Triumph Speed Triple topic deel 54

Gisteren olie ververst [Mobil 1 Racing 4T 15W-50] en vandaag met de motor naar het werk gereden.
Ritje van ongeveer 20 kilometer.
Voel wel wat verbetering met schakelen, vooral met warme motor.
Van neutraal naar 1 en van 1 naar 2 gaat nog steeds gepaard met wat overtuigingskracht en een "klonk".
De overige versnellingen gaat nu soepelder.
Terugschakelen voor een stoplicht van 2 naar 1 gaat wel veel gemakkelijker nu.
Conclusie tot nu toe: nieuwe olie heeft iets gebaat maar nog niet van die mate dat ik verwacht had.
Vooral bij de lage versnellingen niet.
 
Gisteren olie ververst [Mobil 1 Racing 4T 15W-50] en vandaag met de motor naar het werk gereden.
Ritje van ongeveer 20 kilometer.
Voel wel wat verbetering met schakelen, vooral met warme motor.
Van neutraal naar 1 en van 1 naar 2 gaat nog steeds gepaard met wat overtuigingskracht en een "klonk".
De overige versnellingen gaat nu soepelder.
Terugschakelen voor een stoplicht van 2 naar 1 gaat wel veel gemakkelijker nu.
Conclusie tot nu toe: nieuwe olie heeft iets gebaat maar nog niet van die mate dat ik verwacht had.
Vooral bij de lage versnellingen niet.
-O-
 
Hou wel rekening mee dat die dingen bekend staan om het stroeve schakelen. Dus het zal nooit een fluwele bak worden.
 
Gisteren olie ververst [Mobil 1 Racing 4T 15W-50] en vandaag met de motor naar het werk gereden.
Ritje van ongeveer 20 kilometer.
Voel wel wat verbetering met schakelen, vooral met warme motor.
Van neutraal naar 1 en van 1 naar 2 gaat nog steeds gepaard met wat overtuigingskracht en een "klonk".
De overige versnellingen gaat nu soepelder.
Terugschakelen voor een stoplicht van 2 naar 1 gaat wel veel gemakkelijker nu.
Conclusie tot nu toe: nieuwe olie heeft iets gebaat maar nog niet van die mate dat ik verwacht had.
Vooral bij de lage versnellingen niet.
Blijft wel een Speed he, die hebben niet de meest soepele bak;)
 
Ik weet dat een Speed stroever schakelt als een jap. (wat ik hiervoor had.)
Maar het was het proberen waard, en de olie moest toch vervangen worden.
Als je op een forum aan de andere forumleden advies vraagt vind ik het wel zo netjes om de uitkomst te melden.
Kunnen we er allemaal ons voordeel mee doen. :t
 
Wat ik gemerkt heb naast het olie verhaal;

ketting juiste spanning. als er te of erg voor staat dan is er winst te behalen.
de koppeling zorgen dat die vrije slag heeft maar zeker niet te veel.
meer aandacht geven aan het moment van schakelen.

@ lompje, dank u voor het nieuwe deel.
@ FD danku voor de diensten die u bedreven heeft voor ons.

Sua is nu in Hollanda maar heeft het freaking koud. Last van wintertenen en sneeuwballen.... Begin nu weer wat te functioneren.
Maar... wel fatsoenlijke wegen :P of is t zo koud dat je niet op een motor kruipt :P
 
Ik weet dat een Speed stroever schakelt als een jap. (wat ik hiervoor had.)
Maar het was het proberen waard, en de olie moest toch vervangen worden.
Als je op een forum aan de andere forumleden advies vraagt vind ik het wel zo netjes om de uitkomst te melden.
Kunnen we er allemaal ons voordeel mee doen. :t
Gelukkig heeft de olie iig iets geholpen :)

Wellicht toch een keertje bij een specialist navragen of ze nog iets kunnen afstellen aan de versnellingsbak en/of schakelpookje om het beter te maken.
Hielp bij mij toen iig wel om makkelijker tussen 1, N en 2 te kunnen schakelen.
 
Ik weet dat een Speed stroever schakelt als een jap. (wat ik hiervoor had.)
Maar het was het proberen waard, en de olie moest toch vervangen worden.
Als je op een forum aan de andere forumleden advies vraagt vind ik het wel zo netjes om de uitkomst te melden.
Kunnen we er allemaal ons voordeel mee doen. :t

Dat is zeker netjes, daar schort het nog wel eens aan.
Fijn dat het in ieder geval iets geholpen heeft.
 
Ik heb een nieuw type voorlamp laten installeren op mijn 2007 Speed Triple.
De motor ziet er nu een stuk moderner uit.

20190514_170740.jpg

20190514_170753.jpg

Er zit alleen een barstje in het rechter glaasje. Gelukkig is dit niet zon ramp aangezien hij nog waterdicht is.
Zijn deze glaasjes ergens los te koop voor een redelijke prijs?
 
Ik heb een nieuw type voorlamp laten installeren op mijn 2007 Speed Triple.
De motor ziet er nu een stuk moderner uit.

Bekijk bijlage 1394407

Bekijk bijlage 1394408

Er zit alleen een barstje in het rechter glaasje. Gelukkig is dit niet zon ramp aangezien hij nog waterdicht is.
Zijn deze glaasjes ergens los te koop voor een redelijke prijs?
Ziet er mooi uit
En Nee is niet los te krijgen
 
Ik heb een nieuw type voorlamp laten installeren op mijn 2007 Speed Triple.
De motor ziet er nu een stuk moderner uit.

Bekijk bijlage 1394407

Bekijk bijlage 1394408

Er zit alleen een barstje in het rechter glaasje. Gelukkig is dit niet zon ramp aangezien hij nog waterdicht is.
Zijn deze glaasjes ergens los te koop voor een redelijke prijs?


Netjes gedaan, leuke remklauwen heb je eronder zitten.
 
Ik heb nog een paar orginele CNC rempotjes van Triumph te koop.
Passen sowieso op het laatste model R en RS.
Ze zaten op een Street Triple RS.
Zie foto:

5F71583F-5FB2-4E88-ACB8-F56D95B008DD.jpeg
 
Ik heb een nieuw type voorlamp laten installeren op mijn 2007 Speed Triple.
De motor ziet er nu een stuk moderner uit.

Bekijk bijlage 1394407

Bekijk bijlage 1394408

Er zit alleen een barstje in het rechter glaasje. Gelukkig is dit niet zon ramp aangezien hij nog waterdicht is.
Zijn deze glaasjes ergens los te koop voor een redelijke prijs?
Nice :)

Zo te zien ook een andere demper achter en een (Hyperpro?) stuurdemper en Brembo M4 monoblocks? *D
 
Nice :)

Zo te zien ook een andere demper achter en een (Hyperpro?) stuurdemper en Brembo M4 monoblocks? *D

Inderdaad:
- Hyperpro stuurdemper
- Hyperpro voor en achter vering
- Bos dempers
- Brembo monoblocks
- Brembo radiale rempomp

Ik wil alleen nog een keer een kleiner achterlicht + korte kenteken plaat houder en hem zwart laten spuiten.
Tips zijn altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad:
- Hyperpro stuurdemper
- Hyperpro voor en achter vering
- Bos dempers
- Brembo M4 monoblocks
- Brembo radiale rempomp

Ik wil alleen nog een keer een kleiner achterlicht + korte kenteken plaat houder en hem zwart laten spuiten.
Tips zijn altijd welkom.

Ik weet dat de M4 monoblocks op de ktm990 SuperDuke zitten, passen die 1-op-1 op een speed? ook van 2006?
 
Terug
Bovenaan Onderaan