Triumph Speed Triple topic deel 54

Mooi hoor.

Wat vind je van de grote verschillen tussen de Speed en Street.
Speed meer power/koppel, maar Street speelser.........?
Ik heb beide proefgereden. Beide supermachines. Speed is bulliger, pakt wat trager op, koers vaster, is ontzettend mooi. Street speelser, pakt snel op, loopt makkelijker door, iets minder koers vast, is bijna net zo mooi. Verschil was mij echter geen bijna 4000 euro waard. Vandaar dat het verstand het gewonnen heeft van het gevoel.
 
Ik heb beide proefgereden. Beide supermachines. Speed is bulliger, pakt wat trager op, koers vaster, is ontzettend mooi. Street speelser, pakt snel op, loopt makkelijker door, iets minder koers vast, is bijna net zo mooi. Verschil was mij echter geen bijna 4000 euro waard. Vandaar dat het verstand het gewonnen heeft van het gevoel.
Lijkt me een goede keuze, de Street met 765 blok is gewoon echt heel goed. Stuurt volgens mij ook veel sneller een bocht in dan een Speed. Heb je de RS uitvoering gekocht? :)
 
Ik heb beide proefgereden. Beide supermachines. Speed is bulliger, pakt wat trager op, koers vaster, is ontzettend mooi. Street speelser, pakt snel op, loopt makkelijker door, iets minder koers vast, is bijna net zo mooi. Verschil was mij echter geen bijna 4000 euro waard. Vandaar dat het verstand het gewonnen heeft van het gevoel.
Street is speelser en meer een jolige puppy vergeleken met een stevige pitbull die de speed is :P Ook qua gewicht scheelt het een hele hoop. Toch vond ik wel dat beide motoren ook heel erg hetzelfde aanvoelen qua zithouding en stuurgedrag hoewel het met een street net ietsje makkelijker gaat.

Het koppel mis ik wel een beetje bij de street, dat gevoel dat je de klinkers onder je vandaan schuift, maar qua acceleratie en het hoogtoerige maakt de street ook wel weer veel goed. Met beide fietsen kun je onmogelijk spijt krijgen
 
Zo reed ik gisteren even op de nieuwe Zero SR/F. Dat ding heeft maar 110 pk ofzo, maar wel 190 Nm koppel (piek). Het is de eerste Zero die gewoon echt heel goed rijdt qua wegligging en het is een mooi ding, maar zelfs met zulke cijfers is er niet dezelfde beleving als op m'n eigen motor of een Speed Triple. Onze motoren trekken nml. boven de 120 nog steeds hard door en dat voel je, maar bij die Zero gaat het té vloeiend en bij hogere snelheden trekt het niet zo hard meer door het gebrek aan pk's. Desondanks zit je in no-time op 160 kmh, maar je voelt het niet echt. Ze zouden er eigenlijk mss toch een versnellingsbak aan toe moeten voegen ofzo.
Overigens vind ik het ook niet te vergelijken met elektrische auto's. Als je in een stoel wordt gedrukt omdat je in ettelijke seconden naar de 100 wordt gelanceerd, voelt dat veel spectaculairder aan dan op een elektrische motor. Bovendien trekt bijvoorbeeld een Tesla S of 3 gewoon belachelijk hard door naar de 200+ (voor een auto) :P
 
Ik meld me als oud Speed rijder (en liefhebber) ook ff in het net hier, lees weer mee!
Voor de mensen die vragen hadden over de Speed vs Street, het meeste is wel gezegd. Het zijn 2 totaal verschillende machines die toch wel een aantal raakvlakken hebben.
Ze hebben allebei hun plus- en minpunten en er tussen kiezen vond ik ontzettend moeilijk, het liefst zou ik ze beide in de garage hebben!

20190421_202431.jpg
 
Ik ga binnenkort de olie van de Speed vervangen. Ik vind hem nu wat hakerig schakelen.Eerst eens kijken of ik dit met andere olie kan oplossen.
Ik weet niet wat er nu inzit, deze zat er al in toen ik hem kocht.
Wat adviseren jullie?
 
Ik ga binnenkort de olie van de Speed vervangen. Ik vind hem nu wat hakerig schakelen.Eerst eens kijken of ik dit met andere olie kan oplossen.
Ik weet niet wat er nu inzit, deze zat er al in toen ik hem kocht.
Wat adviseren jullie?
Mobil 1 Racing 4T 15W-50 volsyntheet :Y
Nadat ik die destijds in m'n Speed had gegooid schakelde die veeeeel soepeler :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort de olie van de Speed vervangen. Ik vind hem nu wat hakerig schakelen.Eerst eens kijken of ik dit met andere olie kan oplossen.
Ik weet niet wat er nu inzit, deze zat er al in toen ik hem kocht.
Wat adviseren jullie?

Ik heb daar ook last van. Vooral als de motor warm is met hogere buitentemperaturen. Ik heb 10w40 volsyntheet erin zitten en ga hierna voor 10w50 volsyntheet. Iets dikker op bedrijfstemperaturen.

Dit na diverse tips op engelse speedtriple forum.
 
Ik merk het ook voornamelijk met warme motor en dan vooral als je snel wil doorschakelen.
Denk dat de vorige eigenaar er ook goedkope olie in heeft gedaan.
 
Ik merk het ook voornamelijk met warme motor en dan vooral als je snel wil doorschakelen.
Denk dat de vorige eigenaar er ook goedkope olie in heeft gedaan.

Bij mij was het zo erg dat ik vorige zomer met 28 graden in de stad de motor niet meer in zn vrij kreeg
 
Leuk dat dit even op komt. Ik heb eigenlijk altijd 10w40 er in van Castrol RS. Ik heb zelf het idee dat het schakelen wat soepeler zou kunnen. Raden jullie dan aan om over te stappen op 10w50?
 
Ik ben vandaag ff vreemdgegaan. Niet merkenontrouw, maar toch ff vreemd gegaan.
Moest wat aan de speed gesleuteld worden bij de dealert en in de tussentijd ff stukkie gedaan op een speed twin.
Dat is natuurlijk totaal anders, maar stiekem best lekker. Schakelt boterzacht en de koppeling ging ook heerlijk licht.
Zou zo maar eens de volgende motor kunnen worden, dacht ik tijdens het rijden. Lekker geluidje ook met Vance en hines dempertjes. Lekkere roffel geeft zo’n twin.
Maar toen stapte ik weer op mijn speed en dacht ik nehhhh, die blijft nog wel ff.
Blij met m’n tuftuf.
 
Leuk dat dit even op komt. Ik heb eigenlijk altijd 10w40 er in van Castrol RS. Ik heb zelf het idee dat het schakelen wat soepeler zou kunnen. Raden jullie dan aan om over te stappen op 10w50?
Opzich handig om er in ieder geval een klein beetje bij te vermelden. Het gaat om een 955i uit 2001.
 
Terug
Bovenaan Onderaan