Triumph Speed Triple topic deel 54

Terwijl de eerste pilot roads al goede banden waren.
Jup, klopt. Maar toch denk ik dan, voor een paar tientjes meer heb je een veel nieuwere band die waarschijnlijk langer meegaat en misschien meer grip geeft. Dus of je er financieel gezien nou iets mee opschiet om zo'n oud type band te nemen?
 
Jup, klopt. Maar toch denk ik dan, voor een paar tientjes meer heb je een veel nieuwere band die waarschijnlijk langer meegaat en misschien meer grip geeft. Dus of je er financieel gezien nou iets mee opschiet om zo'n oud type band te nemen?

Ik zou het ook niet doen. Maar als je elke euro om moet draaien en je rijd 30k per jaar...
 
Jup, klopt. Maar toch denk ik dan, voor een paar tientjes meer heb je een veel nieuwere band die waarschijnlijk langer meegaat en misschien meer grip geeft. Dus of je er financieel gezien nou iets mee opschiet om zo'n oud type band te nemen?
Met MPR 2 haal ik 20k makkelijk, heb ze al vaker gehad 😊

Hiervoor had ik MPR 3, die beviel ook heel goed !!
 
Waarom gebeurt dit altijd met een zo goed als nieuwe band... :(:(:(
IMG_20190718_072622.jpg
 
Van de zaak waar ik mijn motor in onderhoud heb volgende lijstje gekregen:
Sportief:

  • Dunlop Qualifier 2 €249.-
  • Dunlop Sportsmart 2 Max €315.-
  • Dunlop Sportsmart MK3 €363.- (tussen 1 april en 31 mei €40.- cashback)
  • Bridgestone BT016 €260.-
  • Bridgestone S21 €325.-
  • Bridgestone S22 €380.-
  • Michelin Pilot Power 2CT €270.-
  • Michelin Pilot Power 3 €295.-
  • Michelin Power RS €350.-

Sport/Tour (iets minder grip/meer rijkilometers).

  • Dunlop GPR300 €229.-
  • Dunlop Roadsmart 2 €268.-
  • Dunlop Roadsmart 3 €359.-
  • Bridgestone BT023 €279.-
  • Bridgestone T30 EVO €319.-
  • Bridgestone T31 €371.-
  • Michelin Pilot Road 2 €267.-
  • Michelin Pilot Road 4 €335.- en in de GT versie €363.-
  • Michelin Road 5 €380.-
Aangegeven dat ik de motor voor volgende gebruik:
Is voornamelijk voor plezierritjes met mooi weer, af en toe woon-werk verkeer en wellicht 1x per jaar circuitdagje.

Toen raadde hij 1 van de volgende types aan:
Dan zou ik gaan voor een van onderstaande :
· Dunlop Sportsmart MK3 €350.-
· Dunlop Sportsmart 2 MAX €300.-
· Michelin Pilot Power 2CT €260.-
· Michelin Power RS €350.-
· Bridgestone S22 €370.-

Iemand ervaring met 1 van de bovenstaande banden op de speed?
 
Als je Duits kunt verstaan, is dit een filmpje wat je wellicht kan helpen in het maken van je keuze.
Aanzienlijk goedkoper dan jouw motorzaak ook trouwens.
 
Van de zaak waar ik mijn motor in onderhoud heb volgende lijstje gekregen:
Sportief:

  • Dunlop Qualifier 2 €249.-
  • Dunlop Sportsmart 2 Max €315.-
  • Dunlop Sportsmart MK3 €363.- (tussen 1 april en 31 mei €40.- cashback)
  • Bridgestone BT016 €260.-
  • Bridgestone S21 €325.-
  • Bridgestone S22 €380.-
  • Michelin Pilot Power 2CT €270.-
  • Michelin Pilot Power 3 €295.-
  • Michelin Power RS €350.-

Sport/Tour (iets minder grip/meer rijkilometers).

  • Dunlop GPR300 €229.-
  • Dunlop Roadsmart 2 €268.-
  • Dunlop Roadsmart 3 €359.-
  • Bridgestone BT023 €279.-
  • Bridgestone T30 EVO €319.-
  • Bridgestone T31 €371.-
  • Michelin Pilot Road 2 €267.-
  • Michelin Pilot Road 4 €335.- en in de GT versie €363.-
  • Michelin Road 5 €380.-
Aangegeven dat ik de motor voor volgende gebruik:
Is voornamelijk voor plezierritjes met mooi weer, af en toe woon-werk verkeer en wellicht 1x per jaar circuitdagje.

Toen raadde hij 1 van de volgende types aan:
Dan zou ik gaan voor een van onderstaande :
· Dunlop Sportsmart MK3 €350.-
· Dunlop Sportsmart 2 MAX €300.-
· Michelin Pilot Power 2CT €260.-
· Michelin Power RS €350.-
· Bridgestone S22 €370.-

Iemand ervaring met 1 van de bovenstaande banden op de speed?
Keuze kun je beter zelf maken, maar ik zou ook zeker even Pirelli en Metzeler in de keuze meenemen.
Dat zijn toch wel twee toonaangevende merken van de afgelopen jaren.

Overigens vind ik de prijzen bij jouw motorzaak wel aan de hoge kant.
Ik had met korting een nieuwe set Pirelli Angel GT incl. montage voor €284,50 bij mijn KTM-dealer.
 
Als je Duits kunt verstaan, is dit een filmpje wat je wellicht kan helpen in het maken van je keuze.
Aanzienlijk goedkoper dan jouw motorzaak ook trouwens.
Mijn Duits is niet opperbest, maar voor een sportband verkiest hij de Michelin Power RS? En dat verschil tussen de Bridgestone S22 en S21 nihil is voor straatgebruik en je dus beter de goedkopere S21 kan kiezen?
 
Ik had die Dunlop sportsmart max op mijn Speed en dat zijn echt heerlijke banden als je flink sportief rijdt. Een power RS is ook goed maar die is in no time op.

Als de banden op mijn Street RS glad zijn komen die Dunlops of de Bridgestone S22 er op.
 
Hier nog een filmpje met uitleg over bandendruk, ook zeer interessant en leerzaam.
 
Mijn Duits is niet opperbest, maar voor een sportband verkiest hij de Michelin Power RS? En dat verschil tussen de Bridgestone S22 en S21 nihil is voor straatgebruik en je dus beter de goedkopere S21 kan kiezen?
Klopt idd
 
Van de zaak waar ik mijn motor in onderhoud heb volgende lijstje gekregen:
Sportief:

  • Dunlop Qualifier 2 €249.-
  • Dunlop Sportsmart 2 Max €315.-
  • Dunlop Sportsmart MK3 €363.- (tussen 1 april en 31 mei €40.- cashback)
  • Bridgestone BT016 €260.-
  • Bridgestone S21 €325.-
  • Bridgestone S22 €380.-
  • Michelin Pilot Power 2CT €270.-
  • Michelin Pilot Power 3 €295.-
  • Michelin Power RS €350.-

Sport/Tour (iets minder grip/meer rijkilometers).

  • Dunlop GPR300 €229.-
  • Dunlop Roadsmart 2 €268.-
  • Dunlop Roadsmart 3 €359.-
  • Bridgestone BT023 €279.-
  • Bridgestone T30 EVO €319.-
  • Bridgestone T31 €371.-
  • Michelin Pilot Road 2 €267.-
  • Michelin Pilot Road 4 €335.- en in de GT versie €363.-
  • Michelin Road 5 €380.-
Aangegeven dat ik de motor voor volgende gebruik:
Is voornamelijk voor plezierritjes met mooi weer, af en toe woon-werk verkeer en wellicht 1x per jaar circuitdagje.

Toen raadde hij 1 van de volgende types aan:
Dan zou ik gaan voor een van onderstaande :
· Dunlop Sportsmart MK3 €350.-
· Dunlop Sportsmart 2 MAX €300.-
· Michelin Pilot Power 2CT €260.-
· Michelin Power RS €350.-
· Bridgestone S22 €370.-

Iemand ervaring met 1 van de bovenstaande banden op de speed?

Wat een prijzen. Ga eens googlen naar motorbanden dealers in NL (AFS) of haal je banden uit dld.

Uiteraard moeten dealers ook een boterham verdienen. Maar de verschillen zijn dusdanig groot met de alternatieven, dat je eigenlijk een dief van je portomonnee bent als je het niet doet.

Overigens zou ik jou geen sportband maar een tourband aanraden. Of rijd je met plezierritjes graag op het randje?
 
Van de zaak waar ik mijn motor in onderhoud heb volgende lijstje gekregen:
Sportief:

  • Dunlop Qualifier 2 €249.-
  • Dunlop Sportsmart 2 Max €315.-
  • Dunlop Sportsmart MK3 €363.- (tussen 1 april en 31 mei €40.- cashback)
  • Bridgestone BT016 €260.-
  • Bridgestone S21 €325.-
  • Bridgestone S22 €380.-
  • Michelin Pilot Power 2CT €270.-
  • Michelin Pilot Power 3 €295.-
  • Michelin Power RS €350.-

Sport/Tour (iets minder grip/meer rijkilometers).

  • Dunlop GPR300 €229.-
  • Dunlop Roadsmart 2 €268.-
  • Dunlop Roadsmart 3 €359.-
  • Bridgestone BT023 €279.-
  • Bridgestone T30 EVO €319.-
  • Bridgestone T31 €371.-
  • Michelin Pilot Road 2 €267.-
  • Michelin Pilot Road 4 €335.- en in de GT versie €363.-
  • Michelin Road 5 €380.-
Aangegeven dat ik de motor voor volgende gebruik:
Is voornamelijk voor plezierritjes met mooi weer, af en toe woon-werk verkeer en wellicht 1x per jaar circuitdagje.

Toen raadde hij 1 van de volgende types aan:
Dan zou ik gaan voor een van onderstaande :
· Dunlop Sportsmart MK3 €350.-
· Dunlop Sportsmart 2 MAX €300.-
· Michelin Pilot Power 2CT €260.-
· Michelin Power RS €350.-
· Bridgestone S22 €370.-

Iemand ervaring met 1 van de bovenstaande banden op de speed?

Ik heb zelf sinds kort de S22 en deze bevalt mij heel erg goed. 4 dagen in Duitsland geweest en geen stap verkeerd gezet. We hebben daar niet echt rustig gereden ;) *D
 
Ik heb er nu ContiRoadAttack 3's onder liggen en ben tevreden over deze band.
Heb echter nog niet met andere banden gereden op de speed dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal op deze motor.

//

Andere vraag: iemand een quickshifter op een 2009 speed triple gemonteerd? Ik vind er erg weinig over en wat ik lees klinkt redelijk negatief.

Alvast bedankt,
 
Ik heb er nu ContiRoadAttack 3's onder liggen en ben tevreden over deze band.
Heb echter nog niet met andere banden gereden op de speed dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal op deze motor.

//

Andere vraag: iemand een quickshifter op een 2009 speed triple gemonteerd? Ik vind er erg weinig over en wat ik lees klinkt redelijk negatief.

Alvast bedankt,

Ik had een Healtech QS op mijn Speed van 2010. Werkt prima maar wel goed afstellen, je moet er ook mee leren rijden. Moet wel zeggen dat de QS op mijn Street RS stukken soepeler is en fijner werkt maar die zat er fabrieksaf ook op.
 
Ik heb een 2018 en daar heb ik ook een (originele triumph) quickshifter op laten zetten.
Ik vind het maar zozo. Denk er af en toe zelfs aan m eraf te halen. Rij ook regelmatig gewoon met de koppeling en die gaat lekker licht. Wat mij tegenstaat aan de qs is het niet soepel overschakelen en soms zelfs misschakelen. Ben er zelfs mee teruggeweest om te vragen of het wel goed werkt, maar het werkte zoals het hoort. Kan ook gewoon aan mij liggen hoor. Ben waarschijnlijk niet een qs type.
 
Ik heb een 2018 en daar heb ik ook een (originele triumph) quickshifter op laten zetten.
Ik vind het maar zozo. Denk er af en toe zelfs aan m eraf te halen. Rij ook regelmatig gewoon met de koppeling en die gaat lekker licht. Wat mij tegenstaat aan de qs is het niet soepel overschakelen en soms zelfs misschakelen. Ben er zelfs mee teruggeweest om te vragen of het wel goed werkt, maar het werkte zoals het hoort. Kan ook gewoon aan mij liggen hoor. Ben waarschijnlijk niet een qs type.

Een QS werkt het mooiste op hoge toeren en vol gas, dan loopt hij naadloos over en dan belast je de bak ook het minst. Ook van 1 naar 2 bij normaal schakelpatroon is af te raden.
Heel veel mensen gaan het "lekker cruisen schakelpatroon" wat ze gewent zijn, dus lekker bij 5000 toeren op half gas overschakelen, gewoon kopiëren naar hun QS gebruik en daar is zo'n ding niet voor gemaakt. Ze zijn voor circuitgebruik ontwikkeld om onder andere rondetijden te verkleinen.

Ik ben dik tevreden over de mijne en ik schakel echt nooit mis maar dat komt omdat ik hem alleen gebruik op toerentallen waarin hij goed werkt.
 
Ik heb er nu ContiRoadAttack 3's onder liggen en ben tevreden over deze band.
Heb echter nog niet met andere banden gereden op de speed dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal op deze motor.

//

Andere vraag: iemand een quickshifter op een 2009 speed triple gemonteerd? Ik vind er erg weinig over en wat ik lees klinkt redelijk negatief.

Alvast bedankt,
Ik rij met een Healtech quickshifter op mijn 2001 Speed Triple 955i. Ik ben erg tevreden. Werkt heel goed, veel afstelmogelijkheden, makkelijke montage. MAAR, wat de anderen ook zeggen. Het werkt goed met het doorschakelen als je accelereert. Als je doorschakelt op gelijk toerental of iets dergelijks wil hij nog wel eens missen als je niet heel zeker doorschakelt. Maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
 
Ook dan had je prima een sportieve toerband zoals de Pirelli Angel GT kunnen monteren. Ik rijd met die banden harder op de openbare weg dan een beginnend circuitklasje op het circuit en die banden geven geen krimp :)
Bovendien gaat de achterband dan zo'n 7.000 à 8.000 km mee bij flink gasgeven, terwijl ik een band als de M7RR na 4.500 km wel op had.
Snap ik, ik ben me er van bewust dat het overkill is. Ik miste alleen bij mijn vorige banden het 'gevoel' van grip. Ik vond de pilot road 4 nogal gevoelloos sturen. Een beetje te vergelijken met een auto met te lichte stuurbekrachtiging, dat je stuurt maar weinig voelt. Ik wist dat dit goed zou zijn met deze banden, vandaar de keuze. Daarbij zijn het gewoon hele goede banden, alleen ga ik er het maximale ongetwijfeld niet uithalen.

Misschien te makkelijk gezegd, maar ik haal liever 60% uit een band dan 90% uit een tourband. Ik rij toch weinig KM per jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan