Triumph Speed Triple topic deel 54

Zijn er hier toevallig nog ex-Street rijders die toevallig een setje slip-on Arrows hebben rondslingeren? Voor model 2008-2010
 
Heren en dames, ik post zelf niet heel veel, maar heb nu toch even jullie hulp nodig.
Mijn koplampen van mijn 2016 doen het niet meer. Uiteraard lampjes en zekering getest.
Corrosie bij de stuurschakelaars bekeken. Relais onder het zadel ook getest.
Geen probleem.
Maar er komt geen spanning naar de stekker in de koplamp.
ergens tussen het relais en de stekker gaat het mis, hebben jullie ideeën?:?
 
Heren en dames, ik post zelf niet heel veel, maar heb nu toch even jullie hulp nodig.
Mijn koplampen van mijn 2016 doen het niet meer. Uiteraard lampjes en zekering getest.
Corrosie bij de stuurschakelaars bekeken. Relais onder het zadel ook getest.
Geen probleem.
Maar er komt geen spanning naar de stekker in de koplamp.
ergens tussen het relais en de stekker gaat het mis, hebben jullie ideeën?:?
Hoe ziet de bekabeling / kabelboom ter hoogte van het balhoofd er uit?

Zijn er onlangs werkzaamheden aan de motor verricht?
 
Hoe ziet de bekabeling / kabelboom ter hoogte van het balhoofd er uit?

Zijn er onlangs werkzaamheden aan de motor verricht?
Er zijn geen beschadigingen of afknellingen te zien, was ik vergeten te vermelden idd.
Nee geen werkzaamheden, daarom kan ik het zo moeilijk plaatsen. Electra blijft altijd moeilijk vinden :(
 
Er zijn geen beschadigingen of afknellingen te zien, was ik vergeten te vermelden idd.
Nee geen werkzaamheden, daarom kan ik het zo moeilijk plaatsen. Electra blijft altijd moeilijk vinden :(
Je hebt op de stekker van de lampen gemeten. Heb je ook bekeken of je geen kabelbreuk hebt bij de stekker? Of dat er geen pinnetje los is gegaan van het draadje?

voor de rest is het moeilijk te zeggen zo op een forum. Er is best uit te komen maar niet vanachter een toetsenbord 😂
 
Is de multimeter wel goed / weet je hoe die werkt?

lullige vraag misschien. Maar heb ali express meters in mn handen gehad en vrienden die weerstand proberen te meten met het draadje in de stroom stand.
 
:PIs de multimeter wel goed / weet je hoe die werkt?

lullige vraag misschien. Maar heb ali express meters in mn handen gehad en vrienden die weerstand proberen te meten met het draadje in de stroom stand.
_O-
Ja heb een opleiding elektrotechniek dus komt wel goed met dat meten ;)
Vandaar dat ik al een en ander heb kunnen uitsluiten, maar denk voordat ik alles moet doormeten hebben de knappe koppen niet nog een specifiek idee.
Stekkertje op de draden checken is nog een goeie!
Ik ga de komende dagen eens draadjes prikken....
 
_O-
Ja heb een opleiding elektrotechniek dus komt wel goed met dat meten ;)
Vandaar dat ik al een en ander heb kunnen uitsluiten, maar denk voordat ik alles moet doormeten hebben de knappe koppen niet nog een specifiek idee.
Stekkertje op de draden checken is nog een goeie!
Ik ga de komende dagen eens draadjes prikken....
Dan komt het wel goed ;)
Het is denk ik iets gemeenschappelijks tussen de lampen. Je zegt dat je kabelboom langs het balhoofd er goed uit ziet. Staat er ook niks op spanning? Ik heb een paar delen buiten de beugel om laten lopen omdat het te straks stond en de omhulsel kapot trok.

Mijn ervaring is, dat het vaak iets heel lulligs is. Ik denk vaak met storingen als een stap te moeilijk namelijk.
Een keer had ik ook een elektrisch euvel met mijn toenmalige tuono. Bleek een scherp aardepunt te zitten onder het zadel, waar de kabelboom tegenaan drukte. Elke keer als een beetje ging verzitten gingen de lichten knipperen. :')
 
Sinds vandaag weer op de motor na bijna 10 jaar zonder.....heb deze Speed Triple 1050 gekocht en ben er superblij mee! :] 8-)
 

Bijlagen

  • IMG_2403.jpg
    IMG_2403.jpg
    411,5 KB · Weergaven: 42
  • IMG_2406.jpg
    IMG_2406.jpg
    410,7 KB · Weergaven: 44
Donderdag ga ik met de Speed Triple naar Ultimoto in Woubrugge om een verbeterde mapping te laten plaatsen.
Ik merk dat hij bij de koude start erg rijk staat (zwarte rook) en zich makkelijk verslikt en dan afslaat.
Eenmaal op temperatuur is er niets aan de hand en loopt hij super, maar ik wil graag dat hij altijd mooi loopt. 😉
 
Nu ben ik toch zéér benieuwd naar de heren die vandaag de 1200RS op Assen ff op de donder hebben mogen geven. Dat was toch vandaag?
Yess, dat was gisteren! Heerlijke dag!! 1 sessie helaas regen, verder was het wat fris maar uiteraard goed genoten!!
DSC_2775.JPG
DSC_2769.JPG
DSC_2771.JPG

Laatste sessie op de 1200 gereden, vet ding! Wende snel en kon gelijk aardig tempo mee rijden, wendbaar en veel vertrouwen aan de voorkant! Die sessie haalden we al snel de groep voor ons in, maar gingen er niet voorbij. Hierdoor hoopte het steeds aan einde rechte stukken op, waardoor al vroeg gasterug moest nemen, hierdoor het extra vermogen niet vaak kunnen merken.
 
Welke organisatie maakte deze circuitdag mogelijk, of is alles via Triumph zelf geregeld?
Ik ben een aantal jaren race instructeur geweest bij The Race Academy geweest, dat was erg leuk om te doen, vooral om nieuwelingen wegwijs op het circuit te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan