audi KKL kabel en kost ongeveer 15 euro op bijv. Ebay of Amazon enzo.
Zoektermen: USB OBD2 FTDI FT232 VW KKL

Als je het met Bluetooth-OBD2 wil proberen, dan moet je even op de tuneecu website onder Android zoeken welke je precies nodig hebt. Er staat daar iets van specifieke types die als enige werken met Triumph en het inladen van een nieuwe mapping.

Voordat je een nieuwe mapping gaat inladen, kan ik je dringend aanbevelen om eerst de mapping die nu in je ECU op je motor staat te kopiëren naar je laptop, dan kun je die later altijd weer terugzetten.

Success! :)
 
Je kunt vanuit de app een linkje naar de route delen op de website van Kurviger. Als je die opent kun je de route in alle gewenste formaten downloaden.
Ik maak gebruik van de site zelf en niet de app.
Probleem zit hem meer in dat mijn iphone beetje eigenwijs is en dat mijn 590 zo blind is als een paard.
Ws lukt het wel met een kabel, maar ik wil het juist digitaal geroggeld hebben.

Maar zal er nog eens naar kijken, bedankt voor de tip. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan