Triumph Speed Triple topic deel 54

Zo ivm verkoop van de speed.
Te koop een hele fijne en mooie
Ohlins ttx schokdemper.
Komt van een RS 2020.
Heel klein deukje in de pot
Gecontroleerd door HK-Suspension.
Echt een super upgrade.
Nummer 2114-34/10. L1018
Prijs is €525 incl verzenden.
Plaatjes erbij.
Speed verkocht? Of in verkoop? Al iets op t oog?
 
Dat gaat zeker goedkomen, dank je wel. :)
AB715589-2854-473B-916F-A477152A0755.jpeg
 
Waar kopen jullie de koelvloeistof. En in het boekje staat GROEN. Lijkt me dat ik me hier aan moet houden. En het koelsysteem schoonmaken is dat aan te raden. Zoja waarmee.
Kroon oil koelvloeistof op oliehandel.nl. ik ben zelf na eigen onderzoek uitgekomen op SP13 en die is roze ipv groen

Dit tabelletje is handig.
coolant.jpg
 
1. Waar zijn inderdaad de foto’s?
2. Ik ben benieuwd wat de grootste verschillen zijn die je ervaart. (Naast meer power:] ). Voelt het echt als een andere fiets?
De power voel je uiteraard enorm, dat is eigenlijk niet meer normaal, maar ook ligt en gaat hij voor mijn gevoel makkelijker de bochten in en voelt het wat minder "rauw" aan, het rijdt het allemaal wat rustiger/stabieler voor m'n gevoel. Ook het verschil in gewicht merk je wel goed vind ik.
Rijden met quickshifter is wel even wennen, maar wel super gaaf en de bak schakelt enorm soepel.

De zitpositie is ook iets anders maar wel vergelijkbaar, je merkt wel direct dat je weer op een Speed zit.

Het geluid van mijn 1050 met die Arrows vond ik persoonlijk wel mooier, eigenlijk wel beetje te luid, maar wel erg mooi...
Op de 1200 hoor je zelf nagenoeg niks, aan de andere kant is het ook een fijne gedachte dat je vrijwel niemand tot last bent en je voldoet aan de eisen. O-)

Tot nu toe twee "nadelen" als ik ze zo mag noemen. Je kunt nog geen zakje pinda's meenemen onder je zadel bij wijze van. Vond het bij de 1050 toch altijd wel fijn dat ik iets van gereedschap en een schijfremslot onder m'n zadel kwijt kon. Vond ook wel dat ik snel moest tanken, maarja eigenlijk maakt de combinatie van de motor uitproberen en spelen i.c.m. met een kleinere tankinhoud dan die van de 1050 het wel weer logisch.

Uiteindelijk zijn het luxe problemen en moet ik daar niet over zeuren...:)
 
De power voel je uiteraard enorm, dat is eigenlijk niet meer normaal, maar ook ligt en gaat hij voor mijn gevoel makkelijker de bochten in en voelt het wat minder "rauw" aan, het rijdt het allemaal wat rustiger/stabieler voor m'n gevoel. Ook het verschil in gewicht merk je wel goed vind ik.
Rijden met quickshifter is wel even wennen, maar wel super gaaf en de bak schakelt enorm soepel.

De zitpositie is ook iets anders maar wel vergelijkbaar, je merkt wel direct dat je weer op een Speed zit.

Het geluid van mijn 1050 met die Arrows vond ik persoonlijk wel mooier, eigenlijk wel beetje te luid, maar wel erg mooi...
Op de 1200 hoor je zelf nagenoeg niks, aan de andere kant is het ook een fijne gedachte dat je vrijwel niemand tot last bent en je voldoet aan de eisen. O-)

Tot nu toe twee "nadelen" als ik ze zo mag noemen. Je kunt nog geen zakje pinda's meenemen onder je zadel bij wijze van. Vond het bij de 1050 toch altijd wel fijn dat ik iets van gereedschap en een schijfremslot onder m'n zadel kwijt kon. Vond ook wel dat ik snel moest tanken, maarja eigenlijk maakt de combinatie van de motor uitproberen en spelen i.c.m. met een kleinere tankinhoud dan die van de 1050 het wel weer logisch.

Uiteindelijk zijn het luxe problemen en moet ik daar niet over zeuren...:)
Heb je geen last van de zogenaamde bikkelharde vering?
 
Heb je geen last van de zogenaamde bikkelharde vering?
Nee nog geen last van gehad moet ik zeggen, voelt prima, voor mij niet als ongemakkelijk in iedergeval. Nu heb ik sinds zaterdag ook niet super veel kilometers gereden natuurlijk i.v.m. het weer en werk, maar eerste gevoel is gewoon prima.
En mocht ik het niet fijn vinden, dan is dat allemaal anders af te stellen heb ik het idee.
 
Iemand hier nog interesse in een Haynes Manual voor Speed Triple, Tiger, Sprint 1050 '05 -'13 toevallig?

Eén van m'n MF-vrinden mag 'm overnemen voor €20 (excl. de kosten voor het eventueel verzenden).
 
Ga je nog een (klein) schermpje plaatsen boven de koplampen?
Ja is wel m'n plan, wordt wel erg vies zo. 😂
Maar ik ben er nog niet uit welke precies.

Die van Materya vind ik wel gaaf qua vorm, omdat deze goed de lijnen van de motor volgt, maar helaas alleen heel zwart. Staat er ook eentje op van een klant in het grijs, als het beschikbaar zou zijn in die kleur had ik 'm sowieso gekocht.

Weet niet of je hier een link mag plaatsen, dus zelf even Googlen als je 'm wilt zien..haha
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten. Reed van de week tot 5km op de trip (af)teller. Dat vond ik al spannend. Dan ga ik de 0 ook eens proberen. Gewoon voor de rush })

Om terug te komen op die tripteller. Gisteren was ik voor het werk op en neer naar Schiphol (vanuit Veldhoven). Dus een beetje A2 tuffen. Dat kan net wel/niet op 1 tank ben ik achter. Dus op de terugweg ga je uit verveling een beetje spelen met de trip(af)teller. Ergens na Utrecht dacht ik, 'zou ik het halen?'. Dus ik ga wat rustiger rijden, beetje inzakken op de tank. (De bartafel houding zeg maar). Blijft de teller vrij lang op 65 staan ofzo. Op een gegeven moment ga je weer wat harder rijden. Na Den Bosch dacht ik, iets rustiger anders wordt het krap. toen bleef ie weer heel mooi op 32 hangen zo'n 6 km lang ofzo. Dat zou voldoende moeten zijn om thuis te komen... Ik bleef rustig rijden maar toch telde hij vervolgens in een paar km af naar 12 km over... Uiteindelijk maar bij Liempde gestopt (lekker duur aan de snelweg, maarja wil wel 98 tanken) met 8km over, werd toch wat te krap. :)

Na het tanken, geeft hij aan dat ik 370 km kan op 1 tank. Ook nog nooit meegemaakt. Meestal begint hij op 270. (Hopelijk is het hele goede zuinige benzine, wat ook mag voor die prijs).
 
Hij heeft een 2012 Speed gereden, veel harder kan die nieuwe niet zijn. De 2012 is immers ook hard afgeveerd.
Dat kan het inderdaad zomaar zijn hoor, ik vind het niet vervelend in iedergeval.
Kan zomaar zijn dat wanneer je overstapt van bijvoorbeeld een Goldwing naar de Speed dat je een hele andere beleving hebt. :)
 
Ik ben vandaag ook een bezitter geworden van een 1200RS waarop ik mijn 1050RS op ingeruild heb. Heb er alleen op de snelweg teruggereden naar huis dus nog niet veel kunnen testen. Het klopt idd dat iig de voorkant wat meer lijkt op de 2013 R die ik ook een aantal jaren geleden heb gehad maar dan niet iets straffe. Ik heb nu al wel het vermoeden dat de 1200 nog scherper en strakke stuurt dan alles wat ik ooit gereden heb. En de remmen zijn nóg beter dan mijn vorige RS. Standaard uitlaat geluid vind ik ruk. Je zou nog kunnen overwegen om de einddemper er onderuit te halen. De behoorlijke katalysator houdt denk ik nog voldoende tegen...
Vraagje: ik heb een ODB dongle en TuneEcu. Op de website van TuneEcu hebben ze een map staan voor de standaard uitlaat. Wat is dat voor map? Is dat een duplicaat van de map die de motor al vanaf fabriek meegekregen heeft of is die wel anders(en beter)?
 

Bijlagen

  • IMG_20220819_194558.jpg
    IMG_20220819_194558.jpg
    541,7 KB · Weergaven: 53
Terug
Bovenaan Onderaan