Triumph Speed Triple topic deel 54

Vanmorgen bleek de accu van mijn 995i dood, tijd voor een nieuwe, hebben jullie tips kwa merk? En is er een voorkeur voor gel of gewoon zuur?
 
Hai beste mede forumers.

Korte vraag tussendoor over de map MIVV-GP-20540.
Moet er met deze map nu wel of geen luchtfilter aanpassing zijn.
Dus de inlaatsnorkels er uit of er aan??????

Alvast bedankt
Geen idee, maar ik had de ToD (Tune of Death) mapping op mijn 08 met Mivv demper (geen cat) en open luchtfilter en verder geen andere aanpassingen en daarmee ging ie als de brandweer *D
 
Waar heb je die mapping gedownload??????
De map komt van tune ECU site


Ik heb de map altijd gereden en reed altijd erg goed.
Hij is recentelijk op de bank geweest waar ze deze map verwijder hebben en een originele map voor een 3 in een kort geladen hebben.
Ik merk dat ik minder vermogen heb.
Ik wil graag de MIVV GP map terug zetten omdat ik ook deze uitlaat heb.
Maar de vraag is is dit met of zonder inlaatsnorkels???
 
De map komt van tune ECU site


Ik heb de map altijd gereden en reed altijd erg goed.
Hij is recentelijk op de bank geweest waar ze deze map verwijder hebben en een originele map voor een 3 in een kort geladen hebben.
Ik merk dat ik minder vermogen heb.
Ik wil graag de MIVV GP map terug zetten omdat ik ook deze uitlaat heb.
Maar de vraag is is dit met of zonder inlaatsnorkels???

Wat was je AF / aw pk/ koppel in de oude situatie en met de nieuwe situatie? Ze zullen vast niet voor de lol een nieuwe map hebben geladen.

Mijn superduke poepte er ook 136 op het wiel uit. Stond alleen eng arm. Met een gezonde mapping deed ie een paar pk minder.

Als er verder geen info bij de mapping staat zou ik zo origineel mogelijk doen. Met snorkels. Ik zou ik even informeren waarom ze een andere mapping hebben geladen en na het laden van je mivv mapping even een testrun doen.
 
Wat was je AF / aw pk/ koppel in de oude situatie en met de nieuwe situatie? Ze zullen vast niet voor de lol een nieuwe map hebben geladen.

Mijn superduke poepte er ook 136 op het wiel uit. Stond alleen eng arm. Met een gezonde mapping deed ie een paar pk minder.

Als er verder geen info bij de mapping staat zou ik zo origineel mogelijk doen. Met snorkels. Ik zou ik even informeren waarom ze een andere mapping hebben geladen en na het laden van je mivv mapping even een testrun doen.

De dealer is uitgegaan van een basis map die bij de motor hoort
Hij heeft niet gekeken wat de MIVV map deed en heeft gelijk een andere map geladen. Helaas niet waar ik om gevraagd had maar het is nu eenmaal gebeurd.
Om nu te zeggen ik ga er weer een dikke €100,- tegen aan gooien boven op de €300,- die het me in eerste instantie gekost heeft.
Met de map die er nu in zit ,zit ik op de 115pk en ik merk gewoon dat er met de MIVV map veel meer in zat.

Ik ga dan ook niet snel meer terug naar deze zaak helaas.
 
De dealer is uitgegaan van een basis map die bij de motor hoort
Hij heeft niet gekeken wat de MIVV map deed en heeft gelijk een andere map geladen. Helaas niet waar ik om gevraagd had maar het is nu eenmaal gebeurd.
Om nu te zeggen ik ga er weer een dikke €100,- tegen aan gooien boven op de €300,- die het me in eerste instantie gekost heeft.
Met de map die er nu in zit ,zit ik op de 115pk en ik merk gewoon dat er met de MIVV map veel meer in zat.

Ik ga dan ook niet snel meer terug naar deze zaak helaas.

115 pk? Wat is het bouwjaar van de motor? Ik zou je niet blind staren of puur pks. Zou je eerder zorgen maken over een gezonde A/F ratio en koppel. Over het algemeen heb je daar meer aan dan de max pk’s. Want hoe vaak pers je er nou alles uit?

Wel bijdehand om dat zo zonder overleg te doen. Dus ze vragen 100,- voor een mapje laden en een vermogens uitdraai? In dat geval ver van weg blijven idd.

Zou die mivv map zelf laden en naar een testbank rijden. Hier in de buurt zit MAD racing, weet je voor 45,- alles.

Ik ben met mn vorige motor daar heen gereden. Paar mappings + laptop mee. Na 2 runs had ik een goeie te pakken. Zonde als die mivv mapping slecht blijkt te zijn en weer huiswaards kan.
 
Afgelopen weekend weer even in de speeltuin omgeving van Boele Place geweest. Was weer super geregeld door Jan en Annemarie. En niet onbelangrijk het was droog. Nwe achterband conti road atack 3 heeft het super gedaan en slijt een stuk minder dan de conti sport attack die er eerst onder zat. Genoeg vetrouwen kwa grip😁😁😁
 

Bijlagen

  • IMG-20190614-WA0004.jpeg
    IMG-20190614-WA0004.jpeg
    283,9 KB · Weergaven: 13
ik zou ook graag een andere mapping erin willen , is nou nog origineel met laser uitlaatbochten en arrow uitlaatdemper , ik neem dus aan dat de mapping wel aangepast moet worden.
zou dit zelf graag willen doen maar ben (nog) niet bekend met tune-ecu , zou hier graag meer over willen weten.
ben ook aan een stel nieuwe banden toe , waar rijden jullie allemaal mee , slijtage vindt ik niet zo'n probleem , als ik maar goeie grip heb.
 
115 pk? Wat is het bouwjaar van de motor? Ik zou je niet blind staren of puur pks. Zou je eerder zorgen maken over een gezonde A/F ratio en koppel. Over het algemeen heb je daar meer aan dan de max pk’s. Want hoe vaak pers je er nou alles uit?

Wel bijdehand om dat zo zonder overleg te doen. Dus ze vragen 100,- voor een mapje laden en een vermogens uitdraai? In dat geval ver van weg blijven idd.

Zou die mivv map zelf laden en naar een testbank rijden. Hier in de buurt zit MAD racing, weet je voor 45,- alles.

Ik ben met mn vorige motor daar heen gereden. Paar mappings + laptop mee. Na 2 runs had ik een goeie te pakken. Zonde als die mivv mapping slecht blijkt te zijn en weer huiswaards kan.

Motor is uit 2010
115 pk op de uitdraai op het achterwiel.
I.p.v. originele map 3 in een hi-mount
Met 106 op het achterwiel.

Misschien ga ik dat IDD wel is doen
Laptopje mee en wat runs doen.
 
hey allemaal, mijn Speed Triple 1999 is afgelopen woensdag gestolen, én weer terug gevonden...
helaas met de nodige schade..

Contactslot is verkracht met een schroevendraaier en toen dat niet bleek te werken hebben ze alle kabels uit het contactslot geropt en de beugel waarmee de tellerunit vastzit afgebroken.

Omdat mn motor niet tegen diefstal is verzekerd, moet ik de bende zelf oplossen en ben ik op zoek gegaan naar vervangende onderdelen. Helaas vindt iedere dealer dat zijn onderdelen hun gewicht in goud waard zijn en vroeg me af of iemand nog een plank heeft waar deze delen op liggen.

Ik ben niet opzoek naar de laagste prijs, maar 100e voor een stukje gietaluminium is mij teveel :o

is er iemand die nog iets weet?

ik twijfel of ik de Speed Triple 1999 of de T509 heb, foto's staan hier, voor diegene die er meer van af weet dan ik..

hierzo
 
ik zou ook graag een andere mapping erin willen , is nou nog origineel met laser uitlaatbochten en arrow uitlaatdemper , ik neem dus aan dat de mapping wel aangepast moet worden.
zou dit zelf graag willen doen maar ben (nog) niet bekend met tune-ecu , zou hier graag meer over willen weten.
ben ook aan een stel nieuwe banden toe , waar rijden jullie allemaal mee , slijtage vindt ik niet zo'n probleem , als ik maar goeie grip heb.

Ik heb sinds kort 2 nieuwe banden ben voor de Bridgestone S22 gegaan. Zeer tevreden over zeer veel grip en dat geeft weer mega vertrouwen in de Triple. Ik vind ze geweldig rijden.
 
hey allemaal, mijn Speed Triple 1999 is afgelopen woensdag gestolen, én weer terug gevonden...
helaas met de nodige schade..

Contactslot is verkracht met een schroevendraaier en toen dat niet bleek te werken hebben ze alle kabels uit het contactslot geropt en de beugel waarmee de tellerunit vastzit afgebroken.

Omdat mn motor niet tegen diefstal is verzekerd, moet ik de bende zelf oplossen en ben ik op zoek gegaan naar vervangende onderdelen. Helaas vindt iedere dealer dat zijn onderdelen hun gewicht in goud waard zijn en vroeg me af of iemand nog een plank heeft waar deze delen op liggen.

Ik ben niet opzoek naar de laagste prijs, maar 100e voor een stukje gietaluminium is mij teveel :o

is er iemand die nog iets weet?

ik twijfel of ik de Speed Triple 1999 of de T509 heb, foto's staan hier, voor diegene die er meer van af weet dan ik..

hierzo

wat staat er op je kentekenbewijs? anders even kijken via je VIN welk model je hebt. de 509 en 955 lijken veel op elkaar.
volgens Boonstra zit de 955 tussen 210445 en 333178.
 
Hallo mede Triumph-isten,

Ik ben sinds kort zeer gelukkige eigenaar van een Triumph Street Triple RX 675 van 2015 (voorheen een GSXR750 gehad, daarna een Ducati 848 en nu dus een Triumph aan het verslijten). Wat rijdt dit lekker zeg! :9~:]

Om e.e.a. een beetje te beschermen mochten de wielen ooit de grond niet meer raken (🤞), heb ik wat valbeschermers gekocht.

Ik heb 2e hands o.a. twee frame protectors op de kop getikt, maar heb wat problemen bij het monteren. Heeft iemand enig idee hoe (waarmee) ik bij de moer kom van de motorophanging links voor? Is daar wellicht een special tool voor?

Ik krijg met geen mogelijkheid een steek- of dopsleutel tussen de radiateur en het spruitstuk, maar ik kan me toch ook niet voorstellen dat de radiateur hiervoor moet worden uitgebouwd.
 
Kabelboom:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.nl/ulk/itm/131938804022
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.nl/ulk/itm/283006933640
Contactslot set:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.nl/ulk/itm/232993995244
€ 1,43 11% Off | Universal Motorcycle Motorbike Ignition Switch Key For Quad Honda Yamaha Suzuki Moto Accessories Car-styling
https://s.click.aliexpress.com/e/VVq7ptFCr

Wat ik zou doen is dat beugeltje laten lassen, en van aliexpress een contactslot kopen. Ik heb dit ook eens gedaan met een cb500 die ze wilde stelen. Vergt een beetje tekening lezen en solderen, maar je bent voor een habbekrats klaar. Nadeel is wel dat je 2 sleutels hebt. En je stuurslot doet het niet meer :X
 
Hallo mede Triumph-isten,

Ik ben sinds kort zeer gelukkige eigenaar van een Triumph Street Triple RX 675 van 2015 (voorheen een GSXR750 gehad, daarna een Ducati 848 en nu dus een Triumph aan het verslijten). Wat rijdt dit lekker zeg! :9~:]

Om e.e.a. een beetje te beschermen mochten de wielen ooit de grond niet meer raken (🤞), heb ik wat valbeschermers gekocht.

Ik heb 2e hands o.a. twee frame protectors op de kop getikt, maar heb wat problemen bij het monteren. Heeft iemand enig idee hoe (waarmee) ik bij de moer kom van de motorophanging links voor? Is daar wellicht een special tool voor?

Ik krijg met geen mogelijkheid een steek- of dopsleutel tussen de radiateur en het spruitstuk, maar ik kan me toch ook niet voorstellen dat de radiateur hiervoor moet worden uitgebouwd.

Post eens een foto van de situatie. Wij zijn trouwens het clubje van de grote broer :+
 
Afgelopen weekend weer even in de speeltuin omgeving van Boele Place geweest. Was weer super geregeld door Jan en Annemarie. En niet onbelangrijk het was droog. Nwe achterband conti road atack 3 heeft het super gedaan en slijt een stuk minder dan de conti sport attack die er eerst onder zat. Genoeg vetrouwen kwa grip😁😁😁

Droog is fijn als er 's avonds maar wel bier is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan