Triumph Speed Triple topic deel 54

Laatst bewerkt:
Louis.de verkoopt olie temperatuur vuldoppen. Dwz als vervanger van je oliepijlstok. Ik had het op mn 2005 speed zitten (eigenlijk op alle niet dry sump motoren die ik gehad heb). Werkt super en kost niet de wereld (7 tientjes)
Zo'n ding had ik ook wel, maar..., ook zo'n geval vond ik min of meer hopeloos (om daarna toch ook weer voor de GSX1400 te kopen :/ )..., want het is tenslotte zo dat de olie alleen maar lafjes tegen de sensor aan spattert, omdat het ding nooit een voldoende lange sensor kan hebben, omdat de koppeling ernstig in de weg zit.

Plus dat ik natuurlijk al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren die verhipte olietemp.meter in de schuur had liggen..., en al jaren dacht ik : DAAR MOET IK OOIT NOG EEN KEER WAT MEE DOEN... :/


olievuldop-temp.meter (je ziet trouwens ook het trekbandje waarmee de oliekoelerafdekking vast zat)
i-RTrZFk2-L.jpg
[

i-S2FTMh8-L.jpg
 
Heel mooi apparaat zeg. Echt gaaf om te zien. Voor mij onbegrijpelijk dat je hem hebt weg gedaan voor die andere, maar daar zal je vast een goede reden voor gehad hebben ;-).

Ik probeer die van mij ook zo netjes mogelijk te houden/maken. Afgelopen winter is hij opnieuw gespoten, zadels zijn opnieuw bekleed en ik probeer alle kleine dingen netjes te maken.
 
Voor mij onbegrijpelijk dat je hem hebt weg gedaan voor die andere, maar daar zal je vast een goede reden voor gehad hebben ;-).
Stukje terug in de tijd...

...in 2004 bestond de wens (en de mogelijkheid), na een wat mindere periode, om onszelf te trakteren op een nieuwe motor.

Of een andere, en dan niet persé nieuw.

Lijstje gemaakt met motoren wat mij/ons zou lijken.

Criteria : koppel, beetje een volwassen ding, uitstraling, ruim de ruimte voor 2 personen.
En nou moet ik het ff uit m'n hoof doen... :/

Kawa ZZR1200 stond er op
Yamaha XJR1300
Ook een Guzzi V11 Sport
BMW R1100S BoxerCup Replica (maar die viel ook gelijk weer af, vanwege de prijs..., maar..., de folder van dat ding had ik al sinds eind 2002 in huis...)
GSX1400

...en nog een paar andere..., de lijst was in ieder geval niet zo heel erg lang.

Na wikken, wegen, proefzitten, testverslagen lezen, en most important : het onderbuikgevoel laten spreken, werd er na een overweldigende proefrit op een wit/blauwe GSX1400, gekozen voor een hagelnieuwe rood/zwarte GSX1400 met o.a. een superbike stuur, andere spiegels, VENOM uitlaten (nu niet meer verkrijgbaar), en..., de wielen zouden wit gecoat worden.

Offerte van de Suzuki boer in huis.
Eigenlijk alles oké, want was ik onder de indruk van de GSX.

Een dag of 3 later, en ook nog net 1 dag voordat we op vakantie zouden gaan naar Oostenrijk, zie ik 1 of ander motor-advertentieblaadje, een R1100S BoxerCup Replica te koop staan..., helemaal vol, met koffers, hoop carbon, Lasers, en bijpassende software aanpassing, ABS, enz.

Een jaar jong, en 9000 maagdelijke kilometers.
Mocht wegens trieste familiaire omstandigheden.

Verkopende partij gebeld. Uitgelegd dat ik zijn motor wil overnemen, maar..., nu eerst op vakantie, en of, zus, en zo.bla, bla...

Anderhalve week later de BMW gekocht.
En niet de GSX1400.

...maar..., dus altijd is WEL dat 'gevoel' naar de GSX er geweest..., en dat werd in de loop van de jaren alleen maar warmer, dat gevoel. Want sommige beelden worden alleen maar 'romantischer' in de loop van de jaren.

En dan echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaren later blunder je tegen een net apparaat aan, in een kleur die je ook niet veel ziet, en..., eentje, die op het stuur na, nog geheel origineel is. En waar ik vooral veel mogelijkheden in zag.

...en toen werd ik zacht in de knieën... :$

Diezelfde middag nog die GSX gekocht..., en zoals gezegd..., toen stonden er plotseling 4 motoren..., en dat was ook wel weer een beetje overkill.

En hoewel ik helemaal lijp van die Speed was, dacht ik dat ik lijper kon worden van de 1400, en op mooie dagen was dat ook wel zo, maar ook soms niet.

Tja..., en zo komt het dat je de Speed te koop zet, en ongezien, en zonder proefrit of wat dan ook, komt er meneer uit de buurt van Amsterdam, met een witte auto, en een karretje, en neemt 'm mee... :/

Hij heeft 'm inmiddels ook al lang niet meer (de liefde was geloof ik van relatief korte duur), en waar het ding nu is : kep geen idee !



Oh ja..., die BoxerCup Replika mocht dienst doen van dus midden 2004 t/m midden 2006.
En toen waren de ogen plotseling weer een keer groter..., en heeft de BCR de schuur verlaten, in ruil voor iets anders.

En dat 'iets anders' staat er nog altijd.
Inmiddels 13 jaren jong, en met net 20.000 kilometers op de klok..., als in : het staat er wel, maar wordt niet gebruikt... :/



Dat is het verhaal. Van de Speed. En van het waarom.
 
Stukje terug in de tijd...

...in 2004 bestond de wens (en de mogelijkheid), na een wat mindere periode, om onszelf te trakteren op een nieuwe motor.

Of een andere, en dan niet persé nieuw.

Lijstje gemaakt met motoren wat mij/ons zou lijken.

Criteria : koppel, beetje een volwassen ding, uitstraling, ruim de ruimte voor 2 personen.
En nou moet ik het ff uit m'n hoof doen... :/

Kawa ZZR1200 stond er op
Yamaha XJR1300
Ook een Guzzi V11 Sport
BMW R1100S BoxerCup Replica (maar die viel ook gelijk weer af, vanwege de prijs..., maar..., de folder van dat ding had ik al sinds eind 2002 in huis...)
GSX1400

...en nog een paar andere..., de lijst was in ieder geval niet zo heel erg lang.

Na wikken, wegen, proefzitten, testverslagen lezen, en most important : het onderbuikgevoel laten spreken, werd er na een overweldigende proefrit op een wit/blauwe GSX1400, gekozen voor een hagelnieuwe rood/zwarte GSX1400 met o.a. een superbike stuur, andere spiegels, VENOM uitlaten (nu niet meer verkrijgbaar), en..., de wielen zouden wit gecoat worden.

Offerte van de Suzuki boer in huis.
Eigenlijk alles oké, want was ik onder de indruk van de GSX.

Een dag of 3 later, en ook nog net 1 dag voordat we op vakantie zouden gaan naar Oostenrijk, zie ik 1 of ander motor-advertentieblaadje, een R1100S BoxerCup Replica te koop staan..., helemaal vol, met koffers, hoop carbon, Lasers, en bijpassende software aanpassing, ABS, enz.

Een jaar jong, en 9000 maagdelijke kilometers.
Mocht wegens trieste familiaire omstandigheden.

Verkopende partij gebeld. Uitgelegd dat ik zijn motor wil overnemen, maar..., nu eerst op vakantie, en of, zus, en zo.bla, bla...

Anderhalve week later de BMW gekocht.
En niet de GSX1400.

...maar..., dus altijd is WEL dat 'gevoel' naar de GSX er geweest..., en dat werd in de loop van de jaren alleen maar warmer, dat gevoel. Want sommige beelden worden alleen maar 'romantischer' in de loop van de jaren.

En dan echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaren later blunder je tegen een net apparaat aan, in een kleur die je ook niet veel ziet, en..., eentje, die op het stuur na, nog geheel origineel is. En waar ik vooral veel mogelijkheden in zag.

...en toen werd ik zacht in de knieën... :$

Diezelfde middag nog die GSX gekocht..., en zoals gezegd..., toen stonden er plotseling 4 motoren..., en dat was ook wel weer een beetje overkill.

En hoewel ik helemaal lijp van die Speed was, dacht ik dat ik lijper kon worden van de 1400, en op mooie dagen was dat ook wel zo, maar ook soms niet.

Tja..., en zo komt het dat je de Speed te koop zet, en ongezien, en zonder proefrit of wat dan ook, komt er meneer uit de buurt van Amsterdam, met een witte auto, en een karretje, en neemt 'm mee... :/

Hij heeft 'm inmiddels ook al lang niet meer (de liefde was geloof ik van relatief korte duur), en waar het ding nu is : kep geen idee !



Oh ja..., die BoxerCup Replika mocht dienst doen van dus midden 2004 t/m midden 2006.
En toen waren de ogen plotseling weer een keer groter..., en heeft de BCR de schuur verlaten, in ruil voor iets anders.

En dat 'iets anders' staat er nog altijd.
Inmiddels 13 jaren jong, en met net 20.000 kilometers op de klok..., als in : het staat er wel, maar wordt niet gebruikt... :/



Dat is het verhaal. Van de Speed. En van het waarom.

...de grote vraag is... waarom koop je niet een speed terug... ;)

Ook ik heb ooit eens de fout begaan. Mijn 2005 1050 verkocht aan losbol. Had dat ding al 6 jaar.
Vervolgens een superduke R gekocht. Na 2 jaar nog geen vriendjes geworden en nog steeds met een 3 cilinder in het achterhoofd. Proef gereden op een 2011 modelletje en instant verkocht.
Nu ben ik ouder en wijzer (denk ik. Meningen zijn verdeeld). En ruil ik em niet meer in voor een oranje schreeuwlelijk
 
...de grote vraag is... waarom koop je niet een speed terug... ;)

Ook ik heb ooit eens de fout begaan. Mijn 2005 1050 verkocht aan losbol. Had dat ding al 6 jaar.
Vervolgens een superduke R gekocht. Na 2 jaar nog geen vriendjes geworden en nog steeds met een 3 cilinder in het achterhoofd. Proef gereden op een 2011 modelletje en instant verkocht.
Nu ben ik ouder en wijzer (denk ik. Meningen zijn verdeeld). En ruil ik em niet meer in voor een oranje schreeuwlelijk
Dan moet je eens een 1290 proberen, dat is wel ff wat anders dan een 990 :)

Maar de Speed is en blijft een heerlijke motor :Y
 
Dan moet je eens een 1290 proberen, dat is wel ff wat anders dan een 990 :)

Maar de Speed is en blijft een heerlijke motor :Y

Heb al eens een demoritje op een 1290 GT gedaan. Ik was onder de indruk, maar niet meer dan dat. Er waren geen vonken of vlinders 😜
Ik ga ook niet proefrijden op een normale 1290 omdat ik weet dat ik dan waarschijnlijk dezelfde fout ga maken als voorheen.
 
Ik rij ze beiden. 1290SDR en Speed.
Beide super fijne motoren en totaal anders dan een 990 (de hooligan motor bij uitstek, ik was er gek op, maar dat is persoonlijk).
De 1290 is een en al geweld, of je nou 120 of 220 rijdt die leurt je in beide gevallen de armen uit de kom _O-

De speed is veel gemoedelijke, maar gaat net zo makkelijk heel hard en gaat ook op het gas best op het achterwiel.
Dus als ik zou moeten kiezen tussen die oranje schreeuwlelijk of mijn wiite speed........zou ik geen keuze kunnen maken, dus blijven ze beiden.....:+
 
Ik was ook helemaal verknocht aan dikke 2 cilinders, toch maar eens een Speed gekocht om te proberen (955i).
Na een korte tijd weer weggedaan, want ik had een kronkel in m'n kop dat ik weer een v-2 wilde...
Tuono gekocht, helemaal geweldig. En toch na verloop van tijd begon ik steeds meer aan die Speed Triple terug te denken, en ongemerkt zat ik hier steeds weer in dit topic mee te lezen.

Er staat inmiddels een Tiger 1050 in de schuur *D
 
Ik kom nog wat tegen in de hobbykamer waar ik niets mee kan. Komt van mijn Speed Triple (2011) af. Geen bevestigingsmateriaal erbij. Helaas wat krasjes. Gratis af te halen of tegen verzendkosten op te sturen.
 

Bijlagen

  • rood1.jpg
    rood1.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 5
  • rood.jpg
    rood.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 6
...de grote vraag is... waarom koop je niet een speed terug... ;)
Andere prioriteiten.
En er komt toch amper wat van motorrijden terecht de afgelopen jaren.

Voorheen met de toerbrommer met gemak rond de 13.000 pret-vakantie-rondje-om-de-kerk-kilometers per jaar..., mag al een soort van tevreden zijn als ik er de laatste jaren rond de 4000 kilometers per jaar haal.

En met dat andere ding, dat er al 13 jaar staat, wordt al helemaal niet gereden..., en dan zou een 'Speed voor er ook nog bij', vooral zorgen voor een vollere schuur..., maar meer ook niet.



...vanmiddag net deze spik-and-span het winkeltje in geschoven..., nou..., dat soort prioriteiten dus..., druk met andere dingen...
i-5DWzQWS-XL.jpg


i-Jp8nw6d-XL.jpg


i-VwrB2Bz-XL.jpg




...inruil van een Speed is ten alle tijden bespreekbaar... :+ :+ :+


.
 
...en dan staan er nog een paar die dezelfde soort van behandeling moeten ondergaan, voordat ze aan mijn standaard voldoen, en op de foto mogen... :/

Nog een 2012 Countryman, nog een 2019 Mégane, en zeer binnenkort mag ik ook nog een 2015 Cooper Cabrio hier verwachten (het ding is onderweg).

Als in : komt dus wederom NiX van het motorrijden terecht... :N :N
 
...en dan staan er nog een paar die dezelfde soort van behandeling moeten ondergaan, voordat ze aan mijn standaard voldoen, en op de foto mogen... :/

Nog een 2012 Countryman, nog een 2019 Mégane, en zeer binnenkort mag ik ook nog een 2015 Cooper Cabrio hier verwachten (het ding is onderweg).

Als in : komt dus wederom NiX van het motorrijden terecht... :N :N

Teveel auto’s en te weinig motoren. U kan zich beter vervoegen op het www.auto-forum.nl 😋
 
Drie motoren..., hadden er minus 1, en plus 1 kunnen zijn, ware het niet dat de meneer die een Street Triple R wilde inruilen, niets meer van zich heeft laten horen... :/

Zag dat wel zitten, zo'n Street Triple R.

...beetje een 'damesbrommer', maar..., als zo'n ding er dan toch staat... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan