Triumph Speed Triple topic deel 54

20kg minder, geloof je het zelf?! De huidige Speed RS is al geen dikzak met 189kg, heb hem gereden. En die is nog euro4, de 2021 euro5 dus 293837 katalysatoren aan boord dus die zal vast niet schokkend lichter zijn.

Allemaal geruchten en speculaties, de 26e weten we het.
Zie hier...

2021-Triumph-Speed-Triple-1200-RS-1200x520.jpg

De eerste gelekte afbeeldingen van de nieuwe Speed Triple kon je hier al vinden, nu komen er ook de eerste techspecs bij, gelekt uit een U.K. brochure.

Het is Triumph menens met de nieuwe Speed, een stuk meer dan we ooit hadden durven denken. Waar de vorige generatie Speed Triple en Speed Triple RS het vooral moesten hebben van hun stijl en imago, legt Triumph de lat nu een stuk hoger en dat betekent extra pk’s en minder kilo’s.

Op de spypics konden we al de eerste hints naar een uitgebreider elektronica-pakket zien, maar daarbovenop weten we nu ook het pk-cijfer. De Triple Zal 180 pk leveren bij 10.750 o.p.m. en 125 Nm koppel bij 9.000 toeren. Verder hebben we uit goede bron dat de motor 20kg (!) lichter zal worden…to be continued!
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
 
Zie hier...

2021-Triumph-Speed-Triple-1200-RS-1200x520.jpg

De eerste gelekte afbeeldingen van de nieuwe Speed Triple kon je hier al vinden, nu komen er ook de eerste techspecs bij, gelekt uit een U.K. brochure.

Het is Triumph menens met de nieuwe Speed, een stuk meer dan we ooit hadden durven denken. Waar de vorige generatie Speed Triple en Speed Triple RS het vooral moesten hebben van hun stijl en imago, legt Triumph de lat nu een stuk hoger en dat betekent extra pk’s en minder kilo’s.

Op de spypics konden we al de eerste hints naar een uitgebreider elektronica-pakket zien, maar daarbovenop weten we nu ook het pk-cijfer. De Triple Zal 180 pk leveren bij 10.750 o.p.m. en 125 Nm koppel bij 9.000 toeren. Verder hebben we uit goede bron dat de motor 20kg (!) lichter zal worden…to be continued!
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
We gaan het meemaken, nog anderhalve week.
 
Zie hier...

2021-Triumph-Speed-Triple-1200-RS-1200x520.jpg

De eerste gelekte afbeeldingen van de nieuwe Speed Triple kon je hier al vinden, nu komen er ook de eerste techspecs bij, gelekt uit een U.K. brochure.

Het is Triumph menens met de nieuwe Speed, een stuk meer dan we ooit hadden durven denken. Waar de vorige generatie Speed Triple en Speed Triple RS het vooral moesten hebben van hun stijl en imago, legt Triumph de lat nu een stuk hoger en dat betekent extra pk’s en minder kilo’s.

Op de spypics konden we al de eerste hints naar een uitgebreider elektronica-pakket zien, maar daarbovenop weten we nu ook het pk-cijfer. De Triple Zal 180 pk leveren bij 10.750 o.p.m. en 125 Nm koppel bij 9.000 toeren. Verder hebben we uit goede bron dat de motor 20kg (!) lichter zal worden…to be continued!
Altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste motornieuws?
Nog ff opgezocht, dan komt hij op 169kg droog..
Ter vergelijking, de stukgatie streetfighter v4s is 176kg droog en die is al heel erg licht!
Zou echt bizar zijn haha
 
Dat wordt dan ongeveer het drooggewicht van de Street 2020 (166kg) :o
Ja idd nu je het zegt, dat woog de mijne ook droog toentertijd (2017 RS). En met die SC pijp nog minder. We gaan het zien!

Mijn mt10 is geen lichte jongen maar merk er weinig van. Gisteren weer circuitdag geboekt in mei, rammen met dat ding over de baan 🤙🏼
 
Middag... :W

...en zo ruim je de zolder een beetje op, en kom je nog die originele duo-zit-dinges tegen die
mooi op een oud model Speed (955i) past (hoort...).

Of op een Daytona, dat kan natuurlijk ook, want daar past het ding ook op natuurlijk.
Als het allemaal maar oud is... :+

Het dingetje is in de originele Roulette Green kleur, en kent een paar kleine beschadigingen ; dat dan weer wel.

Mag weg voor weinig.

Belangstelling ; dan ff een PB-tje ofzo.


:W

20210118_113351.jpg
20210118_113358.jpg
20210118_113406.jpg
20210118_113416.jpg
20210118_113434.jpg
20210118_113443.jpg
20210118_113513.jpg
20210118_113555.jpg
20210118_113641.jpg
20210118_113717.jpg
 
i-SGQJr6W-L.jpg




Deze groene rakker is tenslotte nu toch al jaaaaaaaaaaaaren (hier) weg..., en de kans dat het ding ooooooooooooooooit weer terug komt, lijkt mij ongeveer NUL... :/


.
 
Ongeveer nul, is geen nul, dus een mogelijkheid
Tuurlijk..., de mogelijkheid is er misschien ooit nog een keer..., maar het was natuurlijk toen al oud ijzer, en dat wordt er met het verstrijken van de jaren vooral niet jonger op..., en of ik het dan allemaal nog leuk vind, zo'n 'oud ding' :+

...en daarom 'ongeveer nul'...
 
Tuurlijk..., de mogelijkheid is er misschien ooit nog een keer..., maar het was natuurlijk toen al oud ijzer, en dat wordt er met het verstrijken van de jaren vooral niet jonger op..., en of ik het dan allemaal nog leuk vind, zo'n 'oud ding' :+

...en daarom 'ongeveer nul'...
Helemaal duidelijk Ron.
En je hebt nog een dikke bmw😉.
 
Ik vind de Speeds vanaf het 2011 model eigenlijk niet zo mooi als een 2008-2010. Zou dan toch eerder voor een Super Duke R gaan.
Vind ze vanaf '16 tot heden juist wel weer wat hebben. Ben benieuwd hoe het nieuwe model er straks uitziet met de complete release. Al vind ik een 1290SDR en Tuono qua looks nog dikker dan de S3's :+.
 
Terug
Bovenaan Onderaan