Triumph Speed Triple topic deel 54

Vandaag eindelijk mijn 2006 geleverd gekregen en helaas moeten besluiten meteen maar in de winterstalling te dien gezien het weer. ik ben een beginnend rijder van 43 en heb hiervoor helaas een FZ-1N moeten afschrijven. Nu dus verliefd geworden op de Speed Triple en man wat een lekker ding. Hoop hier veel te kunnen te kunnen leren. Meteen maar even een vraagje: ik heb de accu eruit gehaald en aan de Optimate 3 gehangen. Wat doen jullie? Als hij vol is eraf of gewoon 3 maanden aan de druppellader? Hierbij mijn nieuwe grote liefde
 

Bijlagen

  • DBE68EB3-43A1-4BA5-ACB1-B010B09F555F.JPG
    DBE68EB3-43A1-4BA5-ACB1-B010B09F555F.JPG
    318,9 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk mijn 2006 geleverd gekregen en helaas moeten besluiten meteen maar in de winterstalling te dien gezien het weer. ik ben een beginnend rijder van 43 en heb hiervoor helaas een FZ-1N moeten afschrijven. Nu dus verliefd geworden op de Striple en man wat een lekker ding. Hoop hier veel te kunnen te kunnen leren. Meteen maar even een vraagje: ik heb de accu eruit gehaald en aan de Optimate 3 gehangen. Wat doen jullie? Als hij vol is eraf of gewoon 3 maanden aan de druppellader? Hierbij mijn nieuwe grote liefde
Gewoon accu eruit. Als hij dan nog ontlaadt is ie kapot en koop je een andere.
 
Als er een alarm opzit moet je even je verzekering bellen of je in de winter je accu er wel uit mag halen. Had het toen ook en nagevraagd bij me verzekering. Volgende dag heb ik hem er weer ingezet want wat ik toen van hun begreep moet het alarm wel aangesloten zijn dmv accu voor de verzekering. Ik laat hem er nu altijd inzitten en aan de druppel lader in de winter. En ik doe niet moeilijk. Ik laat hem gewoon de hele winter eraan hangen.
 
Als er een alarm opzit moet je even je verzekering bellen of je in de winter je accu er wel uit mag halen. Had het toen ook en nagevraagd bij me verzekering. Volgende dag heb ik hem er weer ingezet want wat ik toen van hun begreep moet het alarm wel aangesloten zijn dmv accu voor de verzekering. Ik laat hem er nu altijd inzitten en aan de druppel lader in de winter. En ik doe niet moeilijk. Ik laat hem gewoon de hele winter eraan hangen.
Hoe gaat de verzekering dat controleren, als ie gejat is 😆
 
Hoe gaat de verzekering dat controleren, als ie gejat is 😆
Ja nou ja. Dat dacht ik ook. Maar ben nogal van de 'voor de zekerheid'

Let wel even op als je hem weg zet, in de winter, voor muizen 🤣🤣 Me monteur kwam dit tegen en ben er best wel zeker van dat dit niet in een speed triple hoort 😇
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221127_215512_Gallery.png
    Screenshot_20221127_215512_Gallery.png
    364,7 KB · Weergaven: 79
Vandaag eindelijk mijn 2006 geleverd gekregen en helaas moeten besluiten meteen maar in de winterstalling te dien gezien het weer. ik ben een beginnend rijder van 43 en heb hiervoor helaas een FZ-1N moeten afschrijven. Nu dus verliefd geworden op de Speed Triple en man wat een lekker ding. Hoop hier veel te kunnen te kunnen leren. Meteen maar even een vraagje: ik heb de accu eruit gehaald en aan de Optimate 3 gehangen. Wat doen jullie? Als hij vol is eraf of gewoon 3 maanden aan de druppellader? Hierbij mijn nieuwe grote liefde
Mooie fiets palthe. Ik wil dr ook 1 maar dan wel een witte parelmoer met blauwe letters. Als ik hem aan de optimate zou hangen zou ik hem lekker laten zitten. Als het goed is zegt je ha handleiding dat ook om je accu in conditie te houden.
 
thanks! dus alleen als je de accu erin laat aan de druppellader vanwege ontladen door bijvoorbeeld alarm?
Elke accu ontlaad (een beetje), ook als deze niet in de (aangesloten) motor zit. Als je de accu in een koude omgeving (vorst) bewaard, dan is het beter om deze gedurende de winter 1 of 2 keer op te laden.
Als je de accu in de motor laat zitten, dan is het alarm de grootste verbruiker. Ik laat de accu altijd aangesloten in de motor zitten met het alarm erop.
Ca 1 x per maand sluit ik de oplader erop aan voor 1 dag. Ik heb een extra aansluiting voor de oplader gemonteerd. Gewoon ff de lader rechtstreeks via stekker op de motor aansluiten.
 
Als ik er passeer stop ik altijd even. Geheel blijft toch indrukwekkend!

Het blijft groot en indrukwekkend, maar als je er teveel tijd doorbrengt word een 40 ft container een legoblokje en een 360/400 bij 48/59meter containerboot 'gewoon' :X
Je ziet alleen nog maar de machines en verliest de maat 'mens' uit 't oog.
 
Laatst bewerkt:
@palthe Leuk, hier een collega beginnende rijder op een '06 Speed Triple! Ik had de motor al wel 2-3 maanden maar ik zat nog te wachten op de mogelijkheid op het examen vanwege de nog steeds ontzettend lange wachttijd bij het CBR... Afgelopen woensdag eindelijk kunnen afrijden en gelukkig in 1x gehaald.

Ook direct even als voorstel bericht: mijn naam is Thomas, ben 35 jaar en woon in Groningen. Ik heb er na lang wikken en wegen uiteindelijk voor gekozen om toch wel direct op een Speed Triple te beginnen. Ik doe zelf alle onderhoud en reparaties en vind het dan eigenlijk wel fijn om bij 1 voertuig alles op orde te brengen en alles helemaal te kennen en eventueel naar eigen smaak aan te passen. Vandaar de keuze om toch direct op de motor te beginnen die ik graag wilde hebben. Daarnaast vind ik een voordeel van de Speed Triple dat de koppelkromme best wel vlak is waardoor ik de motor zeker wel snel vind maar niet overweldigend/verrassend zoals bijvoorbeeld bij een 125cc 2-takt kart die ik ook heb en het gaspedaal meer een aan/uit knop is.

Tot nu toe heb ik een uitgebreide koelvloeistof-flush gedaan (er zat toch wat klei-achtig spul in het overloopreservoir, schijnt een bekend iets te zijn) en heb motorolie en remvloeistof liggen om binnenkort te doen. Alle prut rond de ketting en voornamelijk voorste tandwiel schoongemaakt en 2 DB-killers gelast voor de Arrow dempers. Ik vond het geluid heel vet, maar toch net iets te luidruchtig voor mijn buren... De originele DB-killers worden niet meer geleverd door Arrow, maar na het sturen van een mailtje naar Arrow kreeg ik 5 min. later de technische tekening met alle maten erop van hen, ideaal!

Na de winter wil ik vooral eens kijken naar het goed instellen van de vering/demping (zitten als het goed is al progressieve veren van Hyperpro in de voorvork). Als naslag werk gebruik ik de Haynes manual en via de site van Triumph Technical Information (moet er binnenkort nog een keer voor gaan zitten om die helemaal te downloaden).
 

Bijlagen

  • 167fb46d-bfc6-4949-8d81-8ed514bf66dd.JPEG
    167fb46d-bfc6-4949-8d81-8ed514bf66dd.JPEG
    102,7 KB · Weergaven: 43
  • 3731b0fd-b9cb-415b-b3ff-dd20b388fb1a.JPEG
    3731b0fd-b9cb-415b-b3ff-dd20b388fb1a.JPEG
    100,5 KB · Weergaven: 43
  • f1911b5f-2f5b-45eb-93c9-2a95d4f09a61.png
    f1911b5f-2f5b-45eb-93c9-2a95d4f09a61.png
    306,4 KB · Weergaven: 44
  • IMG_3893.JPG
    IMG_3893.JPG
    303 KB · Weergaven: 45
  • IMG_3891.JPG
    IMG_3891.JPG
    242,1 KB · Weergaven: 42
  • IMG_3933.JPG
    IMG_3933.JPG
    146,8 KB · Weergaven: 43
@palthe Leuk, hier een collega beginnende rijder op een '06 Speed Triple! Ik had de motor al wel 2-3 maanden maar ik zat nog te wachten op de mogelijkheid op het examen vanwege de nog steeds ontzettend lange wachttijd bij het CBR... Afgelopen woensdag eindelijk kunnen afrijden en gelukkig in 1x gehaald.

Ook direct even als voorstel bericht: mijn naam is Thomas, ben 35 jaar en woon in Groningen. Ik heb er na lang wikken en wegen uiteindelijk voor gekozen om toch wel direct op een Speed Triple te beginnen. Ik doe zelf alle onderhoud en reparaties en vind het dan eigenlijk wel fijn om bij 1 voertuig alles op orde te brengen en alles helemaal te kennen en eventueel naar eigen smaak aan te passen. Vandaar de keuze om toch direct op de motor te beginnen die ik graag wilde hebben. Daarnaast vind ik een voordeel van de Speed Triple dat de koppelkromme best wel vlak is waardoor ik de motor zeker wel snel vind maar niet overweldigend/verrassend zoals bijvoorbeeld bij een 125cc 2-takt kart die ik ook heb en het gaspedaal meer een aan/uit knop is.

Tot nu toe heb ik een uitgebreide koelvloeistof-flush gedaan (er zat toch wat klei-achtig spul in het overloopreservoir, schijnt een bekend iets te zijn) en heb motorolie en remvloeistof liggen om binnenkort te doen. Alle prut rond de ketting en voornamelijk voorste tandwiel schoongemaakt en 2 DB-killers gelast voor de Arrow dempers. Ik vond het geluid heel vet, maar toch net iets te luidruchtig voor mijn buren... De originele DB-killers worden niet meer geleverd door Arrow, maar na het sturen van een mailtje naar Arrow kreeg ik 5 min. later de technische tekening met alle maten erop van hen, ideaal!

Na de winter wil ik vooral eens kijken naar het goed instellen van de vering/demping (zitten als het goed is al progressieve veren van Hyperpro in de voorvork). Als naslag werk gebruik ik de Haynes manual en via de site van Triumph Technical Information (moet er binnenkort nog een keer voor gaan zitten om die helemaal te downloaden).
mooi ding hoor en zeer netjes gemaakt de killertjes!:}
 
@palthe Leuk, hier een collega beginnende rijder op een '06 Speed Triple! Ik had de motor al wel 2-3 maanden maar ik zat nog te wachten op de mogelijkheid op het examen vanwege de nog steeds ontzettend lange wachttijd bij het CBR... Afgelopen woensdag eindelijk kunnen afrijden en gelukkig in 1x gehaald.

Ook direct even als voorstel bericht: mijn naam is Thomas, ben 35 jaar en woon in Groningen. Ik heb er na lang wikken en wegen uiteindelijk voor gekozen om toch wel direct op een Speed Triple te beginnen. Ik doe zelf alle onderhoud en reparaties en vind het dan eigenlijk wel fijn om bij 1 voertuig alles op orde te brengen en alles helemaal te kennen en eventueel naar eigen smaak aan te passen. Vandaar de keuze om toch direct op de motor te beginnen die ik graag wilde hebben. Daarnaast vind ik een voordeel van de Speed Triple dat de koppelkromme best wel vlak is waardoor ik de motor zeker wel snel vind maar niet overweldigend/verrassend zoals bijvoorbeeld bij een 125cc 2-takt kart die ik ook heb en het gaspedaal meer een aan/uit knop is.

Tot nu toe heb ik een uitgebreide koelvloeistof-flush gedaan (er zat toch wat klei-achtig spul in het overloopreservoir, schijnt een bekend iets te zijn) en heb motorolie en remvloeistof liggen om binnenkort te doen. Alle prut rond de ketting en voornamelijk voorste tandwiel schoongemaakt en 2 DB-killers gelast voor de Arrow dempers. Ik vond het geluid heel vet, maar toch net iets te luidruchtig voor mijn buren... De originele DB-killers worden niet meer geleverd door Arrow, maar na het sturen van een mailtje naar Arrow kreeg ik 5 min. later de technische tekening met alle maten erop van hen, ideaal!

Na de winter wil ik vooral eens kijken naar het goed instellen van de vering/demping (zitten als het goed is al progressieve veren van Hyperpro in de voorvork). Als naslag werk gebruik ik de Haynes manual en via de site van Triumph Technical Information (moet er binnenkort nog een keer voor gaan zitten om die helemaal te downloaden).
Hey Thomas, leuk een collega beginnend rijder! CBR is inderdaad een drama, heb er ook lang op moeten wachten. Ook nog een collega Groninger! Mooi gedaan die DB killers, en een erg mooie machine.
 
Aaah dat is helemaal toevallig dan! Dankje, en insgelijks wat betreft de aanschaf van een mooie motor 😉... Ik heb die van mij helemaal uit Zeeland gehaald.

Ik weet niet of je verder zelf het onderhoud/reparaties aan je motor wil doen, maar mocht je ooit iets willen lenen qua gereedschap dan hoor ik het wel! Ik heb ook TuneEcu erbij om de motor uit te lezen, werkt tot nu toe wel goed. Moet mij nog iets meer verdiepen in het hele "tune" gedeelte zou ik daar echt iets mee willen.
 
Iemand interesse in een nieuwe Hyperpro progressieve achterveer? Voor Speed Triple bj 2005-2010.

€85,- inclusief verzenden.
Bekijk bijlage 1820472Bekijk bijlage 1820473

@ErwinZ: Heb je deze achterveer nog liggen of inmiddels al verkocht? Mogelijk zou ik wel geïnteresseerd zijn "om het alvast te hebben". Ik wil eigenlijk als het weer wat mooier weer is eens nagaan hoe goed die achterdemper nog is en of er winst te behalen valt met alleen een andere veer.
 
@ErwinZ: Heb je deze achterveer nog liggen of inmiddels al verkocht? Mogelijk zou ik wel geïnteresseerd zijn "om het alvast te hebben". Ik wil eigenlijk als het weer wat mooier weer is eens nagaan hoe goed die achterdemper nog is en of er winst te behalen valt met alleen een andere veer.
Ja deze is er nog!
 
Hallo mede forum leden. Ik heb na lang geen motorfiets mij zelf op een speed tripple getrakteerd.
Hij komt uit 2012 en zit vol met opties van Triumph. Ik heb mij laten vertellen dat het voor motorland een bekende fiets is. Jullie zien het wel op de fotos.
Daarom zou ik mij graag bij deze club willen aansluiten. Ik zal de fiets in maart op moeten halen. Hij mag nu nog lekker warm binnen staan bij de verkopende partij.
 

Bijlagen

  • 5976EF59-E9DC-4BB6-A249-54E638A36994.jpeg
    5976EF59-E9DC-4BB6-A249-54E638A36994.jpeg
    387,5 KB · Weergaven: 91
  • 36E3713B-8CF2-4410-99D3-411714FF604B.jpeg
    36E3713B-8CF2-4410-99D3-411714FF604B.jpeg
    205,3 KB · Weergaven: 89
Terug
Bovenaan Onderaan