Triumph Speed Triple topic deel 54

zo, de S3 heeft me voor eerst laten staan.... S3 bj 2015
vandaag ritje gedaan, na 2 wk stilstand, startte....redelijk, leek iets trager rond te gooien.
na 50 km tanken, daarna korte tik maar gooide net niet lang genoeg rond.
na aanduwen door hulp naar huis gereden, na uitschakelen niet meer te starten. wel tik en te korte poging motor rond te gooien. accu spanning gemeten ongeveer 12 V.
na uurtje aan druppellader startte ze wel, spanning 14 V, dus dynamo ok.
paar keer gestart en was weer afgelopen.
accuspanning blijft bij stilstand nagenoeg gelijk, zakt klein beetje maar op contact zakt de accuspanning best snel??? naar onder 12 V
accu defect of er zit een grote verbruiker de accu leeg te trekken??
extra aansluitingen op accu zijn: Oxford handvatverwarming, Garmin laadsnoer, en druppellader.
toch maar nieuwe accu besteld, Yuasa YTX14-BS.
En, probleem opgelost met de nieuwe accu? :)
 
Hi, ik ben Bart en lees al een tijdje mee op het topic van Triumph speedtriple. Heb een fireblade 929rr gehad de laatste 7 jaar en wilde graag naar een sportieve naked waarbij je wat comfortabeler op zit. Dus op zoek en na een aantal afwegingen (Z1000/brutale/cb1000r/speedtriple), heeft de speedtriple het wauw gevoel voor mij. 😄🙈sportieve en strakke naked bike met goede rijeigenschappen en de 3 cilinder maakt het af!

Het is een zwarte speedtriple S 1050 uit 2013 geworden. Heel blij! Nu
Mooie fiets, gefeliciteerd 👍
 
Hallo allemaal! :W

Ik ben nieuw in dit topic, al zit ik al vele jaren op het forum (nog langer dan ik me rijbewijs heb :X ).
Van een FZR600 naar een RSV Mille (heerlijk kanon was dat, al stond die 3x midden in de zomer uit elkaar), ben ik sinds begin dit jaar in het bezit van een ZXR750. Daar heb ik al een paar maandjes aan gesleuteld en die is nu 100% in orde, alleen optisch nog 3 kuipdeeltjes netjes maken.

Sinds afgelopen zondag is er ook een Triumph Speed Triple van 2006 in mijn bezit gekomen, heerlijke fiets is het zeker!
Deze was al voorzien van de volgende verbeteringen/aanpassingen:
- Healtech Quickshifter
- Healtech Gear indicator
- Led koplamp (lijkt wel van aliexpress)
- Led achterlicht met knippers erin
- Shark dempers
- Stuurverhogers

En heb ik de volgende plannen en nodige onderhoud:
- Voorvork keeringen (aankomende week vervangen)
- Banden (aankomende week vervangen)
- Groot onderhoud
- Onderkuipje & afdekkap van het bijrijderszadel opnieuw in kleur laten spuiten (wat krassen en barstje)

Waar ik zwaar in twijfel is het kontje, met name het achterlicht. Is de underseat en het achterlicht van een 2008 hier zo op te zetten? Of heeft iemand een mooier alternatief? Vind hem vrij saai en eigenlijk vrij lelijk met dat driehoekige achterlicht.

C50D90EF-864F-4AA0-B352-15462D29630E.JPGIMG_6054.jpg
 
Hallo allemaal! :W

Ik ben nieuw in dit topic, al zit ik al vele jaren op het forum (nog langer dan ik me rijbewijs heb :X ).
Van een FZR600 naar een RSV Mille (heerlijk kanon was dat, al stond die 3x midden in de zomer uit elkaar), ben ik sinds begin dit jaar in het bezit van een ZXR750. Daar heb ik al een paar maandjes aan gesleuteld en die is nu 100% in orde, alleen optisch nog 3 kuipdeeltjes netjes maken.

Sinds afgelopen zondag is er ook een Triumph Speed Triple van 2006 in mijn bezit gekomen, heerlijke fiets is het zeker!
Deze was al voorzien van de volgende verbeteringen/aanpassingen:
- Healtech Quickshifter
- Healtech Gear indicator
- Led koplamp (lijkt wel van aliexpress)
- Led achterlicht met knippers erin
- Shark dempers
- Stuurverhogers

En heb ik de volgende plannen en nodige onderhoud:
- Voorvork keeringen (aankomende week vervangen)
- Banden (aankomende week vervangen)
- Groot onderhoud
- Onderkuipje & afdekkap van het bijrijderszadel opnieuw in kleur laten spuiten (wat krassen en barstje)

Waar ik zwaar in twijfel is het kontje, met name het achterlicht. Is de underseat en het achterlicht van een 2008 hier zo op te zetten? Of heeft iemand een mooier alternatief? Vind hem vrij saai en eigenlijk vrij lelijk met dat driehoekige achterlicht.

Bekijk bijlage 1690324Bekijk bijlage 1690325
Welkom 👋
QS zou ik er af flikkeren, de bak kan daar echt niet tegen.
Achterlicht kan van een 2008 erin, moet je wel je onderplaat aanpassen
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200820_194853.jpg
    Screenshot_20200820_194853.jpg
    168,8 KB · Weergaven: 20
Hallo allemaal! :W

Ik ben nieuw in dit topic, al zit ik al vele jaren op het forum (nog langer dan ik me rijbewijs heb :X ).
Van een FZR600 naar een RSV Mille (heerlijk kanon was dat, al stond die 3x midden in de zomer uit elkaar), ben ik sinds begin dit jaar in het bezit van een ZXR750. Daar heb ik al een paar maandjes aan gesleuteld en die is nu 100% in orde, alleen optisch nog 3 kuipdeeltjes netjes maken.

Sinds afgelopen zondag is er ook een Triumph Speed Triple van 2006 in mijn bezit gekomen, heerlijke fiets is het zeker!
Deze was al voorzien van de volgende verbeteringen/aanpassingen:
- Healtech Quickshifter
- Healtech Gear indicator
- Led koplamp (lijkt wel van aliexpress)
- Led achterlicht met knippers erin
- Shark dempers
- Stuurverhogers

En heb ik de volgende plannen en nodige onderhoud:
- Voorvork keeringen (aankomende week vervangen)
- Banden (aankomende week vervangen)
- Groot onderhoud
- Onderkuipje & afdekkap van het bijrijderszadel opnieuw in kleur laten spuiten (wat krassen en barstje)

Waar ik zwaar in twijfel is het kontje, met name het achterlicht. Is de underseat en het achterlicht van een 2008 hier zo op te zetten? Of heeft iemand een mooier alternatief? Vind hem vrij saai en eigenlijk vrij lelijk met dat driehoekige achterlicht.

Bekijk bijlage 1690324Bekijk bijlage 1690325
Welkom, is dit wat?

 
Hallo allemaal! :W

Ik ben nieuw in dit topic, al zit ik al vele jaren op het forum (nog langer dan ik me rijbewijs heb :X ).
Van een FZR600 naar een RSV Mille (heerlijk kanon was dat, al stond die 3x midden in de zomer uit elkaar), ben ik sinds begin dit jaar in het bezit van een ZXR750. Daar heb ik al een paar maandjes aan gesleuteld en die is nu 100% in orde, alleen optisch nog 3 kuipdeeltjes netjes maken.

Sinds afgelopen zondag is er ook een Triumph Speed Triple van 2006 in mijn bezit gekomen, heerlijke fiets is het zeker!
Deze was al voorzien van de volgende verbeteringen/aanpassingen:
- Healtech Quickshifter
- Healtech Gear indicator
- Led koplamp (lijkt wel van aliexpress)
- Led achterlicht met knippers erin
- Shark dempers
- Stuurverhogers

En heb ik de volgende plannen en nodige onderhoud:
- Voorvork keeringen (aankomende week vervangen)
- Banden (aankomende week vervangen)
- Groot onderhoud
- Onderkuipje & afdekkap van het bijrijderszadel opnieuw in kleur laten spuiten (wat krassen en barstje)

Waar ik zwaar in twijfel is het kontje, met name het achterlicht. Is de underseat en het achterlicht van een 2008 hier zo op te zetten? Of heeft iemand een mooier alternatief? Vind hem vrij saai en eigenlijk vrij lelijk met dat driehoekige achterlicht.

Bekijk bijlage 1690324Bekijk bijlage 1690325
En als je de radiator kappen van 2008-2010 mooier vind is deze advertentie ook nog een optie.

Triumph Speed Triple 1050 uit 2009 div onderdelen
Bieden
 
Laatst bewerkt:
Welkom 👋
QS zou ik er af flikkeren, de bak kan daar echt niet tegen.
Achterlicht kan van een 2008 erin, moet je wel je onderplaat aanpassen
Zijn die zo slecht ja voor een triumph? Bij toeval zat ik er met mijn voet tegenaan net voordat ik gas dicht wilde gooien en koppeling in, en toen dacht ik al huh hij gooit hem zelf even dicht. Dacht leuke optie, maar als het echt slecht is gaat die eraf. Nu hopen dat dat niet teveel voorstelt.

Betreft dat achterlicht, is dat zo plug and play en onderplaat trek je er zo uit? Keek er net nog naar en vond het echt geen mooi achterlicht.
 
Zijn die zo slecht ja voor een triumph? Bij toeval zat ik er met mijn voet tegenaan net voordat ik gas dicht wilde gooien en koppeling in, en toen dacht ik al huh hij gooit hem zelf even dicht. Dacht leuke optie, maar als het echt slecht is gaat die eraf. Nu hopen dat dat niet teveel voorstelt.

Betreft dat achterlicht, is dat zo plug and play en onderplaat trek je er zo uit? Keek er net nog naar en vond het echt geen mooi achterlicht.
Volgens mij zijn de bevestiging punten ook anders.
Heb beide speeds hier staan
 
Heeft iemand nog tips met betrekking het 2006 model? Heb zelf nog wel een aantal vragen:
- Welke bougies gebruiken jullie (normaal of iridium)?
- Welke zwaardere accu is aan te raden?
- Betreft de remmerij nog verbeteringen (soort remblokken etc.)?
- Welk onderhoud is rond de 40.000 km aan te raden?

Hoorde namelijk slechte verhalen over de stator/dynamo, remmerij en nog wel een aantal dingen.
Wil alles meteen goed doen, het onderhoud dat in de planning staat:
- Voorvorkkeeringen en olie
- Olie + filter
- Luchtfilter
- Brandstoffilter
- Bougies
- Zwaardere accu
- Banden
- Remblokken achterj
- Quickshifter eraf halen
- Wellichte andere upgrades (graag tips)
 
Zijn die zo slecht ja voor een triumph? Bij toeval zat ik er met mijn voet tegenaan net voordat ik gas dicht wilde gooien en koppeling in, en toen dacht ik al huh hij gooit hem zelf even dicht. Dacht leuke optie, maar als het echt slecht is gaat die eraf. Nu hopen dat dat niet teveel voorstelt.

Betreft dat achterlicht, is dat zo plug and play en onderplaat trek je er zo uit? Keek er net nog naar en vond het echt geen mooi achterlicht.
Er zijn gevallen bekend van slecht afgestelde QSen waardoor de bak defect raakte.

Qua achterlicht… als je een beetje knap kan solderen is dat niet zo heel moeilijk denk ik 😜
 
Heeft iemand nog tips met betrekking het 2006 model? Heb zelf nog wel een aantal vragen:
- Welke bougies gebruiken jullie (normaal of iridium)?
- Welke zwaardere accu is aan te raden?
- Betreft de remmerij nog verbeteringen (soort remblokken etc.)?
- Welk onderhoud is rond de 40.000 km aan te raden?

Hoorde namelijk slechte verhalen over de stator/dynamo, remmerij en nog wel een aantal dingen.
Wil alles meteen goed doen, het onderhoud dat in de planning staat:
- Voorvorkkeeringen en olie
- Olie + filter
- Luchtfilter
- Brandstoffilter
- Bougies
- Zwaardere accu
- Banden
- Remblokken achterj
- Quickshifter eraf halen
- Wellichte andere upgrades (graag tips)
Ik zou alles OEM halen. Tenminste dat doe ik altijd.

Dus normale bougies en vervangen bij interval. Waarom zwaardere accu? Zou gewoon Yuasa met opgegeven mAh.
Remblokken zijn carbon lorraine super.

Onderhoud bij 40000 is groot dacht ik. Maar ligt aan de onderhouds geschiedenis.

Ik zou als ik jou was, een oude laptop scoren en een obd2 kabel scoren. Dan kan je met tune ecu fouten uitlezen, injectie syncen, mappings laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan