JorisTriple1988
MF'er
Hoi Joris, op de versnellingsbak zit een boutje met drie draden eronder. Dit zijn massa kabels. Als die vuil zijn dan krijg je ook van die vage storingen. Draai dat los en schuur de conectoren wat op.
Van de accu loopt een dikke kabel naar het startrelais die in een zakje naast de achterveer hangt. Trek dat ding eruit en maak alle connecties schoon. Dan loopt de de volgende kabel van het relais naar startmotor. Wederom alles schoon maken, liefts shuren. Het is bijna nooit dat dat relais kapot gaat.
Kan ook nog dat de koolborstels op zijn van je startmotor. Ja daar heb ik ook mee geknoeit. Nieuwe borstels erin geprutst. das wel een gedoe. Ik heb heel veel korte ritten hier en heb na die starter revisie een nieuwe startmotor gekocht. Werkte geweldig maar niet zolang. Als je een nieuwe startmotor koopt dan moet je ook het eerste tandwiel niew kopen. Die is ingesleten door je startmotor en vreet de nieuwe splines van de nieuwe starter zo op. Been there done that....
Ik rijd nogal veel slechte wegen en breek regelmatig de negatieve accukabel op de accu doordat de accu klappert in zijn nestje als ik door de gaten ros. Bekijk die ook critisch. Voor starten is veel stroom nodig. Al deze punten vermonderen dat. Gegeven moment start tie dan niet meer.
Als de motor warm, op temperatuur komt, dan wordt het probleen groter. Warmte vergroot de weerstand. Waar die ook zit.
Succes ermee.
Is alleen een uiting van karakter van je motor, niets anders.
Goed luid vanuit je tenen vloeken mag ook helpen. Zo niet dan lucht het op!
Hee Se Sua,
Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik zal i.p.v. vloeken je goede raad opvolgen!
Groet Joris