Triumph Speed Triple topic deel 54

How to een twijfelachtige remlicht schakelaar repareren 😂
 

Bijlagen

  • FD6D9D09-1B29-4ED2-9284-9D953C4F7969.jpeg
    FD6D9D09-1B29-4ED2-9284-9D953C4F7969.jpeg
    68,3 KB · Weergaven: 9
  • 2DBFFB0D-B712-471D-A8DE-9A57EA05198F.jpeg
    2DBFFB0D-B712-471D-A8DE-9A57EA05198F.jpeg
    121 KB · Weergaven: 10
Nee dank je..., deze old-timer heeft nix onder de leden..., dus daarom houd ik het bij een beker chocolademelk in de ochtend, een paar kopjes koffie in de loop van de dag, en af en toe een glaasje water om de lichaamscellen nat te houden... ;)
 
Stukje terug in de tijd...

...in 2004 bestond de wens (en de mogelijkheid), na een wat mindere periode, om onszelf te trakteren op een nieuwe motor.

Of een andere, en dan niet persé nieuw.

Lijstje gemaakt met motoren wat mij/ons zou lijken.

Criteria : koppel, beetje een volwassen ding, uitstraling, ruim de ruimte voor 2 personen.
En nou moet ik het ff uit m'n hoof doen... :/

Kawa ZZR1200 stond er op
Yamaha XJR1300
Ook een Guzzi V11 Sport
BMW R1100S BoxerCup Replica (maar die viel ook gelijk weer af, vanwege de prijs..., maar..., de folder van dat ding had ik al sinds eind 2002 in huis...)
GSX1400

...en nog een paar andere..., de lijst was in ieder geval niet zo heel erg lang.

Na wikken, wegen, proefzitten, testverslagen lezen, en most important : het onderbuikgevoel laten spreken, werd er na een overweldigende proefrit op een wit/blauwe GSX1400, gekozen voor een hagelnieuwe rood/zwarte GSX1400 met o.a. een superbike stuur, andere spiegels, VENOM uitlaten (nu niet meer verkrijgbaar), en..., de wielen zouden wit gecoat worden.

Offerte van de Suzuki boer in huis.
Eigenlijk alles oké, want was ik onder de indruk van de GSX.

Een dag of 3 later, en ook nog net 1 dag voordat we op vakantie zouden gaan naar Oostenrijk, zie ik 1 of ander motor-advertentieblaadje, een R1100S BoxerCup Replica te koop staan..., helemaal vol, met koffers, hoop carbon, Lasers, en bijpassende software aanpassing, ABS, enz.

Een jaar jong, en 9000 maagdelijke kilometers.
Mocht wegens trieste familiaire omstandigheden.

Verkopende partij gebeld. Uitgelegd dat ik zijn motor wil overnemen, maar..., nu eerst op vakantie, en of, zus, en zo.bla, bla...

Anderhalve week later de BMW gekocht.
En niet de GSX1400.

...maar..., dus altijd is WEL dat 'gevoel' naar de GSX er geweest..., en dat werd in de loop van de jaren alleen maar warmer, dat gevoel. Want sommige beelden worden alleen maar 'romantischer' in de loop van de jaren.

En dan echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaren later blunder je tegen een net apparaat aan, in een kleur die je ook niet veel ziet, en..., eentje, die op het stuur na, nog geheel origineel is. En waar ik vooral veel mogelijkheden in zag.

...en toen werd ik zacht in de knieën... :$

Diezelfde middag nog die GSX gekocht..., en zoals gezegd..., toen stonden er plotseling 4 motoren..., en dat was ook wel weer een beetje overkill.

En hoewel ik helemaal lijp van die Speed was, dacht ik dat ik lijper kon worden van de 1400, en op mooie dagen was dat ook wel zo, maar ook soms niet.

Tja..., en zo komt het dat je de Speed te koop zet, en ongezien, en zonder proefrit of wat dan ook, komt er meneer uit de buurt van Amsterdam, met een witte auto, en een karretje, en neemt 'm mee... :/

Hij heeft 'm inmiddels ook al lang niet meer (de liefde was geloof ik van relatief korte duur), en waar het ding nu is : kep geen idee !



Oh ja..., die BoxerCup Replika mocht dienst doen van dus midden 2004 t/m midden 2006.
En toen waren de ogen plotseling weer een keer groter..., en heeft de BCR de schuur verlaten, in ruil voor iets anders.

En dat 'iets anders' staat er nog altijd.
Inmiddels 13 jaren jong, en met net 20.000 kilometers op de klok..., als in : het staat er wel, maar wordt niet gebruikt... :/



Dat is het verhaal. Van de Speed. En van het waarom.

Haha wat een prachtig verhaal! Helemaal begrijpelijk natuurlijk. Ik denk dat iedereen wel een soort favoriet heeft.
Ik snap wel dat die man hem zonder proefrit of wat mee neemt, als hij er zo uit ziet weet je wel dat hij goed verzorgd is!

Ik ben toch wel heel fan van mijn triple. Ik moet zeggen dat ik wel heel graag ABS had gehad, dat is wel een dingetje wat ik een nadeel vind. Maar verder ben ik echt mega tevreden met dat ding!
 
Hoi allen,

Tijdje geleden.. Ik rijd nu alweer een tijdje rond met een opgevuld zadel (3 cm hoger) en risers (ook 3 cm hoger). Mijn koppelingskabel staat nu toch best strak en ik wil een verlengde/langere kabel gaan kopen. Iemand een idee waar ik zo'n kabel kan vinden? Heb gegoogled, maar niet met het gewenste resultaat..

Dank!

Onder andere bij Mpartz kan je een universele koppelingskabel kopen, kan je zelf op lengte maken.
 
Andere prioriteiten.
En er komt toch amper wat van motorrijden terecht de afgelopen jaren.

Voorheen met de toerbrommer met gemak rond de 13.000 pret-vakantie-rondje-om-de-kerk-kilometers per jaar..., mag al een soort van tevreden zijn als ik er de laatste jaren rond de 4000 kilometers per jaar haal.

En met dat andere ding, dat er al 13 jaar staat, wordt al helemaal niet gereden..., en dan zou een 'Speed voor er ook nog bij', vooral zorgen voor een vollere schuur..., maar meer ook niet.



...vanmiddag net deze spik-and-span het winkeltje in geschoven..., nou..., dat soort prioriteiten dus..., druk met andere dingen...
i-5DWzQWS-XL.jpg


i-Jp8nw6d-XL.jpg


i-VwrB2Bz-XL.jpg




...inruil van een Speed is ten alle tijden bespreekbaar... :+ :+ :+


.

Allemaal rijdende hondehokken...
 
Goedemorgen!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier ben geweest maar nu dan toch weer even. En wel omdat ik het laatste ruime jaar door verschillende redenen maar 2x ben wezen sturen.
Mede hierom overweeg ik zeer sterk mijn 2012 Speed Triple 1050 te verkopen.
Motor is overcompleet, dat wil zeggen, bar-end mirrors, valdoppen, led blinkers, kortere ktph en een 3-2 Akrapovic (alle originele delen heb ik nog).
Km-stand is ongeveer 20000 km.

Heeft iemand enig idee wat op dit moment ongeveer de waarde hiervan kan zijn?
En mits er toevallig iemand is met interesse, dan hoor ik dat ook graag :)
 
Goedemorgen!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier ben geweest maar nu dan toch weer even. En wel omdat ik het laatste ruime jaar door verschillende redenen maar 2x ben wezen sturen.
Mede hierom overweeg ik zeer sterk mijn 2012 Speed Triple 1050 te verkopen.
Motor is overcompleet, dat wil zeggen, bar-end mirrors, valdoppen, led blinkers, kortere ktph en een 3-2 Akrapovic (alle originele delen heb ik nog).
Km-stand is ongeveer 20000 km.

Heeft iemand enig idee wat op dit moment ongeveer de waarde hiervan kan zijn?
En mits er toevallig iemand is met interesse, dan hoor ik dat ook graag :)

Mijn ervaring is dat ze met originele uitlaten beter verkopen. Laat ik nou net een setje hebben liggen in nieuwstaat. Ruilen voor die akra’s?

O-)

(Voor prijsidee gewoon op marktplaats kijken)
 
Goedemorgen!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier ben geweest maar nu dan toch weer even. En wel omdat ik het laatste ruime jaar door verschillende redenen maar 2x ben wezen sturen.
Mede hierom overweeg ik zeer sterk mijn 2012 Speed Triple 1050 te verkopen.
Motor is overcompleet, dat wil zeggen, bar-end mirrors, valdoppen, led blinkers, kortere ktph en een 3-2 Akrapovic (alle originele delen heb ik nog).
Km-stand is ongeveer 20000 km.

Heeft iemand enig idee wat op dit moment ongeveer de waarde hiervan kan zijn?
En mits er toevallig iemand is met interesse, dan hoor ik dat ook graag :)
€7000,-
 
Goedemorgen!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier ben geweest maar nu dan toch weer even. En wel omdat ik het laatste ruime jaar door verschillende redenen maar 2x ben wezen sturen.
Mede hierom overweeg ik zeer sterk mijn 2012 Speed Triple 1050 te verkopen.
Motor is overcompleet, dat wil zeggen, bar-end mirrors, valdoppen, led blinkers, kortere ktph en een 3-2 Akrapovic (alle originele delen heb ik nog).
Km-stand is ongeveer 20000 km.

Heeft iemand enig idee wat op dit moment ongeveer de waarde hiervan kan zijn?
En mits er toevallig iemand is met interesse, dan hoor ik dat ook graag :)
Niet doen! Krijg je spijt van.
 
Goedemorgen!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier ben geweest maar nu dan toch weer even. En wel omdat ik het laatste ruime jaar door verschillende redenen maar 2x ben wezen sturen.
Mede hierom overweeg ik zeer sterk mijn 2012 Speed Triple 1050 te verkopen.
Motor is overcompleet, dat wil zeggen, bar-end mirrors, valdoppen, led blinkers, kortere ktph en een 3-2 Akrapovic (alle originele delen heb ik nog).
Km-stand is ongeveer 20000 km.

Heeft iemand enig idee wat op dit moment ongeveer de waarde hiervan kan zijn?
En mits er toevallig iemand is met interesse, dan hoor ik dat ook graag :)

Ik zou hem verkopen met de originele uitlaat en de Akra'slos verkopen.
Als je de Akra's apart verkoopt krijg je er nog een goede prijs voor.
Originele uitlaten krijg je los bijna niet verkocht.
Pas geleden nog een set bij het oud ijzer gegooid nadat ik die bijna 3 jaar heb geprobeerd los te verkopen.-O-
Qua prijs voor de motor moet je denken aan +/- € 7000,-
Succes met de verkoop. :t
 
Pas geleden nog een set bij het oud ijzer gegooid nadat ik die bijna 3 jaar heb geprobeerd los te verkopen.-O-

stel... stel dat ze in NL/EU het weer eens in hun bolletje krijgen en ze verzinnen een APK voor motoren.
Gezien de huidige tendens met bv. oude diesels niet meer in bepaalde binnensteden niet een heel gek idee.
dan heb jij je OEM uitlaat weg gekieperd.

of ze verzinnen een max db regel (ongeacht e-keur).

mijn set ligt op zolder en ik ben heel bang dat ik die ergens nog eens nodig kan hebben. Ik ben namelijk al eens gesnaaid met een TL1000 en yoshi's. keuze was volgende dag met originele uitlaten op het bureau of een boete. (was 2005, dat dan weer wel)
 
stel... stel dat ze in NL/EU het weer eens in hun bolletje krijgen en ze verzinnen een APK voor motoren.
Gezien de huidige tendens met bv. oude diesels niet meer in bepaalde binnensteden niet een heel gek idee.
dan heb jij je OEM uitlaat weg gekieperd.

of ze verzinnen een max db regel (ongeacht e-keur).

mijn set ligt op zolder en ik ben heel bang dat ik die ergens nog eens nodig kan hebben. Ik ben namelijk al eens gesnaaid met een TL1000 en yoshi's. keuze was volgende dag met originele uitlaten op het bureau of een boete. (was 2005, dat dan weer wel)
en toen heb je de originele uitlaten in doos achtergelaten bij het politiebureau... Hoe hoog was die boete dan wel niet?? :P
 
stel... stel dat ze in NL/EU het weer eens in hun bolletje krijgen en ze verzinnen een APK voor motoren.
Gezien de huidige tendens met bv. oude diesels niet meer in bepaalde binnensteden niet een heel gek idee.
dan heb jij je OEM uitlaat weg gekieperd.

Nee hoor, dit was nog de set van mijn 2006 speed.
Die had ik ingeruild met aftermarket dempers.
Ik heb nu een 2012 waar ik dus nog wel de OEM van heb liggen.
Als die weggaat dan wordt hij weer standaard.
 
Niet doen! Krijg je spijt van.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar we hebben een ruim jaar geleden een prachtig huis gekocht en we willen heel graag de tuin ook aanpakken. De eenmalige injectie van de motorverkoop kan ik daar nu goed voor gebruiken. Dan kan ik altijd weer als het kriebelt tegen die tijd een nieuwe motor kopen (en de kans is zeer aannemelijk dat die weer een Speed triple of in ieder geval een Triumph zal worden!).
 
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar we hebben een ruim jaar geleden een prachtig huis gekocht en we willen heel graag de tuin ook aanpakken. De eenmalige injectie van de motorverkoop kan ik daar nu goed voor gebruiken. Dan kan ik altijd weer als het kriebelt tegen die tijd een nieuwe motor kopen (en de kans is zeer aannemelijk dat die weer een Speed triple of in ieder geval een Triumph zal worden!).

Klinkt als een (erg) slechte deal.

Stel je eens voor. Speed triple verkocht. Tuintje gedaan. Ergens april, eerste lekkere lente dag. Jij zit helemaal happy in de tuin...

... hoor je in de verte een dikke triple vol gas gaan.

Ik zou niet zo lekker in mn tuin zitten. Vorig jaar zijn wij ook verhuisd. Afgelopen maart ook de tuin laten doen. Nu wil ms. Lompje de keuken doen. Ze hoeft al niet eens te vragen, ze weet het antwoord toch al ☹️
 
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar we hebben een ruim jaar geleden een prachtig huis gekocht en we willen heel graag de tuin ook aanpakken. De eenmalige injectie van de motorverkoop kan ik daar nu goed voor gebruiken. Dan kan ik altijd weer als het kriebelt tegen die tijd een nieuwe motor kopen (en de kans is zeer aannemelijk dat die weer een Speed triple of in ieder geval een Triumph zal worden!).
Wat had je in gedachten voor de tuin? Ik ken wel iemand die veel goedkoper werkt dan een echte tuinman. Maar de vraag is wat je wilt en hoeveel van de kosten in de materialen zouden zitten en hoeveel in arbeid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan