Triumph Speed Triple topic deel 54

Hi guys, ik heb sinds een paar maanden een Speed uit 2014. Ik heb echter een probleem vanuit de koude start. De motor slaat gewoon normaal aan, alleen als ik weg rij en vervolgens de koppeling intrek valt hij uit. Ook lijkt de gasrespons vrij traag. Dit gebeurd alleen als hij koud is. Zodra hij warm is het euvel verdwenen. Enig idee wat dit kan zijn?
 
Hi guys, ik heb sinds een paar maanden een Speed uit 2014. Ik heb echter een probleem vanuit de koude start. De motor slaat gewoon normaal aan, alleen als ik weg rij en vervolgens de koppeling intrek valt hij uit. Ook lijkt de gasrespons vrij traag. Dit gebeurd alleen als hij koud is. Zodra hij warm is het euvel verdwenen. Enig idee wat dit kan zijn?

Als je stilstaat en de koppeling intrekt valt hij niet uit? Welk van de twee euvels is verdwenen als hij warm is?
 
Zie bij mijn achterwiel dat de veer boven de moer van het achterwiel vast zit met een tarepje. Klopt dit. Foto Mischien hoe het zit bij een van jullie🤔
 

Bijlagen

  • 15598413385422557121188558236824.jpg
    15598413385422557121188558236824.jpg
    160,1 KB · Weergaven: 22
Deze kan niet missen in de toolbox van een trippelaar. Idd verloop naar 1/2”.
 

Bijlagen

  • C6489DEA-2F70-48E3-8284-3EF3D2106EEA.jpeg
    C6489DEA-2F70-48E3-8284-3EF3D2106EEA.jpeg
    88,5 KB · Weergaven: 17
8-)Nog een tip...

1/4” rateltje van Facom. Kan niet alleen de normale kant op ratelen, maar handvat kan ook om zn as draaien. Mega handig op de kleintje plekjes
 

Bijlagen

  • 0A95C3EC-0FF3-4E1E-8310-58155A387208.jpeg
    0A95C3EC-0FF3-4E1E-8310-58155A387208.jpeg
    101,9 KB · Weergaven: 12
Als je stilstaat en de koppeling intrekt valt hij niet uit? Welk van de twee euvels is verdwenen als hij warm is?

Als ik stil sta gebeurd dat niet. Beide euvels zijn verdwenen zodra hij warm is. Ook heb ik gemerkt dat hij stationair bij koud maar 1000 toeren draait. Soms springt hij naar 1200 en dan weer naar 1000. Dat is volgens mij wat aan de lage kant. Dingen die in mijn hoofd rondzweven -> TPS sensor, verkeerde mapping (stock met dual Arrow)
 
Als ik stil sta gebeurd dat niet. Beide euvels zijn verdwenen zodra hij warm is. Ook heb ik gemerkt dat hij stationair bij koud maar 1000 toeren draait. Soms springt hij naar 1200 en dan weer naar 1000. Dat is volgens mij wat aan de lage kant. Dingen die in mijn hoofd rondzweven -> TPS sensor, verkeerde mapping (stock met dual Arrow)

Verkeerde mapping? Heb je hem zo gekocht dan? Want een mapping verandert niet zomaar.

Wat voor olie zit erin? Heb je error codes als je de motor uitleest?
 
Verkeerde mapping? Heb je hem zo gekocht dan? Want een mapping verandert niet zomaar.

Wat voor olie zit erin? Heb je error codes als je de motor uitleest?

Kleine aanvulling op de olie vraag; mijn speed deed juist dat ie warm was heel gek met de koppeling.
 
Als ik stil sta gebeurd dat niet. Beide euvels zijn verdwenen zodra hij warm is. Ook heb ik gemerkt dat hij stationair bij koud maar 1000 toeren draait. Soms springt hij naar 1200 en dan weer naar 1000. Dat is volgens mij wat aan de lage kant. Dingen die in mijn hoofd rondzweven -> TPS sensor, verkeerde mapping (stock met dual Arrow)

Kijk hem eens na met TuneEcu.
 

Ik rij nu met de Motul 5000 10w40. Dat is al een stukje beter dan de Castrol RS die ik hiervoor gebruikte. Ga ik hiermee nog beter verschil merken qua schakelen denken jullie?
 
Ik rij nu met de Motul 5000 10w40. Dat is al een stukje beter dan de Castrol RS die ik hiervoor gebruikte. Ga ik hiermee nog beter verschil merken qua schakelen denken jullie?

Ik had dus shell advance 10w40 volsynth, en dat ging totaal niet goed op temperatuur. Nu met motul 300v schakelt ie als een mes door de boter
 
Ik had dus shell advance 10w40 volsynth, en dat ging totaal niet goed op temperatuur. Nu met motul 300v schakelt ie als een mes door de boter

Ik zou de volgende keer 7100 pakken.
300V is een racing olie, gemaakt voor hoge temperaturen, zware belasting etc. Maar heeft hierdoor een wat kortere 'levensduur'.
Als je toch niet zoveel km maakt en ieder jaar ververst natuurlijk geen enkel probleem :) maar ik zou het er in ieder geval niet 10k Km in laten zitten.
 
Ik zou de volgende keer 7100 pakken.
300V is een racing olie, gemaakt voor hoge temperaturen, zware belasting etc. Maar heeft hierdoor een wat kortere 'levensduur'.
Als je toch niet zoveel km maakt en ieder jaar ververst natuurlijk geen enkel probleem :) maar ik zou het er in ieder geval niet 10k Km in laten zitten.

Thanks! Bij mij red de olie idd niet de max km
 
Terug
Bovenaan Onderaan