Triumph Speed Triple topic deel 54

Welke organisatie maakte deze circuitdag mogelijk, of is alles via Triumph zelf geregeld?
Ik ben een aantal jaren race instructeur geweest bij The Race Academy geweest, dat was erg leuk om te doen, vooral om nieuwelingen wegwijs op het circuit te maken.
Dit was door CRT Holland georganiseerd ism Triumph. Kijk aan, jaa dat lijkt me een vette baan!!
 
Welke organisatie maakte deze circuitdag mogelijk, of is alles via Triumph zelf geregeld?
Ik ben een aantal jaren race instructeur geweest bij The Race Academy geweest, dat was erg leuk om te doen, vooral om nieuwelingen wegwijs op het circuit te maken.
Hey, ik ben ook een aantal jaren race-instructeur geweest bij the Race-Acedemy maar dan nog uit Jan zijn tijd op Assen en Alès.
 
Hey, ik ben ook een aantal jaren race-instructeur geweest bij the Race-Acedemy maar dan nog uit Jan zijn tijd op Assen en Alès.
Hee leuk, ik ook nog bij Jan met zijn beroemde bord met namen er op. *D Ik heb alleen les op Assen gegeven trouwens, Alès moet ook heel leuk geweest zijn had ik toen gehoord.
 
Yess, dat was gisteren! Heerlijke dag!! 1 sessie helaas regen, verder was het wat fris maar uiteraard goed genoten!!

Laatste sessie op de 1200 gereden, vet ding! Wende snel en kon gelijk aardig tempo mee rijden, wendbaar en veel vertrouwen aan de voorkant! Die sessie haalden we al snel de groep voor ons in, maar gingen er niet voorbij. Hierdoor hoopte het steeds aan einde rechte stukken op, waardoor al vroeg gasterug moest nemen, hierdoor het extra vermogen niet vaak kunnen merken.

Heel vet! Dat circuitrijden, als je dat eenmaal een keer hebt gedaan dan krijg je echt een virus te pakken. Althans, zo heb ik dat laatst ervaren.

Ook gaaf om te lezen dat hier meerdere (ex) instructeurs zitten.
 
Heel vet! Dat circuitrijden, als je dat eenmaal een keer hebt gedaan dan krijg je echt een virus te pakken. Althans, zo heb ik dat laatst ervaren.

Ook gaaf om te lezen dat hier meerdere (ex) instructeurs zitten.
Jaaaa heel vet :9~, hier ook last van dat virus, vorig jaar eindelijk voor het eerst gedaan. Nu weer gedaan en wil nu zeker minimaal 1x per jaar het circuit op :]
 
Yess, dat was gisteren! Heerlijke dag!! 1 sessie helaas regen, verder was het wat fris maar uiteraard goed genoten!!
Bekijk bijlage 1628072Bekijk bijlage 1628073Bekijk bijlage 1628074
Laatste sessie op de 1200 gereden, vet ding! Wende snel en kon gelijk aardig tempo mee rijden, wendbaar en veel vertrouwen aan de voorkant! Die sessie haalden we al snel de groep voor ons in, maar gingen er niet voorbij. Hierdoor hoopte het steeds aan einde rechte stukken op, waardoor al vroeg gasterug moest nemen, hierdoor het extra vermogen niet vaak kunnen merken.
Gaaf hoor! En op Assen rijden is sowieso cool! Al aantal keer gedaan maar besloten al voldoende dure hobby’s te hebben en er tijd voor vinden is ook wel een dingetje
 
Circuitrijden is naast leuk idd ook erg nuttig voor je rijvaardigheid op de weg, je leert veel omtrent zithouding, sturen en kijktechniek. Ga komende zomer voor het eerst met de Speed het circuit op. Ben benieuwd hoe dat rijdt na een aantal keren met de ZX9R op Assen, Zandvoort en Zolder te zijn geweest.

En ja het is verslavend :]
 
Circuitrijden is naast leuk idd ook erg nuttig voor je rijvaardigheid op de weg, je leert veel omtrent zithouding, sturen en kijktechniek. Ga komende zomer voor het eerst met de Speed het circuit op. Ben benieuwd hoe dat rijdt na een aantal keren met de ZX9R op Assen, Zandvoort en Zolder te zijn geweest.

En ja het is verslavend :]

Klopt helemaal wat je zegt. Ben na jaren ook weer op het circuit geweest. Laatste keer was ruim 10 jaar geleden, op Zolder. Daar was Rintje Ritsma toen ook, voor het eerst op ik meen een GSX750R op het circuit. Hij had net het virus te pakken :] maar nog geen rijbewijs.
Vorig jaar zelf nog op Midland circuit met de Speedy... in de regen. Dat was pas een openbaring, aangezien ik geen held was in de regen. Daar toch uiteindelijk behoorlijk doorgekacheld en dat heeft me veel vertrouwen gegeven.
Afgelopen maandag (met de VTR dan wel...) op het nieuwe Zandvoort gereden. Dat is pas verslavend! Geweldig circuit is dat toch. Wellicht nog eens dit jaar. Was graag bij de Triumph dag op Assen geweest maar had Zandvoort al geboekt. Is dat niet nog een keer in september dit jaar? Meen dat het vorig jaar wel in september was ook...
 
Klopt helemaal wat je zegt. Ben na jaren ook weer op het circuit geweest. Laatste keer was ruim 10 jaar geleden, op Zolder. Daar was Rintje Ritsma toen ook, voor het eerst op ik meen een GSX750R op het circuit. Hij had net het virus te pakken :] maar nog geen rijbewijs.
Vorig jaar zelf nog op Midland circuit met de Speedy... in de regen. Dat was pas een openbaring, aangezien ik geen held was in de regen. Daar toch uiteindelijk behoorlijk doorgekacheld en dat heeft me veel vertrouwen gegeven.
Afgelopen maandag (met de VTR dan wel...) op het nieuwe Zandvoort gereden. Dat is pas verslavend! Geweldig circuit is dat toch. Wellicht nog eens dit jaar. Was graag bij de Triumph dag op Assen geweest maar had Zandvoort al geboekt. Is dat niet nog een keer in september dit jaar? Meen dat het vorig jaar wel in september was ook...
Vorig jaar eenzelfde ervaring, best wel wat regen op Assen in de ochtend, droogde wat op in de middag. Dan leer je veel beter wat je in de regen kan doen, heeft mij ook vertrouwen gegeven inderdaad. Alleen even rekening houden dat het asfalt op de weg niet altijd zo goed is als op Assen :/. In juli ga ik ook weer naar Zandvoort. Ben benieuwd naar de kombocht!
 
Klopt helemaal wat je zegt. Ben na jaren ook weer op het circuit geweest. Laatste keer was ruim 10 jaar geleden, op Zolder. Daar was Rintje Ritsma toen ook, voor het eerst op ik meen een GSX750R op het circuit. Hij had net het virus te pakken :] maar nog geen rijbewijs.
Vorig jaar zelf nog op Midland circuit met de Speedy... in de regen. Dat was pas een openbaring, aangezien ik geen held was in de regen. Daar toch uiteindelijk behoorlijk doorgekacheld en dat heeft me veel vertrouwen gegeven.
Afgelopen maandag (met de VTR dan wel...) op het nieuwe Zandvoort gereden. Dat is pas verslavend! Geweldig circuit is dat toch. Wellicht nog eens dit jaar. Was graag bij de Triumph dag op Assen geweest maar had Zandvoort al geboekt. Is dat niet nog een keer in september dit jaar? Meen dat het vorig jaar wel in september was ook...
Vorig jaar eenzelfde ervaring, best wel wat regen op Assen in de ochtend, droogde wat op in de middag. Dan leer je veel beter wat je in de regen kan doen, heeft mij ook vertrouwen gegeven inderdaad. Alleen even rekening houden dat het asfalt op de weg niet altijd zo goed is als op Assen :/. In juli ga ik ook weer naar Zandvoort. Ben benieuwd naar de kombocht!
Was afgelopen maandag ook, begonnen met een deels natte baan, droogde echter al snel op de racelijn. Tijdens 4de sessie begon het aardig te regenen, was even aanpassen maar wende al snel en tempo toch nog vrij aardig, veel vertrouwen op dat asfalt idd! Wil ook graag keer naar Zandvoort, vette baan lijkt mij dat. Ook een stuk dichterbij vanuit Zaandam, pfff na z'n intensieve dag nog even een terugrit snelweg vanuit Assen van 195km is geen pretje -O-

21-AD1-4544-280.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was afgelopen maandag ook, begonnen met een deels natte baan, droogde echter al snel op de racelijn. Tijdens 4de sessie begon het aardig te regenen, was even aanpassen maar wende al snel en tempo toch nog vrij aardig, veel vertrouwen op dat asfalt idd! Wil ook graag keer naar Zandvoort, vette baan lijkt mij dat. Ook een stuk dichterbij vanuit Zaandam, pfff na z'n intensieve dag nog even een terugrit snelweg vanuit Assen van 195km is geen pretje -O-
Ik ken het, eerste paar keer ook gedaan. Laatste keer maar een aanhangertje geregeld, dat is een stuk relaxer terugrijden. En in het geval van technische issues ook wel een handige backup.
 
Vorig jaar eenzelfde ervaring, best wel wat regen op Assen in de ochtend, droogde wat op in de middag. Dan leer je veel beter wat je in de regen kan doen, heeft mij ook vertrouwen gegeven inderdaad. Alleen even rekening houden dat het asfalt op de weg niet altijd zo goed is als op Assen :/. In juli ga ik ook weer naar Zandvoort. Ben benieuwd naar de kombocht!

Klopt... het blijft oppassen op het openbare asfalt...
De kombocht(en!) zijn super! De 1e na start/finisch is gaaf... van bovenaf insturend naar beneden 'vallen' en dan niet te wijd uitkomen...
De grote kombocht voor je het rechte stuk weer opgaat is geen bocht... je kan hier vol accelererend het rechte stuk op. Heul gaaf.

Impressie;

zandvoort1.jpg
 
Ik ken het, eerste paar keer ook gedaan. Laatste keer maar een aanhangertje geregeld, dat is een stuk relaxer terugrijden. En in het geval van technische issues ook wel een handige backup.

Ja twijfelde nog... wilde eerst met omgebouwde caravannetje gaan maar uiteindelijk toch op de brommert. Geen spijt van maar anderzijds wel fijn om meer mee te kunnen nemen zoals gereedschap. Setje rem/koppelingshandel had ik voor de zekerheid onder het zadel meegenomen ;-)
 
Ja twijfelde nog... wilde eerst met omgebouwde caravannetje gaan maar uiteindelijk toch op de brommert. Geen spijt van maar anderzijds wel fijn om meer mee te kunnen nemen zoals gereedschap. Setje rem/koppelingshandel had ik voor de zekerheid onder het zadel meegenomen ;-)
Ik heb zo heel wat circuits in Europa bezocht in deze aangepaste caravan. *D Lekker om in te kunnen slapen, maar ook voorzien van koelkast en kachel.
 

Bijlagen

  • ZX-10R turbo en TDM naar het circuit.JPG
    ZX-10R turbo en TDM naar het circuit.JPG
    324,5 KB · Weergaven: 46
Ik heb zo heel wat circuits in Europa bezocht in deze aangepaste caravan. *D Lekker om in te kunnen slapen, maar ook voorzien van koelkast en kachel.

Super! Zoiets heb ik ook, alleen dan nog paar jaartjes ouder. Kunnen ook 2 motoren in, met 2 voorwielklemmen in de bodem gemonteerd.
Of het qua gewicht allemaal mag weet ik niet, maar mag in totaal niet de 750kg overschrijden.... nooit gewogen ;)
Maar hiermee vooral op vakantie gegaan met alles erop en eraan, voortent, stoelen, tafel, koelkast. Auto én 2 motoren mee.... heeft zo zijn voordelen. Nu zal ik 'm alleen nog sporadisch voor een circuitdagje gebruiken denk ik. Óf om nog een leuk project op te halen 8-)

Camping1.jpg
 
:W
Sinds kort een waardige opvolger voor m'n trouwe Street Triple R '10 gevonden; een Speed Triple uit 2008, black 8-) (never change a winning team).
De Street ooit (in 2010 dus) nieuw gekocht maar na 70k km was het tijd voor pensioen. Niet dat deze weggaat, maar op de "nieuwe" Speed kan ik tenminste weer wat kilometers bijzetten.
Zal binnenkort een foto plaatsen, maar had ondertussen een vraagje; heb de spiegels van de vorige eigenaar vervangen door bar end spiegels, maar ik zit nu met hetzelfde issue als op de Street; de gaten! In m'n Street zitten mooie RVS bolkopbouten, had er besteld voor de Speed, maar de spoed is blijkbaar fijn (M10 1.25 t.o.v. 1.5 standaard) -O-
Ik heb heel wat gezocht, maar ik vind niet meteen een goede oplossing, en heb weinig zin om er 50 stuks te bestellen bij de groothandel. :P
Iemand tips? In ruil voor zeer veel appreciatie en een foto van een dikke Speed, eens gekuist. ;)
 
:W
Sinds kort een waardige opvolger voor m'n trouwe Street Triple R '10 gevonden; een Speed Triple uit 2008, black 8-) (never change a winning team).
De Street ooit (in 2010 dus) nieuw gekocht maar na 70k km was het tijd voor pensioen. Niet dat deze weggaat, maar op de "nieuwe" Speed kan ik tenminste weer wat kilometers bijzetten.
Zal binnenkort een foto plaatsen, maar had ondertussen een vraagje; heb de spiegels van de vorige eigenaar vervangen door bar end spiegels, maar ik zit nu met hetzelfde issue als op de Street; de gaten! In m'n Street zitten mooie RVS bolkopbouten, had er besteld voor de Speed, maar de spoed is blijkbaar fijn (M10 1.25 t.o.v. 1.5 standaard) -O-
Ik heb heel wat gezocht, maar ik vind niet meteen een goede oplossing, en heb weinig zin om er 50 stuks te bestellen bij de groothandel. :P
Iemand tips? In ruil voor zeer veel appreciatie en een foto van een dikke Speed, eens gekuist. ;)
Ik heb laatst wat bouten besteld bij Montagetechniek. Snel geleverd en per stuk te bestellen. Wel wat duurder, maar goed, dat is niet gek als je er maar een paar nodig hebt. :t

 
Ik heb laatst wat bouten besteld bij Montagetechniek. Snel geleverd en per stuk te bestellen. Wel wat duurder, maar goed, dat is niet gek als je er maar een paar nodig hebt. :t

Thanks, besteld.
Duur idd, maar soit, m'n remvloeistofreservoir zal goed vast zitten!
 
Ik ken het, eerste paar keer ook gedaan. Laatste keer maar een aanhangertje geregeld, dat is een stuk relaxer terugrijden. En in het geval van technische issues ook wel een handige backup.
+1
Je zal niet de eerste zijn die door een lullig schuivertje of zelfs dom omvallen, er iets essentieels (af)breekt waardoor je niet rijdend naar huis kunt gaan en de dag dan erggggg lang duurt (wachten op afsleepdienst etc.)
Persoonlijk zou ik altijd voor een aanhanger kiezen.

Maar ik wil jullie wel allemaal waarschuwen met het volgende: CIRCUITRIJDEN IS VERSLAVEND EN ERG DUUR..........maar damn, wat genieten. })
 
Hallo Speed Triple liefhebbers. Na een nieuwe Speed Triple 1050 in 2007 en diverse andere motoren gehad te hebben, had ik in 2014 mijn laatste motor verkocht. Ik kan het toch niet laten en heb nu weer een Speed Triple gekocht uit 2014, met schade. Er zitten geen duo steuntjes bij, is hier sowieso nog aan te komen?
Inmiddels een heel net setje duo-stepjes gevonden, voor slechts €57,- inclusief opsturen.
 

Bijlagen

  • 20210506_180917.jpg
    20210506_180917.jpg
    239,9 KB · Weergaven: 9
Vandaag een remap laten doen bij Ultimoto in Woubrugge.
Vooraf liep hij af en toe wat onbehouwen en kreeg ik soms heftige reacties op gas los en daarna weer oppakken.
Nadien was dat allemaal weg en liep hij lekker soepel en klom een stuk sneller in de toeren. Ben helemaal happy! :] 😎
 

Bijlagen

  • IMG_2443[1].JPG
    IMG_2443[1].JPG
    537,7 KB · Weergaven: 42
  • IMG_2441[1].JPG
    IMG_2441[1].JPG
    414,6 KB · Weergaven: 44
Vandaag een remap laten doen bij Ultimoto in Woubrugge.
Vooraf liep hij af en toe wat onbehouwen en kreeg ik soms heftige reacties op gas los en daarna weer oppakken.
Nadien was dat allemaal weg en liep hij lekker soepel en klom een stuk sneller in de toeren. Ben helemaal happy! :] 😎
Die advertentie zie ik regelmatig op marktplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan