Triumph Speed Triple topic deel 54

Elke band die ik heb moeten vervangen ging ik ook naar AFS. Heb makkelijk praten natuurlijk als je zoals ik in Amsterdam woon. Tis dichtbij. Op een gegeven moment moet je het ook iemand gunnen. Of je loopt weken op internet te zoeken naar het juiste type juiste maat band voor de meest voordelige prijs en gaat daarna nog zoeken naar de goedkoopste monteur die ze erop wil of kan leggen. Dat is voor mij teveel gedoe en rij ik wel even naar purmerend met de motor, laat me adviseren drink een bakkie koffie. Slap ouwehoer wat met eigenaar en rij met me nieuwe bandjes, gebalanceerd en gemonteerd, weg. Gemak dient de Polly😇😉
Ik werk zelf ook in een winkel als verkoper en ben ze vaak zat tegengekomen die internet speurders en dan bij jou komen zeuren voor informatie en zeuren dat je te duur bent. Zeg altijd bestel de machine via internet maar kom niet bij mij als je er klachten over hebt of voor uitleg
 
Bij deze meld ik me in dit topic. Gisteren mijn speed triple opgehaald. Erg blij mee en wat een heerlijke machine. Ik kom van een ZX9R.

B7DE2960-8BAD-45DC-8728-4FB9D1D86157.jpeg


Hier verwacht ik nog wel veel plezier van te hebben komende seizoenen. :]

Groeten uit Veldhoven.
 
Bij deze meld ik me in dit topic. Gisteren mijn speed triple opgehaald. Erg blij mee en wat een heerlijke machine. Ik kom van een ZX9R.

Bekijk bijlage 1601862

Hier verwacht ik nog wel veel plezier van te hebben komende seizoenen. :]

Groeten uit Veldhoven.
Gefeliciteerd. *O*
Redelijk groot verschil met 98 Zx en een 21e eeuw S3.
Muv de windbescherming, denk ik dat je er op alle vlakken op vooruit gegaan bent.
 
Gefeliciteerd. *O*
Redelijk groot verschil met 98 Zx en een 21e eeuw S3.
Muv de windbescherming, denk ik dat je er op alle vlakken op vooruit gegaan bent.

Dat denk ik ook, het rijdt inderdaad veel strakker en scherper. Gisteren moest ik nog even keren op de weg, dat ging ook verassend makkelijk :) . Windbescherming (gebrek aan) vind ik nog meevallen, op de ZX9 had ik de turbulentie net rond mijn helm, dat is nu niet. Dat is ook wel fijn. Op de triple zit een flyscreen, dat doet ook al iets en dat beetje wind extra rondom overleef ik wel, goed voor de beleving!
 
Bij deze meld ik me in dit topic. Gisteren mijn speed triple opgehaald. Erg blij mee en wat een heerlijke machine. Ik kom van een ZX9R.

Bekijk bijlage 1601862

Hier verwacht ik nog wel veel plezier van te hebben komende seizoenen. :]

Groeten uit Veldhoven.

Mooie triple! Ik kom zelf ook van een zx9r af totaal geen spijt van. Vanmorgen werd ik gebeld door de motorzaak, het trillen kwam toch door kromme remschijven. Kosten 250 per stuk en dan nog 70 euro per set remblokjes. Dat word een fijne rekening.
 
Mooie triple! Ik kom zelf ook van een zx9r af totaal geen spijt van. Vanmorgen werd ik gebeld door de motorzaak, het trillen kwam toch door kromme remschijven. Kosten 250 per stuk en dan nog 70 euro per set remblokjes. Dat word een fijne rekening.
Ik weet niet hoe handig je bent met gereedschap, maar als je de onderdelen zelf op internet bestelt en monteert kun je je serieus veel geld besparen.

Kwestie van het voorwiel eruit halen en een beetje schroeven, stelt eigenlijk niet zoveel voor.

Laatste keer dat ik (Brembo) remblokjes heb besteld, heb ik gedaan op Carpimoto uit Italië.
 
Mooie triple! Ik kom zelf ook van een zx9r af totaal geen spijt van. Vanmorgen werd ik gebeld door de motorzaak, het trillen kwam toch door kromme remschijven. Kosten 250 per stuk en dan nog 70 euro per set remblokjes. Dat word een fijne rekening.
das wel balen man , die kromme schijven blijft toch een kwaaltje bij de Speed (met sunstar schijven)
 
Ben een beetje aan neuzen om mn Speed te laten afstellen. Belletje hier, belletje daar, Tune-ecu en Tuneboy zijn passe, ECU-flash is the next big thing.

Beetje googlen, kom ik op het bedrijf Carmo uit. Die kan de ECU flashen en dan dikke winst :)
Iemand ervaring met dit?
 
Ben een beetje aan neuzen om mn Speed te laten afstellen. Belletje hier, belletje daar, Tune-ecu en Tuneboy zijn passe, ECU-flash is the next big thing.

Beetje googlen, kom ik op het bedrijf Carmo uit. Die kan de ECU flashen en dan dikke winst :)
Iemand ervaring met dit?
Ja
Alleen bij Ruud fredriks.
11pk en 9nm erbij
 
das wel balen man , die kromme schijven blijft toch een kwaaltje bij de Speed (met sunstar schijven)

Ja die Sunstar schijven staan er idd wel een beetje om bekend.
Ik had destijds bij mijn Speed ook kromme schijven in de garantieperiode .
Motor had ongeveer 9000 km gelopen, maar ik kreeg van Triumph ook nieuwe remblokken.

Topservice !!!

Nu had ik trouwens bij mijn huidige Superduke ook een trillende voorrem.
Maar KTM staat er dan weer wat meer om bekend dat het wiel niet evenredig gevlakt is waar de schijf op wordt geschroefd. ( het zou trouwens makkelijk kunnen dat dit bij meerdere merken het geval is, maar dat ze het gewoon niet weten; in mijn geval hebben ze het wiel ter controle ook weg gebracht )
Uiteindelijk is het wiel opnieuw gevlakt en tòch ook nieuw schijven gekregen.
Geen nieuwe blokken gekregen trouwens .
Ik moest dus de “ oude “ blokken rustig aan inremmen op nieuwe schijven...😉
Wel ok nu
 
Ben een beetje aan neuzen om mn Speed te laten afstellen. Belletje hier, belletje daar, Tune-ecu en Tuneboy zijn passe, ECU-flash is the next big thing.

Beetje googlen, kom ik op het bedrijf Carmo uit. Die kan de ECU flashen en dan dikke winst :)
Iemand ervaring met dit?

Hoi,

met de Honda was flashen al eerder een ding (tune ecu en power commander werkten niet). Wat belangrijk is om te weten is of Carmo de ECU open maakt om te kunnen flashen, zo ja, dan zou ik dit niet doen.

Voor de VFR kon alleen een bedrijf in de USA dat. Men had wel geïnformeerd bij Carmo, is zelfs 1 proefkonijn geweest, maar ze konden dat indertijd (2013) niet waar maken. Topic op VFROC terug te vinden.

Je geloofd het niet, maar er op zoek naar het volle potentieel zijn er uiteindelijk dus mensen geweest, die de ECU toch naar Amerika (Don Guhl) opstuurden. Behoorlijke moeite, het effect was echt fantastisch, aangezien de 1200cc V4 behoorlijk geknepen is en standaard in de eerste 3 versnelling tot 5K rpm en op 250 kmh begrensd is.

Mijn VFR is uiteindelijk ook geflashed, maar door een forumlid van het VFR forum, die met verstand van het programmeren van ECU's zich hierin verdiept had. Hoefde dus niet eens uit te bouwen en op te sturen. Maar dat terzijde.

Mijn tip: Ik zou dus goed navragen hoe de flash in zijn werk gaat.

:W
 
Ja die Sunstar schijven staan er idd wel een beetje om bekend.
Ik had destijds bij mijn Speed ook kromme schijven in de garantieperiode .
Motor had ongeveer 9000 km gelopen, maar ik kreeg van Triumph ook nieuwe remblokken.

Topservice !!!

Nu had ik trouwens bij mijn huidige Superduke ook een trillende voorrem.
Maar KTM staat er dan weer wat meer om bekend dat het wiel niet evenredig gevlakt is waar de schijf op wordt geschroefd. ( het zou trouwens makkelijk kunnen dat dit bij meerdere merken het geval is, maar dat ze het gewoon niet weten; in mijn geval hebben ze het wiel ter controle ook weg gebracht )
Uiteindelijk is het wiel opnieuw gevlakt en tòch ook nieuw schijven gekregen.
Geen nieuwe blokken gekregen trouwens .
Ik moest dus de “ oude “ blokken rustig aan inremmen op nieuwe schijven...😉
Wel ok nu

Dit probleem heb ik ook met mijn ZX9R die ik nog heb staan. Voorvelg is ooit een keer gespoten, of velg niet vlak en/of schijven (EBC) krom. Weet iemand een adres waar ik de velg kan laten vlakken?
 
Ben een beetje aan neuzen om mn Speed te laten afstellen. Belletje hier, belletje daar, Tune-ecu en Tuneboy zijn passe, ECU-flash is the next big thing.

Beetje googlen, kom ik op het bedrijf Carmo uit. Die kan de ECU flashen en dan dikke winst :)
Iemand ervaring met dit?

Tune ecu is toch juist het flashen van de ecu?! Wellicht dat er met andere Flash methodes wel meer mogelijk is, dat weet ik niet.

Zet Carmo hem ook op de bank om hem ook echt af te stellen? Of laden ze gewoon een andere mapping?
 
Tune ecu is toch juist het flashen van de ecu?! Wellicht dat er met andere Flash methodes wel meer mogelijk is, dat weet ik niet.

Zet Carmo hem ook op de bank om hem ook echt af te stellen? Of laden ze gewoon een andere mapping?
Ik krijg net een mail van ze en er gaat vanmiddag een mailtje terug uit.

https://www.carmo.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=3_4939_4002&products_id=1159
ECU word opgestuurd en komt geflasht weer terug. incl ontsteking afgesteld enzo. Nou ben ik geen onbekende in powercommander / Tuneecu / Tuneboy land, maar dit lijkt me te mooi om waar te zijn? Of is dit de nieuwe 2021 techniek? Afstelling is een wisselwerking tussen blok en ECU. zonder blok geen goede afstelling van ECU lijkt mij? Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid :+

Ik had initieel contact met Mark van Mad racing, ik vroeg of hij middels Tuneboy mn speed kon afstellen. Die wees me op het flashen van de ECU, Tuneboy is al een achterhaalde techniek. Toen ben ik gaan googlen en kwam ik op Carmo uit. Gezien de Madracing uitdraaien op de facebook op Carmo, denk ik dat Mark de ECU richting carmo stuurt. Carmo rekent 399,- en Mad 550,- (incl nulmeting, eindrun. dus die prijs klopt wel met een 50,- winstmarge)
Mark adviseerde ook om mn katalysator eruit te slopen, ter bevordering van de luchtstroming. Geloof ik graag, en heb zeer goede ervaringen met Mark / MAD, maar ik zit niet op een herriebak te wachten, ding maakt al genoeg kabaal met de Mivv. Die paar pk laat ik graag liggen als ik daarmee de buren te vriend hou ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan