Triumph Speed Triple topic deel 54

Hoi Joris, op de versnellingsbak zit een boutje met drie draden eronder. Dit zijn massa kabels. Als die vuil zijn dan krijg je ook van die vage storingen. Draai dat los en schuur de conectoren wat op.

Van de accu loopt een dikke kabel naar het startrelais die in een zakje naast de achterveer hangt. Trek dat ding eruit en maak alle connecties schoon. Dan loopt de de volgende kabel van het relais naar startmotor. Wederom alles schoon maken, liefts shuren. Het is bijna nooit dat dat relais kapot gaat.

Kan ook nog dat de koolborstels op zijn van je startmotor. Ja daar heb ik ook mee geknoeit. Nieuwe borstels erin geprutst. das wel een gedoe. Ik heb heel veel korte ritten hier en heb na die starter revisie een nieuwe startmotor gekocht. Werkte geweldig maar niet zolang. Als je een nieuwe startmotor koopt dan moet je ook het eerste tandwiel niew kopen. Die is ingesleten door je startmotor en vreet de nieuwe splines van de nieuwe starter zo op. Been there done that....

Ik rijd nogal veel slechte wegen en breek regelmatig de negatieve accukabel op de accu doordat de accu klappert in zijn nestje als ik door de gaten ros. Bekijk die ook critisch. Voor starten is veel stroom nodig. Al deze punten vermonderen dat. Gegeven moment start tie dan niet meer.
Als de motor warm, op temperatuur komt, dan wordt het probleen groter. Warmte vergroot de weerstand. Waar die ook zit.

Succes ermee.

Is alleen een uiting van karakter van je motor, niets anders.

Goed luid vanuit je tenen vloeken mag ook helpen. Zo niet dan lucht het op!

:W

Hee Se Sua,

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik zal i.p.v. vloeken je goede raad opvolgen!;)

Groet Joris
 
Vandaag een stukkie gereden. De Speed deed het weer heerlijk tot op ong. een km van mijn huis... Ineens valt alles uit, display dood. Nu heb ik dat eens eerder gehad, dus rustig even wachten en sleuteltje weer om gedraaid... nog steeds niks (behalve het alarm, dat deed het nog prima). Zekeringen bekeken, en wat blijkt , eentje van 30 is geheel het huis in gesmolten. Dat wordt een retourtje Goedhart voor de ouwe witte.

Bekijk bijlage 1475182Bekijk bijlage 1475183

ooooeeee dat is niet zo fijn, maar gelukkig ben je niet de enige. Ik heb het 2 maanden geleden ook gehad, helemaal weggesmolten die 30A en het kastje.
Ik had gelukkig een volledige kabelboom liggen dus heb ik het zekeringkastje van die kabelboom er opnieuw tussen gesoldeerd alles werkt nu weer perfect.

Ik dacht heel goedkoop een setje reserve zekeringen te kopen uit China. Goedkoop waren ze zeker maar ik geef ook die China rommel de schuld van het smelten van het zekeringkastje (maar ja zeker weten doe ik het natuurlijk niet). Misschien heb ik wel een te grote stoomafname gehad en had de zekering moeten smelten en niet het zekeringkastje. Een gesmolten zekeringkast heb ik mijn hele leven nog niet gehad en ik ga al wat jaartjes mee totdat die China rommel in beeld kwam. De volgende stap was al die China rommel in de container gooien, weg met die troep.
Ik geef nu liever iets meer uit geld uit aan zekeringen van bekende merken (littelfuse bv).
 
ooooeeee dat is niet zo fijn, maar gelukkig ben je niet de enige. Ik heb het 2 maanden geleden ook gehad, helemaal weggesmolten die 30A en het kastje.
Ik had gelukkig een volledige kabelboom liggen dus heb ik het zekeringkastje van die kabelboom er opnieuw tussen gesoldeerd alles werkt nu weer perfect.

Ik dacht heel goedkoop een setje reserve zekeringen te kopen uit China. Goedkoop waren ze zeker maar ik geef ook die China rommel de schuld van het smelten van het zekeringkastje (maar ja zeker weten doe ik het natuurlijk niet). Misschien heb ik wel een te grote stoomafname gehad en had de zekering moeten smelten en niet het zekeringkastje. Een gesmolten zekeringkast heb ik mijn hele leven nog niet gehad en ik ga al wat jaartjes mee totdat die China rommel in beeld kwam. De volgende stap was al die China rommel in de container gooien, weg met die troep.
Ik geef nu liever iets meer uit geld uit aan zekeringen van bekende merken (littelfuse bv).
Ik heb an sich niks tegen "Chinese rommel", soms is het troep en soms is het gewoon heel goed spul.
Maar besparen op zekeringen die je in heel je leven nauwelijks verbruikt zou niet echt in me opkomen.
 
ja via marktplaats van limberger en ronald uit mill


Ha,

ik ben in contact met Ronald die via Marktplaats carbon onderdelen verkoopt. Z'n prijzen zijn nagenoeg gelijk aan wat webshops ervoor vragen. Heb jij dingen via hem gekocht en wat vind je van zijn prijzen en de kwaliteit?
 
mijn zoon heeft de carbontank delen daar gekocht , zien er goed uit en heeft nu ook de hugger besteld

de ketting beschermer had hij niet meer op voorraad /
 
Hugger krijg ik morgen binnen, hielbeschermer en ketting beschermer zijn besteld ook in Carbon🤓
Triumph bar end spiegels komen eind deze week en de translogic quickshifter volgende week😃

en dan wachten op rdw voor keuren en dan eindelijk rijden haha

wordt al dat carbon dan niet geteld als accessoires bij de RDW?
Dat was vroeger tenminste wel bij invoeren.Des te meer er op zat, des te hoger de BPM.
 
wordt al dat carbon dan niet geteld als accessoires bij de RDW?
Dat was vroeger tenminste wel bij invoeren.Des te meer er op zat, des te hoger de BPM.

Ik was een klein jaartje geleden bij de RDW in Nieuwegein met 3 motoren daar keken ze alleen naar de papieren en het frame en blok nummer. De motoren werden verder geen blik waardig bevonden.
Dit was wel met een motorzaak maar volgens de man met wie ik was ging het altijd zo, ik was in de veronderstelling dat zo ook een technische keuring doen maar dat is dus niet zo.
 
Ik was een klein jaartje geleden bij de RDW in Nieuwegein met 3 motoren daar keken ze alleen naar de papieren en het frame en blok nummer. De motoren werden verder geen blik waardig bevonden.
Dit was wel met een motorzaak maar volgens de man met wie ik was ging het altijd zo, ik was in de veronderstelling dat zo ook een technische keuring doen maar dat is dus niet zo.


Dat kan ik beamen. Vorig jaar bij keuringsstation in Zwolle precies hetzelfde, enkel papieren, framenummer en blok.
 
Ik heb zondag ook nog even alleen een uurtje gereden, was heerlijk in het zonnetje8-)! Heb 18 April de 1000km beurt ingepland staan (voor zover als het nog door gaat). Moet dan nog wel even 250km in de tussentijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan