Triumph Speed Triple topic deel 54

@MrProper had jij hier ervaring mee?

Yep. Top ding. Vaak gebruikt en bij een triple handig om je batterij af en toe te monitoren (voordat ie je startkoppeling opvreet)
 
Maar wacht! Er is meer!
Wat een waterdicht systeem, marktplaats reeten.

2252D6AE-EE60-4DF8-82AF-2907824226EE.jpeg
 
Ben bij die Speed wezen kijken. Leek me leuk voor de hobby.

Het is echt een hok. Overal corrosie, lak is slecht etc. Heeft volgens mij alleen maar buiten gestaan. En die tik klinkt irl ook niet best.

2k is echt veel te veel hiervoor.
ja, op de fotoos zag ie er leuk uit, zat er ook aan te denken
 
vandaag wou ik rondje doen met de triple maar helaas starte eerst net niet accu aan de oplader nu volle accu alles doet het maar als ik startknop indruk gebeurd er nu helemaal niks '( dus maar eens kijken waar het probleem zit

laatst ook al paar keer gehad dat die net niet wou starten dus nu maar zoeken ik vermoed de startrelais want hoor helemaal niks
 
vandaag wou ik rondje doen met de triple maar helaas starte eerst net niet accu aan de oplader nu volle accu alles doet het maar als ik startknop indruk gebeurd er nu helemaal niks '( dus maar eens kijken waar het probleem zit

laatst ook al paar keer gehad dat die net niet wou starten dus nu maar zoeken ik vermoed de startrelais want hoor helemaal niks
Ik denk gewoon dat je accu naar de knoppen is.
 
Laatst bewerkt:
helaas dat is het niet andere accu gepakt net die goed is kwam uit andere motor ook niks want de rest doet het wel allemaal knipperlichten,verlichting enz
 
bij mij was het de startschakelaar, geoxideerd, waardoor die geen contact maakte en de startmotor dus ook niks deed.
Moeite waard om even te checken;)
 
vandaag wou ik rondje doen met de triple maar helaas starte eerst net niet accu aan de oplader nu volle accu alles doet het maar als ik startknop indruk gebeurd er nu helemaal niks '( dus maar eens kijken waar het probleem zit

laatst ook al paar keer gehad dat die net niet wou starten dus nu maar zoeken ik vermoed de startrelais want hoor helemaal niks
Bedrading bij het balhoofd checken…
Heb ik bij mijn vorige SPEED ook gehad…😕
Laten maken door een handige vriend 👍🏻.
D57C0A30-F844-4EFE-AA8B-BC003EA7EBA1.jpeg
E5CEEBDA-F29A-498A-B5DC-665063D2AF35.png
 
Laatst bewerkt:
daar morgen maar eens kijken net even schroevendraaier op start relais gehad maar die doet het is het dus vermoedelijk kabelbreuk bij balhoofd
 
Hoi! Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en deze Triumph Speed Triple 1050 uit 2005 kwam voorbij. Hij is geimporteerd uit Duitsland. Dat hoeft niet slecht te zijn toch, meestal worden ze in Duitsland misschien nog wel beter onderhouden dan in NL? En opvallend hoeveel rekeningen van het onderhoud beschikbaar is. Lijkt altijd netjes zijn onderhoud te hebben gehad, volgens de koper heeft ie ook de 40K beurt gehad, en eind 2021 het laatste onderhoud bij ong 48K. Daarbij voorzien van een nieuwe achterband, ketting & tandwielen, olie & filter, remblokken voorzijde en remvloeistof. Klinkt als een motor waar ik de komende tijd geen kosten aan heb.

Klinkt voor mij als een goeie deal? Maar verder geen ervaring met Triumph en dit model. Zaken waar ik op moet letten mocht ik eens een kijkje willen nemen?

 
Hoi! Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en deze Triumph Speed Triple 1050 uit 2005 kwam voorbij. Hij is geimporteerd uit Duitsland. Dat hoeft niet slecht te zijn toch, meestal worden ze in Duitsland misschien nog wel beter onderhouden dan in NL? En opvallend hoeveel rekeningen van het onderhoud beschikbaar is. Lijkt altijd netjes zijn onderhoud te hebben gehad, volgens de koper heeft ie ook de 40K beurt gehad, en eind 2021 het laatste onderhoud bij ong 48K. Daarbij voorzien van een nieuwe achterband, ketting & tandwielen, olie & filter, remblokken voorzijde en remvloeistof. Klinkt als een motor waar ik de komende tijd geen kosten aan heb.

Klinkt voor mij als een goeie deal? Maar verder geen ervaring met Triumph en dit model. Zaken waar ik op moet letten mocht ik eens een kijkje willen nemen?

Ziet er goed uit. Zijn de kleppen gesteld met de 40k km beurt?
Check of ie vlot start, zonder vreemde bijgeluiden (startkoppeling kan nog wel eens hemelen). Controleer kabelboom langs het balhoofd (kan daar kapot gaan. Niks ergs maar geeft gekke storingen)
Let ook op versleten balhoofdlagers. 48k km is al redelijk wat, en de speed klimt graag in de touwen.
 
Ik wordt hier niet bepaald vrolijk van bedrading bij balhoofd is goed maar kwam dus al tape tegen op de draadboomB|

Nu dus rustig ontvellen kijken waar kink in de draadboom zit
 

Bijlagen

  • 20220509_210947.jpg
    20220509_210947.jpg
    251,9 KB · Weergaven: 39
Hier tot nu toe zelf niets gevonden morgen maar naar de motorzaak brengen heb er zelf te weinig geduld voor word het van kwaad tot erger
 
Ik wordt hier niet bepaald vrolijk van bedrading bij balhoofd is goed maar kwam dus al tape tegen op de draadboomB|

Nu dus rustig ontvellen kijken waar kink in de draadboom zit
Triumph gebruikt ook tape, dat is dus niet persé een slecht teken.

Ligt niet gewoon de zekering van je verlichting eruit?
 
nee alle zekeringen werken alle relais ook starter zelf werkt ook als je de schroevendraaier eropzet alleen ergens zit er een breuk had al eerder dat die even niet wou starten en later wer wel alsof er niks aan de hand was dus typisch iets van kabelbreuk alleen is nu de vraag waar?
 
Goedemiddag,

Sinds een jaartje rijd ik nu een 2006 Speedy (voorheen een T509). Deze is voorzien van een dubbele Arrow en K&N filter. Heeft 33K gelopen. Alles werkt keurig naar behoren, maaaaarrrrr ik vind dat ie best dorstig is. Bij gewoon normaal woon-werkverkeer (bebouwde kom en 100 km/h) zit ik nog rond de 1:14. Hij lijkt ook wat rijk te lopen en heeft een beetje aan/uit effect onder de 4000 rpm.
Allemaal niet heel schokkend, maar ik wil eens kijken of er nog iets te verbeteren valt.

Nu heb ik 'm van de winter eens een grote onderhoudsbeurt gegeven: banden, ketting/tandwielset, motorolie, remblokken, remolie, luchtfilter reinigen, bougies en injectorreiniger). Dit heeft het verbruik helaas niet verbeterd. De mapping heb ik gecontroleerd met Tune-ECU. Dit is de de voor deze configuratie voorgeschreven 20272. Verder gebruik ik euro 98 als brandstof.

Heeft er iemand nog ideeën om eens te controleren/schoonmaken/vervangen? Anders wordt het een rondje op de testbank vrees ik.
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Sinds een jaartje rijd ik nu een 2006 Speedy (voorheen een T509). Deze is voorzien van een dubbele Arrow en K&N filter. Heeft 33K gelopen. Alles werkt keurig naar behoren, maaaaarrrrr ik vind dat ie best dorstig is. Bij gewoon normaal woon-werkverkeer (bebouwde kom en 100 km/h) zit ik nog rond de 1:14. Hij lijkt ook wat rijk te lopen en heeft een beetje aan/uit effect onder de 4000 rpm.
Allemaal niet heel schokkend, maar ik wil eens kijken of er nog iets te verbeteren valt.

Nu heb ik 'm van de winter eens een grote onderhoudsbeurt gegeven: banden, ketting/tandwielset, motorolie, remblokken, remolie, luchtfilter reinigen, bougies en injectorreiniger). Dit heeft het verbruik helaas niet verbeterd. De mapping heb ik gecontroleerd met Tune-ECU. Dit is de de voor deze configuratie voorgeschreven 20272. Verder gebruik ik euro 98 als brandstof.

Heeft er iemand nog ideeën om eens te controleren/schoonmaken/vervangen? Anders wordt het een rondje op de testbank vrees ik.
Alvast bedankt
weet je zeker 20272? ik ziet 'm niet staan in de lijst
 
Terug
Bovenaan Onderaan